Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.329
6.505
Ik heb De Limburger van vandaag doorgebladerd (digitaal abonnement), maar zie niks over Pinkpop erin staan.
Weet wel dat er meerdere edities zijn en ik niet de editie Oostelijke Mijnstreek (waar Landgraaf onder valt) heb.

UPDATE: in de editie Parkstad staat het inderdaad als bijschrift onder een foto.

In de rij
Het is een jaarlijks terugkerend beeld: rijen voor de Satisfaction in Heerlen bij de start van de kaartverkoop voor Pinkpop. De verkoop ging dit weekeinde van start. In de eerste twee dagen zijn al 92.000 verkocht: 42.000 weekendkaarten en 50.000 dagkaarten. De 49ste editie van Pinkpop vindt plaats van vrijdag 15 tot en met zondag 17 juni. foto bas quaedvlieg
thnx voor de copy paste ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.545
5.394
chris knoben wrote:
we mogen geen rugzakken of dergelijke meer meenemen

Dat las ik een tijdje terug al. Stom!
Is eigenlijk overal sinds die terroristische aanslag bij dat Ariana Grande concert in Manchester. Ook in de ZiggoDome/AFAS is dat het geval.

Vind het persoonlijk niet erg, vervelend als je vooraan staat en er dan iemand met een rug tas voor je staat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.329
6.505
Volgens De Limburger zijn er 42.000 weekendkaarten en 50.000 dagkaarten verkocht. Dat is toch al heel behoorlijk.
inmiddels een artikel online
via 1Limburg
Kaartverkoop Pinkpop: 'Dag optreden Pearl Jam loopt hardst'

Pearl Jam blijkt de grote trekker te zijn voor de Pinkpopvrijdag. De kaartverkoop op die dag loopt volgens Jan Smeets het hardste.

Na twee dagen zijn er inmiddels 92.000 kaarten verkocht. De meeste daarvan (50.000) zijn losse kaarten, de rest zijn tickets voor het hele festival.

Tevreden
Smeets laat weten tevreden te zijn over de verkoop tot nu toe. Pinkpop is dit jaar van 15 tot en met 17 juli.

typefout in het 1Limburg artikel... het is uiteraard in juni
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Kon niet meer eerder reageren, maar inderdaad tekst met foto, ook in Regio Venlo editie.
Dit is dus al dik 80%. Had het niet gewacht, aangezien het tickets kopen zo gemakkelijk ging zaterdag ochtend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.329
6.505
Kon niet meer eerder reageren, maar inderdaad tekst met foto, ook in Regio Venlo editie.
Dit is dus al dik 80%. Had het niet gewacht, aangezien het tickets kopen zo gemakkelijk ging zaterdag ochtend.
precies...
Dat zal toch wel te danken zijn aan de verhouding 20k dag en 50k weekend.
Was weer een ouderwetse voorverkoop zoals voor 2013... (pre-Stones14-periode)
Mij hoor je niet klagen.
Desalniettemin, voor toch vind ik nog altijd dat voor de eerste namen bekend zijn de eerste weekend kaarten in verkoop mogen voor volgende edities.
Stel er komt weer eens een act met zo'n run op kaarten als in 2014, kan afstppen van die prehistorische houding al een mooi gebaar zijn voor de vaste bezoekers.
Mooi aan deze vvk is, dat we nu weten dat iedereen die wil inmiddels wel voorzien is. Dat is een goede zaak.
Ik verwacht verder niet veel verkoop meer met deze cijfers, zal nog wel enkele kaarten verkocht worden, maar ik denk dat het hier langzaam blijft steken.
Eventueel dat de vrijdag aankomende weken nog uitverkoopt.
Qua cijfers, heel netjes.
Zelfs in de eerste 2 dagen meer kaarten verkocht tov vorig jaar (vorig jaar in 2 dage 86k verkocht nu 92k)
Gewoon een dikke middelvinger naar alle kritiek, zie je dat Pinkpop nog altijd één van de grote jongens is in de Champions League met een goed gevarieerd programma...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.645
701
Ik denk dat de mensen die kaarten wilden kopen ze nu ook wel hebben. Dus zo een storm gaat het niet lopen de komende tijd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.756
6.502
Het is nu iig wel duidelijk dat het niet echt uitmaakt wat de lineup is en dat het toch wel verkoopt. Geen goede ontwikkeling imo.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.348
4.709
roy-hekkens wrote:
Kon niet meer eerder reageren, maar inderdaad tekst met foto, ook in Regio Venlo editie.
Dit is dus al dik 80%. Had het niet gewacht, aangezien het tickets kopen zo gemakkelijk ging zaterdag ochtend.

precies…
Dat zal toch wel te danken zijn aan de verhouding 20k dag en 50k weekend.
Was weer een ouderwetse voorverkoop zoals voor 2013… (pre-Stones14-periode)
Mij hoor je niet klagen.
Desalniettemin, voor toch vind ik nog altijd dat voor de eerste namen bekend zijn de eerste weekend kaarten in verkoop mogen voor volgende edities.
Stel er komt weer eens een act met zo’n run op kaarten als in 2014, kan afstppen van die prehistorische houding al een mooi gebaar zijn voor de vaste bezoekers.
Mooi aan deze vvk is, dat we nu weten dat iedereen die wil inmiddels wel voorzien is. Dat is een goede zaak.
Ik verwacht verder niet veel verkoop meer met deze cijfers, zal nog wel enkele kaarten verkocht worden, maar ik denk dat het hier langzaam blijft steken.
Eventueel dat de vrijdag aankomende weken nog uitverkoopt.
Qua cijfers, heel netjes.
Zelfs in de eerste 2 dagen meer kaarten verkocht tov vorig jaar (vorig jaar in 2 dage 86k verkocht nu 92k)
Gewoon een dikke middelvinger naar alle kritiek, zie je dat Pinkpop nog altijd één van de grote jongens is in de Champions League met een goed gevarieerd programma…

Ik weet niet of een middelvinger nou echt op zijn plaats is. Tuurlijk, hoge bomen vangen veel wind, maar lang niet alle kritiek is onterecht. Het lijkt me zeker niet onverstandig om daar kritisch naar te kijken.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Gewoon een dikke middelvinger naar alle kritiek, zie je dat Pinkpop nog altijd één van de grote jongens is in de Champions League met een goed gevarieerd programma…

Die claim kun je totaal niet maken, dat er zoveel kaarten verkocht zijn betekent niet dat Pinkpop een goed gevarieerd programma heeft. Veel mensen kopen kaartjes puur en alleen vanwege de headliners, die wel gewoon echt goed zijn dit jaar. Dat bijna alles daaronder prut is maakt blijkbaar de meeste mensen niets uit.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.432
1.922
Los van de vraag of die getallen kloppen, vind ik een dikke middelvinger erg ongepast. Als ze een statement hadden willen maken, hadden ze dat beter door het programma kunnen doen. Een festival met zulke headliners dat slechts 80% van de kaarten verkoopt, dat is toch geen prestatie op zich? Dat hadden we allemaal toch al wel voorspeld, voordat de rest van het programma al bekend was. En beter dan vorig jaar? Tja dan ligt de lat wel erg laag.

Dan kun je wel zeggen dat het fijn is dat het niet zo druk is,
maar ik denk echt niet dat het goed nieuws is hoor. Als je wel gewoon ieder jaar uitverkoopt, kun je beter programmeren. Als je een paar jaar op rij met veel kaarten blijft zitten, ben je wellicht eerder geneigd voorzichtiger te programmeren.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.290
872
Is eigenlijk overal sinds die terroristische aanslag bij dat Ariana Grande concert in Manchester. Ook in de ZiggoDome/AFAS is dat het geval.
Vind het persoonlijk niet erg, vervelend als je vooraan staat en er dan iemand met een rug tas voor je staat.

Voor zaalshows ben ik het volledig met je eens. Maar op een festival waar je de hele dag vertoeft is het toch wel erg fijn om een (niet te grote) rugzak bij je te hebben om wat spullen in te bewaren.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Gewoon een dikke middelvinger naar alle kritiek, zie je dat Pinkpop nog altijd één van de grote jongens is in de Champions League met een goed gevarieerd programma…

Die claim kun je totaal niet maken, dat er zoveel kaarten verkocht zijn betekent niet dat Pinkpop een goed gevarieerd programma heeft. Veel mensen kopen kaartjes puur en alleen vanwege de headliners, die wel gewoon echt goed zijn dit jaar. Dat bijna alles daaronder prut is maakt blijkbaar de meeste mensen niets uit.

Precies! Wij hebben ook weekendkaarten gekocht puur op de (sub)Headliners. Maar ik ben wel zwaar teleurgesteld over de rest van het programma.
Er touren zoveel goede bands die niet op Pinkpop staan, dus het aanbod is er wel. Maar Pinkpop (mojo) heeft andere keuzes gemaakt.
Waarschijnlijk hebben ze de gok genomen om de bovenkant zo te programmeren dat de kaartverkoop goed loopt. En op deze manier geld uit te sparen door bands als Stone Sour, Alice in Chains, Hollywood Vampires niet te boeken.
It's all about the money!
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Indiaantje89 wrote:
Is eigenlijk overal sinds die terroristische aanslag bij dat Ariana Grande concert in Manchester. Ook in de ZiggoDome/AFAS is dat het geval.
Vind het persoonlijk niet erg, vervelend als je vooraan staat en er dan iemand met een rug tas voor je staat.

Voor zaalshows ben ik het volledig met je eens. Maar op een festival waar je de hele dag vertoeft is het toch wel erg fijn om een (niet te grote) rugzak bij je te hebben om wat spullen in te bewaren.


inderdaad is toch handig om een rugzakje bij te hebben voor een kleed om op te zitten en voor een trui als het koud wordt. zodat je dit kwijt kunt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.329
6.505
HA HA HA HA HA HA HA HA
het is ook nooit goed hé

jullie blijven alles maar de grond in trappen hé, maar Pinkpop verkoopt gewoon even in 2 dagen 80 procent van de kaarten.

Als de programmering van PInkpop niet bevalt, dan is het geen festival voor je, zo simpel.
Ik pak binnen deze programmering precies wat ik wil en kan zien, zoals elk jaar.
Met alle vertrouwen dat het komende jaren nog precies zo zal gaan.

Vrijdag
Walden (Brightlands) – Slydigs (Stage 4) – The Last Internationale (Brightlands) – BLOF (Main) – Blaudzun (Brightlands) – Snow Patrol (Main) – The Offspring (North) – Pearl Jam (Main)

Zaterdag
Walking on Cars (Main) – Marmozets (Brightlands) – Miss Montreal + eetmoment (main) – Parov Stelar (North) – Nothing But Thieves (Main) – A Perfect Circle (North) – The Script (Main) – bier inslaan en postitie zoeken vooraan bij mainstage – Foo Fighters (Main)

Zondag
(mogelijk tussendoor Blackbird in Garden of Love overwegen)
Greta van Fleet (Brightlands) – Tom Walker (Stage 4) – Brian Fallon (Brightlands) – The Overslept (Stage 4) – The Kooks (Main) – Triggerfinger (North) – Editors (Main) – bonnen opmaken bij mainstage – Bruno Mars (Main)

Gewoon een top weekend!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.756
6.502
HA HA HA HA HA HA HA HA
het is ook nooit goed hé

jullie blijven alles maar de grond in trappen hé, maar Pinkpop verkoopt gewoon even in 2 dagen 80 procent van de kaarten.

Als de programmering van PInkpop niet bevalt, dan is het geen festival voor je, zo simpel.

Dat is echt heel zwart wit. Pinkpop heeft in andere jaren wél een goede dagprogrammering gehad. Nu verkopen ze 80 procent puur op de headliners met een brak dagprogramma. Het feit dat de kaarten toch wel verkocht worden geeft daarmee ook het signaal dat het dagprogramma niet boeit zolang de headliners maar ok zijn.

Geen goeie ontwikkeling.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.897
994
Pinkpop denkt oprecht een goed programma te hebben voor de diverse doelgroepen (alternatieve muziekliefhebber, 3fm jongere en sfeerbezoeker) en wellicht is dat ook wel zo. Alleen als je kijkt wat je krijgt per doelgroep dan is dat te mager en te verspreid. Wat moet je als Pearl Jam fan met Lil kleine en andersom? Voorheen richtte Pinkpop zich op de alternatieve muziekliefhebber en daardoor kreeg die voor zijn smaak het hele weekend een goed programma voorgeschoteld. Nu gebeurd dat niet meer en richten ze zich op diverse doelgroepen waardoor je een gefragmenteerd programma krijgt en met name de alternatieve muziekliefhebber voelt zich daar het slachtoffer van omdat die voor de muziek komt.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Precies Dennis ..... dat eeuwige gezeik ..... wat zijn we een ontzettend zeik land geworden.

Ik vind het een prima Line up ..... hier en daar meuk ... kan ik mooi gaan eten .... voor de rest ... Prima ......

Verheug me er ontzettend op ..... en blijkbaar niet de enige ...... 42000 met mij .....

Goed spoorboekje trouwens Dennis
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.432
1.922
HA HA HA HA HA HA HA HA
het is ook nooit goed hé

jullie blijven alles maar de grond in trappen hé, maar Pinkpop verkoopt gewoon even in 2 dagen 80 procent van de kaarten.

Als de programmering van PInkpop niet bevalt, dan is het geen festival voor je, zo simpel.
Ik pak binnen deze programmering precies wat ik wil en kan zien, zoals elk jaar.
Met alle vertrouwen dat het komende jaren nog precies zo zal gaan.

Vrijdag
Walden (Brightlands) – Slydigs (Stage 4) – The Last Internationale (Brightlands) – BLOF (Main) – Blaudzun (Brightlands) – Snow Patrol (Main) – The Offspring (North) – Pearl Jam (Main)

Zaterdag
Walking on Cars (Main) – Marmozets (Brightlands) – Miss Montreal + eetmoment (main) – Parov Stelar (North) – Nothing But Thieves (Main) – A Perfect Circle (North) – The Script (Main) – bier inslaan en postitie zoeken vooraan bij mainstage – Foo Fighters (Main)

Zondag
(mogelijk tussendoor Blackbird in Garden of Love overwegen)
Greta van Fleet (Brightlands) – Tom Walker (Stage 4) – Brian Fallon (Brightlands) – The Overslept (Stage 4) – The Kooks (Main) – Triggerfinger (North) – Editors (Main) – bonnen opmaken bij mainstage – Bruno Mars (Main)

Gewoon een top weekend!

En dat gun ik je van harte.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken