Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.330
6.506
Heh? Maar er zijn toch maar 35.000 weekendkaarten te koop? Dat was volgens Festileaks iig wel vorig jaar het geval.
idd dat was vorig jaar....

Volgens De Limburger zijn er 42.000 weekendkaarten en 50.000 dagkaarten verkocht. Dat is toch al heel behoorlijk.
ik kan het even niet terugvinden, maar dat is idd een flink aantal!!
Maar 8 duizend over...

ik kan het bericht niet scnel vinden, staat er iets over dagkaarten? (qua per dag, bedoel ik dan)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.348
4.709
Ah joh, dit is net zo'n truc als wanneer je op Booking een hotel wilt boeken er 'nog maar één kamer vrij is' of 'drie minuten geleden' voor het laatst een kamer is geboekt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.645
701
Ik ben het echt aan het zoeken maar ik kan niets vinden. Niet officieel, niet via Twitter, niet via FB en niet via de limburger.

Dus waar is de link jongens? Plus zoals al aangegeven staat als het zo hard zou gaan dan had Bureau Pinkpop er al lang een persbericht uit gedaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.330
6.506
Ik ben het echt aan het zoeken maar ik kan niets vinden. Niet officieel, niet via Twitter, niet via FB en niet via de limburger.

Dus waar is de link jongens? Plus zoals al aangegeven staat als het zo hard zou gaan dan had Bureau Pinkpop er al lang een persbericht uit gedaan.
ik ben ook aan het zoeken, ik switch tussen Stones nieuws en Pinkpop nieuws momenteel...

ik denk dat het in de krant staat en verder nog online komt, zal in de loop van komend uur wel zijn gok ik...
daarbij, vind ik het geen rare cijfers wat dat betreft, dus geloofwaardig
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.432
1.922
Ah joh, dit is net zo’n truc als wanneer je op Booking een hotel wilt boeken er ‘nog maar één kamer vrij is’ of ‘drie minuten geleden’ voor het laatst een kamer is geboekt.

ik denk dat je gelijk hebt. Op deze manier wordt geprobeerd enige urgentie te kweken. Ze zullen nooit zeggen: doe maar rustig aan, er zijn nog kaarten zat.
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
roy-hekkens wrote:
Want?

Dan had Jan Smeets het al van de daken geschreeuwd dat het bijna uitverkocht was.

Jan Smeets roept ieder jaar dat het uitverkocht is ondanks dat er kaarten te koop zijn. Ik denk dat hij een andere definite van uitverkocht hanteert. Als meneer Smeets een winkel zou hebben zou die zeggen het product is uitverkocht terwijl je in het schap nog een enorme voorraad ziet liggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.330
6.506
Timmetje wrote:

roy-hekkens wrote:
Want?


Dan had Jan Smeets het al van de daken geschreeuwd dat het bijna uitverkocht was.

Jan Smeets roept ieder jaar dat het uitverkocht is ondanks dat er kaarten te koop zijn. Ik denk dat hij een andere definite van uitverkocht hanteert. Als meneer Smeets een winkel zou hebben zou die zeggen het product is uitverkocht terwijl je in het schap nog een enorme voorraad ziet liggen.
Dat is doorgaans boven 60k bezoekers op het terrein....
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
heeft het mindere aantal acts er niet mee te maken dat de foos en pearl jam langer zijn ingepland dan bijvoorbeeld een muse of KOL dus ik denk dat we daarom ook een aantal namen minder hebben. Dan nog vind ik het raar dat ze The Struts niet gepakt hebben leek me een pakage deal.... met de foos
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.432
1.922
Los van Jan Smeets die verschillende criteria van uitverkocht zijn lijkt te hanteren: zijn er marketeers die een dergelijk goed lopende voorverkoop onbenut laten? Volgens de getallen in de Limburger zou circa 80% van alle kaarten nu verkocht zijn. Zo'n gegeven grijp je toch aan voor extra publiciteit? Met als doel de verkoop van die laatste 20% een dikke boost te geven. Ticketalert! Opschieten mensen, voor je het weet grijp je mis bij dit festival waar je blijkbaar bij móet zijn, gezien hoe hard de voorverkoop gaat?

En met publiciteit zoeken bedoel ik niet drie regels op pagina 7 van een regionale krant.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.330
6.506
heeft het mindere aantal acts er niet mee te maken dat de foos en pearl jam langer zijn ingepland dan bijvoorbeeld een muse of KOL dus ik denk dat we daarom ook een aantal namen minder hebben. Dan nog vind ik het raar dat ze The Struts niet gepakt hebben leek me een pakage deal…. met de foos
idd, scheelt 1 tijdslot, scheelt dus 2 acts op zo'n dag.
Maak je verder geen illusies, komt niets bij op vrijdag en zaterdag.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
chris knoben wrote:
heeft het mindere aantal acts er niet mee te maken dat de foos en pearl jam langer zijn ingepland dan bijvoorbeeld een muse of KOL dus ik denk dat we daarom ook een aantal namen minder hebben. Dan nog vind ik het raar dat ze The Struts niet gepakt hebben leek me een pakage deal…. met de foos

idd, scheelt 1 tijdslot, scheelt dus 2 acts op zo’n dag.
Maak je verder geen illusies, komt niets bij op vrijdag en zaterdag.


jammer maar agja wordt toch weer een geweldig weekend zoals altijd in ons limburg.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
tevens ik heb op de site aardig wat aanpassingen gezien voor het nieuwe jaar. we mogen geen rugzakken of dergelijke meer meenemen en zo nog een paar veranderingen.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.290
872
Ik heb De Limburger van vandaag doorgebladerd (digitaal abonnement), maar zie niks over Pinkpop erin staan.
Weet wel dat er meerdere edities zijn en ik niet de editie Oostelijke Mijnstreek (waar Landgraaf onder valt) heb.

UPDATE: in de editie Parkstad staat het inderdaad als bijschrift onder een foto.

In de rij
Het is een jaarlijks terugkerend beeld: rijen voor de Satisfaction in Heerlen bij de start van de kaartverkoop voor Pinkpop. De verkoop ging dit weekeinde van start. In de eerste twee dagen zijn al 92.000 verkocht: 42.000 weekendkaarten en 50.000 dagkaarten. De 49ste editie van Pinkpop vindt plaats van vrijdag 15 tot en met zondag 17 juni. foto bas quaedvlieg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken