Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Gisteren heel makkelijk mijn weekendticket gekocht voor Pinkpop 2018! Wie zich goed in de line-up verdiept ziet dat er toch wel leuke verassingen inzitten. De line-up is wel heel erg gericht voor jongeren en erg poppy...ik heb daar zelf geen problemen mee. Kijk vooral erg uit naar de headliners, sub-headliners en The Kooks, Nothing But Thieves, Sigrid en Milky Chance.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.359
4.314
Voor verrassingen ga je niet naar Pinkpop. Daar verschult iedere pinkpop fan zich nu een beetje achter. Namen als Slygids, Greta, Last Internationale zijn prima rock naampjes, maar daar draait Pinkpop niet om. Het is beschamend om te zien dat line ups als deze nog worden goed gepraat, al vond ik hem vorig jaar nog slechter. Nee, pinkpop kent geen duidelijke richting meer, en weet zelf ook niet meer waar het mee bezig is, afijn: er staan prima headliners en subs, en nothing but thieves, A perfect circle en Noel Gallagher zijn goede namen.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Dat is jou mening en iedereen heeft zijn/haar eigen mening . Veel jongeren vinden Alan Walker bijvoorbeeld een echte grote verassing en gaan daarom de zaterdag naar Pinkpop aangezien deze nauwelijks concerten doet. Ook Jessie J doet het heel goed bij de jeugd en kan gerust als een verrassing gezien worden. Dat zijn gewoon verrassingen in een ander genre. Elk festival heeft wel verrassingen dit jaar (kijkend naar Lowlands, Sziget, Pinkpop en Werchter).
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ook even in perspectief kijken: Werchter Boutique betaal je 89 euro voor Bruno Mars, Oscar And The Wolf, Years& Years, Tom Odell, Lil Kleine en Jessie J. Bij Pinkpop krijg je er voor 20 euro Sigrid, Editors, The Kooks, Triggerfinger, Don Diablo, Milky Chance,Greta Van Fleet en nog veel meer bij. Ik bedoel maar....
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Goed, ruim anderhalve dag later en er is nog geen enkele ticketsoort uitverkocht. Dat zal in Landgraaf en Delft (Mojo) heus een beetje pijn doen. Ik denk dat de PJ dag toch echt wel verwacht werd direct uit te verkopen, en met deze headliners de weekendtickets ook hard zouden gaan.

Ze hebben zich er in de breedte gewoon té makkelijk van af gemaakt, en dat zie je imho nu terug in de voorverkoop.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dit moet dan toch echt het jaar worden dat Pinkpop wordt wakkergeschud lijkt me.
Dagprogrammering op de schop Jan!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.388
578
Wat ik nooit snap aan Pinkpop trouwens, wat nou als je de headliner niet wil zien? Kun je dan om 21:00 gaan slapen? Aan de andere kant zullen hier niet veel mensen op af komen die de headliner niet willen zien I guess
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Ook even in perspectief kijken: Werchter Boutique betaal je 89 euro voor Bruno Mars, Oscar And The Wolf, Years& Years, Tom Odell, Lil Kleine en Jessie J. Bij Pinkpop krijg je er voor 20 euro Sigrid, Editors, The Kooks, Triggerfinger, Don Diablo, Milky Chance,Greta Van Fleet en nog veel meer bij. Ik bedoel maar….
Ik hoop dat je je realiseert dat die vergelijking totaal geen steek houdt. Pinkpop heeft 4 (5 met Garden of Love) podia. Boutique eentje. Vergelijk dan liever het programma van beide Mainstages of pak misschien nog 3FM/North erbij qua vergelijking maar afkomen dat je meer voor je geld krijgt is onzin. Je kan niet een dag met ca 25 acts vergelijken met een dag waar ca 7 acts op de line up staan lol
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Nou ...ik kijk gewoon naar het aantal acts dat ik krijg voor mijn geld ;) .
Dat Pinkpop meer podiums heeft weet ik maar voor die 20 euro meer ga ik dan liever de zondag naar Pinkpop i.p.v. Werchter Boutique :)
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Voor mij wordt het dit jaar Werchter, Pinkpop en Sziget!
En de line-up van Pinkpop is inderdaad niet misschien de beste van de drie...de line-up is niet dramatisch slecht ik vond die van vorig jaar veel slechter dan die van dit jaar (kijkend naar de headliners,etc.)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Veel jongeren vinden Alan Walker bijvoorbeeld een echte grote verassing en gaan daarom de zaterdag naar Pinkpop aangezien deze nauwelijks concerten doet. Ook Jessie J doet het heel goed bij de jeugd en kan gerust als een verrassing gezien worden. Dat zijn gewoon verrassingen in een ander genre. .
Een DJ op Pinkpop.. Is én een verrassing en dé rede dat je een kaartje koopt? Waar heb je die jongeren gevonden? :lol: Dat DJs hier niet zo vaak 'concerten' geven is gewoon logisch omdat die cultuur hier helemaal niet is zoals dat bv in de VS wél is. Daar draaien sommige DJs in volle basketbalzalen etc. Daarbij is Alan Walker een dude die bekend is geworden door 1 hitje, veel speciaals is daar imo toch écht niet aan? Jessie J is noch spannend nog relevant en er zijn veel meer logische/spannendere boekingen ter beschikking als je dan toch een pop fenomeen wil boeken.. Een Lorde of Dua Lipa lijkt me een pak aantrekkelijker/logischer.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.388
578
Jessie J is noch spannend nog relevant en er zijn veel meer logische/spannendere boekingen ter beschikking als je dan toch een pop fenomeen wil boeken.. Een Lorde of Dua Lipa lijkt me een pak aantrekkelijker/logischer.

Tja, het is een beetje de lijn van Pinkpop om niet zo op nieuwe muziek te letten hé. Ze willen maar zoveel mogelijk mensen aantrekken, en een Jessie J krijgt dat met 1 schamele radiohit beter voor elkaar dan Lorde met een interessant nieuw album.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Alan Walker heeft flink wat fans in Nederland...was niet mijn reden dat ik een kaartje gekocht heb hoor maar ken genoeg mensen die de zaterdag alleen al gaan voor The Script en Alan Walker...tja ;) Ieder zn eigen ding he :)
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik zeg je eerlijk ik snap inderdaad niet waarom Pinkpop Lorde niet boekt...was in die periode beschikbaar zelfde geldt voor Dua Lipa. Maar de line-up van volgend jaar kan alleen maar meevallen lijkt me ! Zolang Jan niet naar de 400 euro gaat voor weekendtickets.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.359
4.314
Yannick wrote:
Jessie J is noch spannend nog relevant en er zijn veel meer logische/spannendere boekingen ter beschikking als je dan toch een pop fenomeen wil boeken.. Een Lorde of Dua Lipa lijkt me een pak aantrekkelijker/logischer.

Tja, het is een beetje de lijn van Pinkpop om niet zo op nieuwe muziek te letten hé. Ze willen maar zoveel mogelijk mensen aantrekken, en een Jessie J krijgt dat met 1 schamele radiohit beter voor elkaar dan Lorde met een interessant nieuw album.

Dat mensen trekken is ze anders niet goed gelukt. Nog geen verkoopcijfers bekend, denk dat 't schrikken is..
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
festivalddictsam wrote:
Veel jongeren vinden Alan Walker bijvoorbeeld een echte grote verassing en gaan daarom de zaterdag naar Pinkpop aangezien deze nauwelijks concerten doet. Ook Jessie J doet het heel goed bij de jeugd en kan gerust als een verrassing gezien worden. Dat zijn gewoon verrassingen in een ander genre. .

Een DJ op Pinkpop.. Is én een verrassing en dé rede dat je een kaartje koopt? Waar heb je die jongeren gevonden?
1f606.svg
Dat DJs hier niet zo vaak ‘concerten’ geven is gewoon logisch omdat die cultuur hier helemaal niet is zoals dat bv in de VS wél is. Daar draaien sommige DJs in volle basketbalzalen etc. Daarbij is Alan Walker een dude die bekend is geworden door 1 hitje, veel speciaals is daar imo toch écht niet aan? Jessie J is noch spannend nog relevant en er zijn veel meer logische/spannendere boekingen ter beschikking als je dan toch een pop fenomeen wil boeken.. Een Lorde of Dua Lipa lijkt me een pak aantrekkelijker/logischer.

DJs zijn niet helemaal de cultuur hier? Van de top 20 DJ's zijn er 10 Nederlands en van de top 5 zijn dat er 4.

En er waren heel veel mensen blij met het optreden van Martin Garrix vorig jaar, er is ook een reden dat hij de olympische spelen af heeft mogen sluiten.

Dit krijg je op de normale festivals in Nederland toch ook niet voor elkaar: Defqon

Edit: Ik snap dat de DJs niet zo populair zijn hier op het forum, ik ga ook liever naar een Guns N Roses, AC/DC of iets dergelijks. Dit betekent alleen niet dat de cultuur er niet is.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Inderdaad...ADE (amsterdam dance event) .....en dan zouden dj's niet van de cultuur van hier zijn HA HA HA! Dat het misschien minder op Pinkpop past is wat anders.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.643
701
Dat mensen trekken is ze anders niet goed gelukt. Nog geen verkoopcijfers bekend, denk dat ’t schrikken is..

Gokje
Vrijdag: 14.000/20.000
Zaterdag:13.000/20.000
Zondag:12.000/20.000
Weekend:25.000/50.000

Zoiets denk ik.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.432
1.922
Dat mensen trekken is ze anders niet goed gelukt. Nog geen verkoopcijfers bekend, denk dat ’t schrikken is..

Ik ben er ook bang voor. Als het goed verloopt wil Jan Smeets het doorgaans graag laten weten. En dan nog een beetje naar boven afgerond liefst ook.

Maar ze hebben nog even. Al zullen er geen namen meer bij komen die de kaartverkoop impuls kunnen geven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken