Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.279
4.160
En zelfs in het DJ genre kun je interessantere namen boeken dan een Alan walker of een Don Diablo. Evenals in het hiphop genre.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Dat mensen trekken is ze anders niet goed gelukt. Nog geen verkoopcijfers bekend, denk dat ’t schrikken is..

Gokje
Vrijdag: 14.000/20.000
Zaterdag:13.000/20.000
Zondag:12.000/20.000
Weekend:25.000/50.000

Zoiets denk ik.
ik gok minimaal 15k per dag en minimaal 30k weekend.
Ergens tussen totaal verkocht 70k a 90k...
Wat op het moment zou betekenen rond 45k a 50k bezoekers per dag.
Dat is mijn gok dan hé...

Nog 110 dagen om kaartjes te verkopen, dus zal vast richting de 55k a 60k gaan klimmen uiteindelijk denk ik.
Niet uitverkocht zou ik niet erg vinden, lekker rustig. Ook bij headliners makkelijker vooraan aansluiten dan....
 

sipper

Playlistbediener
19 jan 2018
8
0
Misschien dat ze de vrijdag nog mensen kunnen lokken met de belofte dat Pearl Jam een volledige set mag afwerken ipv een pinkpop set.
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
72
1
Inmiddels geen weekendtickets meer te krijgen via ticketmaster.. Uitverkocht? Of terug gehaald voor dagtickets? (Die zijn nog steeds te koop..)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Inmiddels geen weekendtickets meer te krijgen via ticketmaster.. Uitverkocht? Of terug gehaald voor dagtickets? (Die zijn nog steeds te koop..)
geprobeerd, ik kan gewoon een ticket in mijn mandje doen???

Misschien dat ze de vrijdag nog mensen kunnen lokken met de belofte dat Pearl Jam een volledige set mag afwerken ipv een pinkpop set.
Ik denk dat PJ en FF ca 3 uur krijgen. Ongeveer na 20:30 of na 21:00 tot tegen 24:00 aan hoor...
Dat plots ophouden van KOL afgelopen jaar (23:30???) zie ik deze bands niet doen...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.503
5.347
En zelfs in het DJ genre kun je interessantere namen boeken dan een Alan walker of een Don Diablo. Evenals in het hiphop genre.
Ik volg Don Diablo niet echt meer, maar had altijd best hoog aanzien in de EDM wereld. In zijn Life Is A Festival periode was hij erg sterk met zijn Electro sound met pop invloeden. Zie dat hij nu ook nr 11 van de wereld is. Dus niet zo gek voor in de tent lijkt me.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Bij KOL was de helft van het veld (zelfs voorin) ook al leeggestroomd, iets wat ik nimmer heb meegemaakt. Dit terwijl ik het een erg sterke set vond... Vooral Walls is live een pareltje.

Maar goed:
Pearl Jam: 2.5-3.0 uur

Foo Fighters: 2.5 uur waarvan een half uur wordt volgepraat door Dave Grohl over hoe vet hij het vindt om zo’n grote set te spelen terwijl ze niet aan tijdrovende toegiften doen.

Bruno Mars: 1.5 uur

Zoiets?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
Dat plots ophouden van KOL afgelopen jaar (23:30???) zie ik deze bands niet doen…

Nuja, ik herinner me wel nog dat Pearl Jam de laatste keer op RW (2014) zo'n 45 minuten minder lang speelde dan gepland. Ze begonnen een half uur te laat en stopten te vroeg. Maar goed, ze stonden voor 3 uur in de timetable en 2.15h is eigenlijk wel prima. :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.614
676
@Hammersmith Ik denk dat je een foutje hebt gemaakt. Ik kan van alle kaarten voldoende bestellen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Heel mooi voor de personen die al honderd jaar naar Pinkpop gaan al gun ik deze grote groep gewoon hun presale. Eigenlijk doet iedereen dat wel, behalve ome Jan.
Ik weet nog wel dat dit in dat Stones jaar helemaal misging.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.001
6.382
Zie dat hij nu ook nr 11 van de wereld is.
Hoop dat je je realiseert dat heel die boel al jaren wordt opgekocht door PR en marketing-teams van die DJs. Een Dimi & Mike zijn buiten het headlinen van het jaarlijkse circus in Boom ook gewoon maar een opgeblazen stunt hoor, wereldwijd komen die nog niet aan de enkels van een Armin Van Buuren of Tiësto. En die staan nu al 3/4 jaar belachelijk hoog in die lijst.. Google maar is die twee pipo's met daarachter "ipads" en je zal wel zien waar ik heenga met dit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.503
5.347
Indiaantje89 wrote:
Zie dat hij nu ook nr 11 van de wereld is.

Hoop dat je je realiseert dat heel die boel al jaren wordt opgekocht door PR en marketing-teams van die DJs. Een Dimi & Mike zijn buiten het headlinen van het jaarlijkse circus in Boom ook gewoon maar een opgeblazen stunt hoor, wereldwijd komen die nog niet aan de enkels van een Armin Van Buuren of Tiësto. En die staan nu al 3/4 jaar belachelijk hoog in die lijst.. Google maar is die twee pipo’s met daarachter “ipads” en je zal wel zien waar ik heenga met dit.
Dat weet ik wel. En die lijst zegt ook niet alles. Maar Don Diablo is geen broekie in deze lijst. Komt nog uit de goede oude vinyl tijd en kan echt wel een plaatje draaien. Dus blijkbaar doet hij nog wel wat relevants, anders kom je niet zo hoog. Heeft vrij recentelijk nog Rihanna en Coldplay officieel geremixed zie ik. Heeft destijds ook op Lowlands gestaan. Het is ieder geval geen nobody DJ die komt.

Toen ik er naar luisterde was het wel een dj die geen standaard sets draaide in ieder geval.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.614
676
Heb het net weer geprobeerd en ik kan inderdaad weer meerdere weekendtickets kopen. Ik zal wel iets raars gedaan hebben eerder op de avond..

Als dat was geweest was er al lang een persbericht uitgegaan. ?
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Volgens De Limburger zijn er 42.000 weekendkaarten en 50.000 dagkaarten verkocht. Dat is toch al heel behoorlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Heh? Maar er zijn toch maar 35.000 weekendkaarten te koop? Dat was volgens Festileaks iig wel vorig jaar het geval.

https://festileaks.com/2017/03/zoveel-tickets-zijn-er-nog-voor-pinkpop-2017/

Daar staat:
''De weekendkaarten gaan ten opzichte van de dagkaarten een stuk sneller over de toonbank. Van de combitickets zijn slechts nog zo’n 10.000 (van de in totaal ±35.000) exemplaren beschikbaar.''
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken