Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Nee maar wel als je dan ook nogbthe script en 30 seconds en the gorillaz enz verwacht.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.873
5.397
Jullie laten je allemaal gek maken door Dennis en ome Jan. Je kunt toch niet verwachten dat pinkpop allemaal eigenlijke headliners op de subplaatsen heeft.

Dit is de eerste teleurstelling. Pearljam geloof ik wel in maar alle overige grootheidswaanzin gaat gewoon niet gebeuren.

Maar pinkpop heeft 3 mooie headliners dit jaar! Hopen daf ze een beetje leuk dagprogramma kunnen boeken. De namen hoeven niet groot te zijn als ze maar goeie muziek spelen.

Pinkpop zou negen headliners hebben, toch ;-).

Maar dat QOTSA prima affiches kan aanvoeren (of zoals bij Werchter co-headlinen) was natuurlijk wel te verwachten. Als men ervan uit gaat dat grootheden als Eric Clapton het 3FM-podium gaan betreden, dan kan het inderdaad alleen maar gaan tegenvallen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.549
6.757
Ach... kijk wat er allemaal tourt en wat er op festivals staat.
Welke bands al elders terecht komen en welke nog niet in Nederland.
Het wegvallen van 'sub' QOTSA is nog geen reden voor paniek.
Alle vertrouwen heb ik in de 9 namen bovenaan het affiche.
Zijn nog genoeg opties om er in te schuiven.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
roluf wrote:
Jullie laten je allemaal gek maken door Dennis en ome Jan. Je kunt toch niet verwachten dat pinkpop allemaal eigenlijke headliners op de subplaatsen heeft.

Dit is de eerste teleurstelling. Pearljam geloof ik wel in maar alle overige grootheidswaanzin gaat gewoon niet gebeuren.

Maar pinkpop heeft 3 mooie headliners dit jaar! Hopen daf ze een beetje leuk dagprogramma kunnen boeken. De namen hoeven niet groot te zijn als ze maar goeie muziek spelen.

Pinkpop zou negen headliners hebben, toch ;-).

Maar dat QOTSA prima affiches kan aanvoeren (of zoals bij Werchter co-headlinen) was natuurlijk wel te verwachten. Als men ervan uit gaat dat grootheden als Eric Clapton het 3FM-podium gaan betreden, dan kan het inderdaad alleen maar gaan tegenvallen.

Hoe zit het eigenlijk met de portemonnee bij Pinkpop ? Is die vorig jaar wel goed genoeg gevuld na de boekingsblamagevan Bieber met z'n 1 sinas-op-een-dag drinkende fans ? Wordt er gecommuniceerd over de grootte van de geldstromen bij Pinkpop ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.549
6.757
F&tM of anders Kensington.
Avenged Sevenfold en Volbeat kunnen ook nog ergens tussen schuiven.
Als ik kijk bij RaR/RiP staat Stone Sour, Rise Against en A Perfect Circle daar in 2de lijn.
Ik verwacht nog wel wat namen van RaR/RiP.
Volgens mij is Anderson.Paak support van Bruno Mars (op BST Khalid?) ? Klopt dat?
Of via Tonderbox, Tiesto of Morrisette.
The Prodigy, als ze een sub plek willen.
Volgens mij hebben Hurts, Hollywood Undead en Rudimental een hoge spot op Volt.
Skunk Anansie is ook zo'n act die ik niet graag zie afsluiten op 3FM-stage bijvoorbeeld, maar kan zomaar.
Dat is wat me zo nog binnenvalt, ff snel...

komt allemaal wel goed


 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Rockbeer wrote:
F&tM of anders Kensington.

Avenged Sevenfold en Volbeat kunnen ook nog ergens tussen schuiven.
Als ik kijk bij RaR/RiP staat Stone Sour, Rise Against en A Perfect Circle daar in 2de lijn.
Ik verwacht nog wel wat namen van RaR/RiP.
Volgens mij is Anderson.Paak support van Bruno Mars (op BST Khalid?) ? Klopt dat?
Of via Tonderbox, Tiesto of Morrisette.
The Prodigy, als ze een sub plek willen.
Volgens mij hebben Hurts, Hollywood Undead en Rudimental een hoge spot op Volt.
Skunk Anansie is ook zo’n act die ik niet graag zie afsluiten op 3FM-stage bijvoorbeeld, maar kan zomaar.
Dat is wat me zo nog binnenvalt, ff snel…

komt allemaal wel goed

De eerste keer echt een dance afsluiter na de headliner vorig jaar viel enorm in de smaak bij vele bezoekers (en Jan Smeets sprak er ook vol lof over).

Ik denk dat ze dit jaar perfect nog eens een dag met dance afsluiter na de headliner durven doen! (al was dat vorig jaar een package waardoor de overgang een pak vlotter zal verlopen zijn dan bv. Prodigy na Foo Fighters om maar iets te zeggen).
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
72
1
Waarom zou Franz Ferdinand niet op PP en DTRH kunnen staan? Die hebben in het verleden toch wel vaker artiesten "gedeeld"...??
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
729
F&tM of anders Kensington.

@Rockbeer Je denkt te Werchter. Kensington laten ze niet 2 jaar achter elkaar komen. Met F&TM en Editors doen ze dat bijv wel op Werchter maar F&TM is niet zo populair in Nederland dat ze sub zouden staan.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Haha natuurlijk zouden Florence & The Machine wel sub zijn op Pinkpop. Wat denk jij dan, dat ze mainstage gaan openen? Kom op!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Waarom zou Franz Ferdinand niet op PP en DTRH kunnen staan? Die hebben in het verleden toch wel vaker artiesten “gedeeld”…??

Meestal een kleine handvol overlap, dus inderdaad: zeker goed mogelijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.819
F&tM of anders Kensington.

@rockbeer Je denkt te Werchter. Kensington laten ze niet 2 jaar achter elkaar komen. Met F&TM en Editors doen ze dat bijv wel op Werchter maar F&TM is niet zo populair in Nederland dat ze sub zouden staan.

Whut? Als het Pinkpop lukt om Florence & The Machine nog te laten subben, dan krijg je een bak bier. ;-)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
neracroft wrote:
DTRH: QOTSA + Nick Cave + Björk
BKS: Gorillaz + LCD Soundsystem + The XX
Pinkpop: Bruno Mars + Foo Fighters + Pearl Jam

The Killers en The National hebbend dan wel nog geen plaats.

The Killers & The National naar Lowlands?

Dat kan je natuurlijk niet zomaar zeggen. Dat is toch een andere periode en vaak zie je op de augustus festivals compleet andere namen. Er is altijd wel overlap maar dat zijn over het algemeen wel europese acts. Ik zie the Killers en the National dus niet zo lang in Europa zijn. Ik zie een Arctic Monkeys bijvoorbeeld wel als grote kanshebber voor Lowlands.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.549
6.757
i-Days maakt zojuist bekend dat ze al over 3 dagen komen, omdat niet iedereen meer kan wachten?

AlternativeNation heeft nu ook het lijstje met gerucht tourdata geplaatst.
https://www.alternativenation.net/pearl-jam-rumored-2018-tour-dates-leaked/

helaas niet het ‘aangepaste’ lijstje gebruikt dat ik in het Pearl Jam topic heb gezet.


DennisvdBr wrote:
Ik heb de lijst een klein beetje aangepast :

13.06 ~ Amsterdam ZiggoDome Nederland
14.06 ~ Amsterdam ZiggoDome Nederland
16.06 ~ Pinkpop Nederland *
18.06 ~ London O2 UK
19.06 ~ London O2 UK
20.06 ~ Tv Promo
22.06 ~ i-Days Italië *
24.06 ~ Bologna (?) Italië
26.06 ~ Rock in Roma Italië *
1.07 ~ Prague (?) Tsjechië
2.07 ~ Krakow (?) Polen
5.07 ~ Waldbühne Berlijn Duitsland
7.07 ~ Rock Werchter België *
9.07 ~ Barcelona St. Jordi Spanje
10.07 ~ Barcelona St. Jordi Spanje
12.07 ~ Mad Cool Spanje *
14.07 ~ NOS Alive Portugal *
* = festival
(?) = locatie stadion waarschijnlijk

Let wel, i-Days, Rock in Roma en Mad Cool hebben al aangegeven maandag 4 december met de lineup te komen.
De kans is zeer groot dat Pearl Jam vlak voor, of rond die tijd met het gehele tourschema zal komen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
bcmrmaybe wrote:
F&tM of anders Kensington.


@rockbeer Je denkt te Werchter. Kensington laten ze niet 2 jaar achter elkaar komen. Met F&TM en Editors doen ze dat bijv wel op Werchter maar F&TM is niet zo populair in Nederland dat ze sub zouden staan.

Whut? Als het Pinkpop lukt om Florence & The Machine nog te laten subben, dan krijg je een bak bier.
1f609.svg

Gezien het feit dat ze redelijk exclusief gaan zijn verwacht ik die niet op PP dit jaar. Ik denk niet dat Pinkpop snel zou kiezen voor F&TM als headliner, maar ze zouden best eens headliner kunnen zijn op BKS of DTRH, of Lowlands.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.873
5.397
Het wordt hier echt met de pagina gekker. Fatm niet groot genoeg om te subben? Als Florence komt is het als headliner en niet minder.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken