Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Waarom zou Pinkpop Stereophonics niet willen boeken?
2001, 2008 en 2013..
Zie voorlopig geen enkele reden waarom niet in 2018.
Lijkt me een mooie voor 17 a 18 uur op 3FM stage.
...als ze komen...
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
De festivals waar Kensington nu staat, zijn toch Nederlands getinte festivals. Die gaan juist voor een band als Kensington. Pinkpop zal daar dit jaar zeker weten niet mee aankomen.

En waarom James Bay niet? Meer acts die 2 jaar na hun vorige optreden weer terug waren op Pinkpop. Bovendien had James Bay een van de beste recensies in 2016. Dus die zou ik niet meteen uitsluiten. Wellicht 3FM-stage deze keer...

HAEVN verwacht ik dit jaar toch echt. Hebben twee dagen na de perspresentatie in Paradiso hun albumpresentatie in Paradiso. Dus lekkere opwarmer voor hunzelf. Voldoende goed materiaal met twee albums om op een groot festival te staan. En ze vinden zich nu ook zelf klaar om op een groot festival te spelen, dat was eerst ook wel anders.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
The Script, Stereophonics en James Bay zijn best lekkere rustig aan namen waarbij je lekker even een biertje kan drinken en van een afstandje naar kan kijken. Zulke namen moeten er ook altijd tussen zitten vind ik. Dus prima boekingen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
AlternativeNation heeft nu ook het lijstje met gerucht tourdata geplaatst.
https://www.alternativenation.net/pearl-jam-rumored-2018-tour-dates-leaked/

helaas niet het 'aangepaste' lijstje gebruikt dat ik in het Pearl Jam topic heb gezet.
Ik heb de lijst een klein beetje aangepast :

13.06 ~ Amsterdam ZiggoDome Nederland
14.06 ~ Amsterdam ZiggoDome Nederland
16.06 ~ Pinkpop Nederland *
18.06 ~ London O2 UK
19.06 ~ London O2 UK
20.06 ~ Tv Promo
22.06 ~ i-Days Italië *
24.06 ~ Bologna (?) Italië
26.06 ~ Rock in Roma Italië *
1.07 ~ Prague (?) Tsjechië
2.07 ~ Krakow (?) Polen
5.07 ~ Waldbühne Berlijn Duitsland
7.07 ~ Rock Werchter België *
9.07 ~ Barcelona St. Jordi Spanje
10.07 ~ Barcelona St. Jordi Spanje
12.07 ~ Mad Cool Spanje *
14.07 ~ NOS Alive Portugal *
* = festival
(?) = locatie stadion waarschijnlijk

Let wel, i-Days, Rock in Roma en Mad Cool hebben al aangegeven maandag 4 december met de lineup te komen.
De kans is zeer groot dat Pearl Jam vlak voor, of rond die tijd met het gehele tourschema zal komen.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.657
819
JE weet dat AN een persoon is he?
Enige bron van hem is Tenclub forum
Zijn info is vaak een letterlijke copy en paste van daar.

Ik vind het opvallender dat ik hier nog niks gelezen heb over die tweet van PJ gisteren, weet niet hoe te delen hier, maar dit was de tekst bij de foto:

"Can we help that our destinations are the ones we've been before" #AllOrNone #PearlJam
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Hij was al geen sterk gerucht meer maar nu is het zeker; Bruce Springsteen heeft zijn shows op Broadway verlengt tot juni 2018.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
"Neem even een grote hap lucht voor je verder leest, je zou namelijk kunnen gaan hyperventileren van de eerste bevestigingen voor Down The Rabbit Hole. Op de Groene Heuvels grazen in het weekend van 29 juni t/m 1 juli o.a. Queens of the Stone Age Nick Cave & The Bad Seeds, David Byrne, Fink, Franz Ferdinand, Nils Frahm en ODESZA."
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
“Neem even een grote hap lucht voor je verder leest, je zou namelijk kunnen gaan hyperventileren van de eerste bevestigingen voor Down The Rabbit Hole. Op de Groene Heuvels grazen in het weekend van 29 juni t/m 1 juli o.a. Queens of the Stone Age Nick Cave & The Bad Seeds, David Byrne, Fink, Franz Ferdinand, Nils Frahm en ODESZA.”
Damn.... Streep hier door!
Had echt QOTSA, Byrne en Franz Ferdinand wel verwacht...
Maar QOTSA echt verwacht! jammer jammer
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
colint wrote:
“Neem even een grote hap lucht voor je verder leest, je zou namelijk kunnen gaan hyperventileren van de eerste bevestigingen voor Down The Rabbit Hole. Op de Groene Heuvels grazen in het weekend van 29 juni t/m 1 juli o.a. Queens of the Stone Age Nick Cave & The Bad Seeds, David Byrne, Fink, Franz Ferdinand, Nils Frahm en ODESZA.”

Damn…. Streep hier door!
Had echt QOTSA, Byrne en Franz Ferdinand wel verwacht…
Maar QOTSA echt verwacht! jammer jammer

Iemand op dit forum met een "inside source" die meldde dat QOTSA, Gorillaz en 30STM kwamen zat dus fout.
Begin nu al bang te worden dat we weer te hoge verwachtingen hebben dit jaar en dat we straks zoiets krijgen als 30STM en The Script als subheadliners.
Hoewel ik Gorillaz graag zie op Pinkpop vind ik het wel een mooie headliner voor Lowlands!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Heel jammer van Qotsa idd, maar begrijp het wel, daar kunnen ze headlinen. Voor DTRH wel een erg mooie naam
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Wat vind ik dit echt kut nieuws hahaha.
Mooi voor DTRH, want die verdienen QOTSA wel echt. Maar die hadden zo mooi kunnen staan voor FF.
Franz Ferdinand had ik ook wel echt leuk gevonden. Miss op de plaats van Kaiser Chiefs vorig jaar. Maar ja helaas...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Heel jammer van Qotsa idd, maar begrijp het wel, daar kunnen ze headlinen. Voor DTRH wel een erg mooie naam
ik denk dat daar de doorslag in de keuze zit... Headlinen op DTRH of sub op Pinkpop...
Daar zijn wel een aantal weggevallen daardoor hoor, verwacht ik.
Kan zomaar dat Gorillaz BKS zal doen dan?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
DTRH: QOTSA + Nick Cave + Björk
BKS: Gorillaz + LCD Soundsystem + The XX
Pinkpop: Bruno Mars + Foo Fighters + Pearl Jam

The Killers en The National hebbend dan wel nog geen plaats.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
DTRH: QOTSA + Nick Cave + Björk
BKS: Gorillaz + LCD Soundsystem + The XX
Pinkpop: Bruno Mars + Foo Fighters + Pearl Jam

The Killers en The National hebbend dan wel nog geen plaats.


misschien die dan op lowlands
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
DTRH: QOTSA + Nick Cave + Björk
BKS: Gorillaz + LCD Soundsystem + The XX
Pinkpop: Bruno Mars + Foo Fighters + Pearl Jam

The Killers en The National hebbend dan wel nog geen plaats.

The Killers & The National naar Lowlands?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.256
4.534
Als je de vijver van headliners ziet, vind ik het dan toch wel jammer dat Bruno Mars een van de headliners is die Pinkpop heeft gekozen. Begrijp het verder wel volledig hoor, maar puur voor mijn smaak vind ik het wel jammer gelet op de alternatieven. Kost weer zo veel geld..
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Jullie laten je allemaal gek maken door Dennis en ome Jan. Je kunt toch niet verwachten dat pinkpop allemaal eigenlijke headliners op de subplaatsen heeft.

Dit is de eerste teleurstelling. Pearljam geloof ik wel in maar alle overige grootheidswaanzin gaat gewoon niet gebeuren.

Maar pinkpop heeft 3 mooie headliners dit jaar! Hopen daf ze een beetje leuk dagprogramma kunnen boeken. De namen hoeven niet groot te zijn als ze maar goeie muziek spelen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
Wel mee eens alleen QOTSA voor de FF was toch niet zo'n hele gekke gedachte. Had best gekund....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken