Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
misschien is Jack Johnson ook nog een aardige singer-songwriter suggestie?

Na de overkill van 2017 liever helemaal geen SS meer graag.

Nee, daar zijn andere festivals beter geschikt voor.
Bodycount MET Ice-T -> Geweldig ! Laat maar komen, dan wordt de Foos dag NOG inhteressanter !
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
bcmrmaybe wrote:
misschien is Jack Johnson ook nog een aardige singer-songwriter suggestie?


Na de overkill van 2017 liever helemaal geen SS meer graag.

Nee, daar zijn andere festivals beter geschikt voor.
Bodycount MET Ice-T -> Geweldig ! Laat maar komen, dan wordt de Foos dag NOG inhteressanter !
Body Count op FortaRock hé, afgeschreven voor Pinkpop inmiddels.
Wat betreft singer-songwriters, staan er altijd handje vol hé. Jack Johnson in Brightslands tent, Stage 4 of in de ochtend op 3FM-stage lijkt me daarom niet eens heel onwaarschijnlijk hoor
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Jack Johnson stage 4 of in de ochtend whaha.
Die sluit op werchter de tent af. die zal niet voor minder dan een plek onder de sub komen of de tent afluiten.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.870
5.395
Alt-J een maand na Pinkpop in Bilbao, net als Noel Gallagher overigens. Dit lijken mij toch ook wel kanshebbers om te subben, dan wel 3fm stage af te sluiten.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
DennisvdBr wrote:
Body Count op FortaRock hé, afgeschreven voor Pinkpop inmiddels.

Niet helemaal Dennis. In 2014 stond GHOST zowel op Pinkpop als op FortaRock (package deal met Iron Maiden).
Ja maar Body Count is nu ook wel een stuk groter dan Ghost toen was. Valt niet helemaal te vergelijken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Alt-J een maand na Pinkpop in Bilbao, net als Noel Gallagher overigens. Dit lijken mij toch ook wel kanshebbers om te subben, dan wel 3fm stage af te sluiten.
Alt-J?
echt
aflsluiter Brightlands tent of s middags 3FM-stage ga ik van uit als ze op Pinkpop zouden staan, misschien wel op Mainstage s middags met een stevige rock-act in Stage 4 gelijktijdig. Maar sub toch echt niet, daar krijgen ze denk ik toch te weinig publiek voor op de been.

(van mij mag Alt-J geheel wegblijven, maar dat is een persoonlijk dingetje)
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
alt-j smiddags 3fm stage? wel realistisch blijven
Alt-j sluit gewoon 3fm af of staan sub.
Ik zie ze trwns niet op pinkpop staan, daar horen ze in mijn ogen niet thuis.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.870
5.395
Misschien dat het feit dat je geen fan bent, meeweegt in het oordeel dat je ze overdag op 3fm stage zou indelen. Skunk Anansie of Puscifer trekken geen vollere zalen, denk ik. Ik begrijp dat Major Lazer of SOAD misschien meer publiek trekken, maar doorgaans zijn niet alle drie de 3fm-headliners even "groot". Het valt me hier wel vaak op dat wanneer iemand iets niet zo leuk vindt, objectiviteit heel moeilijk is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
alt-j smiddags 3fm stage? wel realistisch blijven
Alt-j sluit gewoon 3fm af of staan sub.
Ik zie ze trwns niet op pinkpop staan, daar horen ze in mijn ogen niet thuis.
zo grote act is ALt-J toch niet.
Mojo zet ze in AFAS, 6duizend bezoekers.
Dat is niet een act die ze in de avond programmering op mainstage of 3FM-stage zetten.
wel realistisch blijven
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
489
Ik heb Alt-J op Sziget gezien, er waren maar weinig mensen enthousiast toen. Dus laat ze maar mooi wegblijven.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.870
5.395
hetfield wrote:
alt-j smiddags 3fm stage? wel realistisch blijven
Alt-j sluit gewoon 3fm af of staan sub.
Ik zie ze trwns niet op pinkpop staan, daar horen ze in mijn ogen niet thuis.

zo grote act is ALt-J toch niet.
Mojo zet ze in AFAS, 6duizend bezoekers.
Dat is niet een act die ze in de avond programmering op mainstage of 3FM-stage zetten.
wel realistisch blijven

Waar stond Sean Paul nog niet zo heel lang geleden?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Alt-j stond vorig jaar nog sub op werchter en dit jaar stonden voor het afsluitfeest van sziget.
Daarom denk ik ook niet dat ze op pinkpop staan want die kiezen liever een commerciële band waar het grote publiek op af komt zoals een kensington ofzo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Waar stond Sean Paul nog niet zo heel lang geleden?
was hij niet headliner op Les Ardentes?
Wat betreft Alt-J, in 2015 konden ze ZiggoDome niet aan. Mojo zet ze in 2018 naar AFAS.
Zeg dat ze slechts 10.000 bezoekers aantrekken, dan is Brightlandstent perfect voor ze met die capaciteit.
Vooral niet interessant voor de camera's bij 3FM-stage in de avond.
Zo bekijk ik het, los van mijn mening over deze act.
Misschien ben ik zelfs meer realisch over acts waar ik zelf niet enhousiast over ben dan anders om hoor.
Maar ik kan er naast zitten he, The Prodigy is door MOJO naar het mini 013 gezet?? Dus wie weet...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.870
5.395
Oasiss wrote:
Waar stond Sean Paul nog niet zo heel lang geleden?

was hij niet headliner op Les Ardentes?
Wat betreft Alt-J, in 2015 konden ze ZiggoDome niet aan. Mojo zet ze in 2018 naar AFAS.
Zeg dat ze slechts 10.000 bezoekers aantrekken, dan is Brightlandstent perfect voor ze met die capaciteit.
Vooral niet interessant voor de camera’s bij 3FM-stage in de avond.
Zo bekijk ik het, los van mijn mening over deze act.
Misschien ben ik zelfs meer realisch over acts waar ik zelf niet enhousiast over ben dan anders om hoor.
Maar ik kan er naast zitten he, The Prodigy is door MOJO naar het mini 013 gezet?? Dus wie weet…

Tevens in de AFAS en afsluiter 3fm (Sean Paul). Alt-J was daarnaast ook headliner op Pukkelpop een tijdje terug.
Ik zeg overigens niet dat Pinkpop perse Alt-J moet boeken, maar over objectiviteit liggen onze opzichten - gelet op jouw reactie(s) - in ieder geval nogal uiteen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Eerst al Gorillaz niet headlinewaardig, toen OATW in de Brightlands en nu alt-J ook al... tja..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Alt-J is tegenwoordig sub op festivals van het maatje RW of PP. En die headlinen middelgrote festivals (BKS, en zelfs al eens Pukkelpop). Dus ja, als ze op PP zouden staan, dan passen die alleen als sub of 3FM head. Maar ik zie ze er niet staan. En jullie ook allemaal niet. ;-)

En nee, ben ook geen groot Alt-J fanaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Eerst al Gorillaz niet headlinewaardig, toen OATW in de Brightlands en nu alt-J ook al… tja..
verdraai je mijn woorden volgens mij.
Gorillaz is wel headliner waardig, maar die spots zijn "bezet"...
OATW, trekt meer bezoekers dan Alt-J, daar twijfel ik niet aan.
Maar ik zie beide in Nederland niet meer dan 10.000 a 12.000 bezoekers trekken.
Dat denk ik.

Mainstage vraagt toch om meer, 3FM-stage zal later op de avond om ca 30 duizend vragen.
Kom ik toch echt niet verder dan s middags 3FM-stage of afsluiter Brightlands tent.

 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik heb wel een beetje het idee dat sommige mensen hun persoonlijke voorkeur enorm overschatten. Sommige bands halen gewoon niet zo'n hoge spot als fans misschien denken, omdat ze niet bekend genoeg zijn bij het grote publiek. En pinkpop richt zich nou eenmaal op het grote publiek.
Daarnaast zijn sommige artiesten in bijv België veel groter dan in Nederland, waardoor ze op RW een hogere spot zullen krijgen dan op pinkpop
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
667
Waarschijnlijk overschat hier iedereen zijn persoonlijke voorkeur ten faveure van zijn of haar favoriete artiesten. Maar dat houdt de discussie dan ook vrolijk op gang.
Ben er overigens wel voor om regelmatig een nieuwe headliner te introduceren om deze pool groter te maken. Uit welk genre dan ook. Stilstand en steeds dezelfde headliners trekt ook geen 'nieuw' volk, wat voor een lange termijn visie wel verstandig is, denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken