Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.724
7.489
Brian wrote:

Loveless wrote:

Brian wrote:
FF – PJ – bruno mars
QOTSA – Volbeat – Oscar and the wolf
30stm – a perfect circle – the script
Royal blood – franz fernidand – MGMT – Triggerfinger – Marco Borsato – Paramore
Racoon – Lucas & Steve – Charli XCX – David Byrne – Jimmy eat world
Tash Sultana – Alice Merton – Phantogram – Lucas Hamming – Ronde – Indian Askin – Wolf Alice

Dit lijkt me redelijk realistisch en als ze dit zo boeken hebben ze mijn inziens ook wel een interessante line-up.


Paramore, 30STM en ook The Script zal je nooit op zo’n plek terugvinden.


30stm en the script niet als sub / 3fm head ? Waar moeten die dan staan ? Als headliner met gorillaz als sub ervoor?

Paramore lijkt me prima als 3de band op de main of voorlaatste op de 3fm stage.

Ik heb geen idee hoe ik je lijstje nu precies moet lezen, als aan het einde van de 3e rij staan nog betekent dat je subheadliner bent. Pak de line-up van 2013 er eens bij. 30STM en The Script waren toen al sub, Paramore 2-na-laatste band op main. Al die bands zijn sindsdien alleen maar gegroeid, 30STM staat Rock am Ring te headlinen, The Script verkoopt 2x de Ziggo Dome uit, die komen echt niet terug en dan nog voor minder ook.

Heads: pj - ff - bruno mars
3fm head: QOTSA - volbeat - Oscar and the wolf
Sub: the script - 30stm - a perfect circle

Die laatste 2.rijen kunnen ook wisselen. Er komen altijd 9 redelijk grote namen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Loveless wrote:

Brian wrote:

Loveless wrote:

Brian wrote:
FF – PJ – bruno mars
QOTSA – Volbeat – Oscar and the wolf
30stm – a perfect circle – the script
Royal blood – franz fernidand – MGMT – Triggerfinger – Marco Borsato – Paramore
Racoon – Lucas & Steve – Charli XCX – David Byrne – Jimmy eat world
Tash Sultana – Alice Merton – Phantogram – Lucas Hamming – Ronde – Indian Askin – Wolf Alice

Dit lijkt me redelijk realistisch en als ze dit zo boeken hebben ze mijn inziens ook wel een interessante line-up.


Paramore, 30STM en ook The Script zal je nooit op zo’n plek terugvinden.


30stm en the script niet als sub / 3fm head ? Waar moeten die dan staan ? Als headliner met gorillaz als sub ervoor?

Paramore lijkt me prima als 3de band op de main of voorlaatste op de 3fm stage.


Ik heb geen idee hoe ik je lijstje nu precies moet lezen, als aan het einde van de 3e rij staan nog betekent dat je subheadliner bent. Pak de line-up van 2013 er eens bij. 30STM en The Script waren toen al sub, Paramore 2-na-laatste band op main. Al die bands zijn sindsdien alleen maar gegroeid, 30STM staat Rock am Ring te headlinen, The Script verkoopt 2x de Ziggo Dome uit, die komen echt niet terug en dan nog voor minder ook.

Heads: pj – ff – bruno mars
3fm head: QOTSA – volbeat – Oscar and the wolf
Sub: the script – 30stm – a perfect circle

Die laatste 2.rijen kunnen ook wisselen. Er komen altijd 9 redelijk grote namen.

9 grote namen? Wie waren dat vorig jaar dan? En in 2016? Dan heb ik er een heel aantal gemist volgens mij... Met 6 grote namen moet je op Pinkpop meer dan tevreden zijn.. Op de meeste festivals, overigens..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Heads: pj – ff – bruno mars
3fm head: QOTSA – volbeat – Oscar and the wolf
Sub: the script – 30stm – a perfect circle

Die laatste 2.rijen kunnen ook wisselen. Er komen altijd 9 redelijk grote namen.
zo iets idd... al kan Volbeat niet de 17e. Twijfel ik of OATW zelf liever de tent afsluit, of uberhaupt voor Mars staat als op Boutique?
Zie 30STM ook wel 3FM-stage afsluiten hoor.
Maar zo iets met 9 "grote namen" verwacht ik wel in 2018
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Denk dat James wel een punt heeft. Vorig jaar althans in ieder geval wel:

Bieber / Green Day / Kings of Leon
Five Finger Death Punch / Sean Paul / System of A Down
Garrix / Imagine Dragons / Live

Dat is dan toch wel beduidend minder dan het lijstje wat hierboven genoemd wordt. System Of A Down had headliner kunnen zijn. Garrix is natuurlijk ubergroot in zijn genre. Dus 5 grote namen. Imagine Dragons is sub op zijn best. Als je die meetelt 6 grote namen.

Live, Five Finger Death Punch en Sean Paul is dan toch wel van een heel ander kaliber. Kleiner bedoel ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
aanbod in 2018 is denk ik wel iets anders in 2017, afwachten hoe eea in elkaar schuift (door MOJO) en acts genoegen nemen met een spot onder de headliner.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
aanbod in 2018 is denk ik wel iets anders in 2017, afwachten hoe eea in elkaar schuift (door MOJO) en acts genoegen nemen met een spot onder de headliner.

Dat is natuurlijk waar. Er lijkt deze zomer meer beschikbaar dan afgelopen jaar.

Los van de vraag met welke positie op het affiche een band genoegen neemt. Vraag me wel af hoe dat werkt. Laten bands hun gage afhangen van de positie die ze innemen op het affiche? Oftewel: 30STM staat voor headlinergage op Duits festival. Rekenen ze dan een goedkoper tarief voor een ander festival waar ze op de derde rij namen komen te staan? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Want anders kan er wel meer beschikbaar zijn qua bands, maar dan zijn er waarschijnlijk toch budgettaire beperkingen waar Pinkpop rekening mee moet houden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
als ik zo kijk naar
QOTSA – volbeat – Oscar and the wolf
Sub: the script – 30stm – a perfect circle
doet toch niet onder tov
Five Finger Death Punch / Sean Paul / System of A Down
Garrix / Imagine Dragons / Live
staan een aantal namen tussen die sub of head staan/stonden.
Ik denk zelfs dat OATW en APC te hoog staan tussen deze namen, imo...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
als ik zo kijk naar


Raskolnikov wrote:
QOTSA – volbeat – Oscar and the wolf
Sub: the script – 30stm – a perfect circle

doet toch niet onder tov


Raskolnikov wrote:
Five Finger Death Punch / Sean Paul / System of A Down
Garrix / Imagine Dragons / Live


staan een aantal namen tussen die sub of head staan/stonden.
Ik denk zelfs dat OATW en APC te hoog staan tussen deze namen, imo…

Ik denk van wel.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zijn The Script en OATW al op andere festivals gesignaleerd.

Jammer dat Stromae niet meer optreedt. Dat was een killer optreden in 2014
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
838
APC te hoog?
Een band die nauwelijks tourt?
Maar dan wel The Gorillaz als headliner zien , mede omdat ze weinig zouden touren?
Het word echt tijd dat mensen minder hun persoonlijke voorkeur laten spreken
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
APC te hoog?
Een band die nauwelijks tourt?
Maar dan wel The Gorillaz als headliner zien , mede omdat ze weinig zouden touren?
Het word echt tijd dat mensen minder hun persoonlijke voorkeur laten spreken
Dat van dat weinig touren heb ik niet gezegd?
Ik zei wel dat ik zie dat Gorillaz overal als headliner aangekondigd word, vandaar hoge spot op affiches te verwachten.
Oscar and the Wolf staat naar mijn idee niet als headliner, ook Boutique er onder.
Ik denk zelf dat hij liever zijn sound en visuels in de tent zet, lijkt me in NL op Pinkpop als Brightlands tent ook een mooie spot als afsluiter.
Sub op main of afsluiter 3FM zie ik niet zo voor me, eerlijk gezegd.

APC twijfel ik of ze het aandurven qua naamsbekendheid, al stond Puscifer ook afsluiter 3FM-uiteraard.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Dat inderdaad, vergeet niet wat de naam 'James Maynard Keenan' doet. Puscifer is nog een bak onbekender dan APC en stond ook gewoon de 3FM af te sluiten. Al zou APC ook een gedroomde subheadliner zijn voor Fortarock natuurlijk
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Dat inderdaad, vergeet niet wat de naam ‘James Maynard Keenan’ doet. Puscifer is nog een bak onbekender dan APC en stond ook gewoon de 3FM af te sluiten. Al zou APC ook een gedroomde subheadliner zijn voor Fortarock natuurlijk
plus hoge spots op andere festivals bedenk ik me... Het is waarschijnlijk wel het "TOOL"effect van Maynard ;)
en terecht btw
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Als Oscar & The Wolf er staat gaat hij gewoon 3FM afsluiten of subben voor Bruno. Die gast verkoopt 2 sportpaleizen uit en 2x AFAS
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Zeg je nu werkelijk dat iemand die AFAS aan kan en dit jaar nog headliner was op DTRH 'best wel in de Brightlands tent past'? (los van het visuele zijn er volgens mij weinig argumenten over hoe je die in een tent zou kunnen steken, de artiest heeft ook z'n zegje hé) Ik denk dat die wel kan subben voor den Bruno, maar ik geloof niet dat bij de boeking van Mars, er een package daal ofso is/was gesloten met Oscar & The Wolf er automatisch bij. Volgens mij kan die best 3FM afsluiter zijn op de dag waar bv de Foo's headlinen ofso.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Als Oscar & The Wolf er staat gaat hij gewoon 3FM afsluiten of subben voor Bruno. Die gast verkoopt 2 sportpaleizen uit en 2x AFAS

Ik vind het saai. Toen ik ze bij de perspresentatie zag en hoorde wist ik precies dat ik dat geneuzel niet meer wilde horen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Als Oscar & The Wolf er staat gaat hij gewoon 3FM afsluiten of subben voor Bruno. Die gast verkoopt 2 sportpaleizen uit en 2x AFAS

Ik vind het saai. Toen ik ze bij de perspresentatie zag en hoorde wist ik precies dat ik dat geneuzel niet meer wilde horen.

Vind het ook helemaal niets. Heb ze nu 5 keer of zo gezien, maar nee.

Ze zijn echter wel behoorlijk groot geworden. Sub op Pinkpop is hartstikke realistisch. Afsluiten 3FM ook.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Als Oscar & The Wolf er staat gaat hij gewoon 3FM afsluiten of subben voor Bruno. Die gast verkoopt 2 sportpaleizen uit en 2x AFAS
nou nou, chapeau, 2 x AFAS in NL
sorry hoor, maar dat is nog geen argument om te subben op Pinkpop tegenwoordig.
er zijn toch acts met verkoopcijfers die nog niet eens de sub positie op mainstage of 3FMstage haalde, dus ik zie MOJO zo niet die beslissing nemen.
daarnaast, 2 x AFAS zit je omstreeks het aantal bezoekers in Brightlands tent ;)
Kan hij daar zijn bassen ook weer absurd hard zetten... dat is, als hij er zou staan...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken