Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ga sowieso alleen voor muziek naar een (muziek)festival. Ik neem aan dat zo'n beetje iedereen hier vooral kiest voor het festival waar veel leuke acts op komen treden dus ik snap die ook niet helemaal? Of wil jij graag een kermis erbij en een circus?
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Wat ik niet snap is dat de headliners steeds met vorig jaar vergeleken worden. Het lijkt me logischer om te vergelijken met de paar jaren daarvoor, waar ze best grote headliners binnen gehaald hebben en elk jaar uitverkocht waren. Dat laat toch zien dat er best veel mogelijk is.
Vorig jaar was gewoon een slecht jaartje, kan gebeuren. Ik hoop niet dat we nog zo'n 1 krijgen.

En over Gorillaz, laten we dat maar gewoon afwachten want ook al praten we er 10 pagina's over we komen er toch niet uit ;)
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
ik heb hier na mijn bezoek vorig jaar al een heel verhaal over gepost. Naar pinkpop ga ik alleen als er muziek komt die ik heel graag wil zien. Anders vermaak ik me daar niet.

Op bks dtrh en ll kan ik blind een kaartje voor kopen. Omdat ik me er toch wel vermaak. Allereerst door de enorme muzikale ontdekkingstocht (en ja die kan ook wel eens tegen vallen. Maak ook door spontane feestjes die uit het niets ontstaan, doordat iedereen gezellig en sociaal is, doordat er van alles om je heen te zien is enz.

Dus nee een circus eromheen is niet perce nodig maar ik vind wel dat er meer randvoorwaarden zijn voor een festival dan alleen muziek.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Het valt mij op dat als mensen fan zijn van een bepaalde band dat men meteen maar vindt dat die band overal maar headliner moet zijn. Eerst de discussie over Depeche Mode, nu Gorillaz. Ik persoonlijk kan echt helemaal niets met de muziek van Gorillaz. Nou heb ik precies hetzelfde met de muziek van Bruno Mars, maar dat is nog voor een “breder” publiek toegankelijk. Stuur acts als Gorillaz maar naar DTRH of BKS…

Volgens mij is een ‘band goed vinden’ niet echt het argument. Het argument is dat bands elders (en vaak op grotere festivals) wel headlinen. Dat lijkt me legitiem en los staan van persoonlijke smaak.

En dat een ander die band qua smaak niets vindt: helemaal prima. Maar ga dan niet mensen voor gek verklaren die een band die overal als headliner staat headlinerwaardig noemen.

Ik vind bijvoorbeeld persoonlijk Metallica en Foo Fighters vreselijk saaie muziek. Maar ik ga niet bestrijden dat het hele grote headliners zijn. Want dat zijn het, objectief gezien.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
SOAD had toch ook al heel lang niet meer opgetreden? Ik denk dat SOAD en Gorillaz beide zowel Main als 3FM kunnen afsluiten. Echter, SOAD heeft niet zo zeer de duisternis nodig, omdat ze toch voornamelijk bezig zijn met keihard rammen. Ik verwacht dat Gorillaz er veel meer een show van gaat maken, waardoor het in het donker beter tot zijn recht gaat komen. Plus ik verwacht dat Gorillaz een breder publiek aanspreekt dan SOAD op een festival als Pinkpop waar de daginvulling een combinatie is van singer-songwriters, one-hitwonders en overhypte popbandjes die live muzikaal helemaal niks kunnen brengen, zoals een The Script of Imagine Dragons. Alleen het showelement is goed in orde.
 

Joey16178995531

Campingartiest
21 okt 2015
83
0
Ik bemoei me er even mee ?.. Volgensmij komen er vaker namen als headliner op posters voorbij die op pinkpop subs zijn, dus zou het me niet verbazen dat een act als Gorillaz ook een sub is terwijl ze in half europa headliner zijn.
Genoeg hierover..
Ben erg nieuwsgierig aan het worden naar de andere acts (dag opvulling).. Welke namen kunnen we al met potlood opschrijven? ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Ben erg nieuwsgierig aan het worden naar de andere acts (dag opvulling).. Welke namen kunnen we al met potlood opschrijven? ?
TRNSMT 30.06. - Liam Gallagher, Courteeners, Wolf Alice, J Hus
Liam stond er in 2017, maar Courteneers en Wolf Alice geef ik wel eens kans hoor...
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Panamore .....Miss Montreal (?) ...... Direct (?) ......

Ik gooi er maar wat in .....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Misschien ook Limp Bizkit?
Daar dacht ik ook nog aan..
(nog) niet op Download FR of Firenze, maar wel op NovaRock in het Pinkpop weekend.
De kans acht ik zeer groot.

Panamore …..Miss Montreal (?) …… Direct (?) ……

Ik gooi er maar wat in …..
Paramore, verwacht ik toch nog wel data van.
Je kan zeggen van Sanne Hans wat je wil, maar ik mis montreal niet. Maar is wel zo'n leuke 3FM-naam.
Di-rect, zal weer eens tijd worden, hoe lang terug in 2002 en 2005...
Dat was zelfs nog met Tim als zanger ipv Marcel!!
Zal wat zijn om Kenstington in 2018 op Pinkpop een jaar af te wisselen met Di-rect idd :lol:
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Zoals ik al eerder in een reactie aangaf: David Byrne ,de perfecte oude naam , zoals lionel Richie dat deed 2 jaar terug. Hij toert en is een europa, dus ik zou zeggen, laat maar komen. Word een feestje met die Talking Heads classics
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Zoals ik al eerder in een reactie aangaf: David Byrne ,de perfecte oude naam , zoals lionel Richie dat deed 2 jaar terug. Hij toert en is een europa, dus ik zou zeggen, laat maar komen. Word een feestje met die Talking Heads classics
Deze vind ik ook heel erg oke hoor...
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Within Temptation?
Die gaan pas weer eind 2018 touren, dus die zie ik niet komend jaar op Pinkpop staan. Misschien 2019 dat die er kunnen staan, als een van dé Nederlandse rock bands
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Delain, Epica, Vuur?
Vuur lijkt me best wel een goede mogelijkheid. Mooi voor midden op de dag in de Brightlands.
Vooral aangezien het nog een relatief nieuwe band is, maar met een bekend gezicht erbij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Ik denk, naast Foo Fighters en Bruno Mars... :

(Pearl Jam), QOTSA, 30STM, Volbeat, Royal Blood, Hollywood Undead, Hollywood Vampires, Limp Bizkit, Deftones, Cypress Hill, Pink, Tiesto, Stone Sour, Body Count, Wolf Alice, Ghost, The Offspring, The Hives, Bullet For My Valentine, Slaves, David Byrne, Alanis Morissette, First Aid Kid, A Perfect Circle, Jimmy Eat World, Black Label Motorcycle Club, Hurts, Rudimental, Franz Ferdinand, Weezer, Triggerfinger, Borsato, Editors, Chainsmokers, Tash Sultana, Cold War Kids, Galantis, LIl Kleine en Boef...

... bij de kanshebbers? Zo iets?
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik denk, naast Foo Fighters en Bruno Mars… :

(Pearl Jam), QOTSA, 30STM, Volbeat, Royal Blood, Hollywood Undead, Hollywood Vampires, Limp Bizkit, Deftones, Cypress Hill, Pink, Tiesto, Stone Sour, Body Count, Wolf Alice, Ghost, The Offspring, The Hives, Bullet For My Valentine, Slaves, David Byrne, Alanis Morissette, First Aid Kid, A Perfect Circle, Jimmy Eat World, Black Label Motorcycle Club, Hurts, Rudimental, Franz Ferdinand, Weezer, Triggerfinger, Borsato, Editors, Chainsmokers, Tash Sultana, Cold War Kids, Galantis, LIl Kleine en Boef…

… bij de kanshebbers? Zo iets?

Ik mis Avenged Sevenfold nog, zou mij niks verbazen als die er staan. Verder mooie lijst met kanshebbers (misschien Gorillaz nog, ook al vinden blijkbaar veel mensen dat die niet onder de headliner terecht kunnen komen, ik denk toch dat dat wel kan)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken