Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Gorillaz bevestigd op RW. Staan in de geruchtenlijst voor Pinkpop. Optreden in de Ziggo zou erg vet geweest zijn. Laat ze maar komen, kijken of dat wat is.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.724
7.489
Ik kan nog steeds niet geloven dat de Gorillaz zouden komen als sub. Die zijn toch absoluut headliner? Zalen verkopen ze uit, ze touren niet vaak wat ze redelijk exclusief maakt, en ze hebben er de hits voor. Daarnaast is het ook een band met een bijzonder verhaal, door niet echt te bestaan als het ware. Nee ik zie ze niet op pinkpop verschijnen, tenzij het Pearl Jam verhaal niet doorgaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Ik kan nog steeds niet geloven dat de Gorillaz zouden komen als sub. Die zijn toch absoluut headliner? Zalen verkopen ze uit, ze touren niet vaak wat ze redelijk exclusief maakt, en ze hebben er de hits voor. Daarnaast is het ook een band met een bijzonder verhaal, door niet echt te bestaan als het ware. Nee ik zie ze niet op pinkpop verschijnen, tenzij het Pearl Jam verhaal niet doorgaat.
ze staan midden tijdens BKS in Ierland, anders is DTRH een optie als ze headliner zouden zijn.
Ik denk dat, mits staan ze op Pinkpop, het niet anders dan sub overblijft hoor....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Welke hits? Gorillaz gaan echt pp niet headlinen!
Feel Good Inc.
Clint Eastwood
Last Living Souls
Stylo
Kids With Guns
Sex Murder Party
On Melancholy Hill
El Manana
DARE

Zoiets? :D
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
838
Eehm, er is een verschil tussen hits en min of meer bekende nrs
Meest in de buurt van een hit komt Clint Eastwood, haalde nr 27! sclechts in de Nederlandse top 40
Kwam in de Belgische hitlijst iets verder, nr 21
Dus nee, hebben geen hits gehad
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Daarnaast, gaan ze op Pinkpop niet headlinen.
Niets met hits of beschikbaarheid te maken ;)
:mrgreen:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ik verwacht wel een afsluit positie voor Gorillaz. Maar dan wss de 3fm stage. Zijn ze denk ik perfect voor.

Zou Enter Shikari niet ook een goede naam zijn? Staan sws op RaR. Lijkt me een mooie naam voor midden op de dag op de 3fm of in de avond in de Brightlands. Niet?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik verwacht wel een afsluit positie voor Gorillaz. Maar dan wss de 3fm stage. Zijn ze denk ik perfect voor.
Daar zijn Gorillaz in mijn ogen toch echt te groot voor. Ze gaven gisteren echt een fantastische show weg. Headlinerwaardig. Ik verwacht PJ op Pinkpop en Gorillaz wellicht op DTRH of BKS. Daar passen ze veel beter.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.724
7.489
Eehm, er is een verschil tussen hits en min of meer bekende nrs
Meest in de buurt van een hit komt Clint Eastwood, haalde nr 27! sclechts in de Nederlandse top 40
Kwam in de Belgische hitlijst iets verder, nr 21
Dus nee, hebben geen hits gehad

Er word hier vaak gerefereerd aan de top2000. Daar staan ze 2x in net als bijv rammstein. Foo fighters staan er ook maar een keer of 4 , 5 in dacht ik.

Daarnaast denk ik niet dat ze als headliner komen. Maar ik zie ze niet subben en/of 3fm stage afsluiten. Daar zijn ze in mijn beleving te groot voor.
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
72
1
Wat betreft de SUB's.... Ik lees de voorgaande pagina's veel ingevulde lijstjes met bands die een tour aangekondigd hebben. (zie The Script, Gorillaz, QOTSA en 30TM) Toch heeft Pinkpop ons de afgelopen twee edities verrast met minstens 1 verrassende sub. (Lionel Richie en LIVE) Ik ben benieuwd of ze dit jaar weer zo'n konijn uit de hoge hoed toveren. Geloof niet dat die SUB's zo 1,2,3 in te vullen zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Daarnaast denk ik niet dat ze als headliner komen. Maar ik zie ze niet subben en/of 3fm stage afsluiten. Daar zijn ze in mijn beleving te groot voor.

Dan speel ik de SOAD kaart. Die stonden ook overal als headliner. Niet met elkaar te vergelijken natuurilijk maar verkopen allebei de Ziggo moeiteloos en snel uit.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Wat betreft de SUB’s…. Ik lees de voorgaande pagina’s veel ingevulde lijstjes met bands die een tour aangekondigd hebben. (zie The Script, Gorillaz, QOTSA en 30TM) Toch heeft Pinkpop ons de afgelopen twee edities verrast met minstens 1 verrassende sub. (Lionel Richie en LIVE) Ik ben benieuwd of ze dit jaar weer zo’n konijn uit de hoge hoed toveren. Geloof niet dat die SUB’s zo 1,2,3 in te vullen zijn.

Het zou me serieus niet verbazen als je de subs voor dit jaar genoemd hebt met Script, QOTSA en 30TM.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Pim wrote:
Ik verwacht wel een afsluit positie voor Gorillaz. Maar dan wss de 3fm stage. Zijn ze denk ik perfect voor.


Daar zijn Gorillaz in mijn ogen toch echt te groot voor. Ze gaven gisteren echt een fantastische show weg. Headlinerwaardig. Ik verwacht PJ op Pinkpop en Gorillaz wellicht op DTRH of BKS. Daar passen ze veel beter.
vergis je niet, capaciteit ZiggoDome is vergelijkbaar met capaciteit voor 3FM-stage...
sub op Main kunnen ze ook makkelijk aan.
als ze perse voor head positie kiezen, staan ze niet op Pinkpop dus.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.849
WeckoJ wrote:
Welke hits? Gorillaz gaan echt pp niet headlinen!

Feel Good Inc.
Clint Eastwood
Last Living Souls
Stylo
Kids With Guns
Sex Murder Party
On Melancholy Hill
El Manana
DARE

Zoiets?
1f600.svg

Zit 1 hit tussen.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.934
3.305
Jongens Gorillaz staat op Werchter ook gewoon main stage, en waarschijnlijk ook nog als laatste of net voor de dance afsluiter. Zou me heel erg verbazen als ze dan op (het in mijn opinie toch iets lager aangeschreven) Pinkpop op het tweede podium gaan staan. Niet vergeten dat dit een best wel dure en exclusieve act gaat zijn.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
is wat betreft de planning overdag er wellicht ergens plek voor War on Drugs? loop er zelf nu pas tegenaan (excuus, excuus) maar kan het wel waarderen. het concert van eerder in november schijnt ook erg goed te zijn geweest volgens deze review e, plus ze komen begin juni naar het lijkt naar Europa na een Amerikaanse tour; eerste 2 europese data staan reeds op 2 en 4 juni gepland en het lijkt me sterk dat ze voor 2 data de plas oversteken

wat betreft Pearl Jam: uiteraard een headliner, ook zonder album dit jaar of vorig jaar. mooi dat het lijkt te lukken
Wat betreft gorillaz: tof als ze zouden komen, maar of ze op pinkpop gaan headlinen betwijfel ik..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Eehm, er is een verschil tussen hits en min of meer bekende nrs
Meest in de buurt van een hit komt Clint Eastwood, haalde nr 27! sclechts in de Nederlandse top 40
Kwam in de Belgische hitlijst iets verder, nr 21
Dus nee, hebben geen hits gehad

Dacht dat Feel Good Inc een stukje bekender is? Is toch het nummer van hen dat je het vaakst op de radio hoort imo.

Naast het feit dat ze gewoon te groot zijn om te subben (mensen mensen), lijkt me het ook zonde om deze band te gaan zien in het daglicht, met hun visuals.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken