Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Nummers die massa's meer dan 100.000.000 gekeken zijn mag je toch wel een hit noemen niet? (en dan hebben ze er nog een hoop in de 80.000.000 a 70.000.000 a 60.000.000)

Ik ga niet zeggen dat ze populairder zijn dan pakweg Pearl Jam omdat ze meer Youtube views hebben, maar het zegt toch wel iets namelijk dat ze echt wel populair/gekend zijn.

Ik zou Clint Eastwood, Feel Good Inc, Dirty Harry en DARE toch echt wel hits noemen, die een gemiddelde festival bezoeker (her)kent.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Gaan we nu niet te veel in op Gorillaz?
Beetje Pinkpop on topic blijven.

Als, dat is als, ze nog naar Pinkpop komen is het niet als headliner in 2018.
Daar is het eigenlijk toch al lang mee gezegd denk ik.

btw, ik ben er wel klaar mee...
Dat Pearl Jam maar snel die tour aankondigd #PJTOUR2018 kom op zeg!!
De grote PJ-fans zijn al het 'gelekte' tourschema af aan het gaan op hotels en reisjes te boeken, de merchendise-boys zijn al om hulp aan het vragen. Ticketmaster Spanje heeft zich verklikt.
Pinkpop wil. Pearl Jam wil. Mijn F5 knop is versleten...
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Gaan we nu niet te veel in op Gorillaz?
Beetje Pinkpop on topic blijven.

Als, dat is als, ze nog naar Pinkpop komen is het niet als headliner in 2018.
Daar is het eigenlijk toch al lang mee gezegd denk ik.

btw, ik ben er wel klaar mee…
Dat Pearl Jam maar snel die tour aankondigd #PJTOUR2018 kom op zeg!!
De grote PJ-fans zijn al het ‘gelekte’ tourschema af aan het gaan op hotels en reisjes te boeken, de merchendise-boys zijn al om hulp aan het vragen. Ticketmaster Spanje heeft zich verklikt.
Pinkpop wil. Pearl Jam wil. Mijn F5 knop is versleten…
Het is weer wat anders dan het de hele dag over PJ hebben... Bovendien is er voorlopig nog niks bevestigd, dus blijf ik (tegen beter weten in) hopen op QOTSA + Gorillaz i.p.v. PJ.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Nummers die massa’s meer dan 100.000.000 gekeken zijn mag je toch wel een hit noemen niet? (en dan hebben ze er nog een hoop in de 80.000.000 a 70.000.000 a 60.000.000)

Ik ga niet zeggen dat ze populairder zijn dan pakweg Pearl Jam omdat ze meer Youtube views hebben, maar het zegt toch wel iets namelijk dat ze echt wel populair/gekend zijn.

Ik zou Clint Eastwood, Feel Good Inc, Dirty Harry en DARE toch echt wel hits noemen, die een gemiddelde festival bezoeker (her)kent.

En Melancholy Hill.

Tja, op Spotify en vooral Youtube komt Pearl Jam niet in de buurt van Gorillaz qua populariteit, maar dat vind ik ook weer geen juiste graadmeter om populariteit te meten. Is toch wel wat kort door de bocht. Laat het ons houden op het feit dat beide acts niet van de kleinsten zijn, en terechte headliners.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
Nummers die massa’s meer dan 100.000.000 gekeken zijn mag je toch wel een hit noemen niet? (en dan hebben ze er nog een hoop in de 80.000.000 a 70.000.000 a 60.000.000)

Ik ga niet zeggen dat ze populairder zijn dan pakweg Pearl Jam omdat ze meer Youtube views hebben, maar het zegt toch wel iets namelijk dat ze echt wel populair/gekend zijn.

Ik zou Clint Eastwood, Feel Good Inc, Dirty Harry en DARE toch echt wel hits noemen, die een gemiddelde festival bezoeker (her)kent.

En Melancholy Hill.

Tja, op Spotify en vooral Youtube komt Pearl Jam niet in de buurt van Gorillaz qua populariteit, maar dat vind ik ook weer geen juiste graadmeter om populariteit te meten. Is toch wel wat kort door de bocht. Laat het ons houden op het feit dat beide acts niet van de kleinsten zijn, en terechte headliners.

Ik zei expliciet dat ik hen niet wil vergelijken door social media of streamingsdiensten maart dat het niet niets is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Waar het ook tijd voor word is meer 'nieuwe' namen op de festivals.
Heel veel Cave, QOTSA, Gorillaz al.
Waar blijft The Script, waar zien we meer The Killers, waar zien we meer 30STM...
Ben blij met Justice bijvoorbeeld vandaag, om maar wat te noemen.
Tinderbox, Mad Cool en Inmusic al lekker bezig bijvoorbeeld.
Zal eens tijd worden voor meer Pop namen bijvoorbeeld, al weken heel wat rock/metal festivals met veel nieuws...
De Downloads, NovaRock, Hellfest etc etc hebben we nu wel gezien.
Ik zie graag meer van andere festivals, zoals bijvoorbeeld Hurricane/Southside, Isle of Wight, TRNSMT, Wireless, of wat kunnen we afschrijven ivm BKS of DTRH...
Dat soort Pop-nieuws a.u.b. ?
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Gorillaz geen headliner? Deze band is absoluut headliner waardig! Als ze op Glastonbury, Pinkpop, Roskilde, RaR etc. bovenaan de poster staan, dan Pinkpop ook. Enkel als Pinkpop nog Pearl Jam oid gaat boeken als laatste headlinerspot, zal Gorillaz miss geen headliner zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Gorillaz geen headliner? Deze band is absoluut headliner waardig! Als ze op Glastonbury, Pinkpop, Roskilde, RaR etc. bovenaan de poster staan, dan Pinkpop ook. Enkel als Pinkpop nog Pearl Jam oid gaat boeken als laatste headlinerspot, zal Gorillaz miss geen headliner zijn.

Ik zweer het je, ik sla iedereen met SOAD om zijn hoofd. SOAD 3fm afsluiter dan ook Gorillaz. Dus nee Gorillaz hoeft geen headliner te zijn op Pinkpop.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Gorillaz spreekt denk ik meer publiek aan dan SOAD. Daarnaast is het een band die echt niet vaak tourt en dus veel meer bijzonder. Vind het een beetje appels met peren vergelijken.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Gorillaz spreekt denk ik meer publiek aan dan SOAD. Daarnaast is het een band die echt niet vaak tourt en dus veel meer bijzonder. Vind het een beetje appels met peren vergelijken.
Qua genre wel, maar je geeft verschillen aan die eigenlijk gelijkenissen zijn. SOAD spreekt ook veel mensen aan, het was bij velen het of 1 van de beste optredens van Werchter bijvoorbeeld. Verder tourt SOAD nu ook niet zo vaak in vergelijking met Gorillaz.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Oke, eerste heb je inderdaad een punt mee. Maar come on, Gorillaz heeft voor het laatst getourd in 2010 voor dit jaar. Als ik me niet vergis ten minste. Zie het gewoon niet voor me dat zo'n band op 3FM Stage wordt weggestopt.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Stop eens met het overhypen van Gorillaz. Het is bijzonder dat ze touren maar ze zijn gewoonweg geen headliner materiaal voor Pinkpop. De gemiddelde pinkpopganger zit echt niet te wachten op Gorillaz als headliner. Dus kunnen we daar nu over stoppen?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wel headliner op Glasto, Werchter, Rock Am Ring & Roskilde, maar voor Pinkpop niet 'headlinerwaardig'.. het moet niet gekker worden.
Bovendien, het lijkt wel alsof Pearl Jam al bevestigd is... In het verleden zijn we al vaker teleurgesteld...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.373
2.713
Wel headliner op Glasto, Werchter, Rock Am Ring & Roskilde, maar voor Pinkpop niet ‘headlinerwaardig’.. het moet niet gekker worden.
Bovendien, het lijkt wel alsof Pearl Jam al bevestigd is… In het verleden zijn we al vaker teleurgesteld…
Ik denk en hoop dat Gorillaz de dans act is na de werkelijke headliner op Werchter.
Zal ook wel moeten als ze die donderdag willen uitverkopen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ik vind zowel SOAD als Gorillaz 2 prima bands en zeker Headliner waardig. Gorillaz zou voor mij een reden kunnen zijn om weer eens een kaartje te kopen voor Pinkop iig.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Het valt mij op dat als mensen fan zijn van een bepaalde band dat men meteen maar vindt dat die band overal maar headliner moet zijn. Eerst de discussie over Depeche Mode, nu Gorillaz. Ik persoonlijk kan echt helemaal niets met de muziek van Gorillaz. Nou heb ik precies hetzelfde met de muziek van Bruno Mars, maar dat is nog voor een "breder" publiek toegankelijk. Stuur acts als Gorillaz maar naar DTRH of BKS...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Als pinkpop gorillaz als sub heeft, hebben ze een hele dure sub en een hele goede sub. Als het pinkpop publiek daar niet op zit te wachten dan snap ik niet waarom ze zoveel geld uit zouden geven voor een sub.

Ik hoop echt voor jullie allemaal dat het hele gebeuren niet op een enorme deceptie uitloopt. Als jullie verwachtingen uitkomen doet pinkpop aankomend jaar mee voor de beste line up op een major festival. En dat allemaal op basis van een uitspraak van Jan Smeets in combinatie met duurdere ticket prijzen. En er heeft hier iemand geroepen dat hij uit betrouwbare bron heeft gehoord dat pinkpop PJ FF Bruno mars QOTSA 30 st en gorillaz heeft. Laten we voorop stellen dromen mag! Maar er bestaat ook zo iets als nep nieuws.

Maar ik hoop ook op die 6 namen en als ze dan ook nog een redelijk dag programma hebben. Zou ik ook zomaar eens pinkpop kunnen bezoeken. Maar dan wel puur op basis van de muziek want verder vind ik het een saai festival.

Daarnaast vind ik dat een aantal mensen een beetje groot over pp denken. Want als je kijkt naar de headliners van vorig jaar snap ik niet waarom gorillaz aankomend jaar geen headliner zouden kunnen zijn. En datzelfde geld voor qotsa
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Maar dan wel puur op basis van de muziek want verder vind ik het een saai festival.
euhm, kan aan mij liggen, Pinkpop is toch een festival waar het gaat om de muziek?
of heb ik dat al jaren mis... loop ik voor niets 3 dagen podia af ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken