Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.463
7.459
James wrote:
Eerst al Gorillaz niet headlinewaardig, toen OATW in de Brightlands en nu alt-J ook al… tja..

verdraai je mijn woorden volgens mij.
Gorillaz is wel headliner waardig, maar die spots zijn “bezet”…

Twee daarvan. De derde is nog niet bekend. Zou zomaar Gorillaz kunnen zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
DennisvdBr wrote:

James wrote:
Eerst al Gorillaz niet headlinewaardig, toen OATW in de Brightlands en nu alt-J ook al… tja..


verdraai je mijn woorden volgens mij.
Gorillaz is wel headliner waardig, maar die spots zijn “bezet”…

Twee daarvan. De derde is nog niet bekend. Zou zomaar Gorillaz kunnen zijn.
dat klopt, in praktijk en theorie
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.463
7.459
Precies. Even afwachten nog dus! Ik vermoed echt of Gorillaz, misschien Major Lazer.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Alt-J trekt ook gewoon een volle 3 fm stage voor de headliner. Het is onzin dat als ze in de afas maar 6000 man trekken er dan op pinkpop niet meer op af komt. Mensen gaan toch naar een band kijken die op dat moment speelt. Tuurlijk is er een groep die vooraan wil staan bij de headliner. Er is ook een grote groep die gewoon een extra band wil zien spelen.

Daarnaast heeft ome Jan gezegd dat de ticketprijzen omhoog gegaan omdat de bands meer vragen. Maar niemand die er rekening mee houd dat de staat en de jeugd van tegenwoordig een flinke smak extra vragen. Of dat ze inderdaad Jack Johnston boeken die een flinke gage vraagt.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Een gok...voor de zondag alvast :
Pinkpop zondag:
Main: Kaleo- Milky Chance - Hollywood Vampires- Gorillaz (subheadliner) - Bruno Mars (headliner)
3FM: Walking On Cars- Di- Rect- Nothing But Thieves - Khalid (in pakket met Bruno Mars) - Lorde (afsluiter 3FM stage)
Brightlands: Astrid S - David Byrne - Future Islands - Post Malone - Stone Sour
Dance: Lucas & Steve - Mike Perry - Marshmello (feat. Khalid) - Alan Walker
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Een gok…voor de zondag alvast :
Pinkpop zondag:
Main: Kaleo- Milky Chance – Hollywood Vampires- Gorillaz (subheadliner) – Bruno Mars (headliner)
3FM: Walking On Cars- Di- Rect- Nothing But Thieves – Khalid (in pakket met Bruno Mars) – Lorde (afsluiter 3FM stage)
Brightlands: Astrid S – David Byrne – Future Islands – Post Malone – Stone Sour
Dance: Lucas & Steve – Mike Perry – Marshmello (feat. Khalid) – Alan Walker
Best een aardige lijst.
Ik vraag me af al Gorillaz mainstage delen met Bruno Mars of de constructie Bieber/Garrix hier ook logisch is, met Gorillaz in het donker?
David Byrne in de tent vind ik wat vreemd, verwacht dat "Talking Head" Byrne een hogere spot zal krijgen. Hoop persoonlijk op zaterdag. Rond 17 a 18 uur mainstage.
Denk dat Byrne 3FM of main zal staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Zou Stonesour niet eerder op de 3FM stage staan?
O ja, idd...
Milky Chance niet main, Di-rect waarschijnlijk wel, Hollywood Vampires eerder 3FM,
Stone Sour is wel een lastige kan s middags op main, maar ook later op de dag op 3FM.
Op Hellfest staan ze ook pas in 3de lijn.
Ik denk idd dat ze eerder 3FM stage staan dan Tent afsluiten.
 

Boudewijn

Playlistbediener
2 mrt 2015
18
0
Oasiss wrote:
Waar stond Sean Paul nog niet zo heel lang geleden?


Maar ik kan er naast zitten he, The Prodigy is door MOJO naar het mini 013 gezet?? Dus wie weet…

Dat verdient nuance. The Prodigy heeft er zelf voor gekozen om deze (mini) tournee kleine zalen te doen, om zo de nieuwe beats te kunnen testen. Dus door MOJO en "gezet" is echt onzin. :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
DennisvdBr wrote:

Oasiss wrote:
Waar stond Sean Paul nog niet zo heel lang geleden?


Maar ik kan er naast zitten he, The Prodigy is door MOJO naar het mini 013 gezet?? Dus wie weet…

Dat verdient nuance. The Prodigy heeft er zelf voor gekozen om deze (mini) tournee kleine zalen te doen, om zo de nieuwe beats te kunnen testen. Dus door MOJO en “gezet” is echt onzin. ?
Keuze van The Prodigy zelf... amai?
Nah, dat wist ik niet...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Joan Jett week na Pinkpop in Spanje, ook zo'n classic naam die wel eens het affiche zou kunnen halen misschien?
Niet verkeerd op de vrijdag, dan nog een klein mopje meespelen met Foo Fighters.
Lijkt mij wel wat...
https://youtu.be/W8y6SekJQJE
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Betreft welke artiesten op welke stage staan vind ik het altijd erg lastig inschatten bij Pinkpop.
In 2016 stond een cover bandje op de Main en een Matt Simons staat dan in de tent. Oké Matt Simons had dan wel maar een paar hits maar trok nog altijd meer publiek dan het cover bandje.
In 2017 stonden Crystal Fighters in tent en James TW op main.
Waar ligt de grens dan?
Richard Ashcroft en Gallagher stonden in de tent vorig jaar iets wat ik ook niet helemaal begreep....
Maar ik zou het ook beter vinden als Stone Sour op 3FM staat en er wat geschoven wordt met de positionering van de acts :) !
Denk dat Pinkpop ook een beetje moet aanpassen aan de artiesten. Als Stone Sour bijv. maar vier uur op het Pinkpop terrein kan zijn dan moet Pinkpop daar rekening mee houden en kijken welke stage dan vrij is.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Weet niet of het al gezegd is maar P!nk komt waarschijnlijk niet naar Pinkpop.
Die gaat naar de Ziggo Dome in September 2018.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Weet niet of het al gezegd is maar P!nk komt waarschijnlijk niet naar Pinkpop.
Die gaat naar de Ziggo Dome in September 2018.
Zit nog genoeg tijd tussen juni en september?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.178
Weet niet of het al gezegd is maar P!nk komt waarschijnlijk niet naar Pinkpop.
Die gaat naar de Ziggo Dome in September 2018.
Waar heb je dat vandaan? Zie dat ze begin September ze nog in Australië staat:
 

setheke

Randprogramma
26 nov 2017
137
106
Hoi, als het goed is brengt vampire weekend een nieuw album uit volgent jaar (hopelijk). zou dit dan iets zijn voor op pinkpop? of meer iets voor BKS?

Groeten Seth Driessen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
@festivaladdictsam

Waar staat dat van Pink? Voordat ik mijn vrouw gek maak vandaar want die wil Pink graag een keer live zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken