Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
JoLe wrote:
Maar ik vind ze trouwens ook wel passen op BKS en Lowlands hoor. Bks heeft ondertussen Elbow en Editors ook als headliners gehad, daar past Snow Patrol prima tussen. En op Lowlands hebben ze al meermaals gestaan volgens mij, waaronder een keer als headliner.


Verschil tussen Snow Patrol en Editors/Elbow is dat die tweede groep nog veel krediet heeft binnen de indie/alternative wereld. Snow Patrol is al sinds het prille begin een typische Q-Music band. Dat gezegd zijnde zie ik SP gewoon eerst op Lowlands/Pukkelpop staan, kunnen ze meteen zonder al te veel risico weer eens headlinen. En of het dan bergop of bergaf (lees: Concert At Sea en dergelijke) wordt zal afhangen van het aantal hitjes op die nieuwe plaat.
Precies dit Kereltje... goed gezegd, eerst moet Snow Patrol terug bergop, dat bedoelde ik eigenlijk ook.
Op dit moment zie ik het nog niet met Snow Patrol.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
janken van ellende en daarna janken van geluk. ?

hahahahaha @mattman Ik heb het dan andersom
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
LOL :)

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Juli/Komt-Radiohead-naar-North-Sea-Jazz.html
( link bevat geluidsfragment )
Komt Radiohead volgend jaar naar North Sea Jazz?
Programmeur Sander Grande geeft uitleg over Radiohead en de zomer van Anderson Paak.

In het traditionele slotinterview op Pinkpop, zoals elk jaar op de zondagavond met Jan Smeets, nam de festivaldirecteur onverwacht stelling: Radiohead volgend jaar op Pinkpop? Nee, dat is toch echt meer voor North Sea Jazz. Vanavond belde Roosmarijn in 3voor12 Radio NSJ-programmeur Sander Grande voor een voorbeschouwing op komend weekend, en uitleg over Radiohead.

Natuurlijk had Sander Grande veel meer te vertellen. Over hoe het kan dat Anderson .Paak op én Pitch, én North Sea Jazz, én op Lowlands speelt deze zomer bijvoorbeeld. 'Noem maar eens een talent die zo door alle genres heen knalt. Dat is zo bijzonder. Hoe hij funk, hiphop. soul en zelfs disco bij elkaar brengt. En dan kan hij ook nog zo zingen, rappen, drummen. Een multi-talent die overal past en overal het dak eraf speelt.' Hebben de boekers van de verschillende festivals op het Mojo-kantoor ruzie gekregen over wie hem mocht krijgen? 'Zo gaat het inderdaad wel. Er komen elk jaar maar een paar van die acts voorbij die zo bijzonder zijn, dat we zeggen: die moeten we hebben, dit is 100% North Sea. De andere boekers roepen dan, 'Dit is 100% Pitch!' 'Nee, 100% Lowlands!' Ja, als hij dan de tijd heeft, dan maar alle drie.'

En hoe zit het nou met die uitspraak van Jan Smeets, dat Radiohead te North Sea Jazz is? Moeten we volgend jaar duimen dat we 'Creep' in de toegift krijgen? 'Dat vond ik ook verrassend. Leuk dat hij dat zegt, maar nee. Laat ik eerst zeggen dat Radiohead een fantastische band is. Ik ben groot fan. Maar ik zie niet gelijk een match met North Sea Jazz. En als we het al zouden doen, dan zouden we echt ruzie krijgen met onze collega's! Ga maar eens aan Lowlands uitleggen dat Radiohead naar North Sea gaat en niet naar Lowlands of Pinkpop. We moeten natuurlijk intern de grote namen een goede plek geven he?'
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Dat vond ik sowieso een krankzinnige opmerking van Smeets, dat hij Radiohead meer vond thuishoren op North Sea Jazz. Ik zal niet zeggen dat ik begon te twijfelen aan zijn verstandelijke vermogens, maar hij is niet echt bij als het gaat om het volgen van muzikale ontwikkelingen.

Het is maar goed dat hij niet in de programmacommissie van Pinkpop zit ;-)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het is maar goed dat hij niet in de programmacommissie van Pinkpop zit ?

Idd kolere Neil Young als headliner. Iedereen in links georiënteerde uniformen. En natuurlijk patrouilles die er voor zorgen dat iedereen om 12 uur in bed ligt. Zo niet dan strafcorvee
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Het is maar goed dat hij niet in de programmacommissie van Pinkpop zit
1f609.png



Idd kolere Neil Young als headliner. Iedereen in links georiënteerde uniformen. En natuurlijk patrouilles die er voor zorgen dat iedereen om 12 uur in bed ligt. Zo niet dan strafcorvee

Vergeet niet dat meneer Young zomaar als headliner stond op Roskilde. Nou niet bepaald een klein festivalletje hé? Nou heb ik hier en daar wat dingetjes opgevangen en gelezen dat Ome Neil behoorlijk van zijn beste kant liet zien 2,5 uur lang afgelopen vrijdag... Daarmee veegt hij toch wel veel kritiek weg naar mijn mening... Achteraf, één gemiste kans van Mojo hoor, imo...

( edit: ben wel zeer benieuwd naar reacties uit ZiggoDome aanstaand weekend over Neil Young. Sportpaleis schijnt ook zeer goed te zijn geweest met mooie setlist-mix akoestisch en elektrisch... )
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Vergeet niet dat meneer Young zomaar als headliner stond op Roskilde. Nou niet bepaald een klein festivalletje hé? Nou heb ik hier en daar wat dingetjes opgevangen en gelezen dat Ome Neil behoorlijk van zijn beste kant liet zien 2,5 uur lang afgelopen vrijdag… Daarmee veegt hij toch wel veel kritiek weg naar mijn mening… Achteraf, één gemiste kans van Mojo hoor, imo…

( edit: ben wel zeer benieuwd naar reacties uit ZiggoDome aanstaand weekend over Neil Young. Sportpaleis schijnt ook zeer goed te zijn geweest met mooie setlist-mix akoestisch en elektrisch… )


Neil Young is geen Macca, geen Stones. Ik zie Mojo hem niet op PP zetten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Neil Young is geen Macca, geen Stones. Ik zie Mojo hem niet op PP zetten
Nee klopt, dat wil Mojo in principe niet.
Ik zeg alleen dat men Neil Young niet moet onderschatten, blijkt achteraf toch wel weer uitgaande van zijn laatste gigs.
Zelf zou ik hem ook niet snel op Pinkpop verwachten, maar voor minder als headliner zou ook niet netjes zijn tegenover een kerel van deze klasse. Al zou een sub positie voor Pearl Jam wel een gouden greep zijn.
Aan de andere kant, live Pinkpop afsluiten met Neil Young die Rockin' In The Free World speelt wel episch zou zijn, imo...

Eigenlijk is een apart evenement met Neil Young als headliner meer een mouw aan te passen dan Pinkpop. Ik bedoel maar, een Pinkpop Classic met Young als afsluiter, maar dat zal niet meer gebeuren... :(
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Als ie Crosby, Stills en Nash meeneemt dan mag ie komen:) Het is niet mijn ding dus van mij hoeft het niet.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Vergeet niet dat meneer Young zomaar als headliner stond op Roskilde. Nou niet bepaald een klein festivalletje hé? Nou heb ik hier en daar wat dingetjes opgevangen en gelezen dat Ome Neil behoorlijk van zijn beste kant liet zien 2,5 uur lang afgelopen vrijdag… Daarmee veegt hij toch wel veel kritiek weg naar mijn mening… Achteraf, één gemiste kans van Mojo hoor, imo…

( edit: ben wel zeer benieuwd naar reacties uit ZiggoDome aanstaand weekend over Neil Young. Sportpaleis schijnt ook zeer goed te zijn geweest met mooie setlist-mix akoestisch en elektrisch… )


Neil Young is geen Macca, geen Stones. Ik zie Mojo hem niet op PP zetten

Klopt, maar Neil Young is mi wel een stuk interessanter qua muziek. Echter veel minder mainstream op een enkel nummer na.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Klopt, maar Neil Young is mi wel een stuk interessanter qua muziek. Echter veel minder mainstream op een enkel nummer na.

Klopt maar interessant verkoopt geen kaartjes in het algemeen...niet voor Pinkpop...Ziggo is ook nog niet uitverkocht dus das geen geld in het laatje
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Klopt, maar Neil Young is mi wel een stuk interessanter qua muziek. Echter veel minder mainstream op een enkel nummer na.

Klopt maar interessant verkoopt geen kaartjes in het algemeen…niet voor Pinkpop…Ziggo is ook nog niet uitverkocht dus das geen geld in het laatje

Kijk, maar juist daarom is een festivaldag met een aantrekkelijke dagprogrammering interessant.
Zet op zo'n dag ca 5 acts er voor op Mainstage en op 3FM-stage (bijvoorbeeld), enkele acts die pak-m-beet bijvoorbeeld HMH uitverkopen. Da's al 5 x 6 duizend dagkaarten op zich.
Dan zegt mij dat op zich niet zo veel dat Neil Young de ZiggoDome niet geheel uitverkoopt.

Algemeen gezien zegt dat ook vrij weinig. Er zijn andersom ook genoeg acts die een festivaldag niet uitverkopen maar de kaarten voor een losse show niet aan te slepen zijn, kijk bijvoorbeeld naar RHCP Pinkpop'16/ZiggoDome of Muse Pinkpop'15/ZiggoDome. Dat zal overigens de keuze voor Mojo niet makkelijker maken denk ik. Als ik dan kijk hoe Young algemeen ontvangen en vergaan is op Roskilde, is een festival niet een ondenkbare stap hoor. Kijk bijvoorbeeld naar Richie, speelde Glasto plat en ogen gingen open bij Mojo, hoppa Pinkpop ook een groot succes. Dat zegt meer, dan kaartverkoop van een grote zaal, toch...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Neil Young heeft in het verleden toch al vaker festivals afgesloten? Ik heb hem ergens in de jaren 90 Werchter zien headlinen.

Viel me overigens fors tegen toen. Ik hou heel erg van zijn muziek, veel meer dan van pak 'm beet Paul McCartney, Bruce Springsteen of de Stones. Maar toch denk ik dat die laatste drie aansprekender zijn op een festival. Neil Young is op het podium toch vaak in zichzelf gekeerd (toen op Werchter stond ie merendeels met zijn rug naar het publiek in mijn beleving, wel al lang geleden natuurlijk ;-)). Voor de liefhebber mooi, voor de neutrale bezoeker van een mainstreamfestival wellicht minder interessant. Dus wel gedurfd van Roskilde, zelf zou ik het niet doen. En ik verwacht van Mojo ook niet dat zij Neil Young laten headlinen op Pinkpop eigenlijk. Al zou Jan Smeets dat graag willen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Limburgse muzikanten opgelet!
Pinkpop 2017 openen ?

Limburgse muzikanten opgelet!
Inschrijven voor de provinciale popwedstrijd Nu of Nooit is weer mogelijk. Muzikanten uit de hele provincie kunnen zich gratis inschrijven voor de wedstrijd en meedingen naar de hoofdprijs: optreden op Pinkpop 2017. Afgelopen jaar won Storksky deze popwedstrijd, zie hieronder hun aftermovie.
Inschrijven voor Nu of Nooit kan t/m 25 augustus. Voor meer informatie zie de website van Stichting Popmuziek Limburg:
http://www.spl.nl/page/Nu-of-Nooit-2016/
INFORMATIE OVER NU OF NOOIT 2016

Nu of Nooit is dè provinciale popwedstrijd van Limburg. Verspreid over zes voorrondes in de Limburgse poppodia strijden 30 acts voor een plek in de finale. Daar wordt bepaald welke deelnemer zich een jaar lang de meest veelbelovende popact van Limburg mag noemen en tevens het Pinkpop festival mag openen!

Klik in het linkermenu voor meer informatie over o.a. kaartverkoop, inschrijven, het reglement van de wedstrijd, de jury, de data van de voorrondes en de finale (planning) en de prijzenpot.

Nu of Nooit is een project van Stg. Popmuziek Limburg (SPL). De organisatie/uitvoering van het project is volledig in handen van het Huis voor de Kunsten Limburg i.s.m. de Limburgse poppodia Grenswerk, Muziekcentrum de Bosuil, ECI Cultuurfabriek, Volt, Muziekgieterij, Nieuwe Nor en de OJC Niks.

Voor vragen over de wedstrijd kunt u telefonisch of per e-mail contact opnemen met het Huis voor de Kunsten Limburg via: 0475-399292 / [email protected].
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Gisteren bij Neil Young geweest in het Ziggo Dome. Een van de artiesten die ik nog eens heel graag live wilde zien, zeker gezien zijn goede live reputatie. Hoopte om hem een keer op een festival tegen te komen, maar daar werkte Mojo helaas nooit aan mij (en op Pukkelpop zegde hij af, schoot ook niet op).

Maar het viel me helaas een beetje tegen. De set was vrij tam. Mooie opbouw, dat wel. Solo beginnen en steeds een schepje erbij tot het slot Rocking in the free world. Gevolg is wel een erg trage opbouw gedurende drie uur waar je als toeschouwer moeilijk in mee gezogen wordt. Was te merken aan het publiek.

Kortom, kan me dit keer voor de verandering eens wel in Mojo vinden. Deze tour is niet goed geschikt voor een festival.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Gisteren bij Neil Young geweest in het Ziggo Dome. Een van de artiesten die ik nog eens heel graag live wilde zien, zeker gezien zijn goede live reputatie. Hoopte om hem een keer op een festival tegen te komen, maar daar werkte Mojo helaas nooit aan mij (en op Pukkelpop zegde hij af, schoot ook niet op).

Maar het viel me helaas een beetje tegen. De set was vrij tam. Mooie opbouw, dat wel. Solo beginnen en steeds een schepje erbij tot het slot Rocking in the free world. Gevolg is wel een erg trage opbouw gedurende drie uur waar je als toeschouwer moeilijk in mee gezogen wordt. Was te merken aan het publiek.

Kortom, kan me dit keer voor de verandering eens wel in Mojo vinden. Deze tour is niet goed geschikt voor een festival.
Als de show van gisteren tegenviel, dan ben ik bang dat je er met verkeerde verwachtingen naartoe bent gegaan.

Toegegeven, er zaten voor mij ook 2 dips in de set. Maar dan nog blijft er meer dan 2,5 uur over wat tot de absolute wereldtop behoort.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
@Uncle G. Daar zou je zeker gelijk in kunnen hebben. Mijn verwachtingen waren anders dan het optreden bleek te zijn. Neemt niet weg dat het kwalitatief Buiten categorie was, echt een rasmuzikant. Maar wat ik vooeal wilde zeggen is dat je met deze set het huidige Pinkpop publiek geen plezier doet. Te moeilijk. Op Werchter zie ik t dan weer wel werken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken