Pinkpop 2016

The Fly

Playlistbediener
9 feb 2016
23
0
DennisvdBr wrote:
Als ik kijk naar de Brand-stage is De Staat wel totaal misplaatst, deze jongens verdienen toch minstens 3FM-stage.

Ik denk dat je er hier wel flink naast zit. Als ´klein´ bandje sta je toch veel liever in een gevulde tent dan op dat bizarre grote 3fm podium? Dat is een beetje een vloek van pinkpop is dat ze 2 grote stages hebben. Overdag komt er weinig mee van de productie die een act meeneemt. Overdag kun je acts veel beter in een tentje zien. Nadeel is wel, het is er warm en je kunt niet zittend iets zien.

Vraag me eigenlijk wel af. Zijn er hier mensen die eigenlijk zeker naar Pinkpop wouden dit jaar maar toch zijn afgehaakt door de line-up? Ik zie veel negatieve berichten maar toch veel volk die nog gewoon gaat.

Wij zouden 100% gaan, al vanalles geregeld met vrienden. Maar haken nu toch echt af... Had nooit gedacht dat ze een Line up met deze (super) headliners konden verpesten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Wij zouden 100% gaan, al vanalles geregeld met vrienden. Maar haken nu toch echt af… Had nooit gedacht dat ze een Line up met deze (super) headliners konden verpesten.

It is just a mindset.......go and be free!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Een mening mag er inderdaad bij iedereen zijn en deze respecteer ik. Maar voor deze Pinkpopline up kan er toch objectief gezegd worden dat deze line-up (buiten de headliners) in het algemeen zwak is? Daar hoeft niemand zich aangevallen voor te voelen.
Niet aangevallen hoor. Maar ik kan niet begrijpen dat jullie dit zo'n zwakke lineup vinden voor Pinkpop begrippen, waar ik het wel goed vind. Maar zoals gezegd, wij denken er blijkbaar samen anders over. Nou, dat is dan zo. Dus objectief is het absoluut niet.
En zoals je had kunnen zien heb ik zo kritisch mogelijk mijn uitgebreide reactie gegeven. Als die kritiek op dit programma voor jullie niet fair genoeg is, dan mogen jullie dat vinden.
Ik vind het wel mooi dat jullie massaal komen meepraten over Pinkpop hoor, een mening waar je alle kritiek uitkotst is ook een mening. Dat mag...
 

Kiwitwins

Playlistbediener
18 feb 2016
14
0
Kiwitwins wrote:
Oke het is niet wat we verwacht hadden met zijn allen. Maar echt jongens ik zie het alweer voorbij komen. Waarom wordt er ieder jaar U2 geroepen? Kan iemand me dat uitleggen. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat is echt vragen om telurgesteld te worden. Alleen omdat ze ooit eens op Pinkpop stonden toen ze nog weinig bekendheid hadden, wil niet zeggen dat U2 dat nu gaat doen. Met alle respect ik denk dat U2 oftewel Bono te omhoog gevallen is om dat te doen. Misschien ook als ze 73 zijn dat ze dan nog I will follow gaan doen for the good old days.
wat ik niet begrijp is waarom dat ze PP lieveling Editors niet konden strikken om te headlinen. Die zijn tenminste nog goed bezig. Met nieuw materiaal, passie en kracht. Nu krijgen we met alle respect RHCP die ook wel een beetje op hun retour zijn.

Ik snap wel wat je zegt dat trouwe aanhangers gaan afhaken. Want ik kan niet inschatten wat ik had gedaan had als ik bijvoorbeeld in Friesland had gewoond. Misschien was ik dan ook wel uitgeweken naar iets anders. Nu is het een thuiswedstrijd dus tja dan ben ik er gewoon….


Sinds U2 Glastonbury heeft gedaan zit het er aan te komen dst ze een festival tour gaan doen, manager van U2 is ook al bij meerdere festivals geweest. Maar wanneer het er van gaat komen is maar de vraag, eind dit jaar een nieuw album dus 2017 zou heel goed kunnen!
Oke ik wist even niet dt U2 glaatonbury had aangedaan. Dus ik google ff...
Ze zouden in 2016 al festivals doen? Maar Glastonbury was 2011 en wat ik meen te lezen ging dat niet helemaal goed. Ik ben dus benieuwd of ze ooit weer festivals zullen doen. Als ze het doen vind ik het toch wel cool van ze. Maar dan ben je dus echt gewoon de sjaak met kaarten kopen. Daar komen gewoon al 70000 u2 fans op af....
 

The Fly

Playlistbediener
9 feb 2016
23
0
The Fly wrote:
Kiwitwins wrote:
Oke het is niet wat we verwacht hadden met zijn allen. Maar echt jongens ik zie het alweer voorbij komen. Waarom wordt er ieder jaar U2 geroepen? Kan iemand me dat uitleggen. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat is echt vragen om telurgesteld te worden. Alleen omdat ze ooit eens op Pinkpop stonden toen ze nog weinig bekendheid hadden, wil niet zeggen dat U2 dat nu gaat doen. Met alle respect ik denk dat U2 oftewel Bono te omhoog gevallen is om dat te doen. Misschien ook als ze 73 zijn dat ze dan nog I will follow gaan doen for the good old days.
wat ik niet begrijp is waarom dat ze PP lieveling Editors niet konden strikken om te headlinen. Die zijn tenminste nog goed bezig. Met nieuw materiaal, passie en kracht. Nu krijgen we met alle respect RHCP die ook wel een beetje op hun retour zijn.

Ik snap wel wat je zegt dat trouwe aanhangers gaan afhaken. Want ik kan niet inschatten wat ik had gedaan had als ik bijvoorbeeld in Friesland had gewoond. Misschien was ik dan ook wel uitgeweken naar iets anders. Nu is het een thuiswedstrijd dus tja dan ben ik er gewoon….


Sinds U2 Glastonbury heeft gedaan zit het er aan te komen dst ze een festival tour gaan doen, manager van U2 is ook al bij meerdere festivals geweest. Maar wanneer het er van gaat komen is maar de vraag, eind dit jaar een nieuw album dus 2017 zou heel goed kunnen!


Oke ik wist even niet dt U2 glaatonbury had aangedaan. Dus ik google ff…
Ze zouden in 2016 al festivals doen? Maar Glastonbury was 2011 en wat ik meen te lezen ging dat niet helemaal goed. Ik ben dus benieuwd of ze ooit weer festivals zullen doen. Als ze het doen vind ik het toch wel cool van ze. Maar dan ben je dus echt gewoon de sjaak met kaarten kopen. Daar komen gewoon al 70000 u2 fans op af….

Ze hebben meerdere keren laten weten festivals toch te willen gaan doen, 2016 was inderdaad een sterk gerucht.

Maarja ze zijn heel goed in alles continu anders te doen dan gepland en op het laatst alles omgooien etc.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Everyknight wrote:
Een mening mag er inderdaad bij iedereen zijn en deze respecteer ik. Maar voor deze Pinkpopline up kan er toch objectief gezegd worden dat deze line-up (buiten de headliners) in het algemeen zwak is? Daar hoeft niemand zich aangevallen voor te voelen.


Niet aangevallen hoor. Maar ik kan niet begrijpen dat jullie dit zo’n zwakke lineup vinden voor Pinkpop begrippen, waar ik het wel goed vind. Maar zoals gezegd, wij denken er blijkbaar samen anders over. Nou, dat is dan zo. Dus objectief is het absoluut niet.
En zoals je had kunnen zien heb ik zo kritisch mogelijk mijn uitgebreide reactie gegeven. Als die kritiek op dit programma voor jullie niet fair genoeg is, dan mogen jullie dat vinden.
Ik vind het wel mooi dat jullie massaal komen meepraten over Pinkpop hoor, een mening waar je alle kritiek uitkotst is ook een mening. Dat mag…

Ik denk dat Mojo zelf de lat voor die 'Pinkpop begrippen' in 2014 te hoog gelegd heeft. Toen hadden ze 2 headliners (RS en Metallica) waarmee ze zeker waren dat combi en minstens 2 dagen volledig uitverkocht zouden zijn. Maar toch hebben ze daaronder ook een sterke lineup neergezet met grote namen, podia die netjes in thema geprogrammeerd werden, een balans die verschillende soorten bezoekers tevreden hield, ...

Als je 2014 even negeert trekt Pinkpop inderdaad haar eigen lijn verder: headliners die veel tickets verkopen, en daaronder een mix van artiesten die niet bij elkaar passen en/of totaal verkeerd geplaatst staan. Maar 2014 is wel het jaar dat de hype in gang gezet heeft, dus mensen gaan de lineup steeds aan diezelfde verwachtingen blijven spiegelen.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
DennisvdBr wrote:
Als ik kijk naar de Brand-stage is De Staat wel totaal misplaatst, deze jongens verdienen toch minstens 3FM-stage.

Ik denk dat je er hier wel flink naast zit. Als ´klein´ bandje sta je toch veel liever in een gevulde tent dan op dat bizarre grote 3fm podium? Dat is een beetje een vloek van pinkpop is dat ze 2 grote stages hebben. Overdag komt er weinig mee van de productie die een act meeneemt. Overdag kun je acts veel beter in een tentje zien. Nadeel is wel, het is er warm en je kunt niet zittend iets zien.

Vraag me eigenlijk wel af. Zijn er hier mensen die eigenlijk zeker naar Pinkpop wouden dit jaar maar toch zijn afgehaakt door de line-up? Ik zie veel negatieve berichten maar toch veel volk die nog gewoon gaat.
Ik zat wel te twijfelen tussen Werchter en Pinkpop, maar kon dit jaar eindelijk qua datum weer eens naar Werchter. Ik ben 3x op Pinkpop geweest en 1x Werchter, maar vind de sfeer bij de Belgen eigenlijk wat leuker en de line up echt stukken beter.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik zat wel te twijfelen tussen Werchter en Pinkpop, maar kon dit jaar eindelijk qua datum weer eens naar Werchter. Ik ben 3x op Pinkpop geweest en 1x Werchter, maar vind de sfeer bij de Belgen eigenlijk wat leuker en de line up echt stukken beter.

Belgen...overrated...hele dag bier zuipen en patat vreten..dus......hmmmm. Fuck wat was mijn punt nu ook al weer? :)
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
DennisvdBr wrote:
Als ik kijk naar de Brand-stage is De Staat wel totaal misplaatst, deze jongens verdienen toch minstens 3FM-stage.

Ik denk dat je er hier wel flink naast zit. Als ´klein´ bandje sta je toch veel liever in een gevulde tent dan op dat bizarre grote 3fm podium? Dat is een beetje een vloek van pinkpop is dat ze 2 grote stages hebben. Overdag komt er weinig mee van de productie die een act meeneemt. Overdag kun je acts veel beter in een tentje zien. Nadeel is wel, het is er warm en je kunt niet zittend iets zien.

Vraag me eigenlijk wel af. Zijn er hier mensen die eigenlijk zeker naar Pinkpop wouden dit jaar maar toch zijn afgehaakt door de line-up? Ik zie veel negatieve berichten maar toch veel volk die nog gewoon gaat.

Ik wilde eigenlijk een weekend gaan maar nu ga ik waarschijnlijk alleen de zaterdag of de vrijdag Werchter. Ligt eraan wat die morgen bekend maken.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik wilde eigenlijk een weekend gaan maar nu ga ik waarschijnlijk alleen de zaterdag of de vrijdag Werchter. Ligt eraan wat die morgen bekend maken.

Bastille, Kygo, Robin Schulz en All Time Low..
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
mijn vrienden zijn ook afgehaakt ik ga wel gewoon. ik wil op pinkpop jarig zijn dus ik ga zaterdag kaarten scoren en er zijn altijd wel mensen om mee te gaan.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
190
52
Ik las ergens dat Jan in een interview op de persconferentie gezegd had misschien nog een paar namen met Download te delen. Wat zou dat dan moeten zijn?


Edit: hier dus https://www.counterculture.nl/2016/02/roundup-pinkpop-persconferentie-pinkpop-gedragen-door-headliners-lionel-richie-grootste-verrassing/
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Ik las ergens dat Jan in een interview op de persconferentie gezegd had misschien nog een paar namen met Download te delen. Wat zou dat dan moeten zijn?

Breaking Benjamin, Billy Talent, Gutterdammerung, Deftones, Rival Sons, Nightwish, Delain, Shinedown.

Dit zijn allemaal nog wel mogelijkheden volgens mij.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Maurice van de M wrote:
Ik las ergens dat Jan in een interview op de persconferentie gezegd had misschien nog een paar namen met Download te delen. Wat zou dat dan moeten zijn?


Breaking Benjamin, Billy Talent, Gutterdammerung, Deftones, Rival Sons, Nightwish, Delain, Shinedown.

Dit zijn allemaal nog wel mogelijkheden volgens mij.

Billy Talent had ik al zeker verwacht. Delain had ik ook voorspeld. Rival Sons tourt met Black Sabbath dus denk ik niet.
Inderdaad gok ik dan op Danko Jones of Royal Republic. Er is geen MainStage plek meer open en nog slechts een 3FM plek op zaterdag.
Ik gok op Billy Talent of Danko Jones voor die plek. Delain of Royal Republic in de tent en nog wat klein grut voor stage 4.
 

Dex

Playlistbediener
28 jan 2016
10
0
Zie ook nog el een pennywise of NOFX komen voor die 3fm plek hoor, Delain oof frank carter in de tent gok ik zo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Zal wel Kenny B worden toch?

Overigens, moet ik nu, een dag later zeggen dat het best wel meevalt. OK, het zijn niet gigantisch grote namen. Maar na wat geluisterd te hebben zit er toch wel een hoop mooi spul tussen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken