Pinkpop 2016

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Daarom zei ik ook:

om mensen kennis te laten maken met goede, nieuwe opkomende bands. . Veel mensen kennen die bands dan wel wat van dat ene nummer, maar niet van de rest. Een goede manier om ze met de rest kennis te laten maken en zo misschien een nieuwe favo band te ontdekken.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
http://www.1limburg.nl/zo-kom-je-niet-aan-kaarten-voor-pinkpop
Zo kom je (niet) aan kaarten voor Pinkpop
Zaterdagochtend om 10:00 uur barst het los, de kaartverkoop voor Pinkpop. Maar op welke manier bemachtig je één van de 115.000 beschikbare kaarten, en hoe niet?

115.000 kaarten zijn er te verdelen: 40.000 weekendkaarten (195 euro) en 25.000 kaarten per dag (95 euro). En op deze drie manieren kun je aan zo'n exemplaar komen:
1. Winkel
Naast de gebruikelijke voorverkoopadressen - van Buro Pinkpop in Geleen tot VVV-kantoren en boekhandels - zijn vanaf dit jaar ook bij 400 Primera’s kaarten te koop. Die liggen op tal van plekken in Limburg, van Gennep tot Gulpen. Maak je liggend voor de deur meer kans? Waarschijnlijk niet. Ook bij de voorverkopers rollen pas vanaf 10:00 uur tickets uit de printer. Alleen een beetje geluk helpt je verder.
2. Online
Wie via Ticketmaster (link is external) kaarten wil scoren, knoopt één tip in zijn oren. Sta je in de wachtrij, druk dan nóóit op F5 (pagina verversen). Dan zet Ticketmaster je namelijk weer achteraan in de rij. Wel doen: al je apparaten met internetverbinding gebruiken (blijf erbij zodat je computer niet in de slaapstand schiet) en zet meerdere browsers open.
Volgens sommigen zou je meer kans maken als je exact om 10.00 uur je schermen openzet, in plaats van een uur van tevoren. Maar daarvoor steken wij onze handen niet in het vuur. Nog een tip: kun je kaarten reserveren, koop dan het maximale aantal van vier. Vrienden die achter het net vissen, zullen je dankbaar zijn.
3. Telefoon
Bijna iedereen bestelt online, bevestigt Floris Janssen van Ticketmaster. Een klein deel via fysieke winkels. Blijft een miniem deel over dat zaterdagochtend aan de telefoon (0900-300 1250, 60 cent p/m) zal hangen. Hoeveel? "Die info geven we alleen aan onze opdrachtgevers." Hoeveel telefonisten klaarzitten, is ook geheim. Of je meer kans maakt door te bellen? "Dat durf ik niet te zeggen. Maar hoe bekender ons nummer wordt, hoe minder kans, natuurlijk."

Uitzondering
Deze dagen staat de telefoon bij Pinkpop-organisator Jan Smeets roodgloeiend. "Mensen die menen dat ik ze ooit kaarten heb beloofd, terwijl ik ze niet eens ken." Of zij die vanuit medisch oogpunt hopen op een uitzondering. "Dat vind ik moeilijk. Mensen met allerlei leed of fysieke beperkingen. Ik moet hen teleurstellen."

Tip van Jan
En de bieders van extra geld - ja, die zijn er - vissen ook achter het net. Geen vip-behandelingen, staat al op de website: 'Iedereen op Pinkpop is een vip'. Mocht het nog niet duidelijk zijn: slijmen bij Smeets heeft geen zin. "Trek warme kleren aan." Dat is de tip die hij heeft voor mensen die voor de winkels gaan liggen.
Ook vorig jaar moesten Pinkpop-fans lang wachten. Bekijk hier de rijen van 2015.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Ik heb ook nergens gezegd dat de bands op stage 4 slecht zijn. Ik geef alleen aan, als je 200 euro neertikt voor een festival waar je normaal gesproken de grote jongens (en nee, dus niet alleen de headliners) kan zien, veel moet uitwijken naar het 4e podium, toch iets niet goed gaat. Voorgaan de jaren was dat niet nodig, en in het geval dat het nu wel nodig is, is het fijn dat er relatief goede bandjes op stage4 staan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Weekendkaarten dus weer 10.000 meer dan voorgaande jaren. Dat is een positieve switch, hoop voor ze dat ze ze allemaal kwijtraken..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Kleine kans toch?

Denk dat de zondag dagkaarten als een tierelier gaan. De rest; not so much.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Weekendkaarten dus weer 10.000 meer dan voorgaande jaren. Dat is een positieve switch, hoop voor ze dat ze ze allemaal kwijtraken..
Binnen een uur...
Met 25.000 dagkaarten denk ik dat zondag nog sneller gaat dan gedacht. Ook zaterdag meteen weg. Vorig jaar trok de vrijdag ook richting 25000, dus die dag gaat in de eerste dagen ook wel uitverkopen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Ik geloof het wel hoor, binnen een uur. Maar ergens ook niet, heel veel negatieve reactie, veel mensen om mij heen die afhaken, hier op het forum veel mensen die afhaken en dan ook nog eens meer weekendkaarten verkopen dan vorig jaar. Ik meen dat het vorig jaar al rond het uur uitverkocht was, om 11:07 ofzoiets. Ik denk dat het wel mogelijk is om tot een uur of 13/14 weekendtickets te bestellen, Zondag binnen 35 minuten weg, Zaterdag en Vrijdag laten nog een paar dagen op zich wachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik geloof het wel hoor, binnen een uur. Maar ergens ook niet, heel veel negatieve reactie, veel mensen om mij heen die afhaken, hier op het forum veel mensen die afhaken en dan ook nog eens meer weekendkaarten verkopen dan vorig jaar. Ik meen dat het vorig jaar al rond het uur uitverkocht was, om 11:07 ofzoiets. Ik denk dat het wel mogelijk is om tot een uur of 13/14 weekendtickets te bestellen, Zondag binnen 35 minuten weg, Zaterdag en Vrijdag laten nog een paar dagen op zich wachten.
Ik vind de mening hier op het forum niet heel representatief voor de mensen die naar Pinkpop 'willen' gaan, sorry...
Er zullen veel mensen afhaken, omdat er voor hen niet aansprekende namen komen.
Maar dan spreek je niet de mensen die zich nu stil houden en wel willen, geloof me.
Als ik kijk in mijn leeftijdcategorie, zijn er mensen gerust enthousiast over RHCP, Doe Maar, Rammstein, Lionel en Macca.
Mocht je naar concerten willen dan ben je waarschijnlijk voor een concertkaart, evenveel of zelfs meer kwijt aan een dagkaart. Tel de concerten bij elkaar van alleen al RHCP, Rammstein en Macca is 195 euro niet eens duur gedacht alleen op de headliners.
De line-up bevat genoeg acts die op zichzelf al minsten circa ZiggoDome uitverkopen kunnen, bijna 20000 kaarten.
Onderschat Rammstein fanbase niet, die dag zal in combinatie met de dagindeling en dan ook nog Doe Maar er bij om die rede al hard gaan (ondanks dat Doe Maar 3 avonden ZiggoDome gaat doen).
Lionel Richie met combi Paul McCartney gaat razendsnel, al zie ik deze fanbase niet aan de weekendkaarten snoepen zoals Stones fanbase wel deed.
Maar die 35 minuten die je noemt gaat volgens mij voor zondag en zaterdag hoor.

 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
eloelo wrote:
Ik geloof het wel hoor, binnen een uur. Maar ergens ook niet, heel veel negatieve reactie, veel mensen om mij heen die afhaken, hier op het forum veel mensen die afhaken en dan ook nog eens meer weekendkaarten verkopen dan vorig jaar. Ik meen dat het vorig jaar al rond het uur uitverkocht was, om 11:07 ofzoiets. Ik denk dat het wel mogelijk is om tot een uur of 13/14 weekendtickets te bestellen, Zondag binnen 35 minuten weg, Zaterdag en Vrijdag laten nog een paar dagen op zich wachten.


Ik vind de mening hier op het forum niet heel representatief voor de mensen die naar Pinkpop ‘willen’ gaan, sorry…
Er zullen veel mensen afhaken, omdat er voor hen niet aansprekende namen komen.
Maar dan spreek je niet de mensen die zich nu stil houden en wel willen, geloof me.
Als ik kijk in mijn leeftijdcategorie, zijn er mensen gerust enthousiast over RHCP, Doe Maar, Rammstein, Lionel en Macca.
Mocht je naar concerten willen dan ben je waarschijnlijk voor een concertkaart, evenveel of zelfs meer kwijt aan een dagkaart. Tel de concerten bij elkaar van alleen al RHCP, Rammstein en Macca is 195 euro niet eens duur gedacht alleen op de headliners.
De line-up bevat genoeg acts die op zichzelf al minsten circa ZiggoDome uitverkopen kunnen, bijna 20000 kaarten.
Onderschat Rammstein fanbase niet, die dag zal in combinatie met de dagindeling en dan ook nog Doe Maar er bij om die rede al hard gaan (ondanks dat Doe Maar 3 avonden ZiggoDome gaat doen).
Lionel Richie met combi Paul McCartney gaat razendsnel, al zie ik deze fanbase niet aan de weekendkaarten snoepen zoals Stones fanbase wel deed.
Maar die 35 minuten die je noemt gaat volgens mij voor zondag en zaterdag hoor.

Maar tegelijkertijd staan Paul McCartney, Rammstein en RHCP ook stuk voor stuk op Werchter. Op Facebook en in mijn vriendenkring zijn er veel mensen die de lineup van Pinkpop nog even af wouden wachten maar toch liever Disclosure, Editors, FATM, New Order en Tame Impala zien in plaats van Lionel Richie, Doe Maar en anderen. Veel van die mensen hebben na de bekendmaking van de Pinkpop line-up hun combi voor Werchter aangeschaft. Ik denk dat de kaartverkoop minder snel gaat dan 2015 en 2014, en dat komt voornamelijk doordat alle headliners gedeeld worden met Rock Werchter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Heel FB is negatief. Vrijwel iedereen die ik spreek is negatief. Festileaks is negatief. Ik verwacht echt enkel de zondagkaarten snel uitverkocht. Helemaal omdat Doe Maar tickets ook via TS voor niet al te duur weg gaan.

Neem daarnaast Rock Werchter en ik denk dat het wel meevalt.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Het grote deel dat naar Pinkpop wil komt niet voor de line-up maar voor de sfeer. Die kijken ook niet wat andere festivals bieden, maar gaan gewoon blindelings naar Pinkpop.
Volgens mij zijn er ook genoeg Nederlanders die naar Pinkpop gaan omdat het een Nederlands festival is. Die hebben ook geen idee wat de andere opties zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik vind de mening hier op het forum niet heel representatief voor de mensen die naar Pinkpop ‘willen’ gaan, sorry…
Er zullen veel mensen afhaken, omdat er voor hen niet aansprekende namen komen.
Maar dan spreek je niet de mensen die zich nu stil houden en wel willen, geloof me.
Als ik kijk in mijn leeftijdcategorie, zijn er mensen gerust enthousiast over RHCP, Doe Maar, Rammstein, Lionel en Macca.

Ik ben van 1973 dus ik ga al wel een tijdje mee. Ik denk ook dat de meesten hier het tegen vinden vallen. Het lijkt mij een leuk programma. Gezien het programma van 2015 had ik mijn verwachtingen bijgesteld. Kijk 2014 wordt een lastig jaar om te evenaren. 2016 wordt een leuke Pinkpop.....ik voel het aan mijn water.
Nu alleen nog kaarten scoren
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
We zien het inderdaad morgen. Die zaterdag bied voor de metalfan natuurlijk wel wat leuke namen, maar nee die is echt niet binnen een halfuurtje weg. Ik zelf ga voor het eerst in 5 jaar eens geen weekend, maar alleen de Zondag. Ik hoop dat ik kaarten kan krijgen en anders word het Rock Werchter aangezien niemand in mijn omgeving 3 dagen wil gaan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ik ga wel direct voor de zaterdagtickets. Bang dat die, samen met de zondag, los wel snel weggaan. Of zie ik dat verkeerd?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Verkoopt niet uit denk ik binnen 1 uur. Zondag wel, Vrijdag is de pop-dag zoals vorig jaa de Zaterdag was, zou uitverkopen mits geen vrijdag, verwacht nu minder snel uitverkocht.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Maar die verkoopt sowieso morgen wel uit toch? Mijn verwachtingen zijn:

Weekendtickets: Verkopen binnen een paar uur uit.
Vrijdagtickets: Verkopen niet uit.
Zaterdagtickets: Verkopen binnen een paar uur uit
Zondagtickets: Zijn met een uurtje weg.

Klopt dat of zit ik er dan goed naast?
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Maar die verkoopt sowieso morgen wel uit toch? Mijn verwachtingen zijn:

Weekendtickets: Verkopen binnen een paar uur uit.
Vrijdagtickets: Verkopen niet uit.
Zaterdagtickets: Verkopen binnen een paar uur uit
Zondagtickets: Zijn met een uurtje weg.

Klopt dat of zit ik er dan goed naast?

Hoewel ik de line-up dramatisch vind, durf ik te voorspellen dat de weekendkaarten én de vrijdag + zondagkaarten in 40 minuten uitverkocht zijn. Dat zegt helaas meer over de muzieksmaak van het 3FM-publiek, dan over de kwaliteit van de line-up. Het zijn ook nog steeds de naweëen van de Rolling Stones-ellende uit 2014. En tja... ik denk ook dat ik mijn tickets koop zaterdag. Niet gaan is eigenlijk geen optie: 3 dagen op de bank zitten 15km van Landgraaf op 10, 11 en 12 juni ga ik echt niet trekken ;)

 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Hoihoi, de afgelopen tien pagina's (alles na de perspresentatie) heb ik niet meer echt gelezen. Had het erg druk.. Maar wil toch ook mijn zegje nog even kwijt :p
Had met mijn voorspellingen ongeveer een derde van het uiteindelijke programma goed voorspeld, daar ben ik toch best te vrede mee haha.. (Major Lazer, James Bay, Bastille, Years & Years, De Staat, The Common Linnets, Doe Maar, James Morrison, Halestorm, Lucas Hamming, Skunk Anansie, Bring Me The Horizon, Balthazar, Douwe Bob en Graveyard.
Verder had ik ook een aantal namen waar ik echt vrij zeker van was maar die niet op de uiteindelijke lijst staan: Tenacious D, Causes, The Offspring, HAEVN, Lil' Kleine & Ronnie Flex, Wolf Alice en Jack Savoretti. Erg verrast dat zij er niet staan...
Bij de perspresentatie was ik positief verrast over de Staat! Lucas Hamming en Storksky waren ook wel leuk. Douwe Bob heb ik vrij weinig mee.. Jan Smeets had de gebruikelijke ongemakkelijkheid over zich heen hangen, maar dat zal iedereen wel zijn opgevallen. Heerlijk..
Lionel Richie had ik oprecht niet verwacht, ik heb verder ook niks met die man en zijn muziek. Erg jammer dus, had ik liever van dat geld Alice Cooper of Iggy Pop gezien. Het programma verder vind ik opmerkelijk te noemen.. Het idee achter sommige programmeringen snap ik totaal niet. Neemt niet weg dat er een aantal leuke dingen tussen staan. Vind het vergelijkbaar met het programma van vorig jaar qua kwaliteit. 2014 lijkt eenmalig te zijn geweest.
De zaterdag met Rammstein en Ghost is mijn favoriete dag. Die twee bands compenseren heel veel voor mij. ;) Zaterdag weekendticket kopen!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.514
4.846
Wat dat betreft ben ik dan weer blij, dat de verkoop van Werchter een stuk rustiger gaat. Zeg maar normaler gaat. Je kunt nog eens nadenken of het programma de goede kant opgaat en vrienden overtuigen om mee te gaan.
En dat je voor kaartje uren vantevoren in de kou in de rij gaat staan. We leven toch niet meer in de vorige eeuw? Ik sta met verbazing te kijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken