Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Deftones was al uitgesloten door Download UK en FR en ook NovaRock.
Danko Jones, Billy Talent, Delain of Royal Republic kan best hoor, ik ben voor...
Rival Sons staat op Download FR ook niet met Black Sabbath, wel idd op zaterdag in UK. Maar de vrijdag kunnen ze nog volgens hun eigen tourschema, kan best denk ik dan.
Ik denk als ik naar Download kijk ook aan: Jane's Addiction, Biffy Clyro, Alian Ant Farm, Tremonti, Twin Atlantic of Nightwish.
Al zijn er plekken over vrijdag 2 (1 in Brand en 1 op Stage 4), zaterdag nog 4 (1 op 3fm, 1 in Brand en 2 op Stage 4) en zondag nog 3 ( 1 op 3fm, 1 in Brand en 1 op Stage 4).
Nightwish misschien de 3FM stage spot van zaterdag. Biffy Clyro de 3FM stage spot op zondag. Lijkt me te kunnen. Dan zijn alleen nog de minimale spots over in Brand tent en Stage 4....
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Deftones was al uitgesloten door Download UK en FR en ook NovaRock.
Danko Jones, Billy Talent, Delain of Royal Republic kan best hoor, ik ben voor…
Rival Sons staat op Download FR ook niet met Black Sabbath, wel idd op zaterdag in UK. Maar de vrijdag kunnen ze nog volgens hun eigen tourschema, kan best denk ik dan.
Ik denk als ik naar Download kijk ook aan: Jane’s Addiction, Biffy Clyro, Alian Ant Farm, Tremonti, Twin Atlantic of Nightwish.
Al zijn er plekken over vrijdag 2 (1 in Brand en 1 op Stage 4), zaterdag nog 4 (1 op 3fm, 1 in Brand en 2 op Stage 4) en zondag nog 3 ( 1 op 3fm, 1 in Brand en 1 op Stage 4).
Nightwish misschien de 3FM stage spot van zaterdag. Biffy Clyro de 3FM stage spot op zondag. Lijkt me te kunnen. Dan zijn alleen nog de minimale spots over in Brand tent en Stage 4….


missen we niet nog een band in de trant van fiddlers green(2015) en flogging molly (2014) zo'n soort bands kun je normaal toch ook verwachten of dit jaar dan weer eens geen ierse punk...
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
DennisvdBr wrote:
Deftones was al uitgesloten door Download UK en FR en ook NovaRock.
Danko Jones, Billy Talent, Delain of Royal Republic kan best hoor, ik ben voor…
Rival Sons staat op Download FR ook niet met Black Sabbath, wel idd op zaterdag in UK. Maar de vrijdag kunnen ze nog volgens hun eigen tourschema, kan best denk ik dan.
Ik denk als ik naar Download kijk ook aan: Jane’s Addiction, Biffy Clyro, Alian Ant Farm, Tremonti, Twin Atlantic of Nightwish.
Al zijn er plekken over vrijdag 2 (1 in Brand en 1 op Stage 4), zaterdag nog 4 (1 op 3fm, 1 in Brand en 2 op Stage 4) en zondag nog 3 ( 1 op 3fm, 1 in Brand en 1 op Stage 4).
Nightwish misschien de 3FM stage spot van zaterdag. Biffy Clyro de 3FM stage spot op zondag. Lijkt me te kunnen. Dan zijn alleen nog de minimale spots over in Brand tent en Stage 4….


missen we niet nog een band in de trant van fiddlers green(2015) en flogging molly (2014) zo’n soort bands kun je normaal toch ook verwachten of dit jaar dan weer eens geen ierse punk…

Ja dat dacht ik ook. Flogging Molly is geweldig, ze staan al wel op Bospop dus dan komen ze vast niet nog op Pinkpop. Ik denk verder ook niet dat er nog zo'n band komt. Jammer :/
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Zie ook nog el een pennywise of NOFX komen voor die 3fm plek hoor, Delain oof frank carter in de tent gok ik zo.

Frank Carter op Pinkpop? No way. Zie NOFX en Pennywise ook niet komen. Vroeger wel ja, maar kijk eens naar de punkbands die de laatste jaren op Pinkpop stonden. Voornamelijk poppunk in de lijn van Rise Against, The Offspring en Blink. Daarnaast: Pennywise -> Jera Open Air. Frank Carter -> Lowlands. NOFX -> Greenfield, Download en Nova Rock in dat weekend. Kun je dus allemaal wel afschrijven denk ik.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Pinkpop gaat geen Biffy Clyro ofzo meer bekend maken denk ik. Dat zijn gewoon openers van podia.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Er is nog een 3FM stage spot open.

Die pas ingevuld wordt wanneer de tickets al lekker lang uitverkocht zijn. Zo'n Danko Jones of Billy Talent kan nog gerust, maar ik denk dat een meer kostelijke act als Nightwish of Biffy Clyro niet meer verwacht moet worden.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Hoppaa weekend! Heb vandaag de onderste 2 bands van het affiche gepakt gedownload en op usb voor in de auto the struts en soore losers (als ik het goed schrijf) en ben positief verrast met name the struts luister could have been maar eens! Soore losers is ook niet raar maar niet meer dan een standaard band
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Veel negatieve reacties gelezen, die ik op het eerste oog goed begrijp. Maar ben eens gaan verdiepen in veel artiesten. Daar zit genoeg goed materiaal tussen. Pinkpop is zo groot dat iedereen rekent op grote namen. Maar juist de onbekendere acts maken het dan ook weer interessant. Zeker op de zaterdag genoeg te zien.
Op naar Pinkpop nummer 21
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Veel negatieve reacties gelezen, die ik op het eerste oog goed begrijp. Maar ben eens gaan verdiepen in veel artiesten. Daar zit genoeg goed materiaal tussen. Pinkpop is zo groot dat iedereen rekent op grote namen. Maar juist de onbekendere acts maken het dan ook weer interessant. Zeker op de zaterdag genoeg te zien.
Op naar Pinkpop nummer 21
Juist. Probeer ik ook duidelijk te maken, maar de meningen zijn sterk verdeeld.
Ik ga op naar mijn jubileumjaar, mijn 10e fysieke aanwezigheid op Pinkpop.
( mijn/onze eerste 2006 en tussendoor 2011 gemist)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Naar een manor als pinkpop ga je voor de headliner. Dat vooropgesteld. Daarna wil je sterke subs zien zoals, Editors, Biffy Clyro, Tame Impala, Avenged Sevenfold, of John Mayer. Meestal pik je ook nog 3FM headliners als Slash, Placebo, Keane, of Arcade Fre mee. Dan heb je nog een pak middelgrote Mainstage namen zoals Skunk Anansie, Anouk, The Offsprinf etc. Tenslotte heb je de kleinere artiesten zoals The Struts, The London Souls, St. Paul etc. Maar dit jaar is het gat té groot tussen de headliners en het laatste pakketje, er staan namen als Kygo en Lianne La Havas op een prominente mainstage plek.. Als het dan al zover is dat je op een festival als Pinkpop veel moet uitwijken naar het 4e podium, klopt er iets niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Als het dan al zover is dat je op een festival als Pinkpop veel moet uitwijken naar het 4e podium, klopt er iets niet.
Of klopt er juist wel iets. Ik vind de komst van het 4de podium een echt extra voordeel.
Er kunnen op deze manier meer acts verdeeld worden.
Nou vind ik de subs niet heel vreemd hoor. Doe Maar en Lionel Richie zijn stadion uitverkopers op zich, James Bay is dan zoals gezegd een rare keuze als sub.
De afsluiters van 3FM-stage en Brand tent denk ik dat je een beetje onderschat, of ik zal ze overschatten misschien...
De positie van Lianne La Havas lijkt mij bewust gekozen. De tenten zijn te klein voor haar en die dag is op 3FM-stage het harde werk te vinden, dus die middagspot op main is zeer verklaarbaar. Wat misschien ook wel op zal gaan voor Kygo denk ik misschien.
Ten minste zo zie ik het.

btw, of Nightwish en Biffy Clyro te hoog gegrepen zijn voor de 2 overgebleven spots op 3FM-stage weet ik niet? Ze kunnen tourtechnisch nog en ik zou niet weten in welk tijdslot ze daar gezet worden, zal in de latere tijdslots zijn denk ik.
Ik kan me niet herinneren dat er specifiek gezegd is dat Puscifer en Skunk Anansie de 3FM-stage afsluiters zijn. Maar rond die spot, kan ik me best voorstellen en daarbij klopt de theorie dat ze vanaf Download komen. Daarbij vind ik ze ook in de dagprogrammering van 3FM-stage passen, Nightwish zaterdag en Biffy Clyro zondag. Maar goed, dat is puur als ik zelf kijk naar de Download namen....
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Mijn vriendin wil graag Red Hot Chili Peppers zien dus ik zat er zeker over te denken om naar Pinkpop te gaan maar ik ben geen fan van RHCP en de rest van de dag is ook al totaal niet boeiend voor mij dus ook ik haak af.
 

Roy Dykstra

Playlistbediener
27 apr 2014
43
15
Oke het is niet wat we verwacht hadden met zijn allen. Maar echt jongens ik zie het alweer voorbij komen. Waarom wordt er ieder jaar U2 geroepen? Kan iemand me dat uitleggen. Dat gaat echt niet gebeuren. Dat is echt vragen om telurgesteld te worden. Alleen omdat ze ooit eens op Pinkpop stonden toen ze nog weinig bekendheid hadden, wil niet zeggen dat U2 dat nu gaat doen. Met alle respect ik denk dat U2 oftewel Bono te omhoog gevallen is om dat te doen. Misschien ook als ze 73 zijn dat ze dan nog I will follow gaan doen for the good old days.
wat ik niet begrijp is waarom dat ze PP lieveling Editors niet konden strikken om te headlinen. Die zijn tenminste nog goed bezig. Met nieuw materiaal, passie en kracht. Nu krijgen we met alle respect RHCP die ook wel een beetje op hun retour zijn.

Ik snap wel wat je zegt dat trouwe aanhangers gaan afhaken. Want ik kan niet inschatten wat ik had gedaan had als ik bijvoorbeeld in Friesland had gewoond. Misschien was ik dan ook wel uitgeweken naar iets anders. Nu is het een thuiswedstrijd dus tja dan ben ik er gewoon….

Mee eens. Zelfde verhaall geldt voor pearl jam, is ook al jaren aan t komen. Jan moet gewoon leren zijn mojd te houden, hij heeft gewoon geen klote te zeggen over t programma, zelfs niet met zijn vetorecht.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Mijn vriendin wil graag Red Hot Chili Peppers zien dus ik zat er zeker over te denken om naar Pinkpop te gaan maar ik ben geen fan van RHCP en de rest van de dag is ook al totaal niet boeiend voor mij dus ook ik haak af.

Ken ook een festival waar je ook nog Editors, Tame Impala, PJ Harvey, Band of Horses, Courtney Barnett en Savages kan zien op dezelfde dag als RHCP. In plaats van die 3FM meuk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mee eens. Zelfde verhaall geldt voor pearl jam, is ook al jaren aan t komen. Jan moet gewoon leren zijn mojd te houden, hij heeft gewoon geen klote te zeggen over t programma, zelfs niet met zijn vetorecht.
(buiten het feit dat Pearl Jam eigenlijk wel had moeten komen hoor)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Of klopt er juist wel iets. Ik vind de komst van het 4de podium een echt extra voordeel.

Dat ben ik dan een keer met Dennis, die paar goede namen van deze editie staan immers allemaal op stage 4.

Verder lees ik hierboven ook dat iemand van plan is goede nieuwe muziek te ontdekken op Pinkpop en op die manier al goede muziek heeft ontdekt. Nou weet ik niet of je dan verblind bent als 'fan' of gewoon niks van muziek snapt maar het is een van de twee.
 

Wilbert

Playlistbediener
19 nov 2014
34
0
Ik zit ook vooral mee te lezen, maar een paar dingetjes.

1: ik dacht een zelfbevestiging van Jack Savoretti op Radio 2 gehoord te hebben. Zou dat nog een opvulling voor tent of stage4 zijn?
2: als pinkpop wil groeien en meer gebruik wil maken van de ruimte, dan is het toch handig om de 3FM-stage om te draaien en helemaal op de kop van het terrein, dus recht tegenover Main, te zetten? Dan krijg je minder snel het gedrang bij dat podium, zoals vorig jaar bij bv Kensington het geval was, omdat mensen er makkelijker naar kunnen kijken. Minder dringen is relaxter en beter voor de sfeer.
3: het is mijns inziens geen top line-up, maar ik zal me wel vermaken. En veel dingen is idd een kwestie van smaak, dus laten we elkaar daar in ieder geval niet op aanvallen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
DennisvdBr wrote:
Of klopt er juist wel iets. Ik vind de komst van het 4de podium een echt extra voordeel.


Dat ben ik dan een keer met Dennis, die paar goede namen van deze editie staan immers allemaal op stage 4.

Verder lees ik hierboven ook dat iemand van plan is goede nieuwe muziek te ontdekken op Pinkpop en op die manier al goede muziek heeft ontdekt. Nou weet ik niet of je dan verblind bent als ‘fan’ of gewoon niks van muziek snapt maar het is een van de twee.

Onzin natuurlijk. Vroeger werden festivals JUIST gebruikt om mensen kennis te laten maken met goede, nieuwe opkomende bands. Dat is het leuke ook. Je hebt een hoop bekende, grote headliners en daaromheen kun je lekker wat muziek ontdekken of meer nummers van diegene met dat ene nummer die je wel kent hoort.

Al is het dit jaar wel zo dat er, voor een hoop mensen, naast de headliners, Doe Maar en Richie ALLEEN maar onbekende namen tussen zitten. En na jaren grotere acts als Slash en Elbow valt dat een beetje tegen.

Waar ik me dan weer een beetje verbaas zijn de reacties van mensen hier en op FB die roepen dat de line-up tegenvalt of minder goed is, maar die dan wel zeggen dat het vast wel leuk wordt. Daar is het weekendticket me dan echt te duur voor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Black Lies wrote:
DennisvdBr wrote:
Of klopt er juist wel iets. Ik vind de komst van het 4de podium een echt extra voordeel.


Dat ben ik dan een keer met Dennis, die paar goede namen van deze editie staan immers allemaal op stage 4.

Verder lees ik hierboven ook dat iemand van plan is goede nieuwe muziek te ontdekken op Pinkpop en op die manier al goede muziek heeft ontdekt. Nou weet ik niet of je dan verblind bent als ‘fan’ of gewoon niks van muziek snapt maar het is een van de twee.


Onzin natuurlijk. Vroeger werden festivals JUIST gebruikt om mensen kennis te laten maken met goede, nieuwe opkomende bands.
Het gaat bij de 'nieuwe' acts natuurlijk meer om opkomend dan om het echt splinter nieuw zijn.
Wat dat betreft geef ik Black Lies gelijkt hoor.
Op Pinkpop staan geen acts die enkel 1 ep-tje aan het pluggen zijn, maar al reeds een album uit hebben, in de kleine zaaltjes hebben gestaan en meerdere festivals aandoen.
Des te meer airplay van minstens 1 nummer, des te hoger op het Pinkpop affiche.
Tenminste, zo zie ik dat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken