Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
AC/DC net erboven? Download heeft in 2010 3,5 miljoen pond betaald, en Coachella zag de gage van AC/DC vorig jaar een impact hebben op de rest van de lineup.
Dat zegt men idd.
2014, The Rolling Stones ca 4 miljoen. in een line-up met Metallica (ook over 1 miljoen) en veel te veel voor de pool apen.
Dan was editie 2015 1 miljoen duurder dan 2014.
Maak je mij niet wijs dat (stel ze zouden in gesprek zijn) dat AC/DC niet zou komen als ze op festivals staan in hun 2e leg door Europa (btw, waar ze in de eerste leg voor heel veel festivals een gerucht waren in vergaande gesprekken te zijn).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Voor 1,5/2 miljoen heb je Coldplay. PP gaat echt geen 4 miljoen neertellen voor ACDC hoewel het echt een mooie naam is.

Maar is dus te duur en met bijv. Coldplay verkoop je ook uit. Het dagprogramma zou er ook onder te lijden hebben. Dus Rammstein/Coldplay/Snowpatrol +FATM met een leuke dagopvulling is qua budget echt goed te doen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Geloven jullie echt in AC/DC? Tuurlijk, voor The Stones hebben ze ook een flink bedrag neergeteld, maar dat was een lucky shot. Als AC/DC een hele festivaltour gaat doen in Europa zou het kunnen, maar ik zie er voorlopig nog geen aanleiding toe.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
bcmrmaybe wrote:

2 miljoen euro denk ik. Zet daar nog 1 headliner bij van onder deze prijsklasse en bijvoorbeeld AC/DC net er boven.
Dan voor de subs minder gage’s neerleggen, want 2015 stonden er headliners en sub-headliners die voor dat bedrag bij elkaar stonden.

kom maar naar limburg!!!!! want het is een kwetie van geduld tot heel holland…….. lult


Mafkezen die Limburgers :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Voor 1,5/2 miljoen heb je Coldplay. PP gaat echt geen 4 miljoen neertellen voor ACDC hoewel het echt een mooie naam is.

Maar is dus te duur en met bijv. Coldplay verkoop je ook uit. Het dagprogramma zou er ook onder te lijden hebben. Dus Rammstein/Coldplay/Snowpatrol +FATM met een leuke dagopvulling is qua budget echt goed te doen.
Coldplay 1,3 miljoen 2011
headliners komen op Stones 2014 4 miljoen (wat een verdeelde kostenpost met MOJO was ivm wegzetten op Pinkpop ipv stadion) na nooit boven de 1,3 miljoen uit.
Dus 1,5 is veul te veul en laat staan 2 miljoen betalen, dan mogen ze thuis bllijven.
Een act van boven zoveel miljoen kan alleen in zelfde opzet als met The Stones, het alternatief festival ipv stadion met een gelijkwaardige gage.
Maar ik blijf er bij, financieel is het probleem niet...

edit, wat Gloeilamp aangeeft is het probleem. We moeten eerst die tourdata realiteit zien worden, het zijn nog maar geruchten...
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Nu het hier toch over dure bands gaat: U2Start, die meestal wel correct zitten met voorspellingen over U2 geven aan:

U2 will start this weekend with the last month of their 2015 tour. U2 will then continue their tour into 2016, most likely starting in May with another leg in Europe. Also, as Dallas revealed to one of our members, U2 might even release their Songs of Experience album before the tour resumes.

Stadionshows en zaalshows van U2 worden volgens mij vaak veel langer van te voren bekend gemaakt. Ziggo Dome tickets kocht ik begin december voor een show half september het jaar er op.

De ene keer wordt er geroepen dat ze festivals gaan doen, dan weer niet. Mei is nog 'maar' 7 maanden en mooi aan het begin van het festivalseizoen. Zouden bijvoorbeeld best Roskilde, Pinkpop, Glastonbury en 2 Duitse festivals kunnen doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Nu het hier toch over dure bands gaat: U2Start, die meestal wel correct zitten met voorspellingen over U2 geven aan:

U2 will start this weekend with the last month of their 2015 tour. U2 will then continue their tour into 2016, most likely starting in May with another leg in Europe. Also, as Dallas revealed to one of our members, U2 might even release their Songs of Experience album before the tour resumes.

Stadionshows en zaalshows van U2 worden volgens mij vaak veel langer van te voren bekend gemaakt. Ziggo Dome tickets kocht ik begin december voor een show half september het jaar er op.

De ene keer wordt er geroepen dat ze festivals gaan doen, dan weer niet. Mei is nog ‘maar’ 7 maanden en mooi aan het begin van het festivalseizoen. Zouden bijvoorbeeld best Roskilde, Pinkpop, Glastonbury en 2 Duitse festivals kunnen doen.
Varieert idd, laatste tijd vaker 'nee, stadions' dan 'ja, festivals'...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
bcmrmaybe wrote:
2 miljoen euro denk ik. Zet daar nog 1 headliner bij van onder deze prijsklasse en bijvoorbeeld AC/DC net er boven.
Dan voor de subs minder gage’s neerleggen, want 2015 stonden er headliners en sub-headliners die voor dat bedrag bij elkaar stonden.

kom maar naar limburg!!!!! want het is een kwetie van geduld tot heel holland…….. lult

Wtf?
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Blij met rammstein! Simple Plan kondigde tijdens hun concert in Paradiso aan dat ze volgende jaar terug kwamen..Pinkpop als 3fm afsluiter of main stage ergens? Ze worden ook veel gedraaid bij giel vandaar
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Lees net dat '5 Seconds Of Summer' volgend jaar in mei in de Ziggodome staat. Ik had die eigenlijk
in gedachten voor Pinkpop maar daar kan dus een streep door.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.689
671
Lees net dat ‘5 Seconds Of Summer’ volgend jaar in mei in de Ziggodome staat. Ik had die eigenlijk
in gedachten voor Pinkpop maar daar kan dus een streep door.

Thank god!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Lees net dat ‘5 Seconds Of Summer’ volgend jaar in mei in de Ziggodome staat. Ik had die eigenlijk
in gedachten voor Pinkpop maar daar kan dus een streep door.

Die zouden gewoon headliner zijn lijkt me, en de dag nog uitverkopen ook. Landgraaf vol met tienermeisjes uit Duitsland, Belgie en Nederland. Dat moet je als festival toch ook niet willen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Land Graaf wrote:
Lees net dat ‘5 Seconds Of Summer’ volgend jaar in mei in de Ziggodome staat. Ik had die eigenlijk
in gedachten voor Pinkpop maar daar kan dus een streep door.


Die zouden gewoon headliner zijn lijkt me, en de dag nog uitverkopen ook. Landgraaf vol met tienermeisjes uit Duitsland, Belgie en Nederland. Dat moet je als festival toch ook niet willen.
lol
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Lees net dat ‘5 Seconds Of Summer’ volgend jaar in mei in de Ziggodome staat. Ik had die eigenlijk
in gedachten voor Pinkpop maar daar kan dus een streep door.


Die zouden gewoon headliner zijn lijkt me, en de dag nog uitverkopen ook. Landgraaf vol met tienermeisjes uit Duitsland, Belgie en Nederland. Dat moet je als festival toch ook niet willen.

Klopt maar dat zou zeker niet de eerste keer zijn.
Voor mij is deze 'troep' vergelijkbaar met een op Pinkpop populaire en te vaak opduikende boyband The Script of zo dus
ik zou niet verbaasd zijn geweest. Integendeel dus.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Gloeilamp wrote:
Land Graaf wrote:
Lees net dat ‘5 Seconds Of Summer’ volgend jaar in mei in de Ziggodome staat. Ik had die eigenlijk
in gedachten voor Pinkpop maar daar kan dus een streep door.


Die zouden gewoon headliner zijn lijkt me, en de dag nog uitverkopen ook. Landgraaf vol met tienermeisjes uit Duitsland, Belgie en Nederland. Dat moet je als festival toch ook niet willen.


Klopt maar dat zou zeker niet de eerste keer zijn.
Voor mij is deze ‘troep’ vergelijkbaar met een op Pinkpop populaire en te vaak opduikende boyband The Script of zo dus
ik zou niet verbaasd zijn geweest. Integendeel dus.

Eens, zo'n act landt toch altijd weer veel te hoog op je affiche door de hordes tienermeiden.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Simple Plan kondigde tijdens hun concert in Paradiso aan dat ze volgende jaar terug kwamen..Pinkpop als 3fm afsluiter of main stage ergens? Ze worden ook veel gedraaid bij giel vandaar

Hoop erop! Heb last minute t concert moeten missen, alleen afsluiter 3fm is way too far, denk 5 uur op de middag misschien zelfs eerder
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Matige poppunk. Zet ‘t lekker vroeg op main of ergens op 3FM.

Of geef ze een mooie plek in een Dixi. Het doet me altijd pijn dat mensen denken dat dit soort bandjes ook maar iets met punk te maken hebben, Simple Plan en 5SOS zijn allebei boybands. Simple Plan stond in 2011 overigens nog op Pinkpop, een niet al te hoge spot op 3FM. Die zijn niet bepaald populairder geworden, dus zie ik zeker niet als afsluiter van dat podium.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Eens, zo’n act landt toch altijd weer veel te hoog op je affiche door de hordes tienermeiden.

5SOS...... mijn stief dochter van 16 is daar dol op......Nuff said
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken