Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ed Kowalczyk verwacht ik niet, maar mag van mij elk jaar ;)
Ik denk dat Herbert Grönemeyer met "Dauernd Jetzt Tour 2016" perfect past in een line-up met Rammstein.
 

Sana

Nieuw lid
21 okt 2015
2
0
Ik hoop in ieder geval op een beter line- up dan 2015, want dat vond ik eerlijk gezegd bagger.
En er moet ook geen Taylor Swift of Miley Cyrus op Pinkpop komen prima voor in het ziggo dome, maar laten we eerlijk zijn de meeste mensen die naar Pinkpop gaan houden van Rock, Alternatief en Singer-Song.

Maar we zullen zien,
ik denk trouwens dat Hozier en Tame Impala sowieso komen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
De afgelopen tijd veel genoten van 't nieuwe album van CHVRCHES, misschien wat voor de 3fm-stage, ergens laat op de avond?
 

Joey16178995531

Campingartiest
21 okt 2015
83
0
Hozier heeft al een EU tour in januari. Lijkt me niet dan.. of zou dat geen invloed hebben op de optredens in de zomermaanden?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Wat betreft Snow Patrol: Het ligt er natuurlijk aan wanneer het album af is en wanneer hun tour dus gaat beginnen. Feit is wel dat ze in Nederland behoorlijk groot zijn (of waren) en dat als ze gaan touren ze zeker Nederland aan zullen doen. Ik ben zelf groot fan van Snow Patrol maar ook ik heb zo mijn twijfels of PP ze als headliner neer zou gaan zetten. 2009 was de laatste keer dat ze er waren, als headliner dat wel, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Maar het is nu al lang stil rond de band. Dus ik vind het erg lastig om er iets echt zinnigs over te zeggen. Voorlopig vermoed ik dat het album wel uit komt voor de zomer en dat een optreden op PP tot de mogelijkheden behoort. Ik zie ze ook eigenlijk niet zo goed passen op Lowlands en ook BKS of DTRH lijken me geen festivals voor Snow Patrol. Kortom of ze doen PP of ze doen Ziggo Dome ofzo. Of wellicht Ziggo-Dome in 2016 en dan in 2017 Pinkpop. We gaan het wel zien. Ik ben iig een van de weinige hier die hoopt dat ze Pinkpop gaan afsluiten dit jaar.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
De afgelopen tijd veel genoten van ‘t nieuwe album van CHVRCHES, misschien wat voor de 3fm-stage, ergens laat op de avond?

Pinkpop kennende zullen ze er helemaal niet spelen, en anders in de tent
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.599
4.708
Trouwens zou ik de komst van Snow Patrol toejuichen, evenals de komst van RHCP, al denk ik niet dat ze dat gaan doen. Ik denk dat Pinkpop op de vrijdag sowieso een klapper nodig heeft, Coldplay zou kunnen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Trouwens zou ik de komst van Snow Patrol toejuichen, evenals de komst van RHCP, al denk ik niet dat ze dat gaan doen. Ik denk dat Pinkpop op de vrijdag sowieso een klapper nodig heeft, Coldplay zou kunnen.
vrijdag AC/DC kleine 2 uurtjes
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Zo lang AC⚡️DC op geen ander festival is aangekondigd, zou ik er niet te veel op hopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Zo lang AC/DC op geen ander festival is aangekondigd, zou ik er niet te veel op hopen.
dat klopt in principe...
(gerucht gaat 21 mei Rock in Rio met AC/DC en sub Def Leppard)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Als de Stones kunnen dan kan AC/DC ook. Wellicht met wat podiumaanpassingen. Voordeel dat als ze vrijdag zouden spelen dat er echt genoeg tijd is om het podium op te bouwen. Als ze dan echt behoorlijk exclusief zijn dan kan ik wel 2 dagen van te voren bij de voorverkoop gaan liggen :roll:
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Als de Stones kunnen dan kan AC/DC ook. Wellicht met wat podiumaanpassingen. Voordeel dat als ze vrijdag zouden spelen dat er echt genoeg tijd is om het podium op te bouwen. Als ze dan echt behoorlijk exclusief zijn dan kan ik wel 2 dagen van te voren bij de voorverkoop gaan liggen
rolleyes.png

ik doe dan met je mee!!!
 

Joey16178995531

Campingartiest
21 okt 2015
83
0
Dat kan toch wel weer denk ik mede dankzij de media hype die is ontstaan de afgelopen paar jaar. Ik ga ook dit jaar weer op 3 manieren proberen tickets te krijgen. Via telefoon internet en voor de deur bij een verkooppunt. Had ze dit jaar om 10:10 in mn mailbox :D
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Als de Stones kunnen dan kan AC/DC ook. Wellicht met wat podiumaanpassingen. Voordeel dat als ze vrijdag zouden spelen dat er echt genoeg tijd is om het podium op te bouwen. Als ze dan echt behoorlijk exclusief zijn dan kan ik wel 2 dagen van te voren bij de voorverkoop gaan liggen
rolleyes.png

Nu ze met Rammstein al een (dure) 'hardere' act hebben slinken de kansen voor AC/DC wel zienderogen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Als de Stones kunnen dan kan AC/DC ook. Wellicht met wat podiumaanpassingen. Voordeel dat als ze vrijdag zouden spelen dat er echt genoeg tijd is om het podium op te bouwen. Als ze dan echt behoorlijk exclusief zijn dan kan ik wel 2 dagen van te voren bij de voorverkoop gaan liggen :roll:

ik doe dan met je mee!!!


Moet je wel naar het oost'n kom'n naar Almeloooooooooooo
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
bcmrmaybe wrote:
Als de Stones kunnen dan kan AC/DC ook. Wellicht met wat podiumaanpassingen. Voordeel dat als ze vrijdag zouden spelen dat er echt genoeg tijd is om het podium op te bouwen. Als ze dan echt behoorlijk exclusief zijn dan kan ik wel 2 dagen van te voren bij de voorverkoop gaan liggen
rolleyes.png



Nu ze met Rammstein al een (dure) ‘hardere’ act hebben slinken de kansen voor AC/DC wel zienderogen.

Ja, je hebt het dan over een budget van ongeveer 6 (4 ACDC en iets minder dan 2 Rammstein) miljoen euro voor twee bands.
Blijft dan niet meer veel over voor de rest van het programma ervan uitgaande dat ze wederom rond de 8 miljoen hebben.

Buiten dat dit denk ik teveel metal/hardrock is voor dit festival maar als je het presteert om voor Foo Fighters Pharrell Williams
op het hoofdpodium te laten spelen kan in feite alles mits de afsluiter geen wensen heeft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Nu ze met Rammstein al een (dure) ‘hardere’ act hebben slinken de kansen voor AC/DC wel zienderogen.
Duur? Rammstein rond 1,2 miljoen euro denk ik. Zet daar nog 1 headliner bij van onder deze prijsklasse en bijvoorbeeld AC/DC net er boven.
Dan voor de subs minder gage's neerleggen, want 2015 stonden er headliners en sub-headliners die voor dat bedrag bij elkaar stonden.
Financieel zal het probleem niet zo zijn, voor de headliners zit je toch rond de 4 miljoen (ca de helft van dat budget, in 2015 ca 8 miljoen totaal)
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
2 miljoen euro denk ik. Zet daar nog 1 headliner bij van onder deze prijsklasse en bijvoorbeeld AC/DC net er boven.
Dan voor de subs minder gage’s neerleggen, want 2015 stonden er headliners en sub-headliners die voor dat bedrag bij elkaar stonden.


kom maar naar limburg!!!!! want het is een kwetie van geduld tot heel holland........ lult
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Loveless wrote:
Nu ze met Rammstein al een (dure) ‘hardere’ act hebben slinken de kansen voor AC/DC wel zienderogen.


Duur? Rammstein rond 1,2 miljoen euro denk ik. Zet daar nog 1 headliner bij van onder deze prijsklasse en bijvoorbeeld AC/DC net er boven.
Dan voor de subs minder gage’s neerleggen, want 2015 stonden er headliners en sub-headliners die voor dat bedrag bij elkaar stonden.
Financieel zal het probleem niet zo zijn, voor de headliners zit je toch rond de 4 miljoen (ca de helft van dat budget, in 2015 ca 8 miljoen totaal)

AC/DC net erboven? Download heeft in 2010 3,5 miljoen pond betaald, en Coachella zag de gage van AC/DC vorig jaar een impact hebben op de rest van de lineup.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken