Pinkpop 2016

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.351
929
Gisteravond in Maastricht bij een live-interview van Jan Smeets geweest.

Eerste uur interviewde Leon Verdonschot hem. Hoewel een onderhoudend interview hoorden we niks nieuws. Het was meer een verzameling verhalen uit het boek 40 Jaar Pinkpop en de documentaire Mr. Pinkpop. Na de pauze mocht het publiek vragen stellen. Opvallendste conclusies:

* Mocht Neil Young ooit komen dan heeft Jan hem deels zelf betaald: Mojo weigert hem volledig uit hun budget te boeken.
* Jan Smeets ziet nog steeds geen heil in een vroege voorverkoop. Als argument haalde hij de mislukte vvk uit 2010 (begon toen 1 dec) en de bekende quote "laat mensen eerst kerstkadootjes kopen".
* De 3 headliners liggen vast. Op de vraag of Pearl Jam kwam zei Jan dat hij niet eens wist of ze uberhaupt touren. Of we ze daarmee kunnen afschrijven of dat Jan ons om de tuin leidt was onduidelijk.
* Op de vraag wie de 2 overige headliners dan waren bleef het uiteraard stil.
* Voor 2019 (50e editie) heeft hij inderdaad aan een Engelse boeker laten weten dat hij heel graag The Police en/of Dire Straits exclusief wil. ;-)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Gisteravond in Maastricht bij een live-interview van Jan Smeets geweest.

Eerste uur interviewde Leon Verdonschot hem. Hoewel een onderhoudend interview hoorden we niks nieuws. Het was meer een verzameling verhalen uit het boek 40 Jaar Pinkpop en de documentaire Mr. Pinkpop. Na de pauze mocht het publiek vragen stellen. Opvallendste conclusies:

* Mocht Neil Young ooit komen dan heeft Jan hem deels zelf betaald: Mojo weigert hem volledig uit hun budget te boeken.
* Jan Smeets ziet nog steeds geen heil in een vroege voorverkoop. Als argument haalde hij de mislukte vvk uit 2010 (begon toen 1 dec) en de bekende quote “laat mensen eerst kerstkadootjes kopen”.
* De 3 headliners liggen vast. Op de vraag of Pearl Jam kwam zei Jan dat hij niet eens wist of ze uberhaupt touren. Of we ze daarmee kunnen afschrijven of dat Jan ons om de tuin leidt was onduidelijk.
* Op de vraag wie de 2 overige headliners dan waren bleef het uiteraard stil.
* Voor 2019 (50e editie) heeft hij inderdaad aan een Engelse boeker laten weten dat hij heel graag The Police en/of Dire Straits exclusief wil.
1f609.png
dank
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Ik ga even off-topic alhoewel het wel met PP te maken. De kaartverkoop. Elk jaar een heet hangijzer. Jan Smeets komt weer met dat lulkoekverhaal over kerstcadeautjes. Ik vind dat echt erg zwak. Ik kan me ook niet voorstellen dat Jan Smeets dit bepaald. Ik heb geprobeerd om kaarten voor Download te kopen nu net. Verkoop loopt ook via Ticketmaster en nee ik weet die festivals zijn niet te vergelijken maar ik kwam 2 grote verschillen tegen.

1. Geen wachtrij, zelfs niet om 9 uur. (nu zal dat ook te maken hebben met de Early Bird natuurlijk maar ik vermoed ook een grotere capaciteit qua servers)
2. Per pagina heb je anderhalve minuut om de pagina te doorlopen dus geen 15 minuten zoals hier. Dat zal de doorstroming ook versnellen.

 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.685
841
Ik ga even off-topic alhoewel het wel met PP te maken. De kaartverkoop. Elk jaar een heet hangijzer. Jan Smeets komt weer met dat lulkoekverhaal over kerstcadeautjes. Ik vind dat echt erg zwak. Ik kan me ook niet voorstellen dat Jan Smeets dit bepaald. Ik heb geprobeerd om kaarten voor Download te kopen nu net. Verkoop loopt ook via Ticketmaster en nee ik weet die festivals zijn niet te vergelijken maar ik kwam 2 grote verschillen tegen.

1. Geen wachtrij, zelfs niet om 9 uur. (nu zal dat ook te maken hebben met de Early Bird natuurlijk maar ik vermoed ook een grotere capaciteit qua servers)
2. Per pagina heb je anderhalve minuut om de pagina te doorlopen dus geen 15 minuten zoals hier. Dat zal de doorstroming ook versnellen.

Goed punt van die 1.5 minuut doorlooptijd, dat zal zeker schelen.
Dat niet eerder beginnen met de verkoop is zelfs dubbel vreemd als je ziet hoe vroeg er met de VVK voor concerten begonnen word, soms zelfs bijna een jaar van te voren. En al die tijd van kan TM heerlijk rente trekken van de verkochte kaartjes.
Ik vraag me dus af of dit misschien geen andere reden heeft, misschien toch een idee van Jan zelf?
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ik denk dat Mojo & Co. gewoon bang zijn dat wanneer er al vroeg (november ofzo) kaarten voor Pinkpop te koop zijn, dat invloed zal hebben op de kaartverkoop voor losse shows. Ik heb het idee dat Jan hier zelf niet zo veel over te zeggen heeft?

Als mensen al kaarten hebben voor een losse show van Band X, die toevallig ook op Pinkpop staat, dan is dat slechts een van de bands. Als die mensen al vroeg kaarten hebben voor Pinkpop waar Band X ook komt, en daarna gaat pas een losse show in de verkoop, dan kopen ze mogelijk geen tickets voor die losse show?

Maar de lineup is niet volledig bekend, dus wat er als reden achter zit? Geen idee,
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Ik ga even off-topic alhoewel het wel met PP te maken. De kaartverkoop. Elk jaar een heet hangijzer. Jan Smeets komt weer met dat lulkoekverhaal over kerstcadeautjes. Ik vind dat echt erg zwak. Ik kan me ook niet voorstellen dat Jan Smeets dit bepaald. Ik heb geprobeerd om kaarten voor Download te kopen nu net. Verkoop loopt ook via Ticketmaster en nee ik weet die festivals zijn niet te vergelijken maar ik kwam 2 grote verschillen tegen.

1. Geen wachtrij, zelfs niet om 9 uur. (nu zal dat ook te maken hebben met de Early Bird natuurlijk maar ik vermoed ook een grotere capaciteit qua servers)
2. Per pagina heb je anderhalve minuut om de pagina te doorlopen dus geen 15 minuten zoals hier. Dat zal de doorstroming ook versnellen.

Punt 1.
Eerst zullen de 'vaste aanhangers' van het festival zonder nadenken een kaartje bemachtigen.
Na aankondigen volgen uiteraard ook fans van de bands.
Als laatste zullen er nog mensen zijn die denken ach: "waarom niet eens een keertje naar Pinkpop.
De dagkaarten vervolgens later in de verkoop t.o.v. de weekend kaarten.
Dus je hebt in principe verdeelde drukte, uitgaande van 'normale' voorverkoop en niet Glastonbury-achtige-taferelen.
Zover ik weet is het ook zo dat ze willen dat iedereen gelijke kansen heeft, dus de fans van de bands met weekend of dagkaart keuze en de Pinkpoppers en de liefhebbers van die eens een keer willen gaan, dus allemaal gelijke kans en in 1 keer ticketmaster-systeem in.
Dat valt uiteraard recht te praten, maar is natuurlijk krom met zowat alle festivals om je heen met wel Early Bird verkoop.
Ik denk ook dat dat voor illegale handelaren niet interessant is, ze weten niet van te voren of er een enorme ruk line-up komt of een lineu-up die in 30 minuten uitverkoopt. Daarbij, wie had vooraf verwacht dat de kaartverkoop van de vrijdag-2015 tickets met o.a. Muse niet zou uitverkopen. Daar heeft menigeen illegaal verkoper zich ook misschien in de vingers gesneden, en terecht overigens.

Punt 2, ik hoef geen cadeauverpakking om mijn ticket.
Het moet zijn, naar het evenement, je ticketkeuze hoeveel weekend of hoeveel per dagticket en meteen door controleren gegevens en op "OK" en naar de kassa, idd kan dit proces in 1,5 minuut ipv 15 minuten.
Vooral geen 'onnodige' pagina-weergave's tussendoor, die het bij ticketmaster gevoelige systeem kunnen verstoren.

Punt 3, HOEVEEL KAARTEN ZAL TICKETMASTER ACHTERHOUDEN VOOR SEATWAVE.
De bureaucratische en eigen doorverkoop-site van ticketmaster zelf, waar ze nog 'extra' tickets verkopen voor meer dan dubbele prijs.
http://www.seatwave.nl/
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Ik denk dat Mojo & Co. gewoon bang zijn dat wanneer er al vroeg (november ofzo) kaarten voor Pinkpop te koop zijn, dat invloed zal hebben op de kaartverkoop voor losse shows. Ik heb het idee dat Jan hier zelf niet zo veel over te zeggen heeft?

Als mensen al kaarten hebben voor een losse show van Band X, die toevallig ook op Pinkpop staat, dan is dat slechts een van de bands. Als die mensen al vroeg kaarten hebben voor Pinkpop waar Band X ook komt, en daarna gaat pas een losse show in de verkoop, dan kopen ze mogelijk geen tickets voor die losse show?

Maar de lineup is niet volledig bekend, dus wat er als reden achter zit? Geen idee,


Volgens mij is het eerder een overblijfsel uit de vorige eeuw en loopt PP / Jan gewoon achter. Bij andere festivals gebeurt dit wel en ook hier is Mojo bij betrokken.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Ik denk dat Mojo & Co. gewoon bang zijn dat wanneer er al vroeg (november ofzo) kaarten voor Pinkpop te koop zijn, dat invloed zal hebben op de kaartverkoop voor losse shows. Ik heb het idee dat Jan hier zelf niet zo veel over te zeggen heeft?

Als mensen al kaarten hebben voor een losse show van Band X, die toevallig ook op Pinkpop staat, dan is dat slechts een van de bands. Als die mensen al vroeg kaarten hebben voor Pinkpop waar Band X ook komt, en daarna gaat pas een losse show in de verkoop, dan kopen ze mogelijk geen tickets voor die losse show?

Maar de lineup is niet volledig bekend, dus wat er als reden achter zit? Geen idee,

Dat ze pas in ongeveer maart beginnen met de kaartverkoop is heel slim eigenlijk van Pinkpop. Of slim, ze kunnen het maken, omdat het 'Pinkpop' is. Altijd achter de hand houden, hype opbouwen, wat komt er nu wel/niet, 3FM opfokken ermee, Facebook overladen met reacties... Met publiek spelen. Kijk hoe hard dat gaat de afgelopen jaren, ze boeken echt dikke prut uiteindelijk, maar toch verkoopt het uit.

Ik zie het eerder als een bedrijfsvoering dan echt een festival En dat doen ze gewoon heel goed.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Punt 3, HOEVEEL KAARTEN ZAL TICKETMASTER ACHTERHOUDEN VOOR SEATWAVE.
De bureaucratische en eigen doorverkoop-site van ticketmaster zelf, waar ze nog ‘extra‘ tickets verkopen voor meer dan dubbele prijs.
http://www.seatwave.nl

Waar heb je vandaan dat Ticketmaster hier zelf tickets op zet? Want dat is niet het geval.
Edit: Tenzij ze heel sneaky werken natuurlijk, maar dan ben ik benieuwd waar je dat vandaan hebt.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Pim wrote:
Ik denk dat Mojo & Co. gewoon bang zijn dat wanneer er al vroeg (november ofzo) kaarten voor Pinkpop te koop zijn, dat invloed zal hebben op de kaartverkoop voor losse shows. Ik heb het idee dat Jan hier zelf niet zo veel over te zeggen heeft?

Als mensen al kaarten hebben voor een losse show van Band X, die toevallig ook op Pinkpop staat, dan is dat slechts een van de bands. Als die mensen al vroeg kaarten hebben voor Pinkpop waar Band X ook komt, en daarna gaat pas een losse show in de verkoop, dan kopen ze mogelijk geen tickets voor die losse show?

Maar de lineup is niet volledig bekend, dus wat er als reden achter zit? Geen idee,


Dat ze pas in ongeveer maart beginnen met de kaartverkoop is heel slim eigenlijk van Pinkpop. Of slim, ze kunnen het maken, omdat het ‘Pinkpop’ is. Altijd achter de hand houden, hype opbouwen, wat komt er nu wel/niet, 3FM opfokken ermee, Facebook overladen met reacties… Met publiek spelen. Kijk hoe hard dat gaat de afgelopen jaren, ze boeken echt dikke prut uiteindelijk, maar toch verkoopt het uit.

Ik zie het eerder als een bedrijfsvoering dan echt een festival En dat doen ze gewoon heel goed.

Dat is echt iets van de laatste twee jaren. Ik denk dat het je ook pijn kan doen als Pinkpop zijnde. Soms heeft bv. Rock am Ring of Werchter in januari de boel al in de VVK (al dan niet tegen gereduceerd early bird tarief), en toch al een pak headliners en andere acts bekend. Pinkpop komt gelukkig wel steeds vroeger met de headliners, maar je hebt ook het risico dat mensen niet willen wachten en al kiezen voor een ander festival tegen de tijd dat Pinkpop pas de rest van z'n line-up dropt op die persco.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.685
841
DennisvdBr wrote:
Punt 3, HOEVEEL KAARTEN ZAL TICKETMASTER ACHTERHOUDEN VOOR SEATWAVE.
De bureaucratische en eigen doorverkoop-site van ticketmaster zelf, waar ze nog ‘extra‘ tickets verkopen voor meer dan dubbele prijs.
http://www.seatwave.nl


Waar heb je vandaan dat Ticketmaster hier zelf tickets op zet? Want dat is niet het geval.
Edit: Tenzij ze heel sneaky werken natuurlijk, maar dan ben ik benieuwd waar je dat vandaan hebt.

LOL, Dit is algemeen bekend en een publiek geheim, er is ooit een mooie docu hierover geweest op de BBC, of eigenlijk meer een schokkende docu
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
PwoperFish wrote:
DennisvdBr wrote:
Punt 3, HOEVEEL KAARTEN ZAL TICKETMASTER ACHTERHOUDEN VOOR SEATWAVE.
De bureaucratische en eigen doorverkoop-site van ticketmaster zelf, waar ze nog ‘extra‘ tickets verkopen voor meer dan dubbele prijs.
http://www.seatwave.nl


Waar heb je vandaan dat Ticketmaster hier zelf tickets op zet? Want dat is niet het geval.
Edit: Tenzij ze heel sneaky werken natuurlijk, maar dan ben ik benieuwd waar je dat vandaan hebt.


LOL, Dit is algemeen bekend en een publiek geheim, er is ooit een mooie docu hierover geweest op de BBC, of eigenlijk meer een schokkende docu

Juist, dat dus.
en...

http://www.seatwave.nl/Help
Is Seatwave een bedrijf van Ticketmaster?
Ja, Seatwave is een officiële wederverkoop website van Ticketmaster, dat een veilig platform biedt voor iedereen die tickets voor live entertainment zoals sportevenementen, concerten, theater, opera en meer wilt kopen of verkopen - zelfs wanneer het event uitverkocht is via de primaire markt.
Wie verkoopt op Seatwave?
Wij zijn een open marktplaats welke voorziet in een veilig en vertrouwd platform voor het kopen en verkopen van tickets. Iedereen kan tickets via ons verkopen volgens de Gebruikersvoorwaarden zoals vermeld op onze website en verkopers kunnen zowel professionele doorverkopers, particuliere verkopers als event organisatoren zijn. Seatwave koopt niet rechtstreeks tickets in om door te verkopen.

edit, en de directe beschikbaarheid na uitverkopen van het evenement doet al veel vermoeden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Kijk, Rammstein wil ik sowieso zien als ze optreden in Nederland of het nu op PP is. Als de rest van de line-up in mijn straatje ligt en ik denk dat dat dit jaar wel is gaan mijn vrouw en ik het weekend. Ik ga dus sowieso bivakkeren voor het voorverkooppunt. Mijn vrouw komt om de zoveel tijd langs met wat lekkers.
Er worden nummers uitgedeeld zodat iedereen weet wanneer hij of zij aan de beurt is. 2 jaar geleden met de Stones was het erg gemoedelijk iedereen had een nummertje. Het voorverkooppunt had genoeg mensen ingeschakeld. Muziekje erbij.
Een half uur voor de verkoop ging 1 personeelslid iedereen na, noteerde zijn nummer, en schreef op hoeveel kaarten degene wilde. Voorverkoop begint, 1 persoon print aan de lopende band kaartjes uit en 5 mensen rekenen af.

Mijn vrouw zat op de computer als backup. Ik was om 8 uur bij het voorverkooppunt. Zoals de hype nu is met vorig jaar ingedachte ga ik toch echt wel eerder. Met een Early bird heb je dat gewoon niet. De vaste garde koopt een kaart en een persoon zoals ik die gaat voor bepaalde bands die kijkt wel of ie dat gokken of niet. Niet iedereen tegelijk.

PP heeft andere motieven. Anders had je dit systeem niet, ik kan me dat niet voorstellen. Maar totdat er niet zoiets vergelijkbaars komt blijft dit zo
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Rick wrote:
PwoperFish wrote:
DennisvdBr wrote:
Punt 3, HOEVEEL KAARTEN ZAL TICKETMASTER ACHTERHOUDEN VOOR SEATWAVE.
De bureaucratische en eigen doorverkoop-site van ticketmaster zelf, waar ze nog ‘extra‘ tickets verkopen voor meer dan dubbele prijs.
http://www.seatwave.nl


Waar heb je vandaan dat Ticketmaster hier zelf tickets op zet? Want dat is niet het geval.
Edit: Tenzij ze heel sneaky werken natuurlijk, maar dan ben ik benieuwd waar je dat vandaan hebt.


LOL, Dit is algemeen bekend en een publiek geheim, er is ooit een mooie docu hierover geweest op de BBC, of eigenlijk meer een schokkende docu


Juist, dat dus.
en…

http://www.seatwave.nl/Help

Is Seatwave een bedrijf van Ticketmaster?
Ja, Seatwave is een officiële wederverkoop website van Ticketmaster, dat een veilig platform biedt voor iedereen die tickets voor live entertainment zoals sportevenementen, concerten, theater, opera en meer wilt kopen of verkopen – zelfs wanneer het event uitverkocht is via de primaire markt.

Wie verkoopt op Seatwave?
Wij zijn een open marktplaats welke voorziet in een veilig en vertrouwd platform voor het kopen en verkopen van tickets. Iedereen kan tickets via ons verkopen volgens de Gebruikersvoorwaarden zoals vermeld op onze website en verkopers kunnen zowel professionele doorverkopers, particuliere verkopers als event organisatoren zijn. Seatwave koopt niet rechtstreeks tickets in om door te verkopen.

edit, en de directe beschikbaarheid na uitverkopen van het evenement doet al veel vermoeden.

Ik heb het ook altijd een smerig zaakje gevonden hoor, MAAR het is volgens mij vooral een tegenhanger van het succesvolle Ticketswap, en in jouw quotes staat natuurlijk ook gewoon dat Seatwave zelf geen tickets inkoopt.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
LOL, Dit is algemeen bekend en een publiek geheim, er is ooit een mooie docu hierover geweest op de BBC, of eigenlijk meer een schokkende docu
Lijkt me een leuke docu. Zal 'm eens opzetten.

Maar uit die quotes wordt mij niet duidelijk dat Ticketmaster hier tickets op verkoopt hoor. Als ik die beschrijving zo lees zou het mogelijk zijn. Maar Ticketmaster herhaalt ook een paar keer op de site dat ze zelf geen tickets verkopen aan Seatwave of er zelf op zetten. Ze bieden het alleen als optie aan als de primaire ticketverkoop op hun site uitverkocht is, en ze steunen Seatwave vanwege hun 'ticketgarantie'.
En het zou mij ook niet verbazen als het uiteindelijk wel gebeurd hoor. Waar veel geld te verdienen zijn altijd wel wat rare zaken bezig.

Ik heb een tijdje terug al in een ander topic wat over Seatwave zitten typen, misschien leuke discussie voor daar. http://forum.festileaks.com/forums/topic/ticketverkoop/
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
JeroenJ wrote:
Pim wrote:
Ik denk dat Mojo & Co. gewoon bang zijn dat wanneer er al vroeg (november ofzo) kaarten voor Pinkpop te koop zijn, dat invloed zal hebben op de kaartverkoop voor losse shows. Ik heb het idee dat Jan hier zelf niet zo veel over te zeggen heeft?

Als mensen al kaarten hebben voor een losse show van Band X, die toevallig ook op Pinkpop staat, dan is dat slechts een van de bands. Als die mensen al vroeg kaarten hebben voor Pinkpop waar Band X ook komt, en daarna gaat pas een losse show in de verkoop, dan kopen ze mogelijk geen tickets voor die losse show?

Maar de lineup is niet volledig bekend, dus wat er als reden achter zit? Geen idee,


Dat ze pas in ongeveer maart beginnen met de kaartverkoop is heel slim eigenlijk van Pinkpop. Of slim, ze kunnen het maken, omdat het ‘Pinkpop’ is. Altijd achter de hand houden, hype opbouwen, wat komt er nu wel/niet, 3FM opfokken ermee, Facebook overladen met reacties… Met publiek spelen. Kijk hoe hard dat gaat de afgelopen jaren, ze boeken echt dikke prut uiteindelijk, maar toch verkoopt het uit.

Ik zie het eerder als een bedrijfsvoering dan echt een festival En dat doen ze gewoon heel goed.


Dat is echt iets van de laatste twee jaren. Ik denk dat het je ook pijn kan doen als Pinkpop zijnde. Soms heeft bv. Rock am Ring of Werchter in januari de boel al in de VVK (al dan niet tegen gereduceerd early bird tarief), en toch al een pak headliners en andere acts bekend. Pinkpop komt gelukkig wel steeds vroeger met de headliners, maar je hebt ook het risico dat mensen niet willen wachten en al kiezen voor een ander festival tegen de tijd dat Pinkpop pas de rest van z’n line-up dropt op die persco.

Ik weet het niet, als ik zo kijk wel meer dan 2 jaar, het slaat pas echt hard aan de afgelopen 2 jaar. Pinkpop heeft vrijwel geen concurrentie hier in Europa, alle Majors vallen voor of na hun data.

En dat hele eary bird tarief en mensen willen niet wachten.. Ik geloof daar niet zo in, ik ken werkelijk niemand in Nederland hier die zegt "Kom, we gaan naar een Rock am Ring (minimaal 4 uur meer rijden) of een Rock Werchter , omdat Pinkpop nog geen namen heeft bekend gemaakt", terwijl elk jaar er eigenlijk bijna dezelfde line-up staat. Eerder gemakzucht om te kiezen voor Pinkpop door de massa (niks mis mee overigens).

Eerder headliners bekend maken, dat doet iedereen. En steeds vroeger ook. Geen idee wat daar het voordeel van is, als IEDEREEN het doet. Als het elk jaar met 2 weken wordt vervroegd, haalt de lol van het gissen er ook af. Lijken wel verwend en steeds meer te willen hahaha.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dat wist ik niet, wat een stel oplichters zijn het. Dat vond ik al met die onzinnige service-kosten, maak dan gewoon het kaartje duurder want service krijg ik nooit van ticketmaster! Noem het dan in ieder geval anders, administratiekosten ofzo. Ook al heb ik ook daar mijn twijfels bij aangezien het allemaal via de computer gaat dus dat lijkt me niet erg veel werk op te leveren voor een medewerker van ticketmaster.

Dan over early-bird kaarten. Zolang er maar 10% van de weekendkaarten vroeg uit gaan vind ik het prima, maar meer niet. Ik ben niet iemand die zomaar altijd naar pinkpop gaat ongeacht de line-up. Dus mocht de line-up me aanspreken en ik wil er heen wil ik dus wel kaarten kunnen scoren. En dat dagkaarten pas in de verkoop gaan wanneer alles bekend is vind ik eigenlijk best logisch. Ik vind dat ze gewoon sneller met meer van de line-up moeten komen en dan een beetje tegelijkertijd met een Rock Werchter of Rock am Ring de kaartverkoop starten. Dan mag hij van mij best nog wel zn persmomentje hebben in Paradiso om de line-up compleet te maken maar het is gewoon zoveel makkelijker kiezen als je dat tegelijk kunt doen.

Stel ik zit te twijfelen tussen Pinkpop of Rock Werchter. Rock Werchter raakt bijna uitverkocht en voor Pinkpop kan ik nog geen kaarten kopen. Tja, dan moet ik toch echt snel gaan kiezen want voor ik het weet is RW uitverkocht. En als er dan kaarten te koop zijn voor PP en deze zijn zo snel uitverkocht als het jaar met The Stones dan heb ik dus helemaal niks op dat moment. Dus dat zou ik persoonlijk willen voorkomen. Natuurlijk geldt dit verhaal niet alleen voor twijfelaars tussen RW en PP maar voor iedereen die keuzes wil/moet maken. Pinkpop benadeeld zichzelf hier gewoon echt enorm mee imo.
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
DennisvdBr wrote:
Rick wrote:
PwoperFish wrote:
DennisvdBr wrote:
Punt 3, HOEVEEL KAARTEN ZAL TICKETMASTER ACHTERHOUDEN VOOR SEATWAVE.
De bureaucratische en eigen doorverkoop-site van ticketmaster zelf, waar ze nog ‘extra‘ tickets verkopen voor meer dan dubbele prijs.
http://www.seatwave.nl


Waar heb je vandaan dat Ticketmaster hier zelf tickets op zet? Want dat is niet het geval.
Edit: Tenzij ze heel sneaky werken natuurlijk, maar dan ben ik benieuwd waar je dat vandaan hebt.


LOL, Dit is algemeen bekend en een publiek geheim, er is ooit een mooie docu hierover geweest op de BBC, of eigenlijk meer een schokkende docu


Juist, dat dus.
en…

http://www.seatwave.nl/Help

Is Seatwave een bedrijf van Ticketmaster?
Ja, Seatwave is een officiële wederverkoop website van Ticketmaster, dat een veilig platform biedt voor iedereen die tickets voor live entertainment zoals sportevenementen, concerten, theater, opera en meer wilt kopen of verkopen – zelfs wanneer het event uitverkocht is via de primaire markt.


Wie verkoopt op Seatwave?
Wij zijn een open marktplaats welke voorziet in een veilig en vertrouwd platform voor het kopen en verkopen van tickets. Iedereen kan tickets via ons verkopen volgens de Gebruikersvoorwaarden zoals vermeld op onze website en verkopers kunnen zowel professionele doorverkopers, particuliere verkopers als event organisatoren zijn. Seatwave koopt niet rechtstreeks tickets in om door te verkopen.


edit, en de directe beschikbaarheid na uitverkopen van het evenement doet al veel vermoeden.


Ik heb het ook altijd een smerig zaakje gevonden hoor, MAAR het is volgens mij vooral een tegenhanger van het succesvolle Ticketswap, en in jouw quotes staat natuurlijk ook gewoon dat Seatwave zelf geen tickets inkoopt.

Vooral bij uitverkochte concerten is het natuurlijk een prachtig platform voor handelaren (en die zitten er echt massaal, vooral bij populaire concerten), Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook eens gebruikt heb om kaarten door te verkopen, ik had binnen 2 minuten 307 Euro wint gemaakt. Maar nu zag ik toevallig dat er voor de officiele verkoopdatum van 5 Seconds Of Summer (nee daar ga ik niet heen) al honderden kaarten stonden aangeboden, dus ik vind het wel verdacht, misschien hebben Ticketmaster en Seatwave onder tafel gewoon een deal met elkaar.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Stel ik zit te twijfelen tussen Pinkpop of Rock Werchter. Rock Werchter raakt bijna uitverkocht en voor Pinkpop kan ik nog geen kaarten kopen. Tja, dan moet ik toch echt snel gaan kiezen want voor ik het weet is RW uitverkocht. En als er dan kaarten te koop zijn voor PP en deze zijn zo snel uitverkocht als het jaar met The Stones dan heb ik dus helemaal niks op dat moment. Dus dat zou ik persoonlijk willen voorkomen. Natuurlijk geldt dit verhaal niet alleen voor twijfelaars tussen RW en PP maar voor iedereen die keuzes wil/moet maken. Pinkpop benadeeld zichzelf hier gewoon echt enorm mee imo.

Pinkpop heeft betere marketing dan Rock Werchter. Pinkpop 'verkoopt' zich beter, vooral met zon opgevoerde show in de Paradiso, slaat totaal nergens op. Het is ook veel makkelijk om het op jouw genoemde manier te doen. Maar dat verkoopt wel, hype wordt uitstekend gebracht.

En jouw voorbeeld (het volgende is relatief hè), stel je koopt je kaartje voor RW, welke daarna uitverkoopt. Dan komt de volledige line-up van Pinkpop, wat bijna dezelfde line-up is als RW. Al jouw keuzes staan op beide festivals. Wat had het dan uitgemaakt om voor RW te kiezen of PP?

En bottom line, wint RW eigenlijk altijd, want die hebben een extra dag.. Alleen wil je ervoor betalen?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
WeckoJ wrote:
Stel ik zit te twijfelen tussen Pinkpop of Rock Werchter. Rock Werchter raakt bijna uitverkocht en voor Pinkpop kan ik nog geen kaarten kopen. Tja, dan moet ik toch echt snel gaan kiezen want voor ik het weet is RW uitverkocht. En als er dan kaarten te koop zijn voor PP en deze zijn zo snel uitverkocht als het jaar met The Stones dan heb ik dus helemaal niks op dat moment. Dus dat zou ik persoonlijk willen voorkomen. Natuurlijk geldt dit verhaal niet alleen voor twijfelaars tussen RW en PP maar voor iedereen die keuzes wil/moet maken. Pinkpop benadeeld zichzelf hier gewoon echt enorm mee imo.


Pinkpop heeft betere marketing dan Rock Werchter. Pinkpop ‘verkoopt’ zich beter, vooral met zon opgevoerde show in de Paradiso, slaat totaal nergens op. Het is ook veel makkelijk om het op jouw genoemde manier te doen. Maar dat verkoopt wel, hype wordt uitstekend gebracht.

En jouw voorbeeld (het volgende is relatief hè), stel je koopt je kaartje voor RW, welke daarna uitverkoopt. Dan komt de volledige line-up van Pinkpop, wat bijna dezelfde line-up is als RW. Al jouw keuzes staan op beide festivals. Wat had het dan uitgemaakt om voor RW te kiezen of PP?

En bottom line, wint RW eigenlijk altijd, want die hebben een extra dag.. Alleen wil je ervoor betalen?

Ook ik vind RW over het algemeen een betere line-up hebben, maar het was maar een voorbeeld. En wat je zegt die extra dag, het kost daardoor meer (en dan heb ik het niet alleen over het kaartje maar ook het aawezig zijn op die dag, drinken en eten, kost nog een heel hoop centen. Daarnaast kan het je een extra vrije dag kosten. En er zullen ook wel mensen zijn die 3 dagen wel genoeg vinden. Ikzelf kan dan dus ook best goed twijfelen tussen die 2 ook al was het maar een voorbeeld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken