Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Pinkpop benadeeld zichzelf hier gewoon echt enorm mee imo.
ik denk dit ook, de kaarten van de festivals vliegen om je heen de deur uit en zelf ben je nog niet begonnen met je ticketverkoop, omdat eerst nog sinterklaas en kerstcadeautjes gekocht kunnen worden en men eerst nog naar carnaval kan voordat de persconferentie en kaartverkoop beginnen.
Vooral dat stuk met die beslissing nemen, tussen Rock Werchter, Rock am Ring of Rock im Revier of noemze allemaal maar op want er zijn zoveel festivals.
Je moet dus zeker weten minstens 1 exclusieve naam te hebben die niet op 1 van die andere festivals te zien is en niet al voorverkoop van losse concerten in de buurt heeft lopen.
Vooral dat was wat de Rolling Stones hype te weeg heeft gebracht, ze waren exclusief en hadden nog geen andere concerten in verkooop behalve gelijktijdig voorverkoop met TW, dus no time dagkaarten weg en fans die gaan snoepen aan weekendkaarten.
Dus dit voorverkoop beleid kan je alleen volgen met 1 exclusieve naam, anders loop je net als de Muse-vrijdag of de Metallica-zondag tegen een tegenvaller aan.
Zet Pinkpop dus 3 namen neer die op festivals in de regio staan met al reeds gestarte voorverkoop zal de voorverkoop wel weer eens normale vormen kunnen gaan aannemen.
Normale vormen voor Pinkpop is gewoon 'niet geheel uitverkocht', maar nog enkele kaarten aan de dagkassa en in bezoekers-cijfers de titel-uitverkocht wel bereiken.
Pinkpop heeft een soort van stuivertje gewisseld met Lowlands dat voorheen in no time uitverkocht was, van mij mogen ze weer terug wisselen...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Maar nu zag ik toevallig dat er voor de officiele verkoopdatum van 5 Seconds Of Summer (nee daar ga ik niet heen) al honderden kaarten stonden aangeboden, dus ik vind het wel verdacht, misschien hebben Ticketmaster en Seatwave onder tafel gewoon een deal met elkaar.
Volgens mij kan je ook al een advertentie plaatsen voordat een kaartverkoop begonnen is. Je bent op zulke sites als verkoper namelijk niet verplicht om direct kaarten aan te leveren. Dit mogen ze volgens hun regels net zo goed twee dagen voor het concert doen. Dus er worden kaarten aangeboden die eigenlijk nog helemaal niet in bezit zijn. Maar voor het zelfde geld zeggen ze twee dagen voor het concert 'Sorry het is niet gelukt'. En het voordeel van Seatwave is dat je dan je betaalde geld terug krijgt. (Als ik het goed begrijp)
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
MyMusic wrote:
Maar nu zag ik toevallig dat er voor de officiele verkoopdatum van 5 Seconds Of Summer (nee daar ga ik niet heen) al honderden kaarten stonden aangeboden, dus ik vind het wel verdacht, misschien hebben Ticketmaster en Seatwave onder tafel gewoon een deal met elkaar.

Volgens mij kan je ook al een advertentie plaatsen voordat een kaartverkoop begonnen is. Je bent op zulke sites als verkoper namelijk niet verplicht om direct kaarten aan te leveren. Dit mogen ze volgens hun regels net zo goed twee dagen voor het concert doen. Dus er worden kaarten aangeboden die eigenlijk nog helemaal niet in bezit zijn. Maar voor het zelfde geld zeggen ze twee dagen voor het concert ‘Sorry het is niet gelukt’. En het voordeel van Seatwave is dat je dan je betaalde geld terug krijgt. (Als ik het goed begrijp)

Klopt, en je krijgt een boete van Seatwave als je als verkoper zijnde je kaarten niet kunt leveren. Dus als je geen/nep kaarten hebt, heeft het geen enkel nut om op Seatwave je tickets aan te bieden.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
En er zullen ook wel mensen zijn die 3 dagen wel genoeg vinden.

Dat vind ik dan. Werchter 2014 betrapte ik mezelf erop dat ik op de laatste dag eigenlijk alleen maar lag te slapen in het gras en enkel Royal Blood had gezien... Maar goed, verder ben ik nooit meer aanwezig op een Pinkpop / Werchter... Allemaal te duur..



Zet Pinkpop dus 3 namen neer die op festivals in de regio staan met al reeds gestarte voorverkoop zal de voorverkoop wel weer eens normale vormen kunnen gaan aannemen.
Normale vormen voor Pinkpop is gewoon ‘niet geheel uitverkocht’, maar nog enkele kaarten aan de dagkassa en in bezoekers-cijfers de titel-uitverkocht wel bereiken.
Pinkpop heeft een soort van stuivertje gewisseld met Lowlands dat voorheen in no time uitverkocht was, van mij mogen ze weer terug wisselen…

Leuk dat dit 2-3 jaar geleden ook over Lowlands werd gezegd... We kunnen uiteindelijk concluderen dat festivals gewoon helemaal 'in' zijn.

Hoewel als ik kijk naar de hype van Amsterdam Dance Event, denk ik dat de massa meer naar dit soort festivals verschuift..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Pinkpop is door de concurrentie (m.n RW) ook gedwongen om de headliners eerder bekend te maken. Dat hele wachten tot de persconferentie is achterhaald, of haal die persconferentie gewoon naar voren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Hoewel als ik kijk naar de hype van Amsterdam Dance Event, denk ik dat de massa meer naar dit soort festivals verschuift..
Lijkt mij geen probleem.
Mooier imo dat Pinkpop samenspeelt met Download, Rock am Ring en Rock im Revier.
Meer bands met echte instrumenten in de hand en liefst met gitaren imo.
Liever die verschuiving dan naar DJ's met USB-sticks en vuurwerk.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
JeroenJ wrote:
Hoewel als ik kijk naar de hype van Amsterdam Dance Event, denk ik dat de massa meer naar dit soort festivals verschuift..


Lijkt mij geen probleem.
Mooier imo dat Pinkpop samenspeelt met Download, Rock am Ring en Rock im Revier.
Meer bands met echte instrumenten in de hand en liefst met gitaren imo.
Liever die verschuiving dan naar DJ’s met USB-sticks en vuurwerk.

Eens Dennis, maar niet met je laatste regel ;). Dat is een andere discussie.
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
WeckoJ wrote:
En er zullen ook wel mensen zijn die 3 dagen wel genoeg vinden.

Dat vind ik dan. Werchter 2014 betrapte ik mezelf erop dat ik op de laatste dag eigenlijk alleen maar lag te slapen in het gras en enkel Royal Blood had gezien… Maar goed, verder ben ik nooit meer aanwezig op een Pinkpop / Werchter… Allemaal te duur..

DennisvdBr wrote:
Zet Pinkpop dus 3 namen neer die op festivals in de regio staan met al reeds gestarte voorverkoop zal de voorverkoop wel weer eens normale vormen kunnen gaan aannemen.
Normale vormen voor Pinkpop is gewoon ‘niet geheel uitverkocht’, maar nog enkele kaarten aan de dagkassa en in bezoekers-cijfers de titel-uitverkocht wel bereiken.
Pinkpop heeft een soort van stuivertje gewisseld met Lowlands dat voorheen in no time uitverkocht was, van mij mogen ze weer terug wisselen…

Leuk dat dit 2-3 jaar geleden ook over Lowlands werd gezegd… We kunnen uiteindelijk concluderen dat festivals gewoon helemaal ‘in’ zijn.

Hoewel als ik kijk naar de hype van Amsterdam Dance Event, denk ik dat de massa meer naar dit soort festivals verschuift..

Nee, er is geen verschuiving, festivals zijn gewoon erg hip de laatste jaren, en er zijn relatief gezien gewoon meer mensen die van de dancemuziek houden dan van gitaarmuziek. Het is ook logisch dat daar veel meer mensen naar toe gaan.

Hoewel er op rockfestivals ook genoeg plebs rondlopen die 'Use Somebody' van KOL echt fantastisch vinden, en voor de rest van de dag op de camping bier zitten te drinken omdat er 'niets bekends' komt.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Nee, er is geen verschuiving, festivals zijn gewoon erg hip de laatste jaren, en er zijn relatief gezien gewoon meer mensen die van de dancemuziek houden dan van gitaarmuziek. Het is ook logisch dat daar veel meer mensen naar toe gaan.

Ik zeg dat er een verschuiving aan kan komen, niet dat ie er al is. We zullen zien wat het brengt. Ikzelf ben benieuwd wat er bv. over ongeveer 3 jaar allemaal in is (qua muziek dan). Je ziet nu al de overgang naar dancemuziek. Heel interessant, want dit gebeurde namelijk eind jaren '70 en begin '80 ook. Gitaar maakte plek voor dance, disco. Voor korte duur weliswaar

En dat festivals erg hip zijn, zei ik ook al :). Anders praten we er hier niet over.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Hoewel er op rockfestivals ook genoeg plebs rondlopen die ‘Use Somebody’ van KOL echt fantastisch vinden, en voor de rest van de dag op de camping bier zitten te drinken omdat er ‘niets bekends’ komt.
(deze klinkt heel bekend...)
als ik in mijn directe omgeving mijn "Pinkpop-spoorboekje" uit de doeken doe, is het heel vaak "o, die ken ik niet"
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
MyMusic wrote:
Hoewel er op rockfestivals ook genoeg plebs rondlopen die ‘Use Somebody’ van KOL echt fantastisch vinden, en voor de rest van de dag op de camping bier zitten te drinken omdat er ‘niets bekends’ komt.


(deze klinkt heel bekend…)
als ik in mijn directe omgeving mijn “Pinkpop-spoorboekje” uit de doeken doe, is het heel vaak “o, die ken ik niet”

Beide heel herkenbaar hahahaha. En als je er wat van zegt, krijg je altijd dingen naar je hoofd als "Maar het gaat toch om het feest?!"

Ik snij mezelf hiermee ook in mijn vingers, want om diezelfde reden gaan wij eigenlijk elk jaar naar Lowlands. De enige uitzondering op de regel, traditie geworden met vrienden. Maar we zitten dan ook niet op de camping heel de dag bier te drinken.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Pinkpop heeft betere marketing dan Rock Werchter. Pinkpop ‘verkoopt’ zich beter, vooral met zon opgevoerde show in de Paradiso, slaat totaal nergens op. Het is ook veel makkelijk om het op jouw genoemde manier te doen. Maar dat verkoopt wel, hype wordt uitstekend gebracht.

En jouw voorbeeld (het volgende is relatief hè), stel je koopt je kaartje voor RW, welke daarna uitverkoopt. Dan komt de volledige line-up van Pinkpop, wat bijna dezelfde line-up is als RW. Al jouw keuzes staan op beide festivals. Wat had het dan uitgemaakt om voor RW te kiezen of PP?

En bottom line, wint RW eigenlijk altijd, want die hebben een extra dag.. Alleen wil je ervoor betalen?

Wat een onzin, je woont waarschijnlijk in Nederland of niet? Pinkpop richt zijn marketing gewoon op Nederland en Rock Werchter op Belgie. En er weegt veel meer mee in een beslissing voor welk festival. RW en PP verschillen naast de line-up ook op andere punten met elkaar. Kijk eens naar de discussies die op dit forum over RW vs PP gevoerd zijn. 3 of 4 dagen, stubru bandjes of 3fm bandjes, vroege of late eindtijd, wel of geen dance-afsluiters. En de line-ups verschillen genoeg van elkaar dat de voorkeur altijd wel naar 1 uit gaat.

Maar dat terzijde. Als het zoals jij zegt niks uit maakt snijden ze zichzelf alleen nog maar meer in de vingers want waarom zou je dan op PP wachten? Dan ga je toch gewoon naar RW waar je meteen een kaartje voor kunt kopen ipv te wachten tot PP en dan hopen dat ze niet zoals bij de Stones in no-time uitverkopen en je een kaartje mis loopt.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Wat een onzin, je woont waarschijnlijk in Nederland of niet? Pinkpop richt zijn marketing gewoon op Nederland en Rock Werchter op Belgie. En er weegt veel meer mee in een beslissing voor welk festival. RW en PP verschillen naast de line-up ook op andere punten met elkaar. Kijk eens naar de discussies die op dit forum over RW vs PP gevoerd zijn. 3 of 4 dagen, stubru bandjes of 3fm bandjes, vroege of late eindtijd, wel of geen dance-afsluiters. En de line-ups verschillen genoeg van elkaar dat de voorkeur altijd wel naar 1 uit gaat.

Maar dat terzijde. Als het zoals jij zegt niks uit maakt snijden ze zichzelf alleen nog maar meer in de vingers want waarom zou je dan op PP wachten? Dan ga je toch gewoon naar RW waar je meteen een kaartje voor kunt kopen ipv te wachten tot PP en dan hopen dat ze niet zoals bij de Stones in no-time uitverkopen en je een kaartje mis loopt.


Wat concludeert in dat beide eigenlijk hetzelfde doen. Ik weet niet, als ik alles in de breedte bekijk, verkoopt PP het beter. Daarmee zeg ik niet dat het automatisch beter is, want dat kan niet, want 1 festival duurt langer en boekt bredere acts. Apple verkoopt zich ook beter, maar blijft een einde lange discussie of het wel beter is als Windows..

De originele discussie was of PP niet of wel moest aanpassen en zichzelf 'in de vingers zou snijden'. En ik denk van niet, omdat mensen blijven gaan omdat het naam is. Het is inmiddels al zo'n status dat mensen automatisch gaan, want sfeer etc etc., alles wat eigenlijk niks met de line-up te maken heeft. Die maken zich heus geen zorgen, zolang ze maar niet weer zo'n fiasco als 2005 boeken...

Maar goed, ik trapte een beetje op je teentjes volgens mij, sorry. Ik geef ook alleen mijn redenering.
 

Jake

Playlistbediener
23 okt 2015
5
0
Hey jongens, bij deze mijn eerste post!

Gisteren bij een interview met Jan Smeets geweest in Maastricht, hij had niet heel veel spannende dingen te zeggen die we nog niet wisten, maar wel een paar dingen die wel leuk zijn om te delen:

- De andere 2 headliners van volgend jaar liggen al vast
- Neil Young tourt volgend jaar, en had aangeboden Pinkpop te doen, maar Mojo vond het te duur en het zou niet genoeg kaarten verkopen, dus hij wordt het niet (en als het nu niet gebeurt, vraag ik me af of het ooit nog gebeurt, gezien zijn populariteit bij de nieuwe generatie niet bepaald groter wordt. Wel leuk om te weten dat hij misschien festivals doet volgend jaar, misschien een optie voor Bospop of Werchter?
- Het was de bedoeling dat Alt J en Royal Blood dit jaar op Pinkpop zouden staan, maar ze zijn voor Jan's neus weggekaapt door Best Kept Secret. Jan zei dat hij sinds kort behoorlijk fan was van Royal Blood, en dat hij ze graag nog een binnenkort op Pinkpop wou hebben
- Ook was het heel close geweest of Paul Mccartney zou Pinkpop 2015 hebben geheadlined, maar Firefly heeft hem uiteindelijk gekregen.
- Er werdt gevraagd naar Pearl Jam, en dat het zo lang geleden was sinds zij op Pinkpop waren geweest. Jan zei dat hij Pearl Jam al de afgelopen 15 jaar heeft geprobeert te programmeren, maar 'zolang er geen signaal van Pearl Jam is, dat ook niet gaat gebeuren'. Weet niet hoe serieus we dit moeten nemen, maar het klinkt niet alsof Pearl Jam al geprogrammeert is.
- Jan zei dat hij heel graag Pinkpop Classic weer wil organiseren, en dat het 'op het punt staat om door te gaan'.
- Jan heeft onlangs een gelunched met de agent van Sting, en binnekort weer een gesprek, om te vragen of The Police niet 'for this one time' bijeen wil komen voor een EXCLUSIEF optreden op Pinkpop's 50e jubileum editie. Hetzelfde geld voor een Dire Straits reunie
- Toen hij afgelopen jaar was gaan kijken naar het optreden van Avicii, dacht hij bij zichzelf: 'Oei, dit had ik beter niet kunnen doen'
- Voor de rest: Jan was behoorlijk pissig dat Dave Grohl zij belofte had gebroken, en dat hij binnekort in het Ziggo dome maar zijn excuses aan moet bieden, hij wordt knettergek van alle selfies die hij moet nemen op het terrein, en hij heeft erg veel last van de opkomende festivalmarkt in Amerika, maar is niet bang voor de Nederlandse concurrentie, gezien grote bands 'toch niet op dat podium passen'.

Hoop dat het een beetje interessante informatie is, en leuk om wat bij te dragen op dit forum!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Welkom!

Dat is wel een steek in Jan's rug als Mojo Neil Young weigert xD
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Misschien wel, maar het is wel logisch aangezien ik ook denk dat Neil Young geen 65000 mensen naar Landgraaf trekt en voor dat geld kunnen ze waarschijnlijk wel een act boeken die dat wel lukt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Gisteravond in Maastricht bij een live-interview van Jan Smeets geweest.

Eerste uur interviewde Leon Verdonschot hem. Hoewel een onderhoudend interview hoorden we niks nieuws. Het was meer een verzameling verhalen uit het boek 40 Jaar Pinkpop en de documentaire Mr. Pinkpop. Na de pauze mocht het publiek vragen stellen. Opvallendste conclusies:

* Mocht Neil Young ooit komen dan heeft Jan hem deels zelf betaald: Mojo weigert hem volledig uit hun budget te boeken.
* Jan Smeets ziet nog steeds geen heil in een vroege voorverkoop. Als argument haalde hij de mislukte vvk uit 2010 (begon toen 1 dec) en de bekende quote “laat mensen eerst kerstkadootjes kopen”.
* De 3 headliners liggen vast. Op de vraag of Pearl Jam kwam zei Jan dat hij niet eens wist of ze uberhaupt touren. Of we ze daarmee kunnen afschrijven of dat Jan ons om de tuin leidt was onduidelijk.
* Op de vraag wie de 2 overige headliners dan waren bleef het uiteraard stil.
* Voor 2019 (50e editie) heeft hij inderdaad aan een Engelse boeker laten weten dat hij heel graag The Police en/of Dire Straits exclusief wil.
1f609.png

Hey jongens, bij deze mijn eerste post!

Gisteren bij een interview met Jan Smeets geweest in Maastricht, hij had niet heel veel spannende dingen te zeggen die we nog niet wisten, maar wel een paar dingen die wel leuk zijn om te delen:

– De andere 2 headliners van volgend jaar liggen al vast
– Neil Young tourt volgend jaar, en had aangeboden Pinkpop te doen, maar Mojo vond het te duur en het zou niet genoeg kaarten verkopen, dus hij wordt het niet (en als het nu niet gebeurt, vraag ik me af of het ooit nog gebeurt, gezien zijn populariteit bij de nieuwe generatie niet bepaald groter wordt. Wel leuk om te weten dat hij misschien festivals doet volgend jaar, misschien een optie voor Bospop of Werchter?
– Het was de bedoeling dat Alt J en Royal Blood dit jaar op Pinkpop zouden staan, maar ze zijn voor Jan’s neus weggekaapt door Best Kept Secret. Jan zei dat hij sinds kort behoorlijk fan was van Royal Blood, en dat hij ze graag nog een binnenkort op Pinkpop wou hebben
– Ook was het heel close geweest of Paul Mccartney zou Pinkpop 2015 hebben geheadlined, maar Firefly heeft hem uiteindelijk gekregen.
– Er werdt gevraagd naar Pearl Jam, en dat het zo lang geleden was sinds zij op Pinkpop waren geweest. Jan zei dat hij Pearl Jam al de afgelopen 15 jaar heeft geprobeert te programmeren, maar ‘zolang er geen signaal van Pearl Jam is, dat ook niet gaat gebeuren’. Weet niet hoe serieus we dit moeten nemen, maar het klinkt niet alsof Pearl Jam al geprogrammeert is.
– Jan zei dat hij heel graag Pinkpop Classic weer wil organiseren, en dat het ‘op het punt staat om door te gaan’.
– Jan heeft onlangs een gelunched met de agent van Sting, en binnekort weer een gesprek, om te vragen of The Police niet ‘for this one time’ bijeen wil komen voor een EXCLUSIEF optreden op Pinkpop’s 50e jubileum editie. Hetzelfde geld voor een Dire Straits reunie
– Toen hij afgelopen jaar was gaan kijken naar het optreden van Avicii, dacht hij bij zichzelf: ‘Oei, dit had ik beter niet kunnen doen’
– Voor de rest: Jan was behoorlijk pissig dat Dave Grohl zij belofte had gebroken, en dat hij binnekort in het Ziggo dome maar zijn excuses aan moet bieden, hij wordt knettergek van alle selfies die hij moet nemen op het terrein, en hij heeft erg veel last van de opkomende festivalmarkt in Amerika, maar is niet bang voor de Nederlandse concurrentie, gezien grote bands ‘toch niet op dat podium passen’.

Hoop dat het een beetje interessante informatie is, en leuk om wat bij te dragen op dit forum!

Mooi dat er 2 mensen geweest zijn.
Dank voor deze input.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Mooier imo dat Pinkpop samenspeelt met Download, Rock am Ring en Rock im Revier.
Meer bands met echte instrumenten in de hand en liefst met gitaren imo.

Dat zijn (hard)rock en metal festivals Dennis. In de jaren dat er een 'harde act' speelt zoals in 2014 en 2016 dan zal die wellicht gezocht worden met vooral Rock Am Ring
maar dan wel door MOJO. MOJO speelt sedert 2013 toen ze zich zijn gaan moeien met FortaRock een beetje met vastleggen van bands voor Pinkpop en FortaRock
en verdeelt de mainstream harde acts. Het volgende festival van Metallica in NL is wellicht FortaRock.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
JeroenJ wrote:
Pim wrote:
Ik denk dat Mojo & Co. gewoon bang zijn dat wanneer er al vroeg (november ofzo) kaarten voor Pinkpop te koop zijn, dat invloed zal hebben op de kaartverkoop voor losse shows. Ik heb het idee dat Jan hier zelf niet zo veel over te zeggen heeft?

Als mensen al kaarten hebben voor een losse show van Band X, die toevallig ook op Pinkpop staat, dan is dat slechts een van de bands. Als die mensen al vroeg kaarten hebben voor Pinkpop waar Band X ook komt, en daarna gaat pas een losse show in de verkoop, dan kopen ze mogelijk geen tickets voor die losse show?

Maar de lineup is niet volledig bekend, dus wat er als reden achter zit? Geen idee,


Dat ze pas in ongeveer maart beginnen met de kaartverkoop is heel slim eigenlijk van Pinkpop. Of slim, ze kunnen het maken, omdat het ‘Pinkpop’ is. Altijd achter de hand houden, hype opbouwen, wat komt er nu wel/niet, 3FM opfokken ermee, Facebook overladen met reacties… Met publiek spelen. Kijk hoe hard dat gaat de afgelopen jaren, ze boeken echt dikke prut uiteindelijk, maar toch verkoopt het uit.

Ik zie het eerder als een bedrijfsvoering dan echt een festival En dat doen ze gewoon heel goed.


Dat is echt iets van de laatste twee jaren. Ik denk dat het je ook pijn kan doen als Pinkpop zijnde. Soms heeft bv. Rock am Ring of Werchter in januari de boel al in de VVK (al dan niet tegen gereduceerd early bird tarief), en toch al een pak headliners en andere acts bekend. Pinkpop komt gelukkig wel steeds vroeger met de headliners, maar je hebt ook het risico dat mensen niet willen wachten en al kiezen voor een ander festival tegen de tijd dat Pinkpop pas de rest van z’n line-up dropt op die persco.


Ik weet het niet, als ik zo kijk wel meer dan 2 jaar, het slaat pas echt hard aan de afgelopen 2 jaar. Pinkpop heeft vrijwel geen concurrentie hier in Europa, alle Majors vallen voor of na hun data.

En dat hele eary bird tarief en mensen willen niet wachten.. Ik geloof daar niet zo in, ik ken werkelijk niemand in Nederland hier die zegt “Kom, we gaan naar een Rock am Ring (minimaal 4 uur meer rijden) of een Rock Werchter , omdat Pinkpop nog geen namen heeft bekend gemaakt”, terwijl elk jaar er eigenlijk bijna dezelfde line-up staat. Eerder gemakzucht om te kiezen voor Pinkpop door de massa (niks mis mee overigens).

Eerder headliners bekend maken, dat doet iedereen. En steeds vroeger ook. Geen idee wat daar het voordeel van is, als IEDEREEN het doet. Als het elk jaar met 2 weken wordt vervroegd, haalt de lol van het gissen er ook af. Lijken wel verwend en steeds meer te willen hahaha.

Ik weet dan niet waar jij je oor te luister legt, maar de mensen die ik spreek (IRL of op fora) vergelijken wel degelijk enorm met Werchter en RaR (en nu dus de DEAG festivals daar). Toch een grote groep die z'n geld maar één keer uit kan/wil geven, en dan kan het best in je nadeel zijn dat andere al (met voordelige early-birds of niet) in de VVK zijn. Een festival is niet alleen concurrentie als het in hetzelfde week zit hé...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.272
1.344
Alsof Dire Straits of The Police in 2019 gaan samenkomen omdat Pinkpop 50 jaar wordt (exclusief optreden dan nog). Ik hoop dat Jan beseft dat dit totaal onrealistisch is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken