Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
...en klaar...
Ik denk dat we deze discussie beter kunnen beëindigen.
(Ben bang dat dit weer eens uitloopt op een Pinkpop / Werchter discussie waar geen eind aankomt en wij sowieso niet uitkomen)


Laten we het hier weer over Pinkpop 2016 hebben.

Rock am Ring komt volgende week o.a. met namen. Dat is voor Pinkpop zeer zeker interessant.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Rock am Ring komt volgende week o.a. met namen. Dat is voor Pinkpop zeer zeker interessant.

Ik denk in ieder geval dat ze een headliner delen met Forta plus nog een stuk of 4 bands.

Vorig jaar 6 bands die PP met RaR deelde (als ik goed geteld heb). Maar aangezien dat is op een totaal van over de 100 bands is dat ongeveer 5%......
Dus als er een handvol namen bekend wordt gemaakt zegt dat nog te weinig....
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
– Toen hij afgelopen jaar was gaan kijken naar het optreden van Avicii, dacht hij bij zichzelf: ‘Oei, dit had ik beter niet kunnen doen’

Wat is dat nou Jan? doe gewoon weer wat hersenloze top40 meuk op pinkpop, niet zo flauw doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Vroeg me af... als volgend jaar Pinkpop Classic vervolg krijgt, is de traditionele 2e Pinksterdag, Pinkstermaandag 16 mei dan veeeeeeeel te vroeg, of zit men dan nog goed genoeg tegen andere festivals aan met 'classic' acts??
2e punt, in welke opzet Pinkpop Classic in 2016, weer productie met Jive of ook meer MOJO?
Waarom dacht ik dat. Blijkbaar zijn The Red Hot Chili Peppers een vrij 'hot' gerucht voor RaR. Daarnaast vind ik ze persoonlijk niet meer een headliner voor Pinkpop op dit moment, maar vind ik ze momenteel wel een prima headliner om Pinkpop Classic weer te laten herrijzen uit een treurige slaapstand. Dus om ze als voorbeeld te nemen, kunnen ze 2 weken eerder op classic ipv 1 week later op het grote Pinkpop indien ze echt op RaR staan??
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Zou mogelijk headliner voor Classic niet in een band van een dergelijk kaliber zoeken. RHCP zal niet meer zo populair zijn als pak 'em beet tien jaar terug bij hun laatste passage, maar kunnen mijns inziens nog prima als headliner worden geboekt. Zal waarschijnlijk voor Mojo interessanter zijn omdat ik RHCP hier niet meer het Goffertpark zie uitverkopen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Jake wrote:
– Toen hij afgelopen jaar was gaan kijken naar het optreden van Avicii, dacht hij bij zichzelf: ‘Oei, dit had ik beter niet kunnen doen’

Wat is dat nou Jan? doe gewoon weer wat hersenloze top40 meuk op pinkpop, niet zo flauw doen.

Dat komt sowieso wel goed hoor Wessel, geen zorgen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Het Pinkpop voorspel-spel 2016 is online!
http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Ik heb juist het gevoel dat Pearl Jam niet komt, ik denk namelijk dat én Pearl Jam én Red Hot Chili Peppers niet groot genoeg zijn om de vrijdag (werkdag) uit te doen verkopen. En aangezien ik zo'n gevoel heb dat Red Hot Chili Peppers samen met RaR al vrij snel geregeld was, denk ik dat de vrijdag wordt geheadlined door Bruce Springsteen/Coldplay
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Als je kijkt hoelang het duurde voordat ze Ziggodome uitverkochten denk ik dat inderdaad.
Ik zeg niet dat ze geen goede afsluiter zijn (al ben ik zacht gezegd niet echt fan) maar ze zijn niet speciaal en groot genoeg om in hun eentje de vrijdag uit te verkopen. Kijk naar Muse vorig jaar, die waren al langer niet in Nederland geweest, hebben een grote fanbase, en er was een goede dag omheen geprogrammeerd maar toch is die dag niet uitverkocht geraakt.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik denk dat Pearl Jam makkelijk een dag uitverkoopt, al is het alleen al omdat een hoop mensen al jaren op Pearl Jam op pinkpop wachten. Veel Pinkpoppubliek zal gaan vanwege het optreden uit '92. Gooi daar een subspot voor, weet ik veel, Florence + The Machine tegenaan, en je hebt denk ik een uitverkochte dag.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Ziggo dome 2 concerten binnen een uur weg in 2012 & 2014.
pearl jam op vrijdag verkoopt makkelijk uit.

Overigens denk ik dat pearl jam de Ziggo dome weer gaat doen.


 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Wellicht, maar dan dus wel met een goede sub op main en een goede 3FM headliner
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
En waar ze komen maakt me niet uit.
Als ze maar komen.
In de ziggo dome 2014 van 20.00 - 23.00 staan knallen.
Geweldige band, nog steeds.
Week ervoor was ik bij KOL in de ziggo, pffff wat een verschil aan beleving alleen al.

Ik denk pinkpop springsteen - Rammstein - editors/ rhcp

Ik hoop coldplay - Rammstein - pearl jam.
Maar dat zie ik niet gebeuren.

 

Danny

Nieuw lid
25 okt 2015
3
0
Rammstein
Florence and the machine
Coldplay
Royal Blood
Editors
Mumford and sons
Glen Hansard
Pauw
Hurts
Racoon
Jessie J
Eagles of death Metal
Pierce Brothers ( gezien succes vorig jaar nu in de tent)
Opgezwolle
Marilyn Manson
Balthazar
Winnaar nu of nooit
Seasick Steve
James Bay
Gregory Porter
Disclosure
Basement Jaxx
Gary Clark Jr
Lucas Hamming

Is het iets ?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Rammstein staat zeker niet op Fortarock, dat heeft Fortarock zelf al aangekondigd. Een beetje vreemd is het wel, dat Rammstein nog niet formeel is bevestigd. Maar Jan was er toch vrij duidelijk over.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
Ik zie Pearl Jam eerlijk gezegd weer niet op Pinkpop staan komend jaar. Voor iemand die Pearl Jam als een droom ziet en het hart op de tong heeft klonk Smeets wel vrij negatief deze week...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik denk dat Pearl Jam makkelijk een dag uitverkoopt, al is het alleen al omdat een hoop mensen al jaren op Pearl Jam op pinkpop wachten.

Sure? Denk dat het vooral een obsessie van Jan is geworden, niet zo zeer van 'het Pinkpop-publiek'. Sowieso is het festival nu totaal anders dan in de '90s. Geldt ook voor het publiek lijkt mij.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Dennis1808 wrote:
Ik denk dat Pearl Jam makkelijk een dag uitverkoopt, al is het alleen al omdat een hoop mensen al jaren op Pearl Jam op pinkpop wachten.

Sure? Denk dat het vooral een obsessie van Jan is geworden, niet zo zeer van ‘het Pinkpop-publiek’. Sowieso is het festival nu totaal anders dan in de ’90s. Geldt ook voor het publiek lijkt mij.

Pearl Jam is ook veranderd..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken