Loveless wrote:
Thomas wrote:
DennisvdBr wrote:
Thomas wrote:
Zo, ik ben weer online en wat een reacties heb ik gelezen zeg ><
Ik heb het nieuws niet elk uurtje kunnen volgen waardoor ik het Rammstein-verhaal een beetje kwijt ben, NU en 1Limburg hebben dus gezegd dat het vast ligt en Jan Smeets heeft gezegd dat ze ermee bezig zijn maar dat ze er nog niet uit zijn… Het ligt dus nog niet vast neem ik aan?
Het is als volgt.
Rammstein heeft een aantal data bekend gemaakt,
http://www.rammstein.de/de/news/398/1/rammstein-live-2016
Het gerucht is dat Rammstein tussen Download UK en Download FR op zaterdag 11 juni in Landgraaf staat.
Vervolgens is er een ‘bron’ van dagblad De Limburger die vermelde aan het dagblad dat Rammstein definitief naar Pinkpop gaat komen, dit is massaal door media als ‘waarheid’ overgenomen.
Echter uit telefoongesprek tussen Giel 3FM en Jan, waar dit op de man af gevraagd is, draait Jan er om heen en geeft aan dat dat nieuws van Rammstein zelf komt en dat dat pas de 2e week van november zal zijn.
Het punt is dus, Rammstein
(nog) niet officieel aangekondigd voor Pinkpop, door zowel Pinkpop niet als ook door Rammstein niet.
Aha.
Rare zet imo, je wilt toch het liefst vóór – en anders tegelijk – met je concurrenten een headliner aankondigen? Ik zie dit nog wel op de Jan Smeets-manier afketsen, ik hoop het :’).
Gevalletje ‘pikorde’ en ‘centjes’ natuurlijk. Download zal sowieso wel gelapt hebben om ze exclusief als eerste aan te mogen kondigen. Verder kan ik me ook voorstellen dat het ‘3 dagen op rij spelen’ een heikel puntje is dus Pinkpop was lastiger rond te krijgen was/is.
Dat je als festival moet betalen om als eerste de bekendmaking te doen, is logisch. Maar toch niet meer als festival nummer 5 t/m 10? Of zou Werchter betaald hebben om een aantal weken eerder het nieuws te mogen melden?