Pinkpop 2016

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.074
2.084
Ik zie Pearl Jam eerlijk gezegd weer niet op Pinkpop staan komend jaar. Voor iemand die Pearl Jam als een droom ziet en het hart op de tong heeft klonk Smeets wel vrij negatief deze week…

Ik heb dat met Smeets even gemist maar had hij nog andere interessante dingen te melden, bv wanneer we nieuwe namen kunnen verwachten????????
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
woensdag eerste namen/nieuws Nova Rock?
Nova Rock Oostenrijk zal gehouden worden van 9 tot 11 juni, dat is slechts 1 dag verschoven t.o.v. Pinkpop.
NOVA ROCK
28.10.15 - be prepared! ‪#‎NR16‬
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Dennis1808 wrote:
Ik denk dat Pearl Jam makkelijk een dag uitverkoopt, al is het alleen al omdat een hoop mensen al jaren op Pearl Jam op pinkpop wachten.

Sure? Denk dat het vooral een obsessie van Jan is geworden, niet zo zeer van ‘het Pinkpop-publiek’. Sowieso is het festival nu totaal anders dan in de ’90s. Geldt ook voor het publiek lijkt mij.

Dagjes mensen voor Pearl Jam, die dag verkoopt uit. Gegarandeerd. In 2014 had Metallica er eigenlijk ook niks te zoeken, die dag was ook uitverkocht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Black Lies wrote:
Dennis1808 wrote:
Ik denk dat Pearl Jam makkelijk een dag uitverkoopt, al is het alleen al omdat een hoop mensen al jaren op Pearl Jam op pinkpop wachten.


Sure? Denk dat het vooral een obsessie van Jan is geworden, niet zo zeer van ‘het Pinkpop-publiek’. Sowieso is het festival nu totaal anders dan in de ’90s. Geldt ook voor het publiek lijkt mij.


Dagjes mensen voor Pearl Jam, die dag verkoopt uit. Gegarandeerd. In 2014 had Metallica er eigenlijk ook niks te zoeken, die dag was ook uitverkocht.
"had er niets te zoeken" vind ik een beetje rare uitspraak. Waarom zou een act van formaat Metallica niet op Pinkpop moeten?
Wat betreft Pearl Jam, uitstekende live act met een enorme staat van dienst. Nog altijd goed voor volle zalen wereldwijd.
Kan mij niet voorstellen dat een dag met Pearl Jam niet succesvol zou zijn op Pinkpop, zeker niet als ze naast nieuw werk ook een blik met de classics open trekken.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
JeroenJ wrote:
Black Lies wrote:
Dennis1808 wrote:
Ik denk dat Pearl Jam makkelijk een dag uitverkoopt, al is het alleen al omdat een hoop mensen al jaren op Pearl Jam op pinkpop wachten.


Sure? Denk dat het vooral een obsessie van Jan is geworden, niet zo zeer van ‘het Pinkpop-publiek’. Sowieso is het festival nu totaal anders dan in de ’90s. Geldt ook voor het publiek lijkt mij.


Dagjes mensen voor Pearl Jam, die dag verkoopt uit. Gegarandeerd. In 2014 had Metallica er eigenlijk ook niks te zoeken, die dag was ook uitverkocht.


“had er niets te zoeken” vind ik een beetje rare uitspraak. Waarom zou een act van formaat Metallica niet op Pinkpop moeten?
Wat betreft Pearl Jam, uitstekende live act met een enorme staat van dienst. Nog altijd goed voor volle zalen wereldwijd.
Kan mij niet voorstellen dat een dag met Pearl Jam niet succesvol zou zijn op Pinkpop, zeker niet als ze naast nieuw werk ook een blik met de classics open trekken.

Doelde eerder op wat Black Lies zegt met "Sowieso is het festival nu totaal anders dan in de ’90s. Geldt ook voor het publiek lijkt mij.". Dat is voor zowel Pearl Jam als Metallica geldig :). Dus betreft relevantie anno 2014/15.

Dat soort kaliber bands doen het altijd goed voor je kaartverkoop. Een hoop fans komen enkel voor 'die ene band'. De bekende dagjesmensen.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Pearl Jam op Werchter 2014 was een geweldige show, headliner waardig en een goede mix van oude en nieuwere nummers. Heb daar in de regen staan genieten, mogen van mij naar Pinkpop komen. Twijfel er niet aan dat ze een dag kunnen uitverkopen.

Maar... Gisteren kwam ik via Twitter op een website uit waarop geruchten stonden voor nieuw solowerk en een solotour van Eddie Vedder in de zomer van 2016.... Kam hem niet terugvinden helaas, in m'n mobiel staat de internet geschiedenis op 0 dagen. Iemand die hier meer van weet?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Doelde eerder op wat Black Lies zegt met “Sowieso is het festival nu totaal anders dan in de ’90s. Geldt ook voor het publiek lijkt mij.”. Dat is voor zowel Pearl Jam als Metallica geldig :). Dus betreft relevantie anno 2014/15.

Ben ik wel met je eens hoor. Ik reageerde meer hierop:

al is het alleen al omdat een hoop mensen al jaren op Pearl Jam op pinkpop wachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
....
Ben ik wel met je eens hoor. Ik reageerde meer hierop:

al is het alleen al omdat een hoop mensen al jaren op Pearl Jam op pinkpop wachten.
Juist, toch klopt dat wel.
Al was het uiteraard laatste vele jaren mogelijkheden een concert van Pearl Jam te gaan zien.
Zijn er toch mensen die niet zomaar een kaartje voor een los concert van Pearl Jam zouden kopen, of andere keuzes hebben gemaakt toen Pearl Jam op andere festivals stonden als bijvoorbeeld Rock Werchter 2007, 2010, 2012 of 2014.
Als je dan toch al van plan bent naar Pinkpop te gaan, dan deel je het verlangen met Jan wel.
Moet ook wel zeggen, hoe groot deze band is en hoeveel festivals ze spelen, is het uiterst vreemd al 15 jaar niet meer terug te zijn geweest naar Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Zo, ik ben weer online en wat een reacties heb ik gelezen zeg ><
Ik heb het nieuws niet elk uurtje kunnen volgen waardoor ik het Rammstein-verhaal een beetje kwijt ben, NU en 1Limburg hebben dus gezegd dat het vast ligt en Jan Smeets heeft gezegd dat ze ermee bezig zijn maar dat ze er nog niet uit zijn… Het ligt dus nog niet vast neem ik aan?

Het is als volgt.
Rammstein heeft een aantal data bekend gemaakt, http://www.rammstein.de/de/news/398/1/rammstein-live-2016
Het gerucht is dat Rammstein tussen Download UK en Download FR op zaterdag 11 juni in Landgraaf staat.
Vervolgens is er een 'bron' van dagblad De Limburger die vermelde aan het dagblad dat Rammstein definitief naar Pinkpop gaat komen, dit is massaal door media als 'waarheid' overgenomen.
Echter uit telefoongesprek tussen Giel 3FM en Jan, waar dit op de man af gevraagd is, draait Jan er om heen en geeft aan dat dat nieuws van Rammstein zelf komt en dat dat pas de 2e week van november zal zijn.
Het punt is dus, Rammstein (nog) niet officieel aangekondigd voor Pinkpop, door zowel Pinkpop niet als ook door Rammstein niet.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Chris Cornell (Soundgarden) doet een solo tour vanaf maart tot medio mei (in april in Utrecht).
Ik had wel met Soundgarden rekening gehouden maar hoewel het nog steeds kan denk ik dat de kans hierop een stuk kleiner is nu.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
DennisvdBr wrote:
Thomas wrote:
Zo, ik ben weer online en wat een reacties heb ik gelezen zeg ><
Ik heb het nieuws niet elk uurtje kunnen volgen waardoor ik het Rammstein-verhaal een beetje kwijt ben, NU en 1Limburg hebben dus gezegd dat het vast ligt en Jan Smeets heeft gezegd dat ze ermee bezig zijn maar dat ze er nog niet uit zijn… Het ligt dus nog niet vast neem ik aan?


Het is als volgt.
Rammstein heeft een aantal data bekend gemaakt, http://www.rammstein.de/de/news/398/1/rammstein-live-2016
Het gerucht is dat Rammstein tussen Download UK en Download FR op zaterdag 11 juni in Landgraaf staat.
Vervolgens is er een ‘bron’ van dagblad De Limburger die vermelde aan het dagblad dat Rammstein definitief naar Pinkpop gaat komen, dit is massaal door media als ‘waarheid’ overgenomen.
Echter uit telefoongesprek tussen Giel 3FM en Jan, waar dit op de man af gevraagd is, draait Jan er om heen en geeft aan dat dat nieuws van Rammstein zelf komt en dat dat pas de 2e week van november zal zijn.
Het punt is dus, Rammstein (nog) niet officieel aangekondigd voor Pinkpop, door zowel Pinkpop niet als ook door Rammstein niet.


Aha.
Rare zet imo, je wilt toch het liefst vóór – en anders tegelijk – met je concurrenten een headliner aankondigen? Ik zie dit nog wel op de Jan Smeets-manier afketsen, ik hoop het :’).

Gevalletje 'pikorde' en 'centjes' natuurlijk. Download zal sowieso wel gelapt hebben om ze exclusief als eerste aan te mogen kondigen. Verder kan ik me ook voorstellen dat het '3 dagen op rij spelen' een heikel puntje is dus Pinkpop was lastiger rond te krijgen was/is.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Aha.
Rare zet imo, je wilt toch het liefst vóór – en anders tegelijk – met je concurrenten een headliner aankondigen? Ik zie dit nog wel op de Jan Smeets-manier afketsen, ik hoop het :’).

Als het zou afketsen dan zie mij niet meer op PP maar er rekening mee houdend dat alles al getekend is, de band hier alles ingepland geheeft mbt tot alle festivals, aanbetalingen etc zal dit niet op zo een triviaal iets afketsen. Maar Smeets had zijn mond moeten houden. Dat is zeker.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
De andere data van Ranmstein worden binnenkort bekend gemaakt. Over een week of 2 denk ik. Zullen als het goed is ook nog wel 2 aparte concerten op de Wuhlheide bekend gemaakt worden.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Verwacht Macklemore & Ryan Lewis als een van de afsluiters op de 3FM Stage, nieuw album is op komst en van het voorjaar staan ze in de Ziggodome.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.576
6.773
Dit is ook typisch zo'n '3fm bandje', geef ze een grote kans in Brand tent te staan.
THE BRAHMS OP NOORDERSLAG

Vanmorgen werd The Brahms door Michiel Veenstra op 3FM verrast met hun spot op Noorderslag.

De mannen uit Utrecht werden begin juni uitgeroepen tot 3FM Serious Talent en scoorden eind juni al hun allereerste Megahit met 'Golden'. De nieuwe single van de band heet 'Homerun'.
http://www.eurosonic-noorderslag.nl/nl/nieuws/festival/artikel/the-brahms-op-noorderslag/
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Thomas wrote:
DennisvdBr wrote:
Thomas wrote:
Zo, ik ben weer online en wat een reacties heb ik gelezen zeg ><
Ik heb het nieuws niet elk uurtje kunnen volgen waardoor ik het Rammstein-verhaal een beetje kwijt ben, NU en 1Limburg hebben dus gezegd dat het vast ligt en Jan Smeets heeft gezegd dat ze ermee bezig zijn maar dat ze er nog niet uit zijn… Het ligt dus nog niet vast neem ik aan?


Het is als volgt.
Rammstein heeft een aantal data bekend gemaakt, http://www.rammstein.de/de/news/398/1/rammstein-live-2016
Het gerucht is dat Rammstein tussen Download UK en Download FR op zaterdag 11 juni in Landgraaf staat.
Vervolgens is er een ‘bron’ van dagblad De Limburger die vermelde aan het dagblad dat Rammstein definitief naar Pinkpop gaat komen, dit is massaal door media als ‘waarheid’ overgenomen.
Echter uit telefoongesprek tussen Giel 3FM en Jan, waar dit op de man af gevraagd is, draait Jan er om heen en geeft aan dat dat nieuws van Rammstein zelf komt en dat dat pas de 2e week van november zal zijn.
Het punt is dus, Rammstein (nog) niet officieel aangekondigd voor Pinkpop, door zowel Pinkpop niet als ook door Rammstein niet.


Aha.
Rare zet imo, je wilt toch het liefst vóór – en anders tegelijk – met je concurrenten een headliner aankondigen? Ik zie dit nog wel op de Jan Smeets-manier afketsen, ik hoop het :’).


Gevalletje ‘pikorde’ en ‘centjes’ natuurlijk. Download zal sowieso wel gelapt hebben om ze exclusief als eerste aan te mogen kondigen. Verder kan ik me ook voorstellen dat het ‘3 dagen op rij spelen’ een heikel puntje is dus Pinkpop was lastiger rond te krijgen was/is.

Dat je als festival moet betalen om als eerste de bekendmaking te doen, is logisch. Maar toch niet meer als festival nummer 5 t/m 10? Of zou Werchter betaald hebben om een aantal weken eerder het nieuws te mogen melden? ?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Dat je als festival moet betalen om als eerste de bekendmaking te doen, is logisch. Maar toch niet meer als festival nummer 5 t/m 10? Of zou Werchter betaald hebben om een aantal weken eerder het nieuws te mogen melden? ?

Ik denk dat Werchter idd betaald heeft, niet veel maar wel wat. PP en de andere shows die nog openbaar moeten worden gemaakt zullen de gierigste zijn geweest.....LMFAO
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Thomas wrote:
DennisvdBr wrote:
Thomas wrote:
Zo, ik ben weer online en wat een reacties heb ik gelezen zeg ><
Ik heb het nieuws niet elk uurtje kunnen volgen waardoor ik het Rammstein-verhaal een beetje kwijt ben, NU en 1Limburg hebben dus gezegd dat het vast ligt en Jan Smeets heeft gezegd dat ze ermee bezig zijn maar dat ze er nog niet uit zijn… Het ligt dus nog niet vast neem ik aan?


Het is als volgt.
Rammstein heeft een aantal data bekend gemaakt, http://www.rammstein.de/de/news/398/1/rammstein-live-2016
Het gerucht is dat Rammstein tussen Download UK en Download FR op zaterdag 11 juni in Landgraaf staat.
Vervolgens is er een ‘bron’ van dagblad De Limburger die vermelde aan het dagblad dat Rammstein definitief naar Pinkpop gaat komen, dit is massaal door media als ‘waarheid’ overgenomen.
Echter uit telefoongesprek tussen Giel 3FM en Jan, waar dit op de man af gevraagd is, draait Jan er om heen en geeft aan dat dat nieuws van Rammstein zelf komt en dat dat pas de 2e week van november zal zijn.
Het punt is dus, Rammstein (nog) niet officieel aangekondigd voor Pinkpop, door zowel Pinkpop niet als ook door Rammstein niet.


Aha.
Rare zet imo, je wilt toch het liefst vóór – en anders tegelijk – met je concurrenten een headliner aankondigen? Ik zie dit nog wel op de Jan Smeets-manier afketsen, ik hoop het :’).


Gevalletje ‘pikorde’ en ‘centjes’ natuurlijk. Download zal sowieso wel gelapt hebben om ze exclusief als eerste aan te mogen kondigen. Verder kan ik me ook voorstellen dat het ‘3 dagen op rij spelen’ een heikel puntje is dus Pinkpop was lastiger rond te krijgen was/is.


Dat je als festival moet betalen om als eerste de bekendmaking te doen, is logisch. Maar toch niet meer als festival nummer 5 t/m 10? Of zou Werchter betaald hebben om een aantal weken eerder het nieuws te mogen melden?
1f602.png

Stukje pikorde denk ik ook, Werchter is internationaal gezien tegenwoordig wat groter dan Pinkpop. Aan de andere kant stonden er ook een paar onbekende / relatief nieuwe festivals op het eerste lijstje. Dus wellicht was Pinkpop nog geen 100% rond, wat ik me best voor kan stellen aangezien het volgens mij de eerste keer ever wordt dat Rammstein 3 dagen op rij gaat spelen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
Naar het schijnt is het management van Rammstein ook dikke maatjes met Herman Schuermans, zegt genoeg.
 

Daniel

Nieuw lid
21 okt 2015
1
0
Persoonlijk had ik op Twenty One Pilots gehoopt, maar hebben net een nieuwe tour aangekondigd. Staan 10 en 12 juni in Amerika. Dus helaas geen Pinkpop voor ze in 2016.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken