Pinkpop 2016

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
The Temper Trap komt met een nieuw album binnen kort…
Enige kans of ze langs PP zouden komen, of worden ze dan weggekaapt door Best Kept Secret?

Tja... lastig. Dat soort bands zouden inderdaad ook BKS of DTRH kunnen doen. Ik zou ze in ieder geval graag zien dus ik hoop dat ze ook ergens een zaalshow doen dat zou ik graag willen zien.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
Kereltje wrote:
Pin me hier niet op vast maar:

De hoofdmoderator op eFestivals, aka de man met persoonlijke contacten binnen Glasto, zegt dat volgens zijn bronnen Foo Fighters nog steeds voor Glastonbury opgeschreven staat. Indien zowel hij als Jan Smeets de waarheid spreken heeft Bonnaroo Pinkpop waarschijnlijk weer eens genaaid…


Dezelfde die dit jaar de plank missloeg qua headliner van Glasto?
1f61b.png

Over welke headliner hebben we het dan? In ieder geval de man die al vrij vroeg riep dat Metallica op Glasto stond (terwijl ze nog Download-exclusive waren), en die jaarlijks zowat de helft van de BST concerten lekt. Hij bevestigt Foos trouwens niet als een zekerheidje, hij zegt enkel hij info heeft in het voordeel van Foos ondanks de uitspraken van Smeets. Daarom dus ook die disclaimer bovenaan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Nog even off-topic. Hellfest gaat vrijdag een naam of namen droppen vrijdag en Rammstein zit daarbij dan denk ik dat we ook de aankondiging van de band kunnen verwachten voor Pinkpop. Zou zelfs al wel voor RAR gelden.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Maar dan zou Andy van Download het dus ook fout hebben…we wachten af.

Dat was een groot misverstand blijkbaar. De tweet die hij stuurde had betrekking op Iron Maiden en niet op Foo Fighters. Dus het zou zomaar kunnen dat de Foo's wel op RW en Glasto staan en dat zoals Kereltje al zei Pinkpop gewoon weer eens genaaid is...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
bcmrmaybe wrote:
Maar dan zou Andy van Download het dus ook fout hebben…we wachten af.


Dat was een groot misverstand blijkbaar. De tweet die hij stuurde had betrekking op Iron Maiden en niet op Foo Fighters. Dus het zou zomaar kunnen dat de Foo’s wel op RW en Glasto staan en dat zoals Kereltje al zei Pinkpop gewoon weer eens genaaid is…
Behalve dat Download uiteraard in het zelfde weekend zit als Pinkpop, wat de theorie van Kereltje eigenlijk meer aansterkt dat ze eventueel in 2016 op Bonnaroo kunnen staan???
http://www.bonnaroo.com/news/2016-date-announcement
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Nog even off-topic. Hellfest gaat vrijdag een naam of namen droppen vrijdag en Rammstein zit daarbij dan denk ik dat we ook de aankondiging van de band kunnen verwachten voor Pinkpop. Zou zelfs al wel voor RAR gelden.

Ze staan al op Download FR, zou nog steeds kunnen voor Hellfest hoor, aangezien die festivals honderden kilometers uit elkaar liggen en er wel geluiden gingen dat er overlap was in headliners.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
Andy Copping heeft inderdaad zijn woorden teruggetrokken, en wilde over Foo Fighters op Glastonbury niets zeggen, enkel dat ze niet beschikbaar waren voor Download. Dat heeft natuurlijk het geloof in die info van de hoofdmod gesterkt. De theorie is daar nu dat de Foos er een korte heen-en-terug tour van willen maken (je kan bvb op 7 dagen tijd Glasto, Werchter en Roskilde spelen), en dat Pinkpop daar niet in paste doordat het 2 weken voor Glasto valt. Maar inmenging van de Amerikaanse festivals wordt ook genoemd, Jan is ook al heel eerlijk geweest over Bonnaroo dat headliners kwam afsnoepen.

Het enige wat mij voorlopig niet zint in die verhalen is de uitspraak van Jan dat ze in 2017 terug zullen komen. Lijkt me wel sterk dat ze 3 jaar op rij in dezelfde periode naar Europa komen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
Andy Copping heeft inderdaad zijn woorden teruggetrokken, en wilde over Foo Fighters op Glastonbury niets zeggen, enkel dat ze niet beschikbaar waren voor Download. Dat heeft natuurlijk het geloof in die info van de hoofdmod gesterkt. De theorie is daar nu dat de Foos er een korte heen-en-terug tour van willen maken (je kan bvb op 7 dagen tijd Glasto, Werchter en Roskilde spelen), en dat Pinkpop daar niet in paste doordat het 2 weken voor Glasto valt. Maar inmenging van de Amerikaanse festivals wordt ook genoemd, Jan is ook al heel eerlijk geweest over Bonnaroo dat headliners kwam afsnoepen.

Het enige wat mij voorlopig niet zint in die verhalen is de uitspraak van Jan dat ze in 2017 terug zullen komen. Lijkt me wel sterk dat ze 3 jaar op rij in dezelfde periode naar Europa komen?
Ja, dat moeten we ook allemaal nog zien.

Andere theorie, is mogelijk dat de 3 headliners al in vergaande onderhandelingen voor Pinkpop 2016 nog voor editie 2015 plaats vond.
Dan viel Foo Fighters (als reserve naam) niet in dat plaatje voor 2016 maar eventueel wel 2017 of later.
De 3 andere headliners eventueel al een tot half jaar eerder besproken, de boekers van MOJO / LiveNation zullen bijvoorbeeld toch wel al geweten hebben dat Rammstein gaat touren in 2016.
Daarnaast kan er best een act zijn die in 2015 of eerder tourt/tourde maar toen niet in onderhandeling uitkwam met locatie / datum Pinkpop, maar voor een eventuele tour in 2016 als optie Pinkpop alvast meegenomen is.
Viel me wel op dat Jan Smeets direct na Pinkpop 2015 wel vrij overtuigd was dat de 3 headliners al zo goed als vast lagen en dat indien alle 3 doorgaan het weer een uitverkochte editie zal worden.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
2017 hebben ze vast wel weer een nieuw album. Dus wie weet.

Eigenlijk valt Pinkpop gewoon te vroeg. Pinkpop zit nu vaak met de wat hardere festivals in een weekend (Download, RiP/RaR maar qua programmering is namen delen met Glastonbury, Werchter, Roskilde logischer voor Pinkpop..

Wanneer komt isle of wight eigenlijk met namen? Zitten weer in hetzelfde weekend, maar delen volgens mij niet vaak headliners.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
En als FF Pinkpop overslaat vind ik het een echte naaistreek, maar ook als Pinkpop FF laat schieten (ookal HEBBEN ze al 3 headliners) is het een naaistreek van Pinkpop.
Overslaan is een mogelijkheid als er al afspraken lagen voor het been-incident, imo dan geen naaistreek maar overmacht.
Als Pinkpop al 3 headliners voor 2016 vast zou hebben liggen die ze graag wilde hebben, dan schuif je die ook niet zomaar aan de zijkant, dus dat imo ook geen naaistreek van Pinkpop maar overmacht.
Zoals ik al aangaf, denk ik dat Rammstein al vroeg vast lag.
Waarschijnlijk (maar dat is ook hoop) zijn de andere 2 headliners van dusdanig kaliber/speciaal/exclusief/gewild dat je niet kan zeggen, laat maar zitten want Foo Fighters komen inhalen.
Maar goed, dat laatste is slechts een vermoeden, ik geef de theorie van niet kunnen in die periode (om welke reden ook) de voorhand.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Overslaan is een mogelijkheid als er al afspraken lagen voor het been-incident, imo dan geen naaistreek maar overmacht.
Als Pinkpop al 3 headliners voor 2016 vast zou hebben liggen die ze graag wilde hebben, dan schuif je die ook niet zomaar aan de zijkant, dus dat imo ook geen naaistreek van Pinkpop maar overmacht.
Zoals ik al aangaf, denk ik dat Rammstein al vroeg vast lag.
Waarschijnlijk (maar dat is ook hoop) zijn de andere 2 headliners van dusdanig kaliber/speciaal/exclusief/gewild dat je niet kan zeggen, laat maar zitten want Foo Fighters komen inhalen.
Maar goed, dat laatste is slechts een vermoeden, ik geef de theorie van niet kunnen in die periode (om welke reden ook) de voorhand.


Ik denk inderdaad dat er verplichtingen liggen bij andere bands, alleen het feit dat Jan aangeeft dat FF gaan inhalen bijna direct na het beenbreuk incident kan ik dan niet in die context plaatsen.
Als de headliners al waren vastgelegd dan is dat sowieso een nutteloze opmerking of Jan had dan gelijk aan moeten geven dat dat niet perse voor 2016 zou zijn.
Of MOJO had alles al ingepland en hebben Jan er buiten gehouden. Dat acht ik meer waarschijnlijk gezien de praatgraagheid (is dat een woord) van Jan.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Als ze wel Glastonbury, RW, Roskilde enzo doen maar niet Pinkpop kan ik maar 1 plausibel scenario bedenken. We weten allemaal dat festivals, headliners ver van te voren vastleggen. Dus de kans is best aanwezig dat een Amerikaans festival FF al (bijna) had vastgelegd voor het weekend van PP toen Dave z'n been brak. Ik geloof best dat Dave alle intentie had om PP in te halen toen hij dat tegen Smeets heeft gezegd maar ik geloof even goed dat hij niet uit z'n hoofd weet wat hij over een jaar gepland heeft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
Als ze wel Glastonbury, RW, Roskilde enzo doen maar niet Pinkpop kan ik maar 1 plausibel scenario bedenken. We weten allemaal dat festivals, headliners ver van te voren vastleggen. Dus de kans is best aanwezig dat een Amerikaans festival FF al (bijna) had vastgelegd voor het weekend van PP toen Dave z’n been brak. Ik geloof best dat Dave alle intentie had om PP in te halen toen hij dat tegen Smeets heeft gezegd maar ik geloof even goed dat hij niet uit z’n hoofd weet wat hij over een jaar gepland heeft.
Ik denk inderdaad dat er verplichtingen liggen bij andere bands, alleen het feit dat Jan aangeeft dat FF gaan inhalen bijna direct na het beenbreuk incident kan ik dan niet in die context plaatsen.
Als de headliners al waren vastgelegd dan is dat sowieso een nutteloze opmerking of Jan had dan gelijk aan moeten geven dat dat niet perse voor 2016 zou zijn.
Of MOJO had alles al ingepland en hebben Jan er buiten gehouden. Dat acht ik meer waarschijnlijk gezien de praatgraagheid (is dat een woord) van Jan.
dat laatste denk ik idd. dat bedoelde ik in mijn post ervoor ook.
De boekers van MOJO/LiveNation zullen vast al aan de gang zijn geweest, daar is nog weinig bemoeienis van Jan Smeets voor nodig denk ik.
Dat zijn toch zaken waar die boekers tot de neus toe in zitten en waarschijnlijk zeer ver vooruit weten wat / wanneer tourt.
Je kan ook bij een bijna volgeboekte ZiggoDome niet 5 maanden vooraf komen met; "heb je 2 dagen vrij voor U2 dan en dan met een optie van nog 3 dagen"...
Nee, dat soort zaken liggen al ver op voorhand op papier.
Ik denk dat we in de loop van aankomende maand wel er achter komen of de woorden van Jan adhock gedaan zijn in the heat of the moment van het interview.
De beste man had vast een aantal zaken in het achterhoofd,

Ik heb voor de zekerheid het slotinterview's nog erbij gezocht van 3voor12 en 1Limburg, voor het geval we nu niet woorden gaan verdraaien..
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/Pinkpop/Slotinterview-Jan-Smeets.html
een paar Quote's:
Volgend jaar natuurlijk weer Pinkpop, wederom niet op Pinksteren. Is het nou zo dat we Foo Fighters meteen mogen invullen?
Ze hebben gezegd dat dat gaat gebeuren. Ik hoop dan dat het ook gaat gebeuren. Destijds na de ramp bij Pukkelpop heeft Dave het ook beloofd: ik kom ze snel mogelijk terug. Die belofte heeft hij ingelost. Ik ga er nu ook een beetje vanuit. De eerste headliner is dan rond, de andere twee moeten we nog invullen.
Het wordt een mooi jaar, toch? U2 gaat touren, Coldplay schijnt met een nieuwe plaat te komen. Dan ben je klaar, toch?
Coldplay mag natuurlijk altijd komen. Ik heb wel begrepen dat U2 uitgesproken heeft geen festivals te willen doen.
Toch niet?
Dat hebben ze verteld. Een simpele mededeling twee maanden geleden: no festivals. Eerder stonden we gewoon ingevuld op de lijst. Ik moet je zeggen: die moeten eerst op dreef komen. Ook zij zijn moeilijk op start gekomen. Je weet, ook The Edge viel van het podium.

http://www.1limburg.nl/pinkpop-heeft-headliners-voor-2016-al-binnen
Nog twee
Meteen na de afzegging kwam de belofte dat de Foo Fighters volgend jaar alsnog naar Landgraaf komen. “Dan zijn er nog twee headliners over, maar daar ga ik geen mededelingen over doen. Ze zijn wel heel interessant”, zei Smeets.
Pearl Jam?
Het zou zomaar kunnen dat Pearl Jam een van die andere namen is. “Ik hoor nu al acht jaar achter elkaar dat Pearl Jam komt, maar altijd was er iets. Ik wacht nu lijdzaam af, wetende dat Eddie Vedder steeds ouder wordt.
Royal Blood
Ook de naam Royal Blood kunnen we al met potlood opschrijven voor Pinkpop 2016. Smeets had het duo graag dit jaar geboekt, maar de band speelt momenteel in de VS. “Daar komt een geluid uit, dat wil je niet weten. Die wil ik pertinent volgend jaar hebben.”
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.575
6.772
nog een toevoeging daarop....
in 2013 was er de actie van Jan Smeets om het publiek te laten vragen in de camera of Eddie Vedder weer wilde komen.
http://www.spitsnieuws.nl/entertainment/2013/06/pinkpopbaas-smeekt-eddie-vedder-te-komen

''We wachten al veel te lang op Eddie Vedder'', zei Smeets op de laatste festivaldag. ''Ik wil dat jullie allemaal heel indringend naar de camera in die tv-kraan kijken. Dat filmpje sturen we dan naar het management van Eddie en misschien wil hij dan wel weer naar Pinkpop komen. We proberen het gewoon een keer met voodoo."

Maar wat blijkt, het was een close-call, een examen had in 2014 er voor gezorgd dat Pearl Jam een week later in Europa was.
Dat 'kinderachtige'-filmpje was dus zo gek nog niet, dat zal vast in die onderhandelingen voor editie 2014 zijn meegenomen.
Dus Pearl Jam in z'n gesprek na PP2015 komt niet zomaar uit het niets imo...
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Lastig, lastig. Denk dat we vooral niet moeten onderschatten dat er meer speelt dan alleen 'willen' vanuit zowel PP als FF.

Moet wel zeggen dat het zonde zou zijn als ze Pinkpop als enige festival laten 'zitten' en wel even Glasto en Werchter meepikken. Ze stonden overigens niet op Roskilde 2015, dus waarom ze die mee moeten pakken?
Glasto (laatste dag) en Werchter (eerste dag) kan je in 4 dagen doen.

Aan de andere kant moet je als Pinkpop wel 3 enorm sterke headliners hebben als blijkt dat PP heeft gezegd 'nah laat maar, we hebben er al 3'. Maar dat idee krijg ik niet, zeker niet uit de reactie van Jan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.473
716
Lastig, lastig. Denk dat we vooral niet moeten onderschatten dat er meer speelt dan alleen ‘willen’ vanuit zowel PP als FF.

Moet wel zeggen dat het zonde zou zijn als ze Pinkpop als enige festival laten ‘zitten’ en wel even Glasto en Werchter meepikken. Ze stonden overigens niet op Roskilde 2015, dus waarom ze die mee moeten pakken?
Glasto (laatste dag) en Werchter (eerste dag) kan je in 4 dagen doen.

Aan de andere kant moet je als Pinkpop wel 3 enorm sterke headliners hebben als blijkt dat PP heeft gezegd ‘nah laat maar, we hebben er al 3′. Maar dat idee krijg ik niet, zeker niet uit de reactie van Jan.

Ik heb ook eerder het gevoel dat Jan de Foo Fighters meerekende in zijn 3 vastgelegde headliners, en dat dat achteraf alsnog afketste. Waarom zou Jan zich anders boos maken/teleurgesteld zijn op Grohl en co (zie die Q&A sessie enkele pagina's terug), als hij ze zelf laten schieten heeft? En @Shaverion zijn theorie vind ik heel plausibel klinken, om dat verhaal dan af te maken.

Roskilde is trouwens puur speculatie van onze kant. Maar het is geweten dat die graag diep in de buidel tasten om unieke headliners vast te krijgen + dat Foo Fighters de meestgevraagde act voor Roskilde 2015 was. Aangezien touren (hoe kort ook) altijd geld kost is een dagje langer in Europa blijven voor 1,5 miljoen extra niet echt ondenkbaar.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.524
4.854
Ik denk eerder dat de Foo's hebben gezegd dat ze terugkomen. In principe volgend jaar, maar dat dit later is aangepast. Wellicht omdat de festivals al afspraken hadden met andere headliners, en misschien ook omdat de Foo's het handiger vinden om even niet te touren (of in keer geval niet in Europa). De najaarstour door Europa was natuurlijk ook al gepland.
Jan zei in dit interview ook niet dat de headliners al 100% vastlagen, btw.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.074
2.084
Het Deense festival Tinderbox (23/25 juni) komt deze week met nieuwe namen nadat Rammstein eerder al was bevestigd. Volgens dit interview met de festivalbaas worden de andere headliners in ieder geval niet Coldplay (te groot voor het festival) Radiohead en Depeche Mode (touren op dat moment niet of nog niet volgens hem).
Hij reageert volgens mij naar aanleiding van de vele wensen van de bezoekers van de facebooksite van Tinderbox. Met andere woorden, hij tempert de verwachtingen even.....
Toch benieuwd met wat ze nog gaan komen deze week want het kunnen zeker grote namen zijn als ik het allemaal goed begrijp via g translate......

http://www.fyens.dk/kultur/Nye-navne-paa-vej-Men-Coldplay-er-for-store-til-Tinderbox/artikel/2815577


 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Zou het ook kunnen dat Rammstein op de radar kwam nadat FF pinkpop annuleerde.?
Blijf het opvallend vinden dat Rammstein 3 dagen achter elkaar op een festival staat.. Dat klopt toch?
Ben zeer benieuwd naar de andere headliners van pinkpop & de line up.
En jan, wat moet je nog van hem geloven vraag ik me steeds vaker af....
In hoever heeft hij nog inspraak in het programma?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken