Als ze wel Glastonbury, RW, Roskilde enzo doen maar niet Pinkpop kan ik maar 1 plausibel scenario bedenken. We weten allemaal dat festivals, headliners ver van te voren vastleggen. Dus de kans is best aanwezig dat een Amerikaans festival FF al (bijna) had vastgelegd voor het weekend van PP toen Dave z’n been brak. Ik geloof best dat Dave alle intentie had om PP in te halen toen hij dat tegen Smeets heeft gezegd maar ik geloof even goed dat hij niet uit z’n hoofd weet wat hij over een jaar gepland heeft.
Ik denk inderdaad dat er verplichtingen liggen bij andere bands, alleen het feit dat Jan aangeeft dat FF gaan inhalen bijna direct na het beenbreuk incident kan ik dan niet in die context plaatsen.
Als de headliners al waren vastgelegd dan is dat sowieso een nutteloze opmerking of Jan had dan gelijk aan moeten geven dat dat niet perse voor 2016 zou zijn.
Of MOJO had alles al ingepland en hebben Jan er buiten gehouden. Dat acht ik meer waarschijnlijk gezien de praatgraagheid (is dat een woord) van Jan.
dat laatste denk ik idd. dat bedoelde ik in mijn post ervoor ook.
De boekers van MOJO/LiveNation zullen vast al aan de gang zijn geweest, daar is nog weinig bemoeienis van Jan Smeets voor nodig denk ik.
Dat zijn toch zaken waar die boekers tot de neus toe in zitten en waarschijnlijk zeer ver vooruit weten wat / wanneer tourt.
Je kan ook bij een bijna volgeboekte ZiggoDome niet 5 maanden vooraf komen met; "heb je 2 dagen vrij voor U2 dan en dan met een optie van nog 3 dagen"...
Nee, dat soort zaken liggen al ver op voorhand op papier.
Ik denk dat we in de loop van aankomende maand wel er achter komen of de woorden van Jan adhock gedaan zijn in
the heat of the moment van het interview.
De beste man had vast een aantal zaken in het achterhoofd,
Ik heb voor de zekerheid het slotinterview's nog erbij gezocht van 3voor12 en 1Limburg, voor het geval we nu niet woorden gaan verdraaien..
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/Pinkpop/Slotinterview-Jan-Smeets.html
een paar Quote's:
Volgend jaar natuurlijk weer Pinkpop, wederom niet op Pinksteren. Is het nou zo dat we Foo Fighters meteen mogen invullen?
Ze hebben gezegd dat dat gaat gebeuren. Ik hoop dan dat het ook gaat gebeuren. Destijds na de ramp bij Pukkelpop heeft Dave het ook beloofd: ik kom ze snel mogelijk terug. Die belofte heeft hij ingelost. Ik ga er nu ook een beetje vanuit. De eerste headliner is dan rond, de andere twee moeten we nog invullen.
Het wordt een mooi jaar, toch? U2 gaat touren, Coldplay schijnt met een nieuwe plaat te komen. Dan ben je klaar, toch?
Coldplay mag natuurlijk altijd komen. Ik heb wel begrepen dat U2 uitgesproken heeft geen festivals te willen doen.
Toch niet?
Dat hebben ze verteld. Een simpele mededeling twee maanden geleden: no festivals. Eerder stonden we gewoon ingevuld op de lijst. Ik moet je zeggen: die moeten eerst op dreef komen. Ook zij zijn moeilijk op start gekomen. Je weet, ook The Edge viel van het podium.
http://www.1limburg.nl/pinkpop-heeft-headliners-voor-2016-al-binnen
Nog twee
Meteen na de afzegging kwam de belofte dat de Foo Fighters volgend jaar alsnog naar Landgraaf komen. “
Dan zijn er nog twee headliners over, maar daar ga ik geen mededelingen over doen. Ze zijn wel heel interessant”, zei Smeets.
Pearl Jam?
Het zou zomaar kunnen dat Pearl Jam een van die andere namen is. “
Ik hoor nu al acht jaar achter elkaar dat Pearl Jam komt, maar altijd was er iets. Ik wacht nu lijdzaam af, wetende dat Eddie Vedder steeds ouder wordt.”
Royal Blood
Ook de naam Royal Blood kunnen we al met potlood opschrijven voor Pinkpop 2016. Smeets had het duo graag dit jaar geboekt, maar de band speelt momenteel in de VS. “
Daar komt een geluid uit, dat wil je niet weten. Die wil ik pertinent volgend jaar hebben.”