Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
woensdag eerste namen/nieuws Nova Rock?
Nova Rock Oostenrijk zal gehouden worden van 9 tot 11 juni, dat is slechts 1 dag verschoven t.o.v. Pinkpop.

NOVA ROCK
28.10.15 – be prepared! ‪#‎NR16‬

http://oe3.orf.at/stories/2739112/
Red Hot Chili Peppers kommen zum Nova Rock

Bis zum Nova Rock Festival im Juni 2016 ist es zwar noch ein Zeiterl hin, Vorfreude ist allerdings trotzdem schon angebracht - denn schon schon jetzt stehen die ersten großen Namen fest: Red Hot Chili Peppers, Alice Cooper und Volbeat.

Stift zücken und den 9. bis 12. Juni dick im Kalender markieren! Das Nova Rock verspricht nämlich schon jetzt, im Jahr 2016 legendär und ziemlich scharf zu werden. Wie? Mit den Red Hot Chili Peppers als erster Headliner. Die Herren sollen ja voll in den Arbeiten am nächsten Album stecken, für das Danger Mouse als Produzent gewonnen werden konnte. Fans können also neben den größten Hits auch neues Material für den Auftritt beim Nova Rock erwarten.

Nicht nur die Red Hot Chili Pepper sind fix dabei
Die Red Hot Chili Peppers bilden nur die Speerspitze des bisher bekannten Lineups. Außerdem dabei sein werden:
Volbeat
Alice Cooper
Disturbed
Bullet For My Valentine
Dropkick Murphys
Alligatoah
NOFX
Seiler & Speer
Trivium
Children Of Bodom
Amon Amarth
K.I.Z.
Mono & Nikitaman
August Burns Red
Tesseract

Einen Tag länger als bisher
2016 wird das Nova Rock erstmals vier Tage lang dauern. Bereits am Donnerstag, dem klassischen Anreisetag, wird am Abend als „Warm up“ die Blue Stage bespielt. Wer einen Festivalpass hat, kann dabei sein. Tagestickets wird es für diesen speziellen Termin keine geben.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Red Hot Chili Peppers naar Pinkpop wordt dus steeds waarschijnlijker :)

Rammstein en RHCP dus. Benieuwd wat de 3e kan worden.. AC/DC, Pearl Jam, Springsteen, Coldplay, Bon Jovi, of toch de Foo Fighters? Of iets 'kleiners'? Weinig concrete tourplannen nog.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Red Hot Chili Peppers naar Pinkpop wordt dus steeds waarschijnlijker

Rammstein en RHCP dus. Benieuwd wat de 3e kan worden.. AC/DC, Pearl Jam, Springsteen, Coldplay, Bon Jovi, of toch de Foo Fighters? Of iets ‘kleiners’? Weinig concrete tourplannen nog.

Laatste jaren deelde de beide festivals geen headliners, data is wel 'gunstig' voor RHCP op Pinkpop idd.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Pim wrote:
Red Hot Chili Peppers naar Pinkpop wordt dus steeds waarschijnlijker

Rammstein en RHCP dus. Benieuwd wat de 3e kan worden.. AC/DC, Pearl Jam, Springsteen, Coldplay, Bon Jovi, of toch de Foo Fighters? Of iets ‘kleiners’? Weinig concrete tourplannen nog.


Laatste jaren deelde de beide festivals geen headliners, data is wel ‘gunstig’ voor RHCP op Pinkpop idd.
Inderdaad, meestal passen hun headliners ook niet echt op Pinkpop dacht ik? Laatste 2 jaar waren die van Nova veelal iets te 'hard' voor Pinkpop.

Peppers passen wel weer bij Pinkpop.
 

Thom1617899553

Playlistbediener
7 okt 2015
17
0
Ik hoop dat de peppers op pinkpop komen,
leuke artiest voor 3fm stage, Matt Corby? komt met nieuw album, en is zeker goed live!
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.685
841
Erg jammer als de Peppers inderdaad 1 van de headliners zouden zijn.
Voor mij persoonlijk de minst interressante van alle geruchten
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Zullen de Peppers inmiddels wat in prijs gedaald zijn? Moet haast wel toch? Laatste jaren niet echt hits meer gescoord, een door het publiek matig ontvangen album in 2011, en verder af en toe een showtje gedaan. Of ze spelen lekker in op de drukke, concurrerende festivalmarkt met een hoge prijs....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
vandaag komen meer festivals met nieuws...
Open'r, Rock am Ring volgens mij, FortaRock dacht ik en blijkt nu ook Roskilde
vanmiddag nieuws

Roskilde Festival ‏@orangefeeling
Keep an eye on our channels around 12:00 CET #rf16
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Zullen de Peppers inmiddels wat in prijs gedaald zijn? Moet haast wel toch? Laatste jaren niet echt hits meer gescoord, een door het publiek matig ontvangen album in 2011, en verder af en toe een showtje gedaan. Of ze spelen lekker in op de drukke, concurrerende festivalmarkt met een hoge prijs….

Dat laatste denk ik, al zou ik het eerste eerlijker vinden. Inderdaad weinig klaargespeeld, geen hele beste live reputatie, en dan ook nog een van je beste muzikanten vertrokken (John Frusciante).
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.734
7.515
Ik hoop niet dat de peppers op Pinkpop staan. Heb ze al een keer live gezien en zonder John frusciante is het toch een stukje minder. Ook vind ik de andere bands in het geruchtencircuit leuker.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik hoop niet dat de peppers op Pinkpop staan. Heb ze al een keer live gezien en zonder John frusciante is het toch een stukje minder. Ook vind ik de andere bands in het geruchtencircuit leuker.

RHCP dus.......
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Tot het zover is blijf ik hopen van niet. Met Rammstein begint het hoopgevend, met RHCP erbij is het al direct weer minder interessant voor mij. Maar om 12 uur nieuws is wel mooi. Zeker als er dus andere festivals met nieuws komen kan het ook zomaar ander nieuws zijn van een band die zijn tour bekend maakt vanmiddag bijvoorbeeld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken