Pinkpop 2016

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.734
7.515
@ Land Graaf, waarschijnlijk wel dus. Ach jah, kan altijd erger toch? (Leed beter dan kanye West, kol, pharrel, ed)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik hoop eigenlijk nog steeds op AC/DC
1f633.png

Dat kan je vergeten, dan nog eerder 30STM die ook met groot nieuws kwamen. Als ze een samenwerking gaan doen is het echt de Tandem Der Wansmaak.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.734
7.515
Van de rest van de namen van novarock mogen qua mij betreft deze bands wel door: Volbeat, Alice Cooper (zullen beide wel naar fietstocht gaan, misschien zelfs wel aangekondigd zometeen) ,Dropkick murphy's en disturbed (zie ik beide wel op de rammstein dag
 

Saskiaaa

Playlistbediener
4 sep 2015
7
0
Ik ben de laatste tijd niet bepaald online geweest hier, daarom de vraag kan iemand me even toelichten wat er al bekend is? Ik zag iets langs komen over rammstein, verder weet ik weinig...

Bedankt alvast
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@ Land Graaf, waarschijnlijk wel dus. Ach jah, kan altijd erger toch? (Leed beter dan kanye West, kol, pharrel, ed)

Yep! :)

Van de rest van de namen van novarock mogen qua mij betreft deze bands wel door: Volbeat, Alice Cooper (zullen beide wel naar fietstocht gaan, misschien zelfs wel aangekondigd zometeen) ,Dropkick murphy’s en disturbed (zie ik beide wel op de rammstein dag

Volbeat wordt straks als headliner van FortaRock bekend gemaakt.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Ik geloof dat veel mensen hier op het forum mijn mening niet delen, maar met de peppers en Rammstein ben ik best tevreden over de eerste twee headliners. Daarmee moet je ook wel twee dagen uitverkopen denk ik.

Ik hoop alleen dat pinkpop de prijs voor vrijdag wat omlaag gooit, vorig jaar betaalde je voor een halve dag bijna 100 euro, en ik denk dat dat met elke grote naam lastig uitverkopen is.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben de laatste tijd niet bepaald online geweest hier, daarom de vraag kan iemand me even toelichten wat er al bekend is? Ik zag iets langs komen over rammstein, verder weet ik weinig…

Bedankt alvast
Ja, Rammstein ligt vast als we Smeets mogen geloven verder nog helemaal niks. Tot waarschijnlijk 12 uur vanmiddag.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik geloof dat veel mensen hier op het forum mijn mening niet delen, maar met de peppers en Rammstein ben ik best tevreden over de eerste twee headliners. Daarmee moet je ook wel twee dagen uitverkopen denk ik.

Ik hoop alleen dat pinkpop de prijs voor vrijdag wat omlaag gooit, vorig jaar betaalde je voor een halve dag bijna 100 euro, en ik denk dat dat met elke grote naam lastig uitverkopen is.

Dat zie ik de Peppers sowieso niet doen, dus als die er zouden staan dan moet het haast de zondag zijn. Of zijn ze echt nog zo populair?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Saskiaaa wrote:
Ik ben de laatste tijd niet bepaald online geweest hier, daarom de vraag kan iemand me even toelichten wat er al bekend is? Ik zag iets langs komen over rammstein, verder weet ik weinig…

Bedankt alvast


Ja, Rammstein ligt vast als we Smeets mogen geloven verder nog helemaal niks. Tot waarschijnlijk 12 uur vanmiddag.
Het is als volgt.
Rammstein heeft een aantal data bekend gemaakt, http://www.rammstein.de/de/news/398/1/rammstein-live-2016
Het gerucht is dat Rammstein tussen Download UK en Download FR op zaterdag 11 juni in Landgraaf staat.
Vervolgens is er een ‘bron’ van dagblad De Limburger die vermelde aan het dagblad dat Rammstein definitief naar Pinkpop gaat komen, dit is massaal door media als ‘waarheid’ overgenomen.
Echter uit telefoongesprek tussen Giel 3FM en Jan, waar dit op de man af gevraagd is, draait Jan er om heen en geeft aan dat dat nieuws van Rammstein zelf komt en dat dat pas de 2e week van november zal zijn.
Het punt is dus, Rammstein (nog) niet officieel aangekondigd voor Pinkpop, door zowel Pinkpop niet als ook door Rammstein niet.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Christiaan wrote:
Ik geloof dat veel mensen hier op het forum mijn mening niet delen, maar met de peppers en Rammstein ben ik best tevreden over de eerste twee headliners. Daarmee moet je ook wel twee dagen uitverkopen denk ik.

Ik hoop alleen dat pinkpop de prijs voor vrijdag wat omlaag gooit, vorig jaar betaalde je voor een halve dag bijna 100 euro, en ik denk dat dat met elke grote naam lastig uitverkopen is.


Dat zie ik de Peppers sowieso niet doen, dus als die er zouden staan dan moet het haast de zondag zijn. Of zijn ze echt nog zo populair?

Goffertpark 3 jaar geleden raakte in 1 dag uitverkocht en dat zijn redelijk veel kaarten. Volgens mij hebben die net zo'n grote fanbase als de "cultbands" als Tool.

Plus dat ze daarnaast superveel Top-40 materiaal hebben voor het huidige Pinkpop publiek, RHCP zou perfect zijn voor die doelgroep
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.734
7.515
@ pim, auto correct. Idd fortarock ;p.
@ landgraaf, denk ik ook. Helaas, had ze graag voor rammstein gezien. Fortarock, ga ik waarschijnlijk niet heen. Vind metal best Ok, maar niet voor een hele dag. Ben alleen benieuwd of Alice Cooper dan ook op Fortarock staat. Hoe groot is zijn naam? Sub, head, of iets anders?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Christiaan wrote:
Ik geloof dat veel mensen hier op het forum mijn mening niet delen, maar met de peppers en Rammstein ben ik best tevreden over de eerste twee headliners. Daarmee moet je ook wel twee dagen uitverkopen denk ik.

Ik hoop alleen dat pinkpop de prijs voor vrijdag wat omlaag gooit, vorig jaar betaalde je voor een halve dag bijna 100 euro, en ik denk dat dat met elke grote naam lastig uitverkopen is.


Dat zie ik de Peppers sowieso niet doen, dus als die er zouden staan dan moet het haast de zondag zijn. Of zijn ze echt nog zo populair?

In 2012 was de RHCP dag op Werchter al enkele weken voor de Pearl Jam dag uitverkocht. Zit dus zeker nog geen sleet op hun populariteit.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.685
841
Ik begin me nu toch wel af te vragen wat dan die naam moet zijn die kaarten voor de vrijdag moet gaan verkopen.
In mijn ogen zijn daar slechts een handvol bands geschikt voor
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, maar in 2012 hadden ze net een nieuw album uit, nu na 2011 niks. Maar goed kennelijk vergis ik me dan enigszins in hun populariteit. Maar als ik zo rondlees schijnt het live niet zo bijzonder te zijn dus wat dat betreft snap ik het dan niet helemaal. Ach ik heb net het gesprek tussen Giel en Jan teruggeluisterd maar daar kan ik nog niet echt conclusies aan verbinden. Het zou kunnen zijn dat RHCP vanmiddag me nieuws komt maar kan zomaar ook een andere band zijn.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@ pim, auto correct. Idd fortarock ;p.
@ landgraaf, denk ik ook. Helaas, had ze graag voor rammstein gezien. Fortarock, ga ik waarschijnlijk niet heen. Vind metal best Ok, maar niet voor een hele dag. Ben alleen benieuwd of Alice Cooper dan ook op Fortarock staat. Hoe groot is zijn naam? Sub, head, of iets anders?

FortaRock gaat wat wederom een wat kleinere editie worden. Volbeat gaat headlinen. Alice Cooper zie ik daar niet komen.
Wel King Diamond.

Op FortaRock staat ook wel behoorlijk mainstream maar ik begrijp je punt. Disturbed en Dropkick Murphy's zouden zowel op
Pinkpop als op FortaRock kunnen maar ik vind ze heel goed op een Rammstein dag passen. Bullet en Trivium staan ook op Graspop en zouden ook nog
kunnen op Pinkpop. August Burns Red staat ook op Graspop en zie ik ook wel op FortaRock verschijnen.
Amon Amarth wordt vandaag ook bekend gemaakt voor FortaRock en lijkt me niets voor Pinkpop.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ja, maar in 2012 hadden ze net een nieuw album uit, nu na 2011 niks. Maar goed kennelijk vergis ik me dan enigszins in hun populariteit. Maar als ik zo rondlees schijnt het live niet zo bijzonder te zijn dus wat dat betreft snap ik het dan niet helemaal. Ach ik heb net het gesprek tussen Giel en Jan teruggeluisterd maar daar kan ik nog niet echt conclusies aan verbinden. Het zou kunnen zijn dat RHCP vanmiddag me nieuws komt maar kan zomaar ook een andere band zijn.

Jan kennende zou hij het dan ontkennen en dat deed hij niet. Beelen had al informatie en heus niet alleen vanwege een Novarock bekendmaking.

Overigens ben ik het wel met je eens. Ook ik heb twijfels of RHCP een dag kan dragen maar een groot deel van het PP publiek is 'hit gericht' dus die worden wel
weer warm gemaakt als 3FM weer Peppers gaat draaien. Overigens denk ik dat Editors geen headliner gaat worden. Zie ze wel als sub of zo op de Peppers dag.
Nummer 3 blijft voor mij Coldplay.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Bruce Springsteen kan het denk ik, en namen als U2. Maar ik vraag me ook af of we als derde headliner nog een naam moeten verwachten dir groter is dan Rhcp of Rammstein, en dan moeten we de Peppers denk ik op vrijdag verwachten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
FortaRock gaat wat wederom een wat kleinere editie worden. Volbeat gaat headlinen. Alice Cooper zie ik daar niet komen.
Alice Cooper, is dat niet iets voor Pinkpop Classic?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.734
7.515
@ Land graaf (quoten lukt mij helaas op mobiel niet, dus ik doe het maar zo). Ben het wel met je eens. Als we er vanuit gaan dat rammstein idd op Pinkpop staat, gaan ze wat 'harde' namen van Fortarock afsnoepen. Dat kunnen er genoeg en kan van alles zijn. Bfmv, disturbed, etc kunnen op beide festivals staan. Dropkick murphy's is de enige waarop geld durf in te zetten dat ze op Pinkpop staan. Volbeat had ik heel graag eens live gezien, dus had op een andere headliner gehoopt voor Fortarock.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken