Pinkpop 2016

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Wat mij ook opvalt is dat Major Lazer en langere tijd krijgt als RHCP ( buiten de uitloop gezien dan).
Je zou toch eerder zeggen dat Major Lazer dan ook een uur speelt en daarna zoveel mogelijk naar RHCP of zie ik dit verkeerd?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik kan me nog herinneren dat Bruce Springsteen wel degelijk een langere tijd mocht spelen (2,5 uur ofzo uit mijn hoofd). Nou weet ik dat niet elke act dat wil, maar een headliner moet toch wel richting de 2 uur gaan qua speeltijd imo. Ik ben er gelukkig niet bij op Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wat mij ook opvalt is dat Major Lazer en langere tijd krijgt als RHCP ( buiten de uitloop gezien dan).
Je zou toch eerder zeggen dat Major Lazer dan ook een uur speelt en daarna zoveel mogelijk naar RHCP of zie ik dit verkeerd?
Dat zie je op papier wel goed, maar de praktijk is anders.

Ik kan me nog herinneren dat Bruce Springsteen wel degelijk een langere tijd mocht spelen (2,5 uur ofzo uit mijn hoofd). Nou weet ik dat niet elke act dat wil, maar een headliner moet toch wel richting de 2 uur gaan qua speeltijd imo. Ik ben er gelukkig niet bij op Pinkpop.

correct, Springsteen stond in timetable van 20:30 to 22:30 in 2012. Maar hij speelde toch wel tot aan 23:00 uur.
Muse speelde vorig jaar ook geen 1 uur en 1 kwartier, van 22:15 tot 23:30, ze tikte ook 24 uur aan.
Er zijn wel meer voorbeelden te noemen hoor, The Rolling Stones stonden ingepland van 21:00 tot 22:30 in 2014. Je dacht toch niet dat die maar 1,5 uur gespeeld hebben?
Reken er maar op, om 23:30 gaat heus het licht niet uit en de stekkers er uit.
Neem nu maar van mij aan, er zal nog dik een kwartier tot een bijna een half uur doorgespeeld worden.

De communicatie vanuit Pinkpop hierover is ook niet echt duidelijk, maar niet anders dan andere jaren.
Toch blijkbaar is er dit jaar veel gedoe over, over die eindtijd, merk je op de socialmedia ook

Ach, nog maar 30 dagen wachten...
https://twitter.com/pinkpopfest/status/730310703932964864
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.682
665
Bruce Springsteen kreeg in 2012 volgens het blokkenschema 2 uur i.p.v. 1 uur en 5 minuten. Toch een heel verschil.

http://clashfinder.com/list/?qs=pinkpop

Volgen clashfinder is dit sowieso het jaar van de kortste Pinkpop headlineshows van de laatste jaren.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.694
Dit kun je niet goedpraten.. Schandalig. 65 minuten voor een headliner? En ik snap ook wel dat ze minimaal een kwartiertje langer spelen, maar zet dan ook 22.25-23.45 neer, dat ziet al iets schappelijker uit. Ik vind dit niet kunnen tegenover de mensen die een dagkaart hebben gekocht voor bv Rammstein. Vooral omdat Pinkpop over zichzelf altijd heeft gezegd dat de headliners het festival dragen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Bruce Springsteen kreeg in 2012 volgens het blokkenschema 2 uur i.p.v. 1 uur en 5 minuten. Toch een heel verschil.
Dat is ook een verschil. Springsteen had die tour wel een setlist van nabij 3 uur durende show, waardoor de inplanning toen wel te verklaren was.


Dit kun je niet goedpraten.. Schandalig. 65 minuten voor een headliner? En ik snap ook wel dat ze minimaal een kwartiertje langer spelen, maar zet dan ook 22.25-23.45 neer, dat ziet al iets schappelijker uit. Ik vind dit niet kunnen tegenover de mensen die een dagkaart hebben gekocht voor bv Rammstein. Vooral omdat Pinkpop over zichzelf altijd heeft gezegd dat de headliners het festival dragen.

Ja hoor. Ik geef je hierin ook gelijk. Vooral dat laatste.
Het staat ontzettend knullig.


Even iets anders. Storksky werkte met diverse bekende drummers zoals Mario Goosen (Triggerfinger), Tim van Delft (De Staat) of Jesper Albers (Paceshifters) aan zijn album.
Tim van Delft is aan wezig met De Staat die vrijdag.
Zal hij een moppie mee komen drummen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik zou me daar niet om druk maken. Bij Pinkpop komen de headliners eigenlijk altijd wel uit op +/- 2 uur speeltijd. Minsten 1 uur en 3 kwartier in ieder geval.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.675
835
EddieVerder wrote:
Bruce Springsteen kreeg in 2012 volgens het blokkenschema 2 uur i.p.v. 1 uur en 5 minuten. Toch een heel verschil.


Dat is ook een verschil. Springsteen had die tour wel een setlist van nabij 3 uur durende show, waardoor de inplanning toen wel te verklaren was.

Dennis, hier praat je je zelf dus wel tegen, Paul heeft ook een setlist van zo`n 3 uur, en toch word ie drastiche ingekort.
Dit valt op geen enkele manier goed te praten
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Dat is ook een verschil. Springsteen had die tour wel een setlist van nabij 3 uur durende show, waardoor de inplanning toen wel te verklaren was.
2 uur is toch genoeg joh. Het is en blijft een festival show.

Dan heb ik Paul ook wel weer gezien moet ik eerlijk zeggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
EddieVerder wrote:
Bruce Springsteen kreeg in 2012 volgens het blokkenschema 2 uur i.p.v. 1 uur en 5 minuten. Toch een heel verschil.


Dat is ook een verschil. Springsteen had die tour wel een setlist van nabij 3 uur durende show, waardoor de inplanning toen wel te verklaren was.


Dennis, hier praat je je zelf dus wel tegen, Paul heeft ook een setlist van zo`n 3 uur, en toch word ie drastiche ingekort.
Dit valt op geen enkele manier goed te praten
Ik praat me zelf niet tegen?
Ik deed een constatering over de setlist van Springsteen in 2012.
Dat heeft niets te maken met de setlist van Paul McCartney nu.
Volgens mij is het nog zo dat deze tour de setlist van Macca geen 3 uur is zoals jij aangeeft, vorige tour misschien wel ja.
Ik heb al eerder aangegeven dat naar mijn verwachting was dat McCartney om en nabij 21:30 a 22:00 uur zal starten en ca 2:15 uur zal spelen.
Nou 22 uur had ik dan enigszins goed gegokt helaas, had uiteraard eerder gemogen, zonder twijfel imo.
Maar hij zal maar 2 uur spelen, ik geloof niet dat er van veel inkorting van de setlist sprake is van deze tour.
Als er sprake is van inkorting, zal dat niet meer dan 20 minuten a 15 minuten zijn, circa 3 nummers.
Dan zal hij zeker niet de grootste One on One hits er uit laten, dat zal vast zijn in de eerste Electric set en uit het akoestische setstukje.
Na 23:30 zal hij vast de laatste nummers van de tweede Electric set inzetten en de encore.
Daar ben ik niet zo bang voor hoor.
En wat Indiaantje89 ook aangeeft, na 2 uur is wel oké hoor.
Ik heb overigens geen hoop op live uitvoering van All You Need, ik verwacht dat we dat gewoon weer van band krijgen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Wat een maf festival, settijden op je website plaatsen die niet kloppen? Het komt er gewoon op neer dat je de headliners van dit festival dus op andere plekken in een veel betere setting kunt bekijken?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.675
835
Setlist Paul McCartney is ook deze tour toch echt 3 uur, ik heb hier diverse bootlegs van deze tour en die tikken toch echt de 3 uur aan.
Er word dus minimaal een uur gekort op de setlist.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Setlist Paul McCartney is ook deze tour toch echt 3 uur, ik heb hier diverse bootlegs van deze tour en die tikken toch echt de 3 uur aan.
Er word dus minimaal een uur gekort op de setlist.
Festival gigs toch niet?

Ik zie het probleem echt niet eigenlijk. Dit is toch beetje ieder jaar zo?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Op Rock Werchter speelt Paul McCartney ook geen drie uur, maar 2:15 uur. Dat is dus sowieso wel langer dan op Pinkpop waar je zeker weet dat het niet meer dan 2 uur wordt er van uitgaande dat er echt niks meer mag gebeuren na 00.00 uur.

Rammstein speelt op RW 1:30 uur en op Pinkpop 1:05 (wat waarschijnlijk dus ook 1:30 wordt).
RHCP speelt op RW 1: 40 uur en op Pinkpop 1:05 (wat dus maximaal 1:35 kan worden).

Kortom de andere 2 headliners komen zo'n beetje op hetzelfde uit maar Paul McCartney speelt wel degelijk maar een korte set voor zijn doen. Ik snap echt niet dat ze hem niet gewoon een kwartiertje meer hebben kunnen geven hoor.

En zet inderdaad de settijden in ieder geval tot aan 23:45 uur neer ofzo dan ziet het er al wat netter uit. De vaste pinkpopgangers weten wel dat het toch wel langer duurt, maar nieuwelingen niet. Ik vind dat echt een raar iets, maar ja het zal wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Rick wrote:
Setlist Paul McCartney is ook deze tour toch echt 3 uur, ik heb hier diverse bootlegs van deze tour en die tikken toch echt de 3 uur aan.
Er word dus minimaal een uur gekort op de setlist.


Festival gigs toch niet?

Ik zie het probleem echt niet eigenlijk. Dit is toch beetje ieder jaar zo?

3 uur werkelijk?
Ik dacht toch echt dat het niet meer dan 2:30 a 2:45 was en dat dan inclusief wat geklets en mini-pauzes er tussen.
Waar voor festivals ca 2:00 a 2:15 gespeeld gaat worden, tenminste ik begreep dat voor de 2 festival shows op Pinkpop en Rock Werchter wel iets ingeschikt gaat worden ivm curfew, zo ver was wel bekend.
Als ik de setlist van One on One bekijk lijkt me dat niet eens materiaal voor 3 uur, ben wel benieuwd hoeveel van de 36 a 37 nummers er dan over blijven voor Pinkpop ik denk zo'n 30 toch zeker.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.675
835
We zullen het gaan zien die zondag, maar ik vind het doodzonde dat je zo een levende legende hebt en `m dan zo weing tijd gunt
Max 2 uur, mag hopen dat Bruce langs komt, kunnen ze samen mooi die boete betalen voor het overschrijden van de curfew ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Rammstein speelt op RW 1:30 uur en op Pinkpop 1:05 (wat waarschijnlijk dus ook 1:30 wordt).
RHCP speelt op RW 1: 40 uur en op Pinkpop 1:05 (wat dus maximaal 1:35 kan worden).
Van Rammstein is eigenlijk geen actuele setlist. Maar ca 1,5 uur kan goed kloppen lijkt me.
RHCP weet ik bijna zeker dat het 1,5 uur gaat zijn.
Ze spelen van 22:25 (ik denk dat ze pas 22:30 echt beginnen) tot 23:30.
Dat is dus die 65 minuten, komt ook wel overeen met de setlist op New Orleans Jazz recentelijk.
Setlist:
00:39 Intro Jam
02:32 Can't Stop
07:05 Chad solo
07:40 Dani California
12:30 Jam
13:06 Scar Tissue
17:21 Ethiopia
21:52 Aeroplane
27:07 Snow ((Hey Oh))
32:50 Jam
32:33 Right on Time (False start)
33:58 Right on Time
36:10 Universally Speaking
40:12 The Adventures of Rain Dance Maggie
46:26 Higher Ground (Stevie Wonder cover)
51:08 Under the Bridge
55:46 Suck My Kiss
59:30 Magic Johnson (tease)
1:00:45 Jam (Californication intro jam)
1:02:31 Californication
1:08:10 Jam
1:08:45 By the Way
Dan doen ze na 23:30 de encore.
1:12:50 Flea solo
1:14:01 Around the World
1:17:56 Jam (with Ivan Neville, George Porter Jr., and Ziggy Modeliste from The Meters)
1:21:21 Give It Away (with Ivan Neville, George Porter Jr., and Ziggy Modeliste from The Meters) + End Jam
Dus qua tijdschema zal dat passen, spelen daadwerkelijk ca 1 uur en ca 25 minuten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Rick wrote:
Setlist Paul McCartney is ook deze tour toch echt 3 uur, ik heb hier diverse bootlegs van deze tour en die tikken toch echt de 3 uur aan.
Er word dus minimaal een uur gekort op de setlist.


Festival gigs toch niet?

Ik zie het probleem echt niet eigenlijk. Dit is toch beetje ieder jaar zo?


3 uur werkelijk?
Ik dacht toch echt dat het niet meer dan 2:30 a 2:45 was en dat dan inclusief wat geklets en mini-pauzes er tussen.
Waar voor festivals ca 2:00 a 2:15 gespeeld gaat worden, tenminste ik begreep dat voor de 2 festival shows op Pinkpop en Rock Werchter wel iets ingeschikt gaat worden ivm curfew, zo ver was wel bekend.
Als ik de setlist van One on One bekijk lijkt me dat niet eens materiaal voor 3 uur, ben wel benieuwd hoeveel van de 36 a 37 nummers er dan over blijven voor Pinkpop ik denk zo’n 30 toch zeker.
Ik bedoel dat Pinkpop ieder jaar de settijden voor de headliners korter op papier zetten dan dat het in werkelijkheid is.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Het heeft in ieder geval wel impact!!
Gister rond deze tijd ook op ticketswap gekeken vandaag weer en dan zit er een behoorlijk verschil in.
Snap wel dat het wat uitloopt maar de nieuweling niet natuurlijk ook zie ik dat elke act bijna een uur speel dat was voorheen toch ook altijd 3 kwartier tot 50 min?!
Wel een beetje een klote editie eigelijk
Maar toch heb ik er zin in nog 30 dagen
 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Laten we vooral blij zijn dat Pinkpop niet op Pinksteren is dit jaar met de koudste Pinksteren in aantocht sinds 2001. Destijds dronk ik nog in zulke mate dat ik het niet koud kon krijgen maar die tijden zijn veranderd; nu moet ik een trui aan bij zulk weer :p.

Over 30 dagen is het heerlijk weer en zijn we blij dat het programma zo slecht is omdat we dan des te meer kunnen genieten van het aangename gezelschap waarin we ons bevinden.

20 minuten minder headliner gaat voor mij de dag niet verpesten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken