Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Trivium staat op 13 juni in Eindhoven. Had prima gekund op Pinkpop zaterdag of zondag.
Ik meen dat Trivium op NovaRock en Greenfield staat dat weekend en de 12e op Download Frankrijk.
Ik heb het vermoeden (gezien de datum in Eindhoven) dat er wel iets gepuzzeld is, maar toch niet gepast heeft?
Alhoewel er toch wat 'harder' gitaarwerk op Pinkpop staat, denk ik dat Download Frankrijk voor Pinkpop niet helemaal handig is geweest voor enkele boekingen.
Tenminste, dat is mijn vermoeden...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
http://www.1limburg.nl/grote-indoor-watersporthal-landgraaf
Grote indoor watersporthal Landgraaf

In park Rauwenhof in Landgraaf wordt indoor watersporthal Endless Summer gepland.
Hier kunnen liefhebbers in een 250 meter lange hal met water op nagebootste golven surfen, bodyboarden en waterskiën.

Surfparadijs
Endless Summer is één van de projecten waaraan onder begeleiding van de Internationale Bauaustellung Parkstad wordt gewerkt. Aanvankelijk was het de bedoeling om de waterplassen van groeve van Sibelco (voorheen Sigrano) in Heerlerheide om te toveren tot surfparadijs. Initiatiefnemer Boris Zinzen uit Voerendaal: "Maar de IBA zag actieve, sportieve recreatie liever in de hoek van Snowworld landen. Wij richten ons nu op de plek waar in 2008 al park Waterworld was gepland. Wij zijn vooralnog naar buiten toe voorzichtig, maar het ziet er goed uit."

Olympische Spelen
Surfen op kunstmatig opgewekte golven wordt wellicht in 2020 ingevoerd bij de Olympische Spelen, weet Zinzen, zodat de sport zich kan voegen naar uitzendrechten. Zinzen: "Dan wordt ons project nog interessanter. De bak water wordt 250 meter lang en 37 meter breed. Met riffen op een vast punt, zodat de golven precies goed breken. Iets soortgelijks is alleen in Engeland gebouwd."

Dinsdag in Dagblad De Limburger/Limburgs Dagblad een interview met IBA-bazen Jo Coenen en Guido Derks.

Zover ik heb begrepen was de voormalige planning van Waterworld Landgraaf op locatie waar Camping B is.
Tussen Mensheggerweg en Doctor Calsstraat in Landgraaf tegenover Mondo Verde.
( In deze links van de toenmalige plannen te zien https://www.technischweekblad.nl/nieuws/plan-voor-waterparadijs-in-landgraaf/item4820 en http://www.oeverzaaijer.nl/en/project-08-803-Waterworld%20Park+Rouenhof.htm )


Het is voor mij op dit moment niet duidelijk of deze plannen invloed gaan hebben op de locatie Camping B voor Pinkpop??


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Hé, Jan Smeets lees je mee, nog een locatie voor leuke concertjes?
Het is dan wel outdoor, in tegenstelling tot MECC of Rodahal maar wel meer capaciteit.
Het is dan kleiner dan Megaland, maar wel met veel beschikbare faciliteiten inclusief beschikbare parkeergelegenheid.
Vraag me af hoeveel staanplaatsen het veld heeft bij concerten, een deel tribune zal nog wel ca 14000 beschikbare zitplaatsen zijn van de bijna 20000.
Ik gok zo rond 30.000 capaciteit bij concertopstelling in het stadion, zeg maar ca de helft van Megaland.

http://www.1limburg.nl/roda-stadion-de-verhuur
Roda JC gaat de ruimten van het stadion veel actiever verhuren om extra inkomsten te krijgen.
Op de kleedkamer van het eerste elftal na is alles te huur. Ook trouwen op de middenstip is mogelijk. De eerste grote klapper is Kingsdream Festival op Koningsdag.

Extra inkomsten
Gemeente Kerkrade verwacht, als stadioneigenaar, van Roda dat het op niet-wedstrijddagen extra inkomsten binnenhaalt die de jaarlijkse financiële last (1 miljoen euro) voor de gemeente verlichten. De eerste resultaten van de nieuwe actieve aanpak zijn hoopgevend, oordelen gemeente en PLS Events.
Zonder op bedragen in te gaan is in februari een goede omzet gedraaid en wordt over deze maand een vergelijkbaar bedrag verwacht.

PLS Events
De afspraak met de gemeente is dat de inkomsten op wedstrijddagen voor Roda JC zijn, op andere dagen delen gemeente en voetbalclub de winst. PLS Events verwacht op 1 juli break-even te hebben gedraaid, uit de kosten te zijn gekomen en daarmee Kerkrade te hebben overtuigd van de nieuwe opzet.

Kunstgrasveld
Kingsdream Festival is het eerste grote evenement, dat op 27 april plaatsvindt op het parkeerterrein van het stadion. Het kunstgrasveld is ook beschikbaar, maar dat moet dan met platen worden afgedekt.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Poppodium 013

BEVESTIGD: punkrock grootheid The Offspring staat op donderdag 16 juni voor een exclusieve NL show in 013! Als support komen de punkveteranen van Good Riddance mee. Later maken we nog een support bekend. Voorverkoop start zaterdag 26 mrt om 10:00 uur: http://www.013.nl/programma/4189/the-offspring
Event: https://www.facebook.com/events/1538668753094303/


dus geen pinkpop
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
425
119
Lekker is dat toch weer mooie namen die geen kans maken helaas helaas heb er weinig vertrouwen in dat er nog iets leuks bij komt! Het zij zo
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
Ook al geen Offspring dus. Ben bang dat er niks fatsoenlijks meer bijkomt. We zullen het met een door 3FM kapotgedraaide overschatte artiest moeten doen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
The offspring in 013….kon dat nou niet iets centraler?
ja, en Slayer exclusuef naar Doornroosje. Stond nog geen NL datum en FortaRock was al compleet.
Hadden nog wat gaatjes vrij voor NL-festivals als Pinkpop of Bospop. Maar ik denk dat MOJO niet de ballen heeft met dit gitarengeweld, beetje jammer dat MOJO dat niet aandurft imo...
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
bcmrmaybe wrote:
The offspring in 013….kon dat nou niet iets centraler?


ja, en Slayer exclusuef naar Doornroosje. Stond nog geen NL datum en FortaRock was al compleet.
Hadden nog wat gaatjes vrij voor NL-festivals als Pinkpop of Bospop. Maar ik denk dat MOJO niet de ballen heeft met dit gitarengeweld, beetje jammer dat MOJO dat niet aandurft imo…

Ik zie Slayer al backstage lopen naast Douwe Bob!
Hahaha
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
lol... :)

btw, iets anders...
Ik verwacht op korte termijn update-info over de stand van de kaartverkoop (hint, met name over weekend- en zondagkaarten).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
btw, iets anders…
Ik verwacht op korte termijn update-info over de stand van de kaartverkoop (hint, met name over weekend- en zondagkaarten).

En kun je nog wat meer info geven Dennis?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Mensen er is AL een Pinkpop 2017 topic....

Check HIER alvast het eerste Pinkpop 2017 nieuws!

Voor Pinkpop 2016 blijven we in dit topic ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
@dennisvdbr Met dat nieuws over de kaartverkoop etc. doelde je op dat interview met Jan Smeets wat vrijdag op festileaks staat?
 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
Heeft iemand hier al de Pinkpop Collector tickets binnen? Niet dat ik me zorgen begin te maken, maar ben gewoon benieuwd.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Mensen er is AL een Pinkpop 2017 topic….

Check HIER alvast het eerste Pinkpop 2017 nieuws!

Voor Pinkpop 2016 blijven we in dit topic
1f609.png

En Pinkpop 2019 met Dire Straits/Police? :p

Overigens staat The Offspring (door velen getipt voor PP) in 013 op 16 juni. Had toch ook niet misstaan denk ik.
Opvallend dat jaarlijks veel prima namen niet op PP staan terwijl ze wel geschikt en in de buurt zijn c.q. beschikbaar zijn en een losse show doen.
Ik vrees voor een hoog meuk gehalte onder de resterende namen.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Heeft iemand hier al de Pinkpop Collector tickets binnen? Niet dat ik me zorgen begin te maken, maar ben gewoon benieuwd.

Ik ben er ook nog steeds op het wachten, ik dacht dat ik in een bericht zag dat er een paar weken voor pinkpop de kaartjes verstuurden worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
bcmrmaybe wrote:
http://forum.festileaks.com/members/dennisvdbr/@dennisvdbr Met dat nieuws over de kaartverkoop etc. doelde je op dat interview met Jan Smeets wat vrijdag op festileaks staat?


zo iets…
Maar ik meen vernomen te hebben dat het bordje uitverkocht voor weekend- en zondagkaarten inmiddels afgestoft zal worden. Dat verwacht ik dus op kort termijn. Maar kan zijn dat ik dat verkeerd heb begrepen, volgens mij zijn er nog enkele kaarten te verkrijgen voro zondag.

Ticktetmaster geeft weer ‘uitverkocht’ aan in ieder geval bij de weekendkaarten, dus die laatste 400 zullen er nu ook uit zijn denk ik?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Nog iets anders, wie wil er wel komen naar de Festileaks (Forum) Meeting ?
De meeste hier hebben wel de kaarten al aangeschaft, toch.
Kijken we later wel hoe we verder kunnen plannen, op dag en tijd ivm o.a. tijdschema, dat is voor later…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken