Pinkpop 2016

Is het nog mogelijk dat The Prodigy op pinkpop komt te staan? (Totaal geen verstand van lineups raden, dus misschien wordt dit gezien als domme vraag). Weet dat ze wel op paaspop staan, maar verder niks meegekregen over festivals meer naar de zomer toe. Zou ze in ieder geval super graag willen zien :)

Is het nog mogelijk dat The Prodigy op pinkpop komt te staan? (Totaal geen verstand van lineups raden, dus misschien wordt dit gezien als domme vraag). Weet dat ze wel op paaspop staan, maar verder niks meegekregen over festivals meer naar de zomer toe. Zou ze in ieder geval super graag willen zien :)
Volgens mij staan ze op de meeste festivals deze zomer als headliner.
Ik zie The Prodigy niet meer komen voor 1 van de laatste 2 plekken op 3FM-stage.
Tja, de 10e juni staan ze op Greenfield Zwitserland, 11 en 12 juni nog niets in de planning staan.

btw, zie nu dat Nightwish 11 juni op Greenfield staat, dus met 12 juni op Download UK vallen ze af voor 3FM-stage.
Na Biffy Clyro op Lowlands, nu ook Nightwish doorstrepen voor Pinkpop.
Maakt de 2 overgebleven 3FM-stage spots nog meer onduidelijk voor mij...
Dat waren toch wel de plekken waar ik hoop heb op nog 2 leuke namen, de rest heb ik geen verwachting.

Volgens mij staan ze op de meeste festivals deze zomer als headliner.
Ik zie The Prodigy niet meer komen voor 1 van de laatste 2 plekken op 3FM-stage.
Tja, de 10e juni staan ze op Greenfield Zwitserland, 11 en 12 juni nog niets in de planning staan.

btw, zie nu dat Nightwish 11 juni op Greenfield staat, dus met 12 juni op Download UK vallen ze af voor 3FM-stage.
Na Biffy Clyro op Lowlands, nu ook Nightwish doorstrepen voor Pinkpop.
Maakt de 2 overgebleven 3FM-stage spots nog meer onduidelijk voor mij…
Dat waren toch wel de plekken waar ik hoop heb op nog 2 leuke namen, de rest heb ik geen verwachting.

De namen voor Pukkelpop zijn gedropt......maar nog geen resterende Pinkpop namen helaas

De namen voor Pukkelpop zijn gedropt……maar nog geen resterende Pinkpop namen helaas

Tja, misschien nog deze week. Of volgende week woensdag?
Met een maand na de persconferentie en een dagje waar heel veel festivals namen gedropt hebben was ik in de veronderdstelling dat 1 + 1 = 2, maar helaas....

Toch denk ik niet dat het lang duurt.
Er worden namelijk inmiddels festivals rond die periode qua affiche compleet gemaakt met de laatste aankondigingen.

Rockavaria heeft o.a. Dog Eat Dog toegevoegd aan de line-up.
Lijkt me wel een mooie voor Brand-tent, naam nog niet veel zien voorbij komen.
Leuke Pinkpop Classic naam ook, stonden ooit in 1996 op Pinkpop.

Die stonden in 2014 op het gratis festival BOOCH! in Heerlen voor enkele tientallen mensen te spelen.
Ouderwets feestje maar hun tijd lijkt zwaar voorbij.

Die stonden in 2014 op het gratis festival BOOCH! in Heerlen voor enkele tientallen mensen te spelen.

Was in mijn tijd echt de shit...zou ze graag eens weer willen zien.......Who de King!!!!

DennisvdBr wrote:
Rockavaria heeft o.a. Dog Eat Dog toegevoegd aan de line-up.
Lijkt me wel een mooie voor Brand-tent, naam nog niet veel zien voorbij komen.
Leuke Pinkpop Classic naam ook, stonden ooit in 1996 op Pinkpop.

Was in mijn tijd echt de shit…zou ze graag eens weer willen zien…….Who de King!!!!
Dog Eat Dog mag dan van mij nog altijd hoor, Stage 4 dan? Lijkt me geen probleem...

Ik heb nog altijd het idee dat Dazzled Sticks kunnen, in combi met Rico & Sticks en #OpgezwolleTotNu lijkt me dat niet een vreemde toevoeging voor Pinkpop.
Dazzled Sticks heeft al een aantal festivals in de agenda staan en Rico & Sticks oa naar Sziget.
Opgezwolle en Tjeerd Bomhof zijn geen onbekende voor Pinkpop, lijkt me wel zo'n NL-act die nog er bij kan komen.

Overigens zijn er nog steeds via Ticketmaster weekend kaarten te bestellen en op Ticketswap staan al tickets voor minder dan 185 euro.

Overigens zijn er nog steeds via Ticketmaster weekend kaarten te bestellen en op Ticketswap staan al tickets voor minder dan 185 euro.

Ook op marktplaats zijn prijzen voor kaartjes flink gedaald!
Met name de dagkaartjes staan er al veel voor €75,- te koop.

Land Graaf wrote:

Ook op marktplaats zijn prijzen voor kaartjes flink gedaald!
Met name de dagkaartjes staan er al veel voor €75,- te koop.

Als bij de laatste 2 3FM-stage plekken niets leuks bij komt veranderd aan die situatie ook niet heel veel meer qua kaartverkoop.
De acts die naar Brand-bier-stage en Stage 4 komen zullen niet nog veel kaartverkoop lostrekken, om maar te zwijgen over Garden of Love...
Ik vind het wel prima zo... Op die paar duizend dagkaarten na en met een paar honderd extra weekend kaarten over mag Pinkpop niet klagen hoor.

Toevoeging IOW zelfde weekend...
Official Isle of Wight Festival

THIS IS IT!! The Who and Richard Ashcroft
toegevoegd als zaterdag headliner The Who, samen met Ashcroft (de ene van de verve), niet dat ik The Who verwacht op zondag op de open plek op 3FM-stage...
Maar Ashcroft ergens op Brand-stage of Stage 4, lijkt me niet verkeerd toch?

Daarbij, vreemd dit jaar IOW, bekijk die line-up eens, http://www.isleofwightfestival.com/line-up.aspx
Alweer in het zelfde weekend als ook Pinkpop, normaal gezien altijd wel enkele overeenkomstige namen.
Dit jaar, nog geen enkele overeenkomstige naam tussen IOW en Pinkpop.
Dat vind ik toch best vreemd hoor.
Terwijl er wel een aantal tussen staan die wel kunnen passen in de Pinkpop line-up.
Als ik naar de line-up van Pinkpop nu kijk, denk ik dat de Download naam op 3FM-stage zaterdag komt.
Er kunnen best 2 a 3 namen van de IOW line-up passen in Brand-stage of Stage 4, bijvoorbeeld een paar classics die op zaterdag en zondag nog kunnen passen.
Bijvoorbeeld aansluitend bij het 80's gevoel van Doe Maar op zaterdag zoals Mike & The Machanics of Adam Ant, of aansluitend aan Richie en McCartney op zondag The Buzzcocks of Status Quo, om maar gewoon wat voorbeeldjes te noemen...

Pinkpop gaat met die laatste vijf namen echt niet ineens magischerwijs een goede lineup krijgen hoor, kun je net zo goed naar Isle of Wight zelf gaan haha.

Pinkpop gaat met die laatste vijf namen echt niet ineens magischerwijs een goede lineup krijgen hoor, kun je net zo goed naar Isle of Wight zelf gaan haha.

Pinkpop krijgt gewoon Beck, The National, Het mongolisch mannenkoor met harp, David Bowie in geestvorm en Gutterdammerung erbij :-)

Zou de bloody beetroots nog wel een plaatsje in de tent willen geven.
Was een jaar of 5 geleden een mooie ervaring.
Een uur lang ging echt de hele rent op en neer.

Als liefhebber van de "hardere" muziek heb ik eens een beetje research gedaan.
Bullet For My Valentine lijkt me dan wèl weer een kanshebber. Zij hebben 12 juni nog niks staan, spelen de dag ervoor in Finland en de dag erna nergens. Verder hebben zij ook nog geen Nederlandse zomeroptredens, en aangezien dat FortaRock alle namen vrij heeft gegeven lijkt het me toch wel mogelijk als je er ook nog eens bij optelt dat All Time Low en Bring Me The Horizon (zelfde scene) die dag ook op Pinkpop staan. Voor dat volk kan BFMV wel een reden zijn om een ticket te kopen.
Dan hebben we nog Trivium. Zij hebben de 11e en de 12e nog niks staan en hebben nog geen shows in Nederland deze zomer. Lijkt me, als je erbij optelt dat ze een "rustiger" album op zak hebben, best kanshebber.
Foreigner heeft 11 juni nog niks staan en speelt geen Nederlandse shows deze zomer: kanshebber.

Meer heb ik van de tourende bands niet kunnen vinden die nog kanshebber zijn (van mijn muziek).

Als liefhebber van de “hardere” muziek heb ik eens een beetje research gedaan.
Bullet For My Valentine lijkt me dan wèl weer een kanshebber. Zij hebben 12 juni nog niks staan, spelen de dag ervoor in Finland en de dag erna nergens. Verder hebben zij ook nog geen Nederlandse zomeroptredens, en aangezien dat FortaRock alle namen vrij heeft gegeven lijkt het me toch wel mogelijk als je er ook nog eens bij optelt dat All Time Low en Bring Me The Horizon (zelfde scene) die dag ook op Pinkpop staan. Voor dat volk kan BFMV wel een reden zijn om een ticket te kopen.
Dan hebben we nog Trivium. Zij hebben de 11e en de 12e nog niks staan en hebben nog geen shows in Nederland deze zomer. Lijkt me, als je erbij optelt dat ze een “rustiger” album op zak hebben, best kanshebber.
Foreigner heeft 11 juni nog niks staan en speelt geen Nederlandse shows deze zomer: kanshebber.

Meer heb ik van de tourende bands niet kunnen vinden die nog kanshebber zijn (van mijn muziek).

Foreigner is wel een fijne classic om op zaterdag te zetten hoor. Echter staan ze 10 juni op SwedenRock en 12 juni in Bulgarije en al maakt dat de kans kleiner door dagen achter elkaar te spelen, kan het wel.
Bullet For My Valentine had ik ook al een paar keer in gedachte. Maar ze spelen dan 5 dagen achter elkaar, ze hebben nu al Luxemburg, Zwitserland, Oostenrijk en Finland achter elkaar, dat is wel erg druk. Maar kan hé...
Trivium op NovaRock, Greenfield en Download FR, lijkt me de kans op komst naar Pinkpop erg klein. Als ik uit ga van het tourschema spelen ze eerst op NovaRock (volgens NovaRock op 10 juni), daarna Greenfield (dat zal dan de 11e zijn) en als laatste Download op de 12e volgens de poster van Download FR. Waarmee Trivium uitgesloten is.

Alien Antfarm en DED zie ik als kanshebbers.....ook de bijna volledige onderkant van het download affiche.....Doe NAPALM DEATH maar. das wel iets voor de Douwe Bob fans

Users who are viewing this thread