Pinkpop 2015

jesse

Playlistbediener
14 nov 2012
25
0
Mij zou het echt vet zijn als Soundgarden komt met Slash, Hollywood Undead en Papa Roach!!!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Soundgarden zou echt vet zijn volgend jaar, dit jaar een beetje gemist. verder vind ik The Treatment zelf vet, goede festivalopener voor eigenlijk Werchter maar misschien ook wel geschikt voor zondag op PP
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ik denk dat we de Foo Fighters wel kunnen opschrijven voor volgend jaar. Daarnaast zou het mij ook verbazen als Coldplay niet zou komen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik denk dat we de Foo Fighters wel kunnen opschrijven voor volgend jaar. Daarnaast zou het mij ook verbazen als Coldplay niet zou komen.
En dan Kings of Leon er nog bij en je hebt precies dezelfde headliners als in 2011 ;)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
KOL gwn vervangen door Muse joh, als Smeets toch bezig is met grote headliners XD
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Als ik op dit moment een gok doe dan denk ik aan: U2, Foo Fighters en Muse.
Máár, die gok kan over een paar dagen anders zijn. We zagen al de poster van Soundwave Australië en die laat al wat leuke namen zien. Dan verwacht ik tournieuws of nieuw werk naast de 3 uit mijn gok o.a. ook van Coldplay, AC/DC, Oasis, RHCP, David Bowie, Iron Maiden, Fleetwood Mac en McCartney. Dus mogelijkheden voor 2015 genoeg imo...
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Geloof me of niet maar ik lieg hier niet over:p

Ik meende gister iemand te zien met een buro pinkpop logo op zn jas op Leeds Festival, ik dacht ik verbeelt me,

Vervolgens ik zit vanmorgen in het vliegtuig terug naar huis, wie komt er achter me zitten, Jan Smeets, en naast mij die man van Buro Pinkpop, waren bandjes/het festival checken en bleken altijd al jaren naar Reading te gaan maar nu een keer leeds.

Jan zei toen ik mn handbagage pakte en jij ook in die modderbende geweest, ik antwoordde ja, hij zei wat vond je allemaal leuk om te zien [Ik uiteraard antwoorden Paramore waarvoor ik kwam e.d.], toen vroeg ik: Wat vonden jullie nou leuk? Dat was Royal Blood, schrijf die maar op want ze keken elkaar echt aan van, die moeten we boeken. Tis een leuke band, zeker een aanrader:)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Geloof me of niet maar ik lieg hier niet over:p

Ik meende gister iemand te zien met een buro pinkpop logo op zn jas op Leeds Festival, ik dacht ik verbeelt me,

Vervolgens ik zit vanmorgen in het vliegtuig terug naar huis, wie komt er achter me zitten, Jan Smeets, en naast mij die man van Buro Pinkpop, waren bandjes/het festival checken en bleken altijd al jaren naar Reading te gaan maar nu een keer leeds.

Jan zei toen ik mn handbagage pakte en jij ook in die modderbende geweest, ik antwoordde ja, hij zei wat vond je allemaal leuk om te zien [Ik uiteraard antwoorden Paramore waarvoor ik kwam e.d.], toen vroeg ik: Wat vonden jullie nou leuk? Dat was Royal Blood, schrijf die maar op want ze keken elkaar echt aan van, die moeten we boeken. Tis een leuke band, zeker een aanrader:)
Nice!!
 

Noel

Playlistbediener
25 aug 2014
28
0
Geloof me of niet maar ik lieg hier niet over:p

Ik meende gister iemand te zien met een buro pinkpop logo op zn jas op Leeds Festival, ik dacht ik verbeelt me,

Vervolgens ik zit vanmorgen in het vliegtuig terug naar huis, wie komt er achter me zitten, Jan Smeets, en naast mij die man van Buro Pinkpop, waren bandjes/het festival checken en bleken altijd al jaren naar Reading te gaan maar nu een keer leeds.

Jan zei toen ik mn handbagage pakte en jij ook in die modderbende geweest, ik antwoordde ja, hij zei wat vond je allemaal leuk om te zien [Ik uiteraard antwoorden Paramore waarvoor ik kwam e.d.], toen vroeg ik: Wat vonden jullie nou leuk? Dat was Royal Blood, schrijf die maar op want ze keken elkaar echt aan van, die moeten we boeken. Tis een leuke band, zeker een aanrader:)

Jan kan het inderdaad op een lijstje zetten voor MOJO. Die doen de rest. Jan heeft uiteindelijk vrij weinig te zeggen over het programma.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Stoffer wrote:</div>
Geloof me of niet maar ik lieg hier niet over:p

Ik meende gister iemand te zien met een buro pinkpop logo op zn jas op Leeds Festival, ik dacht ik verbeelt me,

Vervolgens ik zit vanmorgen in het vliegtuig terug naar huis, wie komt er achter me zitten, Jan Smeets, en naast mij die man van Buro Pinkpop, waren bandjes/het festival checken en bleken altijd al jaren naar Reading te gaan maar nu een keer leeds.

Jan zei toen ik mn handbagage pakte en jij ook in die modderbende geweest, ik antwoordde ja, hij zei wat vond je allemaal leuk om te zien [Ik uiteraard antwoorden Paramore waarvoor ik kwam e.d.], toen vroeg ik: Wat vonden jullie nou leuk? Dat was Royal Blood, schrijf die maar op want ze keken elkaar echt aan van, die moeten we boeken. Tis een leuke band, zeker een aanrader:)


Jan kan het inderdaad op een lijstje zetten voor MOJO. Die doen de rest. Jan heeft uiteindelijk vrij weinig te zeggen over het programma.

Dit dus, Jan heeft al jaren niet veel meer over het programma te zeggen. Royal Blood lijkt me verder wel een logische naam. Na sterke shows op Lowlands en Werchter én een goed ontvangen debuutalbum, kan een show op Pinkpop eigenlijk niet missen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Hij zal zeker niks te zeggen hebben over de meerderheid van de artiesten, toch denk ik dat hij artiesten kaan aankaarten bij MOJO en dat zij daar serieus achteraan zullen gaan als het past op Pinkpop/tourschema. Verder inderdaad meer dan logische naam voor volgend jaar. laat ze maar mooi in de tent staan :D
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Jaa ze waren op Leeds erg goed! Volgeladen 2e podium (tent is daar het 2e podium). Engelsen waren zeer te spreken over de band en ze hebben er zelfs al best veel fans!

Denk inderdaad dat Jan en Buro Pinkpop best dit soort uitjes maken om te zien met name hoe het elders geregeld is en of er nog wat leuks rondloopt. Grappig was ook dat Jan zei dat hij Die Antwoord een ramp vond dat zij nog optraden haha:p Achja, ik hoop maar op een paar namen:

Fall Out Boy
All Time Low (komen elk jaar zowat naar Nederland)
Paramore (Onwaarschijnlijk, zijn uitgetourt met hun laatste album)
Papa Roach (Dit weekend weer supergoed trouwens! Lachen die gasten)
Enter Shikari (Waarom niet voor 3FM stage? Damn die band is echt supergoed! Alleen niet echt een PP naam)

Als we het over headliners hebben: Queen (+adam lambert als vocals), Foo Fighters, Coldplay, Muse, Paramore? (Geloof me ze missen hier zo zwaar de waardering die ze daar kregen, wat een topshow gaven zij weg! Hayley klonk btw echt heel goed live, beter dan andere keren dat ik ze zag plus Let The Flames Begin ---> Part II is toch kippenvel full show: https://www.youtube.com/watch?v=S8EVET9yIu0)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Paramore kan Pinkpop natuurlijk niet headlinen, ik was er vorig jaar bij in de HMH, maar die was nog niet eens uitverkocht. Wel een leuk bandje trouwens. Ik zet in op Foo Fighters, Coldplay en een wat oudere en verassende naam, Neil Young of Paul McCartney. Ik denk dat Pinkpop de lijn van vorig jaar door gaat trekken dus. Waarom ook niet?

Andere bands die ik wel zie komen: The Cat Empire, Deaf Havana, London Grammar, Hozier, George Ezra, The 1975, Royal Blood, The Gaslight Anthem, The Script, Slash & Myles Kennedy, Alt-J, Lily Allen, Ben Howard, Jack White, CHVRCHES en The War on Drugs.
 

Noel

Playlistbediener
25 aug 2014
28
0
Paramore kan Pinkpop natuurlijk niet headlinen, ik was er vorig jaar bij in de HMH, maar die was nog niet eens uitverkocht. Wel een leuk bandje trouwens. Ik zet in op Foo Fighters, Coldplay en een wat oudere en verassende naam, Neil Young of Paul McCartney. Ik denk dat Pinkpop de lijn van vorig jaar door gaat trekken dus. Waarom ook niet?

Andere bands die ik wel zie komen: The Cat Empire, Deaf Havana, London Grammar, Hozier, George Ezra, The 1975, Royal Blood, The Gaslight Anthem, The Script, Slash & Myles Kennedy, Alt-J, Lily Allen, Ben Howard, Jack White, CHVRCHES en The War on Drugs.

De lijn wordt niet doorgetrokken, de lijn wordt zelfs verhoogd! MOJO zei: als U2 gaat touren staat U2 op Pinkpop. U2 gaat touren, of ze op Pinkpop staan is afwachten. Ik hoop in december een aantal bevestigde namen mede te kunnen delen. Verder zie ik de Foo Fighters headlinen, Coldplay echter niet. Mede doodat deze bands samen in 2011 op Pinkpop hebben gestaan. Dat zou te standaard zijn.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ja, weetje Gloeilamp ik dacht er dit weekend overna.

In Engeland is de muziek die wij op PP zien bijvoorbeeld primair, dance is daar lang niet zo populair (Hardcore/hardstyle ook niet).

Ik dacht het volgend ik weet niet hoe jullie erover denken:
Het Rijtje headliners is niet groot omdat er op de radio's niet genoeg aandacht besteed word aan bands die groter kunnen worden dan ze nu zijn in Ned. het gros luistert 538, daarna 3FM, maar de jeugd met name Slam FM ook, wat je krijgt is verloedering van het Genre, nieuwere bands scoren geen hits (Die je vaak nodig hebt voor headlinerspot en bekendheid dus), waardoor niet snel nieuwe headliners doorstromen, waardoor je vooral dezelfde headliners vind. Ik denk dat als andere bands meer hits scoorden dat je dan veel meer opties voor de headliners krijgt.
 

Noel

Playlistbediener
25 aug 2014
28
0
Ja, weetje Gloeilamp ik dacht er dit weekend overna.

In Engeland is de muziek die wij op PP zien bijvoorbeeld primair, dance is daar lang niet zo populair (Hardcore/hardstyle ook niet).

Ik dacht het volgend ik weet niet hoe jullie erover denken:
Het Rijtje headliners is niet groot omdat er op de radio’s niet genoeg aandacht besteed word aan bands die groter kunnen worden dan ze nu zijn in Ned. het gros luistert 538, daarna 3FM, maar de jeugd met name Slam FM ook, wat je krijgt is verloedering van het Genre, nieuwere bands scoren geen hits (Die je vaak nodig hebt voor headlinerspot en bekendheid dus), waardoor niet snel nieuwe headliners doorstromen, waardoor je vooral dezelfde headliners vind. Ik denk dat als andere bands meer hits scoorden dat je dan veel meer opties voor de headliners krijgt.

Helemaal mee eens!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Is Snow Patrol al ergens genoemd hier? Lijkt mij ook nog wel een mogelijke headliner voor Pinkpop.
Mumford & Sons kan het vast ook wel, maar nog geen zekerheid of die touren volgend jaar. En het zou misschien ook wat snel zijn na 2012.

Maar misschien moeten we het meer 'pop' zoeken. Als ik soms die reacties lees op de Pinkpop facebook zou Bastille/Passenger/Imagine Dragons/Ed Sheeran best kunnen headlinen :'). En dit jaar had Stromae dat ook wel kunnen doen terwijl blijkbaar het meerendeel van het publiek niet zit te wachten op AM en Arcade Fire.

Ik ben benieuwd waar ze mee komen, maar nu gok ik op Snow Patrol/FF/U2.
 

Noel

Playlistbediener
25 aug 2014
28
0
FF/Snow Patrol/U2 zou vet zijn. Als Pinkpop op Pop overstapt, kan ze dat vrij snel de kop kosten. Tevens was Arcade Fire in verhouding veel te duur.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Ik dacht het volgend ik weet niet hoe jullie erover denken:
Het Rijtje headliners is niet groot omdat er op de radio’s niet genoeg aandacht besteed word aan bands die groter kunnen worden dan ze nu zijn in Ned. het gros luistert 538, daarna 3FM, maar de jeugd met name Slam FM ook, wat je krijgt is verloedering van het Genre, nieuwere bands scoren geen hits (Die je vaak nodig hebt voor headlinerspot en bekendheid dus), waardoor niet snel nieuwe headliners doorstromen, waardoor je vooral dezelfde headliners vind. Ik denk dat als andere bands meer hits scoorden dat je dan veel meer opties voor de headliners krijgt.

Het zit net anders om, populaire bands krijgen meer airplay. Zodra een band op eigen kracht volle zaaltjes gaat trekken en meer hits krijgt neemt daarna de airplay toe. "Want : dat is wat de mensen willen horen." Daarbij, hoe langer een band bestaat, hoeveel groter de vijver om deze hits uit te halen, des te meer er verspreid kunnen worden in de playlists van deze zenders. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor die bands.
Voor de headliner spot vind ik ook wel dat daar een soort "exclusiviteit"-gehalte aan moet zitten, zoals bijvoorbeeld imo :
- zelden of lang niet op tour,
- wel (bijna) jaarlijks succesvol op tour, maar nog niet op dat ene festival,
- de act moet minimaal 1 headliner-set kunnen vullen met minimaal 2 a 3 albums op zak
- minimaal 3 a 5 knal-hits (verdeeld over de start / break / afsluiting),
- Amerikaanse (headline-waardige) bands gaan voor op de Europese bands t.o.v. de headline positie,
- de act moet toch ook al eens grote stadions uitverkocht hebben, want dat bepaald mede of die festivaldag ook zal uitverkopen.
(maar dat is dus mijn mening hé)

Wat betreft Snow Patrol...
Ik zal zo niet 1 2 3 weten wat de plannen van Snow Patrol zijn, de facebook is ook niet heel verhullend (Gary zet wel wat funny-stuff er op :wink: ).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken