The National

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
597
572
Geniet er allen van, ook voor mij, heb helaas m'n kaartjes moeten/kunnen verkopen, maar ben nu niet zo heel vrolijk nu.... 😔
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Hier heel veel zin! Luister al een paar weken nauwelijks iets anders, mede door de nieuwe albums. Nu wat live-opnames op youtube tijdens het koken om nog beter in de sfeer te komen. Recente setlists zien er top uit.

Hopen dat niet al teveel publiek de vrijmibo naar de ziggo doortrekt.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Ook maar een kaartje gekocht via Ticketswap. Hoop dat ze Lemonworld spelen. :)
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
548
409
Hier ook een staanplaats, maar kan me goed voorstellen dat het vanaf een zitplaats ook prachtig is. Toevallig vandaag voor werk in de buurt, dus ook gelijk door naar Amsterdam 😉
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Geniet ervan. Dat deze kwelling snel voorbij is en men jaloezie kan verdwijnen...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
Lit Up! De band is in wereldvorm, maar de setlist was wel erg basic. Ik zag the National voor het eerst in 2012 en het 'hart' van de setlist is in die jaren eigenlijk niet veranderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Lit Up! De band is in wereldvorm, maar de setlist was wel erg basic. Ik zag the National voor het eerst in 2012 en het 'hart' van de setlist is in die jaren eigenlijk niet veranderd.
Ben eigenlijk wel eens wat betreft de setlist. Op lowlands deed het mij iets meer. Verder wel echt een zeer goede show hoor, mij hoogtepunt op Don’t Swallow the Cap.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Topshow, als verwacht. Persoonlijk niet beter dan de vorige keer (2016) maar had dat ook niet gedacht.

Nieuwe nummers komen live goed uit de verf en passen goed bij het oudere werk. The National bouwt stilletjes een heel sterk en groot oeuvre op. Hoogtepunten kwamen al vroeg in de set met een verrassende uitvoering van Tropic Morning News, Bloodbuzz Ohio en I Need My Girl. Vond de lichtshow en schermen achter het podium wat tegenvallen, als enig en klein puntje van kritiek.

Publiek viel me daarentegen alles mee. Stond wat rechtsvoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Lit Up! De band is in wereldvorm, maar de setlist was wel erg basic. Ik zag the National voor het eerst in 2012 en het 'hart' van de setlist is in die jaren eigenlijk niet veranderd.
Eens, de 3 tranentrekkers komen voorbij en de hitjes. Goed concert maar niet zo speciaal
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Nog nooit eerder live gezien, erg goeie show. Geen buitencategorie, maar wel gewoon prima band. Gaat mijn top10 beste shows van dit jaar denk ik net niet halen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Voor mij gewoon een van de betere optredens van dit jaar. Hun muziek weet me zo enorm te pakken. Keihard meelopen, ieder nummer van A naar B meegezongen. About Today kwam ook enorm emotioneel aan ivm privé omstandigheden. Lit Up eindelijk eens live gehoord. Weer aantal goede nieuwe nummers (wat was Space Invaders tering luid op het einde, maar I Like). Vond wel Smoke Detector een beetje rommelig.

Maar ook mooi om te zien hoe die intieme nummers ook gewoon werken in een stadion omgeving. Wat een enrome goede band is het toch ook. Alles was raak voor mij vanavond. Ok niet hun beste keer ooit dat ik ze zag, maar deze komt echt wel hoog te staan.
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
59
37
Ik ben ook geweest, in extremis nog een kaartje van 65 euro via de doorverkoop van Ticketmaster kunnen bemachtigen.
De show was goed, alleen vond ik het geluid niet zo denderend. Misschien lag het aan mij maar ik vond dat de hoge tonen iets te fel stonden. Ik ben beter gewoon in de Ziggo Dome.

Maar voor het overige was het concert en alles er om heen goed; een kanshebber voor de festivals volgend jaar.

Nog dit : de terugreis vanuit Amsterdam verliep niet zonder moeite. Veel wegwerkzaamheden op een vrijdagavond in Nederland.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Voor mij gewoon een van de betere optredens van dit jaar. Hun muziek weet me zo enorm te pakken. Keihard meelopen, ieder nummer van A naar B meegezongen. About Today kwam ook enorm emotioneel aan ivm privé omstandigheden. Lit Up eindelijk eens live gehoord. Weer aantal goede nieuwe nummers (wat was Space Invaders tering luid op het einde, maar I Like). Vond wel Smoke Detector een beetje rommelig.

Maar ook mooi om te zien hoe die intieme nummers ook gewoon werken in een stadion omgeving. Wat een enrome goede band is het toch ook. Alles was raak voor mij vanavond. Ok niet hun beste keer ooit dat ik ze zag, maar deze komt echt wel hoog te staan.
Mag ik vragen waar je stond tijdens het concert? Voor mij raakte een jongen erg emotioneel bij About Today die door zijn vrienden werd omarmd.
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.297
6.493
Het was fantastisch! Waar Matt wel eens in de set moet groeien, was dat gisteren niet het geval. Vanaf de eerste seconde was het raak. Een nagenoeg perfecte setlist. Alle publieksfavorieten zaten erin, maar ook een paar deepcuts. Van oud tot nieuw werd gespeeld en ze leken gisteren iets steviger te "rocken" dan anders. Nummers wat scherper gespeeld. Toevoegingen als Smoke Detector en Space Invader aan de set is natuurlijk een aanwinst.

Geluid goed, publiek fijn, perfecte setlist, band in bloedvorm, fantastisch optreden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken