The National

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Schitterend album. Na de eerste 2 luisterbeurten enkel Dreaming en Coat on a Hook die me niet zoveel doen. Maar met Laugh Track, het al eerdere uitgebrachte Space Invader en zeker Smoke Detector stijgt the National boven zichzelf uit. Meerdere mooie nummers (Crumble pakt me ook wel), maar die 3 zijn echt buitenaards goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Schitterend album. Na de eerste 2 luisterbeurten enkel Dreaming en Coat on a Hook die me niet zoveel doen. Maar met Laugh Track, het al eerdere uitgebrachte Space Invader en zeker Smoke Detector stijgt the National boven zichzelf uit. Meerdere mooie nummers (Crumble pakt me ook wel), maar die 3 zijn echt buitenaards goed!
Helemaal eens. Ook die 2 nummers die me minder doen. De titeltrack is echt mijn favoriet. Ze hebben al veel slow burners gemaakt maar dit is een van hun mooiere. Ook erg benieuwd naar Space Invader live. Nu nog even een Belgische show aankondigen...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.458
1.604
Ik word wel erg blij van Space Invaders en Smoke Detector, had graag gezien dat de plaat wat meer in deze lijn was geweest. De band blijft verder wel erg in dezelfde groef hangen en dat vind ik jammer. Volgende week hoop ik nog een mooie show te zien in de Ziggo, maar voor een volgende show ga ik pas een kaartje kopen na een goed volgend album.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Dit diet me een beetje denken aan Big Thief die in 2019 die 2 platen uitbracht. Net als Frankenstein was ook UFOF een beetje zachter en toegankelijker terwijl Laugh Track en Two Hands met momenten meer schuren, iets 'aardster' zijn.

Over aards gesproken: zouden Alien en Space Invader gelinkt zijn aan elkaar? Twee dikke nummers in ieder geval.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
The National helemaal verkeerd in de agenda gezet, het is over 2 weken al. Ik had 30 oktober voor ogen... Zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Jammer dat ze helemaal niks spelen van Sad Songs for Dirty Lovers. Lucky You of Cardinal Song kan best toch?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.458
1.604
Helemaal niks van I Am Easy To Find, wat een gotspe. Dat vind ik dus de enige, echt goede the National plaat van de laatste tien jaar.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
301
233
Jammer dat ze helemaal niks spelen van Sad Songs for Dirty Lovers. Lucky You of Cardinal Song kan best toch?
Of Available, verleden week ook gespeeld op hun Homecoming festival. Maar de setlist zal nog wel voldoende variëren elk concert denk ik. Veel plezier aan zij die erbij zullen zijn!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Of Available, verleden week ook gespeeld op hun Homecoming festival. Maar de setlist zal nog wel voldoende variëren elk concert denk ik. Veel plezier aan zij die erbij zullen zijn!
1695561046163.png

In Leeds zijn ze even een paar nummers achter elkaar verwend
 
  • Leuk
Waarderingen: dann

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Zin in vrijdag!

Erg blij met de setlist! Leuk dat The Geese of Beverly Road nog wel eens langskomt

 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
547
409
Ik hoop dat ze 'gewoon' eindigen met Vanderlyle Crybaby Geeks, heb ze nu 3x gezien en nog geen één keer live mee mogen maken helaas.

Daarnaast is het leuk dat er sowieso een paar verrassingen inzitten!
En er zullen er veel hier blij worden dat Smoke detector waarschijnlijk wel langskomt;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken