Blur, Gorillaz en andere Damon Albarn avonturen

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.768
8.332

Ik was blijkbaar niet de enige die het onverantwoord druk vond gisteren. “Wij hebben een strikte limiet bij de verkoop van tickets en gaan daar nooit boven”, reageert woordvoerder Steven Latré. “Doordat het plein uitverkocht was, stond het zeker aardig vol, maar er was tijdens het optreden van Blur nog voldoende ruimte achteraan."

En dan daar vlak boven een foto waarop te zien is dat het bomvol stond tot letterlijk aan de uitgang.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Als Lokerse Feesten uitverkocht is, is het geen festival meer, maar een middenplein van een zaalshow in openlucht.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Goed om te horen dat de mannen die hele parking goed meekregen. Ziggo zal voorbij de eerste tien rijen een stuk minder zijn geweest, maar daar binnen was de sfeer ook waanzinnig.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.611
3.153
Ik hoor ook echt iedereen die erbij was laaiend enthousiast over dat optreden.
Volgens mij was élke combi-houder aanwezig die avond!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Ik snap na gisteren een stuk beter waarom die Ziggodome show niet iedereen even goed wist te smaken. In tegenstelling tot in Amsterdam was het op Way Out West al vanaf de eerste noot duidelijk dat het publiek uit de band zijn handen had, waardoor een haast magische wisselwerking ontstond tussen band en publiek. Erg bijzonder om te zien hoe zo'n band die al ruim dertig jaar meegaat onder de indruk kan zijn. Misschien zit er als ik de Springsteen fans moet geloven toch wat in het water daar in Gothenburg. Qua setlist ook een mooie aanvulling op Amsterdam, minder deepcuts maar inmiddels vijf nummers van de laatste plaat en deze keer wel Country House. Aangezien gisteren het totaalplaatje volledig klopte zal dit mijn show van het jaar zijn geweest, waarbij een nog tourronde volgend jaar goed zou smaken.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Op YouTube staat het grootste deel van de opname van de show op Way Out West, opnieuw genieten.

 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.768
8.332
Op YouTube staat het grootste deel van de opname van de show op Way Out West, opnieuw genieten.

Wat een band. Wat een tour. Eentje die hopelijk nog niet afgelopen is.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Blur houdt het weer voor gezien.

Mooie vind ik dan dat het te veel voor 'm was, maar dat hij vervolgens mij wel een aantal andere projecten, nog eens naast zijn andere bands, bezig is.

Voor de rest: niet heel rouwig om. Ben meer fan van zijn solowerk dan van Blur.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.768
8.332
Gelukkig, kan hij zich weer focussen op Gorillaz. Die Blur-show in de Ziggo was toch een aanfluiting. Kunnen ze mooi over een paar jaar wéér een reünie doen. Nostalgie sells.
Grappig, deze band leverde bij mij dan weer m'n show van het jaar én song van het jaar af.

Sowieso goed dat ze ook gewoon een nieuwe plaat uitbrachten (met 2 singles die ook nog eens indie hitjes geworden zijn). Er zijn heel veel 'reünie bands' die er zich veel gemakkelijker vanaf maken...
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Grappig, deze band leverde bij mij dan weer m'n show van het jaar én song van het jaar af.

Sowieso goed dat ze ook gewoon een nieuwe plaat uitbrachten (met 2 singles die ook nog eens indie hitjes geworden zijn). Er zijn heel veel 'reünie bands' die er zich veel gemakkelijker vanaf maken...
Ja ik denk dat ik het nieuwe album binnenkort nog op LP ga kopen. Ik vind de albumcover ook super mooi.

Ik vond het ook wel geinig ik afgelopen Oktober in Spanje was, je The Narcissist ook regelmatig hoorde in de supermarkt. Zou daar normaal meer pop hitjes verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
369
120
Grappig, deze band leverde bij mij dan weer m'n show van het jaar én song van het jaar af.

Sowieso goed dat ze ook gewoon een nieuwe plaat uitbrachten (met 2 singles die ook nog eens indie hitjes geworden zijn). Er zijn heel veel 'reünie bands' die er zich veel gemakkelijker vanaf maken...
@RubenFrusciante laat geen poging ongemoeid om te laten weten hoe kut hij Blur vond ;-)
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Gelukkig, kan hij zich weer focussen op Gorillaz. Die Blur-show in de Ziggo was toch een aanfluiting. Kunnen ze mooi over een paar jaar wéér een reünie doen. Nostalgie sells.

Of net jammer dat er geen 2e kans voor je in zit om Blur live te zien en zo je mening misschien te kunnen herzien. De twee keer dat ik ze zag (Werchter 2013 en Lokerse Feesten dit jaar) vond ik ze echt wel heel goed eigenlijk. Erg sterke liveband naar mijn mening, geen idee waar het misliep in de Ziggo Dome.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken