Pinkpop 2014

Niels van Hulten

Nieuw lid
13 mei 2014
1
0
Ik ga voor het eerst naar Pinkpop, vooral om AM te zien. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om hierbij vooraan te kunnen staan. Editors wil ik ook wel zien dus zat eraan te denken om na dat optreden te blijven staan en zoveel mogelijk naar voren te gaan. Is de mainstage wat dit betreft vergelijkbaar met de Alpha op Lowlands, waarbij er een voorste vak is waar je via de zijkant in kan? Hoe lang van te voren moet ik in dit voorste vak?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Er zijn 2 voorste (security) vakken, kan je links of rechts in. Inloop continu maar wel vol is vol en dan gaat het hek dicht. Kan zijn dat je 15 minuten voor AM (maar dat is mijn gokje) wel naar binnen zou kunnen. Wil je echter geen risico nemen, zorg dan dat je voor het optreden van Editors in 1 van de vakken staat (voorzien van eten/drinken en vooral plaspauze gehad). Dan sla je wel Plant en/of Newman over, maar ben je wel zeker van een plek verder vooraan. Maar dat is maar mijn tip ;)
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Weet iemand of Arctic Monkeys nog wel eens Red light indicates the doors are secured spelen? Dat vind ik wel een gaaf nummer
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Weet iemand of Arctic Monkeys nog wel eens Red light indicates the doors are secured spelen? Dat vind ik wel een gaaf nummer

Denk van niet.

Vooraan komen bij Pinkpop is wel te doen. Als je een kwartiertje voor Editors zorgt dat je voor dat optreden al een goede plek hebt en daarna blijft staan voor de Arctic Monkeys sta je ver vooraan hoor.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.602
4.712
@hierboven
Ik ga zelf achterin het vak staan bij editors, en als dit afgelopen is loop ik zo ver mogelijk naar voren het vak in.
&
De waarschijnlijke setlist nogmaals:

1.Do I Wanna Know?
2.Snap Out of It
3.Arabella
4.Brianstorm
5.Don’t Sit Down ‘Cause I’ve Moved Your Chair
6.Dancing Shoes
7.Old Yellow Bricks
8.Crying Lightning
9.Why’d You Only Call Me When You’re High?
10.Fireside
11.I Bet You Look Good on the Dancefloor
12.She’s Thunderstorms
13.No. 1 Party Anthem
14.Cornerstone
15.Knee Socks
16.Fluorescent Adolescent
17.505

Encore:
18.One for the Road
19.I Wanna Be Yours
20. R U Mine?

 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Weet iemand of Arctic Monkeys nog wel eens Red light indicates the doors are secured spelen? Dat vind ik wel een gaaf nummer
Die is 8 jaar terug voor het laatst live gespeeld dus die klein is heeel klein.
Zie hier: http://www.setlist.fm/stats/songs/arctic-monkeys-3d6bdbf.html?song=Red+Light+Indicates+Doors+Are+Secured
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Het ik vroeg me eigenlijk af,

Oordoppen, hoe genoodzaakt zijn deze en heeft dit ook effect op de kwaliteit van het geluid dat je hoort zonder??

Ik heb namelijk wel sinds dat ik echt veel concerten bezoek vorig jaar dat ik wel merk dat mijn gehoor minder word, alleen draag liever geen oordoppen omdat ik bang ben dat het geluid minder word naar mijn idee..

Off Topic: Weet iemand hoe je je plaatje aanpast :p [met juiste grootte e.d.]
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Over je Avatar weet ik het antwoord niet, ik had er nog geen problemen mee. Volgens mij is er wel iets mee geweest en is er iets over geschreven in het Forum-topic, maar ik weet even niet meer welk sub-topic of wanneer...

Wat betreft oordoppen... IK VERGEET ZE NOOIT MEER!!! Heb al een goeie beschadiging opgelopen in 2006, toen ik ze 1 keer ben vergeten bij een concert. Ben iemand die soms graag wat verder vooraan wil kruipen en da's niet altijd even verstandig, zeker met de decibellen bij concerten en festivals (adviseer ze ZEKER bij Metallica, geloof me!). De oordoppen halen idd wat geluid weg, maar dat is de bedoeling anders werken ze niet. Maar het geluid is zo hard, dat je dat niet meer merkt na een aantal minuten. Ik draag ze altijd, liever iets minder geluid dan een week lang een hoge piep of nog meer beschadiging. Altijd zijn er wel wat mensen die je belachelijk aan kijken, maar heb ik schijt aan, het zijn mijn oren en ik wil graag nog wat concerten/festivals/Pinkpop's meemaken.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Duidelijk, bedankt:) vroeg me met name dus af of het ook minder werd, dat je het minder hoorde :p

En inderdaad, ik ben ook iemand die graag vooraan kruipt xD Dus dan zal ik van de week even kijken :)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik snapte eerst ook nooit zo goed waarom mensen oordoppen in hebben met concerten en festivals maar ondertussen kan ik kan ook niet meer zonder.
Net wat Dennis zegt, het geluid is wat zachter maar dat is juist de bedoeling. En als je daar eenmaal aan gewend bent merk je het verschil niet echt meer en is het alleen maar goed. Je moet alleen niet van die gratis oordoppen nemen dat heeft geen nut, dat zijn meestal van die zachte oordoppen die je in elkaar drukt en weer uitzetten in je oren.. Ik heb zelf Alpine oordoppen, die zijn al een stuk beter en nog betaalbaar.

Edit: En voor je avatar moet je rechtsboven naar dat menutje gaan en dan profiel > verander avatar. De grootte wordt automatisch aangepast enzo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Pinkpop 2014 voorpret !

Vanaf zaterdag 7 juni 15:00 uur kunt u het Limburgse popfestival drie dagen lang in volle glorie volgen op NPO Cultura en npocultura.nl. Maar er is meer: vanaf zondag 1 juni staat NPO Cultura al geheel in het teken van de Pinkpop-voorpret. Met veel aandacht voor de hoofdacts: Metallica, Arcade Fire, Ed Sheeran, en, hoe kan het ook anders, The Rolling Stones! Van zondag 1 t/m vrijdag 6 juni, Pinkpop voorpret op NPO Cultura, vanaf 20:30.

http://www.cultura.nl/genres/popjazzworld/2014/pinkpop-voorpret.html

En voor wie het afgelopen zaterdag wederom gemist heeft, Het Uur van de Wolf met Mr. Pinkpop (3Doc):
http://www.npo.nl/mr-pinkpop-3doc/14-12-2013/NPS_1232986
of
http://www.npo.nl/3doc/10-05-2014/NPS_1245568
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Ik gebruik nooit oordopjes, meestal omdat ik er gewoon niet aan denk. Bij festivals heb ik niet het idee dat dat veel uitmaakt, want je staat buiten en het geluid gaat alle kanten op (blijft niet in een zaal hangen). Bij kleinere concerten waar ik ver vooraan sta merk ik wel vaak dat ik misschien beter oordopjes in had kunnen doen. Ik stond vorig jaar bij Pinkpop ook ver vooraan bij de mainstage, maar daar valt het wel mee, heb je niet per se oordopjes nodig.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Aandacht voor alle hoofdacts... en dan Ed Sheeran noemen en niet Arctic Monkeys, Editors en Avenged Sevenfold... Waarom in godesnaam Ed Sheeran wel als hoofdact noemen, ongelooflijk!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Nog meer voorpret, in de spits van vandaag zit een festival bijlage. Met een best leuk interview met de bazen van Pinkpop, Lowlands/DTRH en BKS/IndianSummer.

Krant staat hier online maar hij laadt best langzaam, festival bijlag begint op pagina 17: http://krant.spitsnieuws.nl/spits/_main_/2014/05/14/spits.pdf
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
Ik gebruik nooit oordopjes, meestal omdat ik er gewoon niet aan denk. Bij festivals heb ik niet het idee dat dat veel uitmaakt, want je staat buiten en het geluid gaat alle kanten op (blijft niet in een zaal hangen). Bij kleinere concerten waar ik ver vooraan sta merk ik wel vaak dat ik misschien beter oordopjes in had kunnen doen. Ik stond vorig jaar bij Pinkpop ook ver vooraan bij de mainstage, maar daar valt het wel mee, heb je niet per se oordopjes nodig.
Dan heb ik nieuws voor je... Maar goed, laat ook maar, daar kom je wel een keer zelf achter.
( Ik heb al een kleine beschadiging, omdat ik ook eens dacht dat het niet hoefde. 1 ding niet vergeten, het groeit niet meer terug dus gehoorschade hoe klein of hoe groot ook is blijvend. Hoe je het merkt, als je heel lang een piep blijft horen is het al te laat. Voorkomen is beter, want er is geen genezen. )
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Weet ik. Ik heb nooit last gehad van een piep of van slechthorendheid na een concert. Ik bedoel meer te zeggen dat het geluid in een kleine concertzaal nog véél harder binnenkomt dan buiten op een evenemententerrein.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken