Nieuwe forumstructuur

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Je toon daarin is scherp
Oneens. Ik geef m'n mening zoals elkander dat die de twee pagina's voordien aangaven, dat die niet strookt met waar de meerderheid van de neuzen heen wijzen hoeft daarom nog geen reden te zijn om dermate te reageren.

Men bekijkt het maar, dit stemt voor een volgende keer van mijn kant niét om op dit forum nog mijn mening bij te dragen.
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Simoni en Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Oneens. Ik geef m'n mening zoals elkander dat die de twee pagina's voordien aangaven, dat die niet strookt met waar de meerderheid van de neuzen heen wijzen hoeft daarom nog geen reden te zijn om dermate te reageren.

Men bekijkt het maar, dit stemt voor een volgende keer van mijn kant niét om op dit forum nog mijn mening bij te dragen.
Jammer om te lezen. Het lijkt me juist goed om je tegengeluid te horen. Maar dan moet er wel oor naar zijn ja. Zoals ik net al toevoegde aan mijn eerdere reactie, ik ben ook van mening dat de reacties wat uit de bocht beginnen te vliegen hier.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Er is een verschil tussen het naar je zin hebben en respectvol met elkaar om gaan.. en het forum niet gebruiken zoals een forum gebruikt hoor te worden. Over het eerste gaat het niet, waarom dat erbij wordt gehaald geen idee.
Dit soort gatekeeping is dus precies wat veel mensen nu stoort.

En volgens mij mag jij je aannames gewoon voor jou houden, verder.
Hé, jij wil toch zo graag mee discussiëren? Dan mag je ook wel wat tegenreacties verwachten.

Wel, het probleem dat ik daarmee dus heb is dat hier verder qua sfeerbeheer hierin niet is gecommuniceerd van 'hey jongens, goed idee doe maar!' of 'idk hoor, lijkt het niet een betere manier om op zus en zo manier het forum te gebruiken'.
Er lezen genoeg mensen van sfeerbeheer mee, die kunnen prima voor zichzelf spreken.
Nooit is er ook maar iemand geweest die de manier waarop het GMM-topic werd gebruikt afkeurde, tot recent..

Ben er zeker voor te vinden, ik vraag me alleen af wat je dan precies doet met andere festivals? Waar hoort welk festival dan bij en wat juist niet?
Als je metal van mainstream scheidt, ben je al een heel eind, en is bijna iedereen tevreden.

Ik begrijp gewoon niet goed waarom die opdeling moet worden gemaakt terwijl bv. een concertaankondiging gewoon in het concertaankondigingen-topic staat. Gaan we daar dan ook al in opdelen?
Ja!
Concertreviews ook apart?
Ja!
Lokerse Feesten heeft een metaldag, ook apart topic?
Metaldag LF kan prima worden besproken in 'Overige metalfestivals'.
Ook in het algemene metaltopic, en eventueel qua relevantie tevens in het Alcatraz-topic.

Sorry, maar dan geraak je me gewoon compleet kwijt.
Dat is vervelend, maar daar hoeft een grote meerderheid zich toch niet voor aan te passen?

En dat er zoveel negatieve reacties op mijn post zijn gekomen, terwijl ik het net als jullie gewoon goed voor heb.. Heerlijk om door te lezen, ik moet me meer verdedigen dan dat überhaupt een constructief gesprek is. Ik stel ook gewoon maar shit voor en denk, op basis van hoe het er vroeger, in andere topics, over de jaren heen hier aan toe gaat, hoe het beter zou kunnen gaan.
Als 'oude garde' zul jij vast gewend zijn aan een bepaalde manier hoe dit forum wordt gebruikt.
Met name in het Pinkpop- en Werchter-topic heeft zich een bepaalde community gevormd.

Nu heeft zich in het GMM-topic op eenzelfde manier een 'parallelle' community gevormd, die het forum net iets anders gebruiken, maar op een verder zeer respectvolle, sociale manier, die klaarblijkelijk heel veel (oude en nieuwe) mensen aanspreekt.

In mijn ogen is het niet aan de oude PP/RW-garde om zich uit te spreken tegen die nieuwere metalcommunity, zeker niet als zelfs mods/team sfeerbeheer daar geen moeite mee lijken te hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik heb alle reacties (nog) niet gelezen. Maar wat mij betreft denk ik juist dat de de huidige indeling prima past bij festileaks en diens profiel. We kunnen het wel indelen in duizend genres en subgrenes, maar uiteindelijk zitten de meeste hier online om over de grote jongens onder de festivals te praten.

we kunnen morgen wel een forum beginnen over techno festivals, maar daar gaan we niet speculeren of Nina Kraviz nu wel of niet deze zomer op Awakenings staat. Als daar animo voor zou zijn, dan ontstaat het hier uit de community. Ik denk niet dat je zoiets door een indeling kan aansporen. Ik heb dat ooit met andere geprobeerd op een ander forum, maar eerlijk is eerlijk dat kwam niet van de grond.

Wel zie zie ik dat bijv. een Roadburn topic een beetje heeft aangeslagen dit jaar. Stel det groeit door dan kan je het altijd nog een grotere rol geven op het forum (of denk aan een Le Gues Who?).

Daarnaast hoeft het forum voor mij ook niet te groot te worden aan gebruikers en topics. Het haalt ook een beetje het intieme er van af wat naar mijn mening belangrijk is op een forum.

Kort gezegd, ik zou de inhoud niet echt veranderen. Dit is wie festileaks is, en je bent mooi zoals je bent zullen we maar zeggen.

Edit: Wat betreft het Graspop forum (klein beetje gelezen). Ik ben er ook een beetje op afgehaakt omdat het voor mij persoonlijk te veel chit chat was, en ook omdat ik naast kaarten voor de zaterdag heb gepakt. Maar dat is ook niet per direct erg dat het even niet voor mij is. Als ik de aantallen bekijk in het topic, is bij veel mensen naar hun zin blijkbaar. Dan is dat forum technisch helemaal prima wat mij betreft, ook al is het minder voor mij geworden.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Volg je de strekking van deze discussie überhaupt wel? Daar mag je nog steeds over praten, alleen wel in dat 'nieuwe' ouwe-jongens-krentenbroodtopic. Snap deze opmerking totaal niet.
Ik snap het allemaal prima, hoor. 😉
En ik ben ook best voorstander van splitsen van het GMM-topic.
Maar niet omdat ik me erger aan bepaalde reacties die ik persoonlijk niet leuk vind, zoals blijkbaar bij jou het geval is.

Mijn punt is dus dat ieder topic bestaat uit reacties die sommige mensen aanspreken, en andere niet.
Ik ga anderen niet voorschrijven waar ze het wel of niet over mogen hebben, kwestie van respect en elkaar wat gunnen.

Maar nu de knuppel toch al in het hoenderhok ligt, en sommigen er voor hun gemak op hebben aangedrongen het GMM-topic op te splitsen, pleit ik voor mijn gemak ook voor een algehele afsplitsing van alle metalgerelateerde onderwerpen, zo hebben we er allemaal wat aan. :)

Vind het trouwens knap dat je zoveel festivals weet op te noemen voor iemand die voor zover ik weet dus niet de andere topics meeleest :) Wel eens dat dit een wat aparte vergelijking is, omdat er eigenlijk nooit wordt gediscussieerd over bovenstaande festivals, maar alleen de belangrijke punten worden neergezet.
Zoals ik al zei ben ik wel degelijk geïnteresseerd in de kleinere metalfestivals, en die staan nu eenmaal nog steeds tussen al die andere in die grabbelton-topics.
Genoemde festivals zijn dan ook een kleine bloemlezing uit die topics.

Die etiquette wordt inderdaad prima gesnapt, maar dat komt ook omdat die etiquette ontbreekt.
Dit vind ik dus klinkklare onzin, er is wel degelijk een hele hoge etiquette in het GMM-topic.
Misschien niet exact dezelfde etiquette als in andere topics, maar dat maakt deze niet gelijk beter of slechter.
Je zult dan ook eerst een betere definitie moeten geven van die etiquette.

Verder eens met Yannick wat betreft het tweede gedeelte (gebeurt niet vaak, woehoe). Er wordt nu ook net gedaan alsof de 'Graspoppers' maar de wijsheid in pacht hebben of zo komt het toch over. Bijzonder...
Vreemd, dat is nu exact het beeld en gevoel wat veel van die 'Graspoppers' krijgen van de PP/RW-elite die in hun geliefde bubbel zitten te prikken...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik weet dus niet of die framing als een strijd van de oude garde tegen de metalcommunity of wat dan ook heel veel toevoegt, @MetalLimbo. Zoals ik eerder al zei, ik zie die trend ook wel in wie welke mening inneemt, maar er zijn ook tegenvoorbeelden, en het is uiteindelijk een beetje een cirkelredenering met een stevige bias.

Maar alle felle woorden ten spijt zijn deze verschillende meningen nog steeds prima verenigbaar lijkt het. Er komt een apart metal hoekje bij, waar iedereen die alleen voor de metal komt zich helemaal thuis voelt, en waar het Graspop Metal Meeting Chat topic precies naar eigen inzicht gebruikt kan worden. Daaronder zijn er specifieke - Nieuws en Geruchten topics voor aankondigingen en speculaties voor verschillende metal festivals, waaronder ook Graspop zelf. Dat is het Graspop topic waar je vanuit het algemene gedeelte van het forum als eerste terecht komt, en waar dus dezelfde "etiquette" gelden als op andere festival topics, ingevuld door de mensen die daar behoefte aan hebben. Concert of album besprekingen die in het metal hoekje gedeeld worden, kunnen door de gebruikers die door het hele forum heen actief zijn met een quote repost makkelijk gedeeld worden in de daarvoor bestemde topics buiten het metal hoekje. Of er voor andere genres behoefte is aan een eigen hoekje is aan anderen om te beslissen, dit zou het overigens ook niet verboden maken om metal te bespreken buiten dat metal hoekje natuurlijk.

Zou iemand hier nu grote problemen mee hebben? Er verandert weinig aan de rest van het forum zoals het nu is, er komt alleen een categorie topics bij die aan een bepaalde vraag voldoet, en het tegelijk mogelijk maakt om de rest van het forum weer een Graspop topic terug te geven wat aan de normale verwachtingen voldoet. Terwijl de mensen die er nu tevreden mee zijn ongestoord hun gang kunnen gaan in het Graspop Metal Meeting Chat topic binnen de Metal Hub. In mijn ogen doorstaat het de meeste kritieken die ik voorbij heb zien komen. Er verandert dan verder niks aan het forum zoals het nu is.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Oneens. Ik geef m'n mening zoals elkander dat die de twee pagina's voordien aangaven, dat die niet strookt met waar de meerderheid van de neuzen heen wijzen hoeft daarom nog geen reden te zijn om dermate te reageren.

Men bekijkt het maar, dit stemt voor een volgende keer van mijn kant niét om op dit forum nog mijn mening bij te dragen.
We geven allemaal maar onze mening.
En meningen kunnen discussie oproepen, wat me toch ook juist de bedoeling lijkt in dit specifieke topic?
Laat je niet zo snel uit het veld slaan, en vat het niet te persoonlijk op, joh! 😉
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik las net overigens wat terug over een dislike knop. Die mag van mij echt verbannen worden van dit forum. Soms kunnen discussies scherp zijn (i’m part of that), en ja.. je mag zelfs niet leuk vinden en er wat van zeggen. Maar een dislike knop is gewoon inhoudsloos en roept negativiteit aan. Ook kan weerhouden van scherpe of (nog) onpopulaire meningen.

Als je een reactie niet leuk vind, ga er inhoudelijk op in. Negeer het, of gaat het je te ver rapporteer het. Maar die dislike knop vind ik inhoudsloos en mag verdwijnen wat mij betreft. Dislike the dislike!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik weet dus niet of die framing als een strijd van de oude garde tegen de metalcommunity of wat dan ook heel veel toevoegt, @MetalLimbo. Zoals ik eerder al zei, ik zie die trend ook wel in wie welke mening inneemt, maar er zijn ook tegenvoorbeelden, en het is uiteindelijk een beetje een cirkelredenering met een stevige bias.
Mijn excuses, het was natuurlijk niet mijn bedoeling om een hele tweestrijd binnen het forum te veroorzaken. Zo zwart-wit is het uiteraard ook absoluut niet.
Bovendien zit in beide communities een 'oude' garde, en is er veel overlap tussen die gardes. 😉

Maar alle felle woorden ten spijt zijn deze verschillende meningen nog steeds prima verenigbaar lijkt het. Er komt een apart metal hoekje bij, waar iedereen die alleen voor de metal komt zich helemaal thuis voelt, en waar het Graspop Metal Meeting Chat topic precies naar eigen inzicht gebruikt kan worden. Daaronder zijn er specifieke - Nieuws en Geruchten topics voor aankondigingen en speculaties voor verschillende metal festivals, waaronder ook Graspop zelf. Dat is het Graspop topic waar je vanuit het algemene gedeelte van het forum als eerste terecht komt, en waar dus dezelfde "etiquette" gelden als op andere festival topics, ingevuld door de mensen die daar behoefte aan hebben. Concert of album besprekingen die in het metal hoekje gedeeld worden, kunnen door de gebruikers die door het hele forum heen actief zijn met een quote repost makkelijk gedeeld worden in de daarvoor bestemde topics buiten het metal hoekje. Of er voor andere genres behoefte is aan een eigen hoekje is aan anderen om te beslissen, dit zou het overigens ook niet verboden maken om metal te bespreken buiten dat metal hoekje natuurlijk.

Zou iemand hier nu grote problemen mee hebben? Er verandert weinig aan de rest van het forum zoals het nu is, er komt alleen een categorie topics bij die aan een bepaalde vraag voldoet, en het tegelijk mogelijk maakt om de rest van het forum weer een Graspop topic terug te geven wat aan de normale verwachtingen voldoet. Terwijl de mensen die er nu tevreden mee zijn ongestoord hun gang kunnen gaan in het Graspop Metal Meeting Chat topic binnen de Metal Hub. In mijn ogen doorstaat het de meeste kritieken die ik voorbij heb zien komen. Er verandert dan verder niks aan het forum zoals het nu is.
Dit is dus zoals gezegd ook mijn ideale scenario.
Je zegt het wellicht alleen wat te stellig, alsof al definitief is besloten dat het er komt.. 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik las net overigens wat terug over een dislike knop. Die mag van mij echt verbannen worden van dit forum. Soms kunnen discussies scherp zijn (i’m part of that), en ja.. je mag zelfs niet leuk vinden en er wat van zeggen. Maar een dislike knop is gewoon inhoudsloos en roept negativiteit aan. Ook kan weerhouden van scherpe of (nog) onpopulaire meningen.

Als je een reactie niet leuk vind, ga er inhoudelijk op in. Negeer het, of gaat het je te ver rapporteer het. Maar die dislike knop vind ik inhoudsloos en mag verdwijnen wat mij betreft. Dislike the dislike!
Niet helemaal eens.
Een duim omlaag kan ook gewoon betekenen dat je het ergens mee oneens bent, en niet per se een 'dislike'.
En al zeker niet een 'dislike' op de persoon zelf.
Ik geef net zo makkelijk iemand een duim omhoog na een duim omlaag, als ik het ergens wel mee eens ben.

Ik vind ook dat we hier over het algemeen heel goed met elkaar omgaan, en hoop ook dat dat zo zal blijven.
Maar ik vind ook dat we af en toe best wel eens een wat pittigere discussie mogen aangaan, zolang dat met respect gebeurt en niet persoonlijk wordt (daar hebben we vanzelfsprekend ons aller team sfeerbeheer voor).
We zijn immers niet allemaal van suiker of van de rubberentegelgeneratie, toch? 😉
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Niet helemaal eens.
Een duim omlaag kan ook gewoon betekenen dat je het ergens mee oneens bent, en niet per se een 'dislike'.
En al zeker niet een 'dislike' op de persoon zelf.
Ik geef net zo makkelijk iemand een duim omhoog na een duim omlaag, als ik het ergens wel mee eens ben.

Ik vind ook dat we hier over het algemeen heel goed met elkaar omgaan, en hoop ook dat dat zo zal blijven.
Maar ik vind ook dat we af en toe best wel eens een wat pittigere discussie mogen aangaan, zolang dat met respect gebeurt en niet persoonlijk wordt (daar hebben we vanzelfsprekend ons aller team sfeerbeheer voor).
We zijn immers niet allemaal van suiker of van de rubberentegelgeneratie, toch? 😉
Het niet eens zijn is helemaal prima, nogmaals dat mag. Maar ik vond de opmerking hier terecht… er is iemand doe de moeite nam op zijn mening op papier te zetten, en krijgt zonder enig pardon een dislike van iemand die zelf niet de moeite neemt om fatsoenlijk te reageren. Wat jij nu ook doet is dan toch beter om te laten met tekst en uitleg waarom jijnhet niet met mij eens bent ipv gewoon een dislike neer te zetten?

Nu ben ik al helemaal geen dan van het beoordelen van elkaars meningen… maar beoordelingen die negatief opgepakt kunnen worden vind ik onnodig? Ik zie niet in wat onnodige negativiteit heeft te maken met rubberen tegels?
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.157
1.374
Ondanks ik nog nooit in het GMM-festival topic ben geweest, heb ik ook een mening die ik maar al te graag eens meegeef. Want hey, we zitten op een forum voor iets hè 😂

Actua, media, sport, … lijken me per definitie geen plaats te hebben op een festivalforum. Wat momenteel echter wel een actief topic is, zou ik niet samen op een hoop gooien. Ik hoor dat gaming actief was? Mooi zo. Laat ons interactie stimuleren! De rest waar amper iets in gepost wordt, kan voor mij samengevoegd worden onder het algemene off-topic. Voor speciale gelegenheden (bv. Olympische Spelen, WK Voetbal, …) kan er gerust op het moment zelf een apart topic voor aangemaakt worden; het is kwestie van kort op de bal te spelen in dat geval (hehe, woordspeling 🤭)

Vervolgens interpreteer ik de geuite wensen dat de metalheads een apart metalhoekje willen, waarin ze lekker kunnen aarden en een beter overzicht hebben over de voor hen relevante zaken. Ik ben daar de laatste om iets op tegen te hebben! Wel vind ik dat we dan meer naar een muziekforum veranderen ipv festivalforum, maar ook die evolutie zou ik zeker niet betreuren. Om het even hoe je de genres zou opdelen (mijn voorstel: metal, indie, commercieel, emo/punk, hip hop, dance), er zullen altijd voor- en tegenstanders van zijn. Dat impliceert echter niet dat er geen beslissing zou moeten genomen worden; stilstaan is immers achteruitgaan 😉

Tot slot: Yannick en Indiaantje zijn mensen met een mening, die (ook door mij) vaak harder worden geïnterpreteerd dan bedoeld. Het is gemakkelijk om te zeggen dat ze dan bv. maar hun communicatiestijl moeten aanpassen, maar op zich moet alles op een respectvolle manier gewoon kunnen hier imo. Daarom, weet wie je voor je hebt alvorens je begint te lezen en ga uit van de beste bedoelingen bij iedereen. Ter verduidelijking: niet dat dit nu niet gedaan wordt, ook niet dat iemand dat van die wijziging in communicatiestijl al überhaupt gevraagd zou hebben en ik viseer ook zeker geen personen hiermee, maar wil niet dat er mensen zich ongewenst voelen omdat ze godbetert hun mening geven. Want dat zou wat ironisch zijn op een forum he… 🙃
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Ik lees sinds ongeveer 1,5 jaar mee met het forum. Ben sinds dec. 22 een actief lid geworden. Wat ik nu echter imo zie gebeuren is dat ook dit topic over een evt. nieuwe indeling begint te verzanden in meningen en randzaken. Waar ik als nieuw lid gewoon heel benieuwd naar ben is het volgende. Wat is de etiquette waar over genoemd wordt? Wat doen we met zijn allen nu niet goed op het GMM forum. Zoals ik eerder in dit topic al aangaf. Ik begrijp ook dat er heel veel onzin gepost wordt. Vind ik deels ook de charme. Wat ik echter niet begrijp zijn de ergernissen die worden uitgesproken dat iets niet goed zou zijn. @Yannick en @wenteldave , jullie zijn gebruikers van de "oude" garde. Kunnen jullie mij uitleggen wat jullie nou zo stoort aan hoe het nu gaat. Begrijp me goed, ik bedoel dit op een goede positieve manier. Daarom had ik ook al aangegeven om het inderdaad op te splitsen zoals in het begin van dit topic werd benoemd door @ThijsDB en @Dr. Hannibal . De gezellige en ongedwongen sfeer heeft mij in december doen besluiten om actief te worden. Ik vraag nu dus simpelweg wat duidelijkheid in de discussie zonder een mening te vormen en/of uit te dragen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Is er een overzicht met hoeveel gebruikers in een topic hebben gereageerd en hoeveel posts er per gebruiker zijn in dat topic?

Eerder werd het al benoemd, dat er misschien gewoon al meer gebruikers zijn, zeker met het aantal “ik lees al x tijd mee” posts dat ik voorbij heb zien komen.

Bekijk bijlage 4089

Een iets uitgebreider overzicht voor de liefhebbers ;)

Dit overzicht was destijds geplaatst in het Graspop topic. Al die posts bij elkaar opgeteld maakt 10.393 posts. Maar dan ontbreken er nog tussen de 2.927 en 3.156 posts, afhankelijk van wanneer dat overzicht is gemaakt ten opzichte van het plaatsen tussen pagina’s 666 en 678 in. Dat is een flink aantal, bijna net zoveel als ik sinds oktober 2018 in totaal over het hele forum heb gepost.

Ik ben ook vooral benieuwd naar zo’n top25 posters van bijvoorbeeld het RW en PP topic en hoe ver zo’n lijst door gaat met mensen die nog wel een redelijk aantal posts haalt (mensen die ooit één keer iets hebben gepost zou ik niet meetellen)

Met zo’n lijst, als dit gemakkelijk op te vragen is, wordt in ieder geval duidelijker of het wel of niet komt doordat er gewoon meer gebruikers actief zijn in de topics.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ik las net overigens wat terug over een dislike knop. Die mag van mij echt verbannen worden van dit forum. Soms kunnen discussies scherp zijn (i’m part of that), en ja.. je mag zelfs niet leuk vinden en er wat van zeggen. Maar een dislike knop is gewoon inhoudsloos en roept negativiteit aan. Ook kan weerhouden van scherpe of (nog) onpopulaire meningen.

Als je een reactie niet leuk vind, ga er inhoudelijk op in. Negeer het, of gaat het je te ver rapporteer het. Maar die dislike knop vind ik inhoudsloos en mag verdwijnen wat mij betreft. Dislike the dislike!
+1, helemaal mee eens.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Ik lees sinds ongeveer 1,5 jaar mee met het forum. Ben sinds dec. 22 een actief lid geworden. Wat ik nu echter imo zie gebeuren is dat ook dit topic over een evt. nieuwe indeling begint te verzanden in meningen en randzaken. Waar ik als nieuw lid gewoon heel benieuwd naar ben is het volgende. Wat is de etiquette waar over genoemd wordt? Wat doen we met zijn allen nu niet goed op het GMM forum. Zoals ik eerder in dit topic al aangaf. Ik begrijp ook dat er heel veel onzin gepost wordt. Vind ik deels ook de charme. Wat ik echter niet begrijp zijn de ergernissen die worden uitgesproken dat iets niet goed zou zijn. @Yannick en @wenteldave , jullie zijn gebruikers van de "oude" garde. Kunnen jullie mij uitleggen wat jullie nou zo stoort aan hoe het nu gaat. Begrijp me goed, ik bedoel dit op een goede positieve manier. Daarom had ik ook al aangegeven om het inderdaad op te splitsen zoals in het begin van dit topic werd benoemd door @ThijsDB en @Dr. Hannibal . De gezellige en ongedwongen sfeer heeft mij in december doen besluiten om actief te worden. Ik vraag nu dus simpelweg wat duidelijkheid in de discussie zonder een mening te vormen en/of uit te dragen.
Volgens mij heb ik al een paar keer aangegeven wat me stoort. Voor mij gaat het te vaak off-topic, is het meer chit-chat dan discussie over het festival. Maar ik heb ook al aangegeven voorstander te zijn van een apart hoekje zodat jullie activiteiten gewoon doorgezet kunnen worden onder een andere naam. Ben het wel er mee eens dat je dan moet uitkijken dat het niet te veel een muziekforum in het algemeen wordt i.p.v. eentje voor festivals.

Die etiquette slaat hier ook op terug. In het topic van Pinkpop en Rock Werchter (en eigenlijk ieder ander topic) ziet men veel sneller in wanneer iets off-topic gaat en past men hun gedrag/bericht aan. Ik wil bijvoorbeeld nog wel eens PB's krijgen van iemand die de discussie wel wil voorzetten, maar niet in het topic waar die plaatsvond omdat het er niks meer met het festival te maken had. Die realisatie zie ik bij Graspop toch niet, alleen blijkbaar zien anderen dat weer anders.

Het zijn simpelweg puur ergenissen over de huidige gang van zaken, niet echt over hoe het er in de toekomst uit zal zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Er mag gewoon iets meer moderatie komen in het GMM-topic. Ik heb de indruk dat mods aanwezig zijn in RW/PP-topic waardoor topics niet off the rails gaan. In het BKS/LL heb ik dat ook het gevoel, maar is minder druk en makkelijker te behappen. Maar bij GMM totaal niet. Ik stel dus voor dat er mensen worden aangewezen om het topic gewoon ON-topic te houden. Mensen weten ook van zichzelf in RW/PP, lijkt me, wanneer men off-topic gaat en hoe lang en hoe ver dat kan gerekt worden. En dit bovenal, van mods, niet laten aanslepen tot pagina 770 om wakker te schieten..
dan zal ik naast mijn dislike ook meer eens reageren...

Omdat er wat mensen over vallen zo te zien en je zelf ook in mijn ogen een beetje overtrokken reageert op een 'dislike'?
Allemaal prima om mijn reacties te disliken, @DennisvdBr maar ik stel wel bepaalde dingen voor in mijn post. Afschieten, prima. Maar dan zou ik ook wel graag weten waarom wel of niet - zeker als mod.
Overigens 'val' je me hier persoonlijk aan, terwijl er ook nog 2 andere users waren die het niet eens waren met je stelling. "zeker als mod" is ook weer zo'n kaart opgooien waar ik een beetje kriebelig van word, alsof ik niet mijn mening over een stelling mag geven als ik het er niet mee eens zou zijn. beetje jammer dit.

de strekking van mijn insteek is ook al precies benoemd in de reactie na die betreffende post door @Dr. Hannibal
Dat is nu precies waar juist niemand zin in lijkt te hebben, inclusief team sfeerbeheer zelf.

dus ja, ik was het niet eens met je stelling @Yannick , het was niet om je dingen meteen af te schieten
en ja, ik heb niet als 'post' gereageerd omdat er al op gereageerd was op een wijze waar ik wel achter stond
en mijn intentie van de 'dislike' was omdat ik niet eens was met de stelling, was geen aanval of uitlokking tot avarij

en over het Graspop topic, ik vind het machtig mooi dat dat topic zo uit zijn voegen is geklapt deze editie. En ja, er hadden wat berichten in een ander topic kunnen komen. Echter, naar mijn idee was de betrokkenheid, de beleving en de inleving van de mensen in dat topic meer waard dan ingrijpen over 'on-topic' houden. Voor de gebruikers was het on-topic en dat vind ik mooi om te zien dat dat topic zo on fire was/is!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Overigens 'val' je me hier persoonlijk aan, terwijl er ook nog 2 andere users waren die het niet eens waren met je stelling. "zeker als mod" is ook weer zo'n kaart opgooien waar ik een beetje kriebelig van word, alsof ik niet mijn mening over een stelling mag geven als ik het er niet mee eens zou zijn. beetje jammer dit.

dus ja, ik was het niet eens met je stelling @Yannick , het was niet om je dingen meteen af te schieten
en ja, ik heb niet als 'post' gereageerd omdat er al op gereageerd was op een wijze waar ik wel achter stond
en mijn intentie van de 'dislike' was omdat ik niet eens was met de stelling, was geen aanval of uitlokking tot avarij
Als mod ben je juist vanuit die positie imo wel wat meer verplicht om zo'n dislike toe te lichten, helemaal als het zoals in dit geval over het onderwerp van moderatie gaat. Het is dan toch wat apart om je dislikes en winnende bekertjes uit te zien delen zonder enig comment. Ik zie de vraag om uitleg aan jou daarom totaal niet als persoonlijke aanval. Die is meer dan logisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: yeaghi en Oasiss

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Die algemene festival topics waar alles door elkaar staat zijn inderdaad vrij onhandig als je iets over 1 specifiek festival wilt terugvinden. Al is de zoekfunctie dan wel weer een uitkomst in de meeste gevallen. Maar zelf zou ik ook eerder een eigen topic aanmaken voor meer kleinere festivals, die dan vervolgens in een mooi lijstje onder elkaar kunnen staan op een "kleinere festivals" pagina en in de mogelijke genre hubs.

Dat is dus exact het idee dat ik ook al een tijdje wil opperen! :) Kleinere festivals hebben geen apart topic per jaar nodig, maar een eigen topic zou wel fijn zijn, in plaats van alles onder 'overige festivals' te scharen. Altijd leuk om te lezen wat er over bepaalde festivals de voorbije jaren al gezegd of gevraagd is, zonder dat je in de zoekfunctie allerlei losse berichten terugvindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Dr. Hannibal

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Volgens mij heb ik al een paar keer aangegeven wat me stoort. Voor mij gaat het te vaak off-topic, is het meer chit-chat dan discussie over het festival. Maar ik heb ook al aangegeven voorstander te zijn van een apart hoekje zodat jullie activiteiten gewoon doorgezet kunnen worden onder een andere naam. Ben het wel er mee eens dat je dan moet uitkijken dat het niet te veel een muziekforum in het algemeen wordt i.p.v. eentje voor festivals.

Die etiquette slaat hier ook op terug. In het topic van Pinkpop en Rock Werchter (en eigenlijk ieder ander topic) ziet men veel sneller in wanneer iets off-topic gaat en past men hun gedrag/bericht aan. Ik wil bijvoorbeeld nog wel eens PB's krijgen van iemand die de discussie wel wil voorzetten, maar niet in het topic waar die plaatsvond omdat het er niks meer met het festival te maken had. Die realisatie zie ik bij Graspop toch niet, alleen blijkbaar zien anderen dat weer anders.

Het zijn simpelweg puur ergenissen over de huidige gang van zaken, niet echt over hoe het er in de toekomst uit zal zien.
Dit is ook mijn issue ja en je beschrijft perfect wat ik bedoel met etiquette.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken