Nieuwe forumstructuur

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Nog een (klein?) vraagje:
Is het ook mogelijk om de hubs, net als de forum-frontpage, nog onder te verdelen in categorieën?
Voorbeeld:
  • vastgepinde topics
  • topics van overige festivals
  • individuele band-topics
  • overige topic
Dat zou het in mijn ogen nog wel een stuk overzichtelijker maken.
Hier hebben we het over gehad, maar in eerste instantie worden we dit niet doen omdat we niet teveel willen doorklikken. Net zoals de structuur al was in deze. De actievere topics in een hub, blijven bovenaan over de sticky staan. Als het over een periode blijkt dat hier wel behoefte aan is, kunnen we er altijd nog naar kijken
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Maar dit vind ik nog onoverzichtelijker. Stel een Muse of Arctic Monkeys, dat kan ook onder zowel indie, zowel als rock en zelfs als pop noteren. Of ga je discussies krijgen dat Foo Fighters onder pop moet omdat sommige weer vinden dat dit weer staat voor populaire muziek. Waar kan ik mijn ei kwijt over pak hem beetje Cypress Hill als ik dat zou willen? Of wie bepaald dat Kendrick Lamar een alternatieve act is en Eminem niet… maar dat men wel zegt dat eerst genoemde groter is kwa impact want meer streams om maar te noemen. Ik zie de discussies nu al voor me, en ben van mening dat je dat niet moet willen.

Zo’n Fred Again topic komt nu oprecht awkward op mij over. De mods lullen maar wat om het voor nu maar wat te vullen. Terwijl ik niet het idee heb dat een discussie of gesprek plaatsvind. Gaan we nu de rest van het forum “vervuilen” met topics die niet “leven” enkel omdat het Graspop topic? Want dan vind ik het geen waarde hebben.
Wij hebben bij sommige acts ook getwijfeld tussen categorieën. Uiteindelijk lost de community dit op zoals @MetalLimbo hierboven aangeeft. Misschien is er een mogelijkheid twijfelgevallen onder 2 hubs te laten vallen, daar gaan we nog even naar kijken of die behoefte er op termijn is.

Actievere topics zullen altijd boven komen drijven tov dode topics. Neem een topic zoals the national. Niet vaak in gebruik, maar bij een tour of nieuw album wel handig om te gebruiken. Als het daarna wegzakt om tijdens een nieuwe tour weer op te duiken, is dat wat mij betreft prima. Dat zie ik zelf dus niet als vervuiling in het forum. En of sommige topics wel of niet gaan leven in de nieuwe structuur is natuurlijk afwachten. Dat gaan wij ook met interesse volgen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.515
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vooralsnog ook niet echt zie wat al die subgenres en chattopics toevoegen. De slowchat verplaatst dus nu uit de festivaltopics, en daar zal dan nu wel minder in gepost worden, maar daar zie ik het voordeel ook niet echt van. Ik zou toch minder snel aanhaken in een genrespecifiek topic dan gewoon een festivaltopic denk ik.

Ik hoop niet, dat doordat de slowchat topics vermoedelijk continu bij "recent actieve topics" blijven staan, dat andere topics waarin maar zo nu en dan gepost wordt (zoals bv overige internationale festivals) wellicht ondersneeuwen.

Wellicht ben ik wat negatief, maar ik vond het eigenlijk ook wel goed zoals het was. :)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.250
3.170
Zoals Brian en anderen al aangaven gaan er inderdaad altijd wel genrediscussies zijn. Dit is een ruwe opdeling zodat er ook niet te veel versplintering is. Als er vanuit de community vraag is om een topic te verzetten, kan dat uiteraard.

Daar ben ik het ook helemaal mee eens! Voor nieuwe topics gaat dat dus gewoon achter de schermen geregeld worden? Je kan zelf namelijk maar één hub kiezen.
Nieuwe topics gaan we zelf in de gaten houden en op de goede plek proberen krijgen. Ping ons gerust als dat niet gebeurt.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vooralsnog ook niet echt zie wat al die subgenres en chattopics toevoegen. De slowchat verplaatst dus nu uit de festivaltopics, en daar zal dan nu wel minder in gepost worden, maar daar zie ik het voordeel ook niet echt van. Ik zou toch minder snel aanhaken in een genrespecifiek topic dan gewoon een festivaltopic denk ik.

Ik hoop niet, dat doordat de slowchat topics vermoedelijk continu bij "recent actieve topics" blijven staan, dat andere topics waarin maar zo nu en dan gepost wordt (zoals bv overige internationale festivals) wellicht ondersneeuwen.

Wellicht ben ik wat negatief, maar ik vond het eigenlijk ook wel goed zoals het was. :)
Hoe die chats gaan lopen, is voor ons ook een vraag/experiment. Momenteel is de mentaliteit 'let's try and see', bijsturen kan altijd nog :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Hier hebben we het over gehad, maar in eerste instantie worden we dit niet doen omdat we niet teveel willen doorklikken. Net zoals de structuur al was in deze. De actievere topics in een hub, blijven bovenaan over de sticky staan. Als het over een periode blijkt dat hier wel behoefte aan is, kunnen we er altijd nog naar kijken
Ah, ik had gedacht/gehoopt dat dat misschien zou kunnen zonder extra doorklikken (waar ik zeker ook geen fan van ben).
Maar blijkbaar is er een verschil tussen de forumfrontpage, met alleen maar categorieën, en een hub, met daadwerkelijke topics.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Ik vind de nieuwe Hardrock & Metal hub eigenlijk wel fijn. Overzichtelijk de meest relevante topics bij de hand. Zal wel wat wennen zijn maar volgens mij is het verschil al met al niet zo groot. Een aparte chat over metal vind ik een fijne toevoeging. Timmetje heeft wel een punt in het overzicht van actieve topics met laatste berichten. Stel er komen steeds meer algemene 'babbel' topics dan zou ik het jammer vinden dat die de echte festivaltopics gaan verdringen want dat blijft de hoofdreden van dit topic. Mocht het zover komen misschien hier nog een onderscheid in maken?

En daarnaast pleit ik ervoor dat het Metal & hardrock gaat heten en niet andersom!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.055
8.162
Ik vind de nieuwe Hardrock & Metal hub eigenlijk wel fijn. Overzichtelijk de meest relevante topics bij de hand. Zal wel wat wennen zijn maar volgens mij is het verschil al met al niet zo groot. Een aparte chat over metal vind ik een fijne toevoeging. Timmetje heeft wel een punt in het overzicht van actieve topics met laatste berichten. Stel er komen steeds meer algemene 'babbel' topics dan zou ik het jammer vinden dat die de echte festivaltopics gaan verdringen want dat blijft de hoofdreden van dit topic. Mocht het zover komen misschien hier nog een onderscheid in maken?

En daarnaast pleit ik ervoor dat het Metal & hardrock gaat heten en niet andersom!

Hardrock & metal is alfabetisch en klinkt lekkerder dus vind ik

Edit: of maak het Hard Rock & Heavy Metal voor de alliteratie
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Ik vind de nieuwe Hardrock & Metal hub eigenlijk wel fijn. Overzichtelijk de meest relevante topics bij de hand. Zal wel wat wennen zijn maar volgens mij is het verschil al met al niet zo groot. Een aparte chat over metal vind ik een fijne toevoeging. Timmetje heeft wel een punt in het overzicht van actieve topics met laatste berichten. Stel er komen steeds meer algemene 'babbel' topics dan zou ik het jammer vinden dat die de echte festivaltopics gaan verdringen want dat blijft de hoofdreden van dit topic. Mocht het zover komen misschien hier nog een onderscheid in maken?

En daarnaast pleit ik ervoor dat het Metal & hardrock gaat heten en niet andersom!
En dan wordt er onderscheid gemaakt... Dat doet er toch niks van af dat het de hele tijd in de activity wall staat, waardoor alles alsnog naar de achtergrond wordt verdreven?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vooralsnog ook niet echt zie wat al die subgenres en chattopics toevoegen. De slowchat verplaatst dus nu uit de festivaltopics, en daar zal dan nu wel minder in gepost worden, maar daar zie ik het voordeel ook niet echt van. Ik zou toch minder snel aanhaken in een genrespecifiek topic dan gewoon een festivaltopic denk ik.

Ik hoop niet, dat doordat de slowchat topics vermoedelijk continu bij "recent actieve topics" blijven staan, dat andere topics waarin maar zo nu en dan gepost wordt (zoals bv overige internationale festivals) wellicht ondersneeuwen.

Wellicht ben ik wat negatief, maar ik vond het eigenlijk ook wel goed zoals het was. :)
Overige internationale festivals is mijn pakkie aan. Geen zorgen! ;) Maar ben het absoluut met je eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
En dan wordt er onderscheid gemaakt... Dat doet er toch niks van af dat het de hele tijd in de activity wall staat, waardoor alles alsnog naar de achtergrond wordt verdreven?


Overige internationale festivals is mijn pakkie aan. Geen zorgen! ;) Maar ben het absoluut met je eens.
Nou ja, misschien schets ik niet de perfecte oplossing maar ik zie het wel als aandachtspunt dat de festivaltopics niet naar de achtergrond gedreven wordt omdat elke middlecard artiest een eigen topic krijgt (wat ik overigens helemaal prima vind).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.053
Edit: of maak het Hard Rock & Heavy Metal voor de alliteratie
maar dan hebben we weer 100 extra topics nodig voor alle andere subgenres van metal:ROFLMAO:
ik zou er zelf Metal, Punk en Hardrock van maken. Ik vind Punk een opvallende afwezig genre. net als hiphop trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
Zoals Brian en anderen al aangaven gaan er inderdaad altijd wel genrediscussies zijn. Dit is een ruwe opdeling zodat er ook niet te veel versplintering is. Als er vanuit de community vraag is om een topic te verzetten, kan dat uiteraard.


Nieuwe topics gaan we zelf in de gaten houden en op de goede plek proberen krijgen. Ping ons gerust als dat niet gebeurt.


Hoe die chats gaan lopen, is voor ons ook een vraag/experiment. Momenteel is de mentaliteit 'let's try and see', bijsturen kan altijd nog :)
Maar je ziet toch nu al wel een beetje waar het heen gaat. Het Hardrock & Metal Chat gaat in no-time al over "Ik ga naar deze festivals" > "Ik ga naar Rock Circus" > "kort gesprek over Rock Circus"> "Ik ga naar Dynamo > "Kort gesprek over Dynamo"> Roze Trui.

Op langere termijn is daar geen touw aan vast te knopen? Dan zie ik toch liever een Dynamo topic, een Rock Circus topic ipv een algemene chat. Maar goed, dat is geen probleem die topics zal in de loop van de tijd wel ondersneeuwen. Maar het voelt nu een beetje geforceerd aan imo die topics.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.053
Maar je ziet toch nu al wel een beetje waar het heen gaat. Het Hardrock & Metal Chat gaat in no-time al over "Ik ga naar deze festivals" > "Ik ga naar Rock Circus" > "kort gesprek over Rock Circus"> "Ik ga naar Dynamo > "Kort gesprek over Dynamo"> Roze Trui.

Op langere termijn is daar geen touw aan vast te knopen? Dan zie ik toch liever een Dynamo topic, een Rock Circus topic ipv een algemene chat. Maar goed, dat is geen probleem die topics zal in de loop van de tijd wel ondersneeuwen. Maar het voelt nu een beetje geforceerd aan imo die topics.
je hebt wel een punt ja, maar toch is te veel uitsplitsing ook niet de oplossing denk ik
als je voorheen bijvoorbeeld iets over Rock Circus of Dynamo in het 'overige nederlandse festivals' gooide kreeg je amper reactie maar als je het in het Graspop topic gooide lulde er meteen 10 man over mee. Als je voor al deze festivalletjes aparte topics aanmaakt krijg je gewoon 10 uitgestorven topics met in ieder 3 comments
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.515
Maar je ziet toch nu al wel een beetje waar het heen gaat. Het Hardrock & Metal Chat gaat in no-time al over "Ik ga naar deze festivals" > "Ik ga naar Rock Circus" > "kort gesprek over Rock Circus"> "Ik ga naar Dynamo > "Kort gesprek over Dynamo"> Roze Trui.

Op langere termijn is daar geen touw aan vast te knopen? Dan zie ik toch liever een Dynamo topic, een Rock Circus topic ipv een algemene chat. Maar goed, dat is geen probleem die topics zal in de loop van de tijd wel ondersneeuwen. Maar het voelt nu een beetje geforceerd aan imo die topics.
Dat gebeurde dus eerst allemaal in het Graspop topic (al kwam het gesprek daar uiteindelijk altijd terug op Graspop) en omdat dat mensen niet beviel is nu alles opgesplitst.

Waar ik voor vrees is dat dat betekent dat het Graspop en Alcatraz topic ed gewoon leeg blijven straks. En dat de instapdrempel voor nieuwe members groter wordt, want niemand maakt een account aan om in te stappen in een Slowchat topic denk ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Dat gebeurde dus eerst allemaal in het Graspop topic (al kwam het gesprek daar uiteindelijk altijd terug op Graspop) en omdat dat mensen niet beviel is nu alles opgesplitst.

Waar ik voor vrees is dat dat betekent dat het Graspop en Alcatraz topic ed gewoon leeg blijven straks. En dat de instapdrempel voor nieuwe members groter wordt, want niemand maakt een account aan om in te stappen in een Slowchat topic denk ik.
Ik kan me niet voorstellen dat dat drempel verhogend dan wel verlagend werkt. Er zijn nu twee actieve topics om over het onderwerp te praten. Voor mensen die alleen geïnteresseerd zijn in Graspop is de drempel alleen maar lager geworden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
je hebt wel een punt ja, maar toch is te veel uitsplitsing ook niet de oplossing denk ik
als je voorheen bijvoorbeeld iets over Rock Circus of Dynamo in het 'overige nederlandse festivals' gooide kreeg je amper reactie maar als je het in het Graspop topic gooide lulde er meteen 10 man over mee. Als je voor al deze festivalletjes aparte topics aanmaakt krijg je gewoon 10 uitgestorven topics met in ieder 3 comments
Niet eens... de people's choice toch? Ik heb vorig jaar een topic over Brakrock aangemaakt. Omdat ik er heen ging, en nog 1 iemand reageerde geloof ik en die ging. Dus dan leeft het niet. Maar een Roadburn topic werd dit jaar voor het eerst volgens mij echt een beetje los aangemaakt en was best wel een klein en niche succes als ik eerlijk ben.

En wat zit dan een poging tot een Brakrock topic in de weg? Dat is automatisch naar achter geschoven, dat zat in de oude situatie mij niet in de weg. De chattopics vind ik dan weer wel. Ik zie nieuwe berichten in die topics maar ik heb totaal geen benul waar het over gaat. Graspop? Hellodrado? Hellfest? Dynamo? Rock Circus etc..
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Dr. Hannibal

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.394
1.465
Waar is hiphop?

Vind het niet perse heel overzichtelijker of meer nuttig, want ik houd niet echt van dat dezelfde topics in verschillende mapjes staan. De oude situatie vond ik ook niet echt storend ofzo. Maargoed, iets nieuws proberen is altijd prima natuurlijk al weet ik niet of genre-verdeling daar de juiste manier voor is.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
En daarnaast pleit ik ervoor dat het Metal & hardrock gaat heten en niet andersom!

star trek GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.523
6.382
Niet eens... de people's choice toch? Ik heb vorig jaar een topic over Brakrock aangemaakt. Omdat ik er heen ging, en nog 1 iemand reageerde geloof ik en die ging. Dus dan leeft het niet. Maar een Roadburn topic werd dit jaar voor het eerst volgens mij echt een beetje los aangemaakt en was best wel een klein en niche succes als ik eerlijk ben.

En wat zit dan een poging tot een Brakrock topic in de weg? Dat is automatisch naar achter geschoven, dat zat in de oude situatie mij niet in de weg. De chattopics vind ik dan weer wel. Ik zie nieuwe berichten in die topics maar ik heb totaal geen benul waar het over gaat. Graspop? Hellodrado? Hellfest? Dynamo? Rock Circus etc..
Hier zit ook wel wat in ja. Wellicht was de oude situatie zo slecht nog niet. Heb ook altijd gezegd dat het voor mij persoonlijk best zo mocht blijven. Maar goed, nu wordt het zo geprobeerd. De tijd zal het leren of het houdbaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
maar dan hebben we weer 100 extra topics nodig voor alle andere subgenres van metal:ROFLMAO:
ik zou er zelf Metal, Punk en Hardrock van maken. Ik vind Punk een opvallende afwezig genre. net als hiphop trouwens.
Heavy metal staat ook gewoon nog steeds voor het hele metalgenre in z'n geheel, ook al is het nu tevens een specifiek subgenre.

Punk en metal waren vroeger inderdaad heel distincte genres. Punkers en metalheads hadden zelfs een soort rivaliteit met en zelfs haat voor elkaar. Je was dan ook het ene of het andere, een tussenweg bestond vrijwel niet.

Sinds de opkomst van allerlei crossover genres (met name metalcore) is die distinctie echter steeds kleiner geworden, en wordt hardcore/punk vaak al min of meer onder de brede metal-paraplu geschaard, getuige ook de vele metalfestivals die punkbands boeken of zelfs een aparte punkstage bieden.

Op dit forum kunnen die genres dan ook prima samen in één breed topic, wat allang bewezen is in het GMM-topic. :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Maar je ziet toch nu al wel een beetje waar het heen gaat. Het Hardrock & Metal Chat gaat in no-time al over "Ik ga naar deze festivals" > "Ik ga naar Rock Circus" > "kort gesprek over Rock Circus"> "Ik ga naar Dynamo > "Kort gesprek over Dynamo"> Roze Trui.

Op langere termijn is daar geen touw aan vast te knopen? Dan zie ik toch liever een Dynamo topic, een Rock Circus topic ipv een algemene chat. Maar goed, dat is geen probleem die topics zal in de loop van de tijd wel ondersneeuwen. Maar het voelt nu een beetje geforceerd aan imo die topics.
Dat is toch geen probleem?
Er is nu al meerdere keren bevestigd door mods dat zodra een bepaald festival voldoende aandacht krijgt, er gewoon een apart topic aangemaakt kan en mag worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken