Nieuwe forumstructuur

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
dan zal ik naast mijn dislike ook meer eens reageren...

Omdat er wat mensen over vallen zo te zien en je zelf ook in mijn ogen een beetje overtrokken reageert op een 'dislike'?

Overigens 'val' je me hier persoonlijk aan, terwijl er ook nog 2 andere users waren die het niet eens waren met je stelling. "zeker als mod" is ook weer zo'n kaart opgooien waar ik een beetje kriebelig van word, alsof ik niet mijn mening over een stelling mag geven als ik het er niet mee eens zou zijn. beetje jammer dit.

de strekking van mijn insteek is ook al precies benoemd in de reactie na die betreffende post door @Dr. Hannibal


dus ja, ik was het niet eens met je stelling @Yannick , het was niet om je dingen meteen af te schieten
en ja, ik heb niet als 'post' gereageerd omdat er al op gereageerd was op een wijze waar ik wel achter stond
en mijn intentie van de 'dislike' was omdat ik niet eens was met de stelling, was geen aanval of uitlokking tot avarij
Ik stel verschillende zaken voor en je disliket het. Ik heb op basis daarvan geen idee of je het hele bericht slecht vond, één ding slecht en whatnot. Zeker wanneer je de reacties, zoals @Timmetje beschrijft, ook nog eens bekertjes gaat uitdelen aan de mensen die het vierkant oneens zijn. Prima. Maar als mod heb je gewoon meer gewicht in de schaal te werpen, denk ik en stel ik het dus op prijs als die mening geuit zou worden. Hoeft niet, je doet wat je wil, maar kwam wel naar over.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ben het wel er mee eens dat je dan moet uitkijken dat het niet te veel een muziekforum in het algemeen wordt i.p.v. eentje voor festivals.
Van deze zin sta ik eventjes helemaal verbaasd. Wat kan je daarop tegen hebben?
Een forum dat praat over allerhande festivals lijkt me net de perfecte ruimte om ook te praten over muziek, stijlen, geschiedenis en evoluties, over opkomende bands en vernieuwingen. Een tijdje terug kwam er een opmerking (vast niet door jou dan) dat het 'metallica' topic niet gebruikt wordt tov het goed draaiende Bruce Springsteen draadje... Dat is toch ook gewoon muziekforum.
Er is hier ruimte om over games en sport te praten, maar we moeten uitkijken dat we geen algemeen muziekforum worden?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Van deze zin sta ik eventjes helemaal verbaasd. Wat kan je daarop tegen hebben?
Een forum dat praat over allerhande festivals lijkt me net de perfecte ruimte om ook te praten over muziek, stijlen, geschiedenis en evoluties, over opkomende bands en vernieuwingen. Een tijdje terug kwam er een opmerking (vast niet door jou dan) dat het 'metallica' topic niet gebruikt wordt tov het goed draaiende Bruce Springsteen draadje... Dat is toch ook gewoon muziekforum.
Er is hier ruimte om over games en sport te praten, maar we moeten uitkijken dat we geen algemeen muziekforum worden?

Eens. Concerten (tickets gekocht; ben naar ... geweest en vergelijkbare topics) en Album topics is ook meer muziekgericht dan festivalgericht.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Timmetje

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Jammer dat je je zo aangevallen voelt, Yannick. Ik heb even teruggebladerd naar je eerste bijdrage hier en heb het idee dat je toch zelf de knuppel in het hoenderhok hebt gegooid, waar reacties op gekomen zijn.

Er mag gewoon iets meer moderatie komen in het GMM-topic. Ik heb de indruk dat mods aanwezig zijn in RW/PP-topic waardoor topics niet off the rails gaan. In het BKS/LL heb ik dat ook het gevoel, maar is minder druk en makkelijker te behappen. Maar bij GMM totaal niet. Ik stel dus voor dat er mensen worden aangewezen om het topic gewoon ON-topic te houden. Mensen weten ook van zichzelf in RW/PP, lijkt me, wanneer men off-topic gaat en hoe lang en hoe ver dat kan gerekt worden. En dit bovenal, van mods, niet laten aanslepen tot pagina 770 om wakker te schieten..
Met name het dikgedrukte gedeelte impliceert alsof het Graspop gedeelte een stelletje ongeregeld is, een soort anarchie bijna, waar de sfeerbeheerders de controle op hebben verloren. Je zal het wellicht niet zo bedoelen, maar ook verderop in dit topic heb je het over mensen die 'de etiquette niet begrijpen', om je eerstingenomen stelling nog even kracht bij te zetten. Je schetst hier, bewust of onbewust, een beeld mee waar mensen die daadwerkelijk dagelijks onderdeel zijn van de gesprekken zich niet in herkennen. En daar komt dan reactie op.

Ik vind het ingewikkeld dat de discussie op deze manier gevoerd wordt. Want waar het in mijn ogen daadwerkelijk om gaat is dat het sfeerteam signalen heeft opgevangen dat diverse leden behoefte hebben aan meer overzicht als het gaat om het volgen van de nieuwtjes en geruchten rond Graspop. Sinds dat dat signaal is gedeeld, in het topic zelf en vervolgens ook hier, heb ik welgeteld niemand zich daartegen zien verzetten. Ik zie allerlei mensen die hierover constructief mee willen denken. Mensen die aangeven dat ze weliswaar behoefte hebben om met elkaar metal-gerelateerde nieuwtjes en meningen te kunnen blijven delen en hun zorgen hebben geuit of met een versplintering over het hele forum heen de intieme sfeer wel gehandhaafd kan worden. Maar nogmaals: niemand die zich koste wat kost verzet tegen veranderingen ten behoeve van meer overzicht en een fijn forum voor iedereen.

Vervolgens komt het sfeerteam met een, naar mijn mening, prima voorstel om aan alle wensen te voldoen. Bij hen is het gegeven dat er soms wat zijsprongen genomen worden in het topic blijkbaar geen issue. Ook dank aan @ThijsDB voor de bevestiging hiervan, want ook ik ben door de discussie die hier ontstond een beetje op een dwaalspoor gebracht.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.696
3.541
Jammer dat je je zo aangevallen voelt, Yannick. Ik heb even teruggebladerd naar je eerste bijdrage hier en heb het idee dat je toch zelf de knuppel in het hoenderhok hebt gegooid, waar reacties op gekomen zijn.


Met name het dikgedrukte gedeelte impliceert alsof het Graspop gedeelte een stelletje ongeregeld is, een soort anarchie bijna, waar de sfeerbeheerders de controle op hebben verloren. Je zal het wellicht niet zo bedoelen, maar ook verderop in dit topic heb je het over mensen die 'de etiquette niet begrijpen', om je eerstingenomen stelling nog even kracht bij te zetten. Je schetst hier, bewust of onbewust, een beeld mee waar mensen die daadwerkelijk dagelijks onderdeel zijn van de gesprekken zich niet in herkennen. En daar komt dan reactie op.

Ik vind het ingewikkeld dat de discussie op deze manier gevoerd wordt. Want waar het in mijn ogen daadwerkelijk om gaat is dat het sfeerteam signalen heeft opgevangen dat diverse leden behoefte hebben aan meer overzicht als het gaat om het volgen van de nieuwtjes en geruchten rond Graspop. Sinds dat dat signaal is gedeeld, in het topic zelf en vervolgens ook hier, heb ik welgeteld niemand zich daartegen zien verzetten. Ik zie allerlei mensen die hierover constructief mee willen denken. Mensen die aangeven dat ze weliswaar behoefte hebben om met elkaar metal-gerelateerde nieuwtjes en meningen te kunnen blijven delen en hun zorgen hebben geuit of met een versplintering over het hele forum heen de intieme sfeer wel gehandhaafd kan worden. Maar nogmaals: niemand die zich koste wat kost verzet tegen veranderingen ten behoeve van meer overzicht en een fijn forum voor iedereen.

Vervolgens komt het sfeerteam met een, naar mijn mening, prima voorstel om aan alle wensen te voldoen. Bij hen is het gegeven dat er soms wat zijsprongen genomen worden in het topic blijkbaar geen issue. Ook dank aan @ThijsDB voor de bevestiging hiervan, want ook ik ben door de discussie die hier ontstond een beetje op een dwaalspoor gebracht.
Dank @jamel . Goed verwoord. Absoluut mee eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Waar een goedbedoelde vraag van het sfeerteam al niet toe kan leiden. Ik vind het heel erg jammer om te zien dat er op de persoon af werd gereageerd op deze felle manier. Het feit alleen al dat we met zijn allen de moeite nemen om onze mening te ventileren, betekent volgens mij dat we allemaal het beste voorhebben met het forum. Je kunt het dan oneens zijn met elkaar, maar het slaat werkelijk helemaal nergens op om zo op de man te gaan spelen.

Dit gezegd hebbende: ik heb me nooit beseft dat een dislike zo gevoelig kan liggen. Ik heb me er dit topic voor zover ik weet niet schuldig aan gemaakt, maar ik kan me heel goed indenken dat iemand er gewoon mee wilt aangeven dat hij of zij het niet eens is met de inhoud van de post. Niet dat de post achterlijk zou zijn. Ik ga in elk geval vanaf heden de dislike knop niet meer gebruiken. Het is in geen enkel geval mijn intentie om de auteur te laten denken dat ik een post belachelijk zou vinden. Daar zijn andere manieren voor zoals rapporteren.

Persoonlijk ben ik van mening dat in de algemene zin Pinkpop en Rock Werchter op dezelfde plek zouden moeten komen te staan gezien de overlap van mensen die ernaartoe gaan en bands/artiesten die worden geboekt. Ditzelfde geldt voor Best Kept Secret, Down The Rabbit Hole en in mijn ogen ook Lowlands. Ik vind het een heel goed idee om de grootste festivals op meerdere plekken te laten terugkomen. Zo kan een overzicht op land, op genre, op grootheid, verzin maar wat, allemaal naast elkaar bestaan zonder dat de inhoud verspreid komt te liggen.

Tevens vind ik dat het in het Graspop-topic juist heel goed eraan toegaat. Op een gegeven moment durfden mensen ervoor op te komen dat 'vandaag is de dag' wat te veel van het goede werd, en ik heb de indruk dat hier heel goed op werd gereageerd door de mensen. Ikzelf kan me geen andere situaties herinneren van momenten waarop het gesprek compleet ontspoort. Dat betekent natuurlijk niet dat ze er niet zijn geweest: in mijn enthousiasme voor de metalwereld loopt het onderscheid tussen Graspop en andere metaltalk soms wat door elkaar heen. Net als Yannick zou ik het goed vinden als op enig moment iemand (kan een mod zijn maar ook gewone gebruiker) gewoon even een berichtje plaatst dat we wat aan het afdwalen zijn. Dit hoeft allemaal echt niet vastgelegd te worden en volgens mij heeft Yannick nooit beweerd dat we bij elk uitstapje onmiddellijk op de vingers getikt moeten worden.

Ik ben dus overigens wel heel erg benieuwd wat een algemeen metaltopic gaat betekenen, omdat ik het gevoel al heb dat heel veel in het GMM-topic Graspop-gerelateerd is. Maar ik ben er zeker niet op tegen om in elk geval de mogelijkheden van een algemeen metaltopict t.o.v. het specifieke GMM-topic te benoemen.

Ik vind het wel een minder goed idee om concert reviews van Tool, I Prevail, Machine Head, Parkway Drive, Delain, Arch Enemy etc. in eenzelfde topic als reviews van artiesten/bands als Lizzo, Goldband en P!nk te plaatsen. Natuurlijk, er zijn grensgevallen zoals een RHCP, War On Drugs, Kensington, Pearl Jam. Ik vind dit lastig. Persoonlijk lees ik de metal gerelateerde concertreviews het liefst op een algemene metal topic. Maar dan krijg je dus wel dat de metal community zich afzondert van de rest van het forum, en dat zal nooit de intentie van het forum zijn geweest. Lastig, lastig, lastig.

Om terug te komen op mijn start: we hebben allemaal het beste voor met elkaar en met het forum. Laten we dus alsjeblieft respectvol met elkaar omgaan, ook als je het een keer niet eens bent met elkaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Van deze zin sta ik eventjes helemaal verbaasd. Wat kan je daarop tegen hebben?
Een forum dat praat over allerhande festivals lijkt me net de perfecte ruimte om ook te praten over muziek, stijlen, geschiedenis en evoluties, over opkomende bands en vernieuwingen. Een tijdje terug kwam er een opmerking (vast niet door jou dan) dat het 'metallica' topic niet gebruikt wordt tov het goed draaiende Bruce Springsteen draadje... Dat is toch ook gewoon muziekforum.
Er is hier ruimte om over games en sport te praten, maar we moeten uitkijken dat we geen algemeen muziekforum worden?
Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is of überhaupt niet mag, alleen dat het niet de overhand moet krijgen. Ik kan me er redelijk in vinden hoe het nu gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en nikita

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
782
913
Lieve allemaal, dank voor jullie input - die is enorm waardevol en helpt ons verder. Super fijn dat jullie zo uitgebreid wilden reageren.

Ik sluit het topic bij deze, omdat we een goed beeld hebben gekregen van wat we wilden weten. Momenteel worden er veel discussies gevoerd over dingen die helemaal niet ter discussie staan. Op die manier ontstaat er een snelkookpan waarbij verkeerde verwachtingen ontstaan. Het leidt er helaas ook toe dat hier nu groepen tegenover elkaar worden gezet die in de praktijk helemaal niet op die manier bestaan, laat staan een probleem met elkaar hebben. Dat is niet bevorderlijk.

Voor de duidelijkheid: iedereen vindt het succes van het Graspop/metal stuk van dit forum iets om te koesteren en niemand vindt dat er iets verkeerd gaat. Er is uitdrukkelijk geen wens om krampachtig te modereren, op welke plek op dit forum dan ook. Wel is het goed om te constateren dat - juist met die groei, niet alleen bij Graspop maar op het forum in z'n algemeenheid - wensen en interesses wat verschuiven en nieuwe uitdagingen zich voor (gaan) doen. Daar willen we op (blijven) inspelen, net zoals we ooit de huidige strategie baseerden op de situatie die er destijds lag. Juist door kritisch te blijven en een open blik te houden hopen we nog lange tijd een plek te zijn om elkaar op een prettige manier te treffen voor alles rondom festivals en live muziek.

Tussen de regels door lees ik eigenlijk dat vrijwel iedereen zich wel kan vinden in wat nu feitelijk wordt voorgesteld. De mooie voorstellen van Dr. Hannibal op pagina 1 en nikita op pagina 4, die beide veel bijval krijgen, zijn in lijn met hoe wij het voor ons zien. We gaan even verder puzzelen naar de precieze invulling en melden ons dan weer. Heb je nog een goede constructieve bijdrage of voorstel, DM dan gerust nog even.

❤️
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Beste allemaal!

Nogmaals super bedankt voor de feedback. Zoals @Joszwa al zei in zijn post van een maand geleden, kan vrijwel iedereen zich vinden in wat voorgesteld is. Een aantal minder gebruikte subtopics zullen gebundeld worden en er worden hubs gecreëerd waarin meer Metal, Pop/Rock, Indie/Alternative en Electronic nieuws met elkaar gedeeld kunnen worden. Zo kunnen geïnteresseerden voor die genres eerder festivals en artiesten vinden waar zij meer over willen weten en/of wat zij nog niet kennen.

Wij moderators zijn uitgepuzzeld in de indeling en vanavond om 21:00 zal het forum tijdelijk offline zijn om de nieuwe indeling in te regelen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Goeieavond!
Tegen het moment dat jullie dit bericht lezen, is een aantal veranderingen doorgevoerd.
We hopen jullie mee te krijgen in dit verhaal en zo het Festileaks forum het gezelligste forum ooit te houden.

De veranderingen zoals in de eerste post voorgesteld zijn grotendeels doorgevoerd, met verfijningen op basis van jullie feedback. Naast wat bijschaven is de grootste verandering een uitbreiding van het muzikale deel van het forum met een viertal muziek hubs. Veel topics over festivals en artiesten hebben hier nu een tweede thuis gekregen. Perfect om nu alles over je favoriete genre op één plek te vinden, en tegelijkertijd meer ruimte om hier verder over uit te weiden zonder offtopic te gaan. Maar niet getreurd, alle topics blijven ook nog bereikbaar op hun vertrouwde plek. Kortom, everybody wins! Het systeem is misschien even wennen maar hopelijk vinden jullie snel terug de weg naar jullie favoriete topics.

Ter herinnering: deze veranderingen zijn er niet om muren te bouwen, eerder het tegenovergestelde. Iedereen mag hier posten wat 'ie wil, maar we appreciëren het wel als er een basis topic hygiëne is net zoals dat nu al quasi altijd het geval is.

Bij deze is dit topic ook opnieuw geopend voor feedback en om mogelijke problemen te melden. De meeste topics staan ondertussen op hun juiste plek maar misschien spot je wel een foutje. We proberen dit zo snel mogelijk in orde te brengen, in de tussentijd mogen jullie zeker zo'n dingen melden aan ons.

Veel plezier gewenst!
Team sfeerbeheer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Mag ik het raar vinden dat de “Rock” categorie gecombineerd is met “Pop”? Ik vind het genre specificeren maar niets als ik een Arctic Monkeys in zo’n segment zie.

Ook een “pop & rock chat”, het is een beetje van alles niks als ik eerlijk ben. Nu al chaotisch.. en wie bepaald waar onder valt? Er staan indierock artiesten plots in het pop segment omdat ze ooit een hitje hebben gehad?

Een “Electronic” topic wat gelijk begint over een Fred Again…. Om maar wat te vullen? Niet om gelijk iets af te zeiken hoor, maar ik vind dit maar niks (en die feedback mag ook lijkt me ;).

Ik heb niet het idee dat je hier mensen mee aanspreekt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
En volgens mij zie ik nu al bands verschuiven van topics? (Arctic Monkeys stond toch net echt onder rock & pop). Misschien ben ik te vroeg, maar heb het idee dat we hier de plank een beetje mis slaan. Sorry want men zal er vast veel tijden aan besteed hebben.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Mag ik het raar vinden dat de “Rock” categorie gecombineerd is met “Pop”? Ik vind het genre specificeren maar niets als ik een Arctic Monkeys in zo’n segment zie.

Ook een “pop & rock chat”, het is een beetje van alles niks als ik eerlijk ben. Nu al chaotisch.. en wie bepaald waar onder valt? Er staan indierock artiesten plots in het pop segment omdat ze ooit een hitje hebben gehad?

Een “Electronic” topic wat gelijk begint over een Fred Again…. Om maar wat te vullen? Niet om gelijk iets af te zeiken hoor, maar ik vind dit maar niks (en die feedback mag ook lijkt me ;).

Ik heb niet het idee dat je hier mensen mee aanspreekt.
Ik denk dat dit ook vooral voort is gekomen uit het apart zetten van de hardrock en metal, wat getuige het Graspoptopic een redelijk logische zet was. Je gaat ook niet alleen daar een apart topic voor maken. Ben het op zich wel met je eens, maar snap de logica vanuit hun kant ook nog wel.

Of ik bijster enthousiast ben? Nee, niet echt, maar ik zie ook niet hoe je zoiets wel beter op zou kunnen lossen, wat het was nu af en toe echt wel onoverzichtelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Mijn eerste indrukken zijn dan juist weer erg positief! Er is duidelijk naar alle punten van feedback geluisterd en getracht om iedereen tegemoet te komen. Daarvoor mijn welgemeende complimenten! Vooral dat topics zowel via hun 'oorspronkelijke plek' als via hun nieuwe plek in de betreffende hub te vinden zijn, is echt heel goed. Ik had niet gedacht dat zoiets technisch mogelijk is.

Bedankt allen die hier hard aan hebben gewerkt! Ik waardeer jullie inzet om dit voor iedereen fijn voren te laten zijn echt enorm.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Mijn eerste indrukken zijn dan juist weer erg positief! Er is duidelijk naar alle punten van feedback geluisterd en getracht om iedereen tegemoet te komen. Daarvoor mijn welgemeende complimenten! Vooral dat topics zowel via hun 'oorspronkelijke plek' als via hun nieuwe plek in de betreffende hub te vinden zijn, is echt heel goed. Ik had niet gedacht dat zoiets technisch mogelijk is.

Bedankt allen die hier hard aan hebben gewerkt! Ik waardeer jullie inzet om dit voor iedereen fijn voren te laten zijn echt enorm.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens! Voor nieuwe topics gaat dat dus gewoon achter de schermen geregeld worden? Je kan zelf namelijk maar één hub kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik zou denk ik eerder metal en punk samen groeperen en dan rock en pop als aparte topics.

Maar goed blijft inderdaad erg lastig met zo'n genreverdeling. Kun je uren over blijven discussiëren natuurlijk. Ben benieuwd hoe dit bevalt op den duur. Mijn eerste indruk is verder wel positief.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik denk dat dit ook vooral voort is gekomen uit het apart zetten van de hardrock en metal, wat getuige het Graspoptopic een redelijk logische zet was. Je gaat ook niet alleen daar een apart topic voor maken. Ben het op zich wel met je eens, maar snap de logica vanuit hun kant ook nog wel.

Of ik bijster enthousiast ben? Nee, niet echt, maar ik zie ook niet hoe je zoiets wel beter op zou kunnen lossen, wat het was nu af en toe echt wel onoverzichtelijk.
Maar dit vind ik nog onoverzichtelijker. Stel een Muse of Arctic Monkeys, dat kan ook onder zowel indie, zowel als rock en zelfs als pop noteren. Of ga je discussies krijgen dat Foo Fighters onder pop moet omdat sommige weer vinden dat dit weer staat voor populaire muziek. Waar kan ik mijn ei kwijt over pak hem beetje Cypress Hill als ik dat zou willen? Of wie bepaald dat Kendrick Lamar een alternatieve act is en Eminem niet… maar dat men wel zegt dat eerst genoemde groter is kwa impact want meer streams om maar te noemen. Ik zie de discussies nu al voor me, en ben van mening dat je dat niet moet willen.

Zo’n Fred Again topic komt nu oprecht awkward op mij over. De mods lullen maar wat om het voor nu maar wat te vullen. Terwijl ik niet het idee heb dat een discussie of gesprek plaatsvind. Gaan we nu de rest van het forum “vervuilen” met topics die niet “leven” enkel omdat het Graspop topic? Want dan vind ik het geen waarde hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Prima gedaan, eerste indruk is heel positief!
Zal zeker even wennen worden, maar dat zal vast wel lukken. :)

Ik mis alleen nog het topic met de bandintroducties voor GMM in het hub-overzicht.
Dat hoort er uiteraard nog bij. 😉

Voor de rest zou je nog kunnen afvragen of er nog aparte topics bij kunnen over concerten, albums, e.d., of dat deze allemaal in de algemene chat worden gepost, of wellicht beide?
Voorlopig zou ik ze in de algemene chat laten, en eerst eens de komende tijd (weken/maanden/jaar) gaan kijken hoe dat loopt.
Nieuwe topics openen kan altijd nog, snel en gemakkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Maar dit vind ik nog onoverzichtelijker. Stel een Muse of Arctic Monkeys, dat kan ook onder zowel indie, zowel als rock en zelfs als pop noteren. Of ga je discussies krijgen dat Foo Fighters onder pop moet omdat sommige weer vinden dat dit weer staat voor populaire muziek. Waar kan ik mijn ei kwijt over pak hem beetje Cypress Hill als ik dat zou willen? Of wie bepaald dat Kendrick Lamar een alternatieve act is en Eminem niet… maar dat men wel zegt dat eerst genoemde groter is kwa impact want meer streams om maar te noemen. Ik zie de discussies nu al voor me, en ben van mening dat je dat niet moet willen.

Zo’n Fred Again topic komt nu oprecht awkward op mij over. De mods lullen maar wat om het voor nu maar wat te vullen. Terwijl ik niet het idee heb dat een discussie of gesprek plaatsvind. Gaan we nu de rest van het forum “vervuilen” met topics die niet “leven” enkel omdat het Graspop topic? Want dan vind ik het geen waarde hebben.
Het is natuurlijk logisch dat er allerlei discussies gaan volgen over waar een bepaald topic precies thuis hoort.
Geen enkel (sub)genre is scherp gedefinieerd, en veel bands vallen in meerdere genres/categorieën.

Toch denk ik dat de community prima in staat is om daar samen, op basis van consensus, uit te komen.
Vindt een meerderheid dat Foo Fighters onder rock vallen, dan gaan ze in de pop/rock-hub.
Vindt een meerderheid dat ze onder hardrock vallen, dan gaan ze in de hardrock/metal-hub.
Misschien is het zelfs mogelijk en wenselijk dat een bepaalde band/thread in twee of meer hubs geplaatst worden?

Over 'vervuiling' of 'overspoeling' door topics maak ik me niet zo'n zorgen.
Ik ken forums met tientallen (zo niet honderden of duizenden) threads, waarbij de 'dode' topics vanzelf naar beneden wegzakken, en de actieve topics vanzelf boven komen drijven.

Mocht je een bepaald favoriet topic missen in een of andere hub, dan kun je altijd vragen om het eraan toe te voegen, of je kunt het zelf als favoriet toevoegen en in je eigen 'gevolgde onderwerpen' blijven volgen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nog een (klein?) vraagje:
Is het ook mogelijk om de hubs, net als de forum-frontpage, nog onder te verdelen in categorieën?
Voorbeeld:
  • vastgepinde topics
  • topics van overige festivals
  • individuele band-topics
  • overige topic
Dat zou het in mijn ogen nog wel een stuk overzichtelijker maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken