Jammer dat je je zo aangevallen voelt, Yannick. Ik heb even teruggebladerd naar je eerste bijdrage hier en heb het idee dat je toch zelf de knuppel in het hoenderhok hebt gegooid, waar reacties op gekomen zijn.
Met name het dikgedrukte gedeelte impliceert alsof het Graspop gedeelte een stelletje ongeregeld is, een soort anarchie bijna, waar de sfeerbeheerders de controle op hebben verloren. Je zal het wellicht niet zo bedoelen, maar ook verderop in dit topic heb je het over mensen die 'de etiquette niet begrijpen', om je eerstingenomen stelling nog even kracht bij te zetten. Je schetst hier, bewust of onbewust, een beeld mee waar mensen die daadwerkelijk dagelijks onderdeel zijn van de gesprekken zich niet in herkennen. En daar komt dan reactie op.
Ik vind het ingewikkeld dat de discussie op deze manier gevoerd wordt. Want waar het in mijn ogen daadwerkelijk om gaat is dat het sfeerteam signalen heeft opgevangen dat diverse leden behoefte hebben aan meer overzicht als het gaat om het volgen van de nieuwtjes en geruchten rond Graspop. Sinds dat dat signaal is gedeeld, in het topic zelf en vervolgens ook hier, heb ik welgeteld niemand zich daartegen zien verzetten. Ik zie allerlei mensen die hierover constructief mee willen denken. Mensen die aangeven dat ze weliswaar behoefte hebben om met elkaar metal-gerelateerde nieuwtjes en meningen te kunnen blijven delen en hun zorgen hebben geuit of met een versplintering over het hele forum heen de intieme sfeer wel gehandhaafd kan worden. Maar nogmaals: niemand die zich koste wat kost verzet tegen veranderingen ten behoeve van meer overzicht en een fijn forum voor iedereen.
Vervolgens komt het sfeerteam met een, naar mijn mening, prima voorstel om aan alle wensen te voldoen. Bij hen is het gegeven dat er soms wat zijsprongen genomen worden in het topic blijkbaar geen issue. Ook dank aan
@ThijsDB voor de bevestiging hiervan, want ook ik ben door de discussie die hier ontstond een beetje op een dwaalspoor gebracht.