Nieuwe forumstructuur

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden. Het is juist enorm leuk om al dat enthousiasme over Graspop en metal in zijn algemeen door te lezen. Het werkt aanstekelijk. Als daar te strak gemodereerd wordt verdwijnt de hele charme van dat topic.

Ik denk ook echt het merendeel van de mensen die daar posten daar niet op zitten te wachten.
Ik heb toch ook nergens gezegd "strak gemodereerd".
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Die algemene festival topic waar alles door elkaar staat zijn inderdaad vrij onhandig als je iets over 1 specifiek festival wilt terugvinden. Al is de zoekfunctie dan wel weer een uitkomst in de meeste gevallen. Maar zelf zou ik ook eerder een eigen topic aanmaken voor meer kleinere festivals, die dan vervolgens in een mooi lijstje onder elkaar kunnen staan op een "kleinere festivals" pagina en in de mogelijke genre hubs.
Inderdaad, dit dus.
Voorstelletje Metal Hub:
  • Algemeen (met linkjes naar kleinere topics)
  • GMM
  • Alcatraz
  • Overige festivals
  • Concerten
  • Nieuwe albums
  • Bandintroducties
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik zie moderators eigenlijk alleen ingrijpen in heftige discussies die ontsporen en erg persoonlijk worden en politieke kwesties. Heb nou niet het idee dat er zo vaak ingegrepen hoeft te worden in welk topic dan ook.
Des te beter lijkt me dan. Maar zoals ik al aangaf is dat in RW/PP-topic minder nodig omdat mensen de etiquette begrijpen, gezien de grote influx van nieuwe gebruikers heeft dat er voor gezorgd dat daar minder is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Je vergelijkt nu het meest drukbezochte topic op het forum met de minst besproken festivals van allemaal. Lijkt me niet meer dan logisch dat die anders worden aangepakt, toch? Trouwens, elk festival en elke band dat genoeg aandacht genereert en doorgroeit, kan hier op termijn zijn eigen topic krijgen.
Ik zeg niet dat ieder festival een eigen topic moet krijgen, alleen de metalfestivals. 😉
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Thisso

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat sfeerbeheer meer metal moet gaan luisteren en wat tickets voor Graspop moet gaan aanschaffen zodat ze meer betrokken zijn bij het GMM-topic. Ik denk dat dit het beste idee tot nu toe is.
Ach, je kunt ook weer op flessen zeggen natuurlijk. Feit blijft wel dat voor maanden sfeerbeheer zich geen hol heeft aangetrokken van het topic als van de nieuwe gebruikers en getracht hen wegwijs te maken. Laissez-faire, mja.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Des te beter lijkt me dan. Maar zoals ik al aangaf is dat in RW/PP-topic minder nodig omdat mensen de etiquette begrijpen, gezien de grote influx van nieuwe gebruikers heeft dat er voor gezorgd dat daar minder is.
Ik heb ooit eens een jaar lang meegelezen en gereageerd in het Pinkpop-topic (omdat ik er toevallig een dag naar toe ging dat jaar), en kan je zeggen dat de etiquette daar vele malen lager was dan in het GMM-topic...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ach, je kunt ook weer op flessen zeggen natuurlijk. Feit blijft wel dat voor maanden sfeerbeheer zich geen hol heeft aangetrokken van het topic als van de nieuwe gebruikers en getracht hen wegwijs te maken. Laissez-faire, mja.

Maar dat was toch ook helemaal niet nodig? Die nieuwe gebruikers (en het merendeel van de oude) hadden het prima naar de zin.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Je had het over mods die een topic on-topic houden. Van mij hoeft dat, zolang het voor het merendeel niet storend is, dus niet zo. :)
Je versterkt mijn taalgebruik in hardheid. Dat is niet wat er stond en is dus niet fijn om daarover aangesproken te worden. Mods grijpen soms in wanneer een topic te veel off-topic gaat. Dat gebeurt gewoon soms. Soms serieus, soms minder. Er wordt hier gedaan alsof men als politie gaat ageren en schuift dat in mijn schoenen alsof ik dat gezegd of bedoeld heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Des te beter lijkt me dan. Maar zoals ik al aangaf is dat in RW/PP-topic minder nodig omdat mensen de etiquette begrijpen, gezien de grote influx van nieuwe gebruikers heeft dat er voor gezorgd dat daar minder is.
De meeste nieuwe gebruikers in het Graspop topic begrijpen de daar geldende etiquette ook prima, vaak geven ze ook aan al heel lang mee te lezen voor ze een account aangemaakt hebben. Het kan zijn dat die etiquette wat ruimer is dan wat er in de RW/PP topics geldt, maar ook daar zie ik discussies over radio programma's, aanverwante shows en festivals, en allerlei andere zaken die alleen cultureel verwant zijn aan het festival zelf, maar niks met die jaargang in het bijzonder van doen hebben. Alleen als het Graspop topic meer gebruikers heeft, en je als lezer wellicht minder thuis bent in die specifieke subcultuur, heb je sneller het idee dat de boel volgespamd wordt met irrelevante berichten? Ik heb ook het idee dat het wel meevalt, en zoals Thijs al aangeeft ziet het sfeerbeheer ook 0 aanleiding om op dat vlak in te grijpen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Je versterkt mijn taalgebruik in hardheid. Dat is niet wat er stond en is dus niet fijn om daarover aangesproken te worden.

Strak gemodereerd was dan wellicht iets te zwaar door mij opgevat. Wat ik bedoelde was dat ik geen fan ben van moderators die een topic on-topic houden. Helemaal als er vanuit een merendeel weinig belang bij lijkt te zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
De meeste nieuwe gebruikers in het Graspop topic begrijpen de daar geldende etiquette ook prima, vaak geven ze ook aan al heel lang mee te lezen voor ze een account aangemaakt hebben. Het kan zijn dat die etiquette wat ruimer is dan wat er in de RW/PP topics geldt, maar ook daar zie ik discussies over radio programma's, aanverwante shows en festivals, en allerlei andere zaken die alleen cultureel verwant zijn aan het festival zelf, maar niks met die jaargang in het bijzonder van doen hebben. Alleen als het Graspop topic meer gebruikers heeft, en je als lezer wellicht minder thuis bent in die specifieke subcultuur, heb je sneller het idee dat de boel volgespamd wordt met irrelevante berichten? Ik heb ook het idee dat het wel meevalt, en zoals Thijs al aangeeft ziet het sfeerbeheer ook 0 aanleiding om op dat vlak in te grijpen.
Goed uitgelegd ja, kan inderdaad zo zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ach, je kunt ook weer op flessen zeggen natuurlijk. Feit blijft wel dat voor maanden sfeerbeheer zich geen hol heeft aangetrokken van het topic als van de nieuwe gebruikers en getracht hen wegwijs te maken. Laissez-faire, mja.
Volgens mij heb jij echt een compleet waanbeeld van hoe het er in het GMM-topic aan toe gaat.
Nieuwe gebruikers gedragen zich in mijn ogen heel keurig en respectvol.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Je versterkt mijn taalgebruik in hardheid. Dat is niet wat er stond en is dus niet fijn om daarover aangesproken te worden. Mods grijpen soms in wanneer een topic te veel off-topic gaat. Dat gebeurt gewoon soms. Soms serieus, soms minder. Er wordt hier gedaan alsof men als politie gaat ageren en schuift dat in mijn schoenen alsof ik dat gezegd of bedoeld heb.
In het GMM-topic grijpen zelden mods in, omdat andere gebruikers dat al doen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Des te beter lijkt me dan. Maar zoals ik al aangaf is dat in RW/PP-topic minder nodig omdat mensen de etiquette begrijpen, gezien de grote influx van nieuwe gebruikers heeft dat er voor gezorgd dat daar minder is.
Wat je telkens lijkt te negeren is dat wij als graspop topic gebruikers op een bepaald moment hebben uitgesproken om dat gmm topic te gebruiken als algemeen metal topic. Dus wij hebben onze etiquette op dat moment geherformuleerd (ook al droeg het de naam graspop).
Net zoals er dan op een gegeven moment het besef is gekomen (vanuit de groep zelf) dat het topic wel erg actief is en die brede aanpak daardoor niet meer ideaal is. Ongeveer gelijktijdig kwam er dan bericht dat de mods ook aan het bekijken waren of daar iets verbeterd kan worden.

Ik begrijp ook dat je het niet eens bent met hoe een grote groep van graspopvolk het forum gebruikt. Daar valt heel hard op dat veel metalheads puur metalnieuws willen lezen zonder de rest te moeten doorploeteren en dat anderen dan weer vinden dat muziekgenres opdelen idioot is en metalconcertreviews bij alle andere concertreviews horen. Ikzelf zie op geen enkele manier een mogelijkheid om die 2 ideeën samen te brengen.

Zelf hoor ik bij die eerste groep en ben ik pro een subthread/hub 'metal' met een algemeen metal 'chat' topic + gemakkelijk te vinden festival topics (gmm, alcatraz, andere metal festivals) + mogelijkheid tot aparte topics zoals nu de bandvoorstellingen.
Het idee van de metalhub zoals Thijs die in het eerste bericht voorstelt waardoor je verwante topics gemakkelijk te zien krijgt lijkt me dus top.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Maar dat was toch ook helemaal niet nodig? Die nieuwe gebruikers (en het merendeel van de oude) hadden het prima naar de zin.
Volgens mij heb jij echt een compleet waanbeeld van hoe het er in het GMM-topic aan toe gaat.
Nieuwe gebruikers gedragen zich in mijn ogen heel keurig en respectvol.
Er is een verschil tussen het naar je zin hebben en respectvol met elkaar om gaan.. en het forum niet gebruiken zoals een forum gebruikt hoor te worden. Over het eerste gaat het niet, waarom dat erbij wordt gehaald geen idee.

En volgens mij mag jij je aannames gewoon voor jou houden, verder.

Wat je telkens lijkt te negeren is dat wij als graspop topic gebruikers op een bepaald moment hebben uitgesproken om dat gmm topic te gebruiken als algemeen metal topic. Dus wij hebben onze etiquette op dat moment geherformuleerd (ook al droeg het de naam graspop).
Wel, het probleem dat ik daarmee dus heb is dat hier verder qua sfeerbeheer hierin niet is gecommuniceerd van 'hey jongens, goed idee doe maar!' of 'idk hoor, lijkt het niet een betere manier om op zus en zo manier het forum te gebruiken'. Allemaal prima om mijn reacties te disliken, @DennisvdBr maar ik stel wel bepaalde dingen voor in mijn post. Afschieten, prima. Maar dan zou ik ook wel graag weten waarom wel of niet - zeker als mod.

Het idee van de metalhub zoals Thijs die in het eerste bericht voorstelt waardoor je verwante topics gemakkelijk te zien krijgt lijkt me dus top.
Ben er zeker voor te vinden, ik vraag me alleen af wat je dan precies doet met andere festivals? Waar hoort welk festival dan bij en wat juist niet? Ik begrijp gewoon niet goed waarom die opdeling moet worden gemaakt terwijl bv. een concertaankondiging gewoon in het concertaankondigingen-topic staat. Gaan we daar dan ook al in opdelen? Concertreviews ook apart? Lokerse Feesten heeft een metaldag, ook apart topic? Sorry, maar dan geraak je me gewoon compleet kwijt.

En dat er zoveel negatieve reacties op mijn post zijn gekomen, terwijl ik het net als jullie gewoon goed voor heb.. Heerlijk om door te lezen, ik moet me meer verdedigen dan dat überhaupt een constructief gesprek is. Ik stel ook gewoon maar shit voor en denk, op basis van hoe het er vroeger, in andere topics, over de jaren heen hier aan toe gaat, hoe het beter zou kunnen gaan. Dat er hier een aantal mijn woorden verharden of in het belachelijke trekken, tsja oké. Als het op die manier allemaal moet, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Wat een onzin.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Er is een verschil tussen het naar je zin hebben en respectvol met elkaar om gaan.. en het forum niet gebruiken zoals een forum gebruikt hoor te worden.
Maar dat laatste was toch ook gewoon het geval? Het idee van een forum is toch dat mensen met een gezamenlijke interesse ergens over kunnen praten en discusseren? Als het merendeel van mensen in een topic blij is met de gang van zaken dan zie ik er gewoon niet zo'n probleem in.

Hannibal's idee voor twee topics is hierin wel een goeie. Dan kunnen mensen die het puur en alleen over Graspop willen hebben daar terecht en de rest kan doorgaan zoals het nu gaat. Een goeie oplossing imo.

Wel, het probleem dat ik daarmee dus heb is dat hier verder qua sfeerbeheer hierin niet is gecommuniceerd van 'hey jongens, goed idee doe maar!' of 'idk hoor, lijkt het niet een betere manier om op zus en zo manier het forum te gebruiken'.
Dat was imo eerst ook helemaal niet nodig, want er was niets aan de hand. Waarom dan ingrijpen?

Het moment dat meerdere mensen aangaven zich te irriteren ging sfeerbeheer in beraad en werd dit topic aangemaakt.

Dat er hier een aantal mijn woorden verharden

Ik heb je al gezegd dat ik het wellicht wat te zwaar opvatte. Ik dacht echt dat je bedoelde dat mods strenger moesten zijn in het ontopic houden, vandaar de aanname dat ik dacht dat je wilde dat er strakker gemodereerd zou worden. Nogmaals excuus daarvoor, het was niet de bedoeling je woorden te verharden. Ik interpreteerde je gewoon verkeerd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Maar ik zou dan wel in allerlei algemene topics moeten gaan meelezen en posten, waar ik over concerten en festivals lees die me totaal niet boeien?
Als ik wil lezen over festivals als Durbuy Rock Festival of The Rock Circus moet ik me ook door pagina's vol worstelen over Op de Tôffel, DGTL, Dutch Valley, London Calling, Beerland Festival, Vestrock, Left of the Dial, Misty Fields, KadeRock, Culemborg Blues, Bridge Festival, Dream Village, MOMO Festival, Stereo Sunday, Solar Weekend, Gent Jazz, Blues Peer, Absolutely Free Fest, LaSemo, Cactus Festival, Rock Olmen, Rock Herk.....
Volg je de strekking van deze discussie überhaupt wel? Daar mag je nog steeds over praten, alleen wel in dat 'nieuwe' ouwe-jongens-krentenbroodtopic. Snap deze opmerking totaal niet.

Vind het trouwens knap dat je zoveel festivals weet op te noemen voor iemand die voor zover ik weet dus niet de andere topics meeleest :) Wel eens dat dit een wat aparte vergelijking is, omdat er eigenlijk nooit wordt gediscussieerd over bovenstaande festivals, maar alleen de belangrijke punten worden neergezet.
De meeste nieuwe gebruikers in het Graspop topic begrijpen de daar geldende etiquette ook prima, vaak geven ze ook aan al heel lang mee te lezen voor ze een account aangemaakt hebben. Het kan zijn dat die etiquette wat ruimer is dan wat er in de RW/PP topics geldt, maar ook daar zie ik discussies over radio programma's, aanverwante shows en festivals, en allerlei andere zaken die alleen cultureel verwant zijn aan het festival zelf, maar niks met die jaargang in het bijzonder van doen hebben. Alleen als het Graspop topic meer gebruikers heeft, en je als lezer wellicht minder thuis bent in die specifieke subcultuur, heb je sneller het idee dat de boel volgespamd wordt met irrelevante berichten? Ik heb ook het idee dat het wel meevalt, en zoals Thijs al aangeeft ziet het sfeerbeheer ook 0 aanleiding om op dat vlak in te grijpen.
Die etiquette wordt inderdaad prima gesnapt, maar dat komt ook omdat die etiquette ontbreekt.
Er is een verschil tussen het naar je zin hebben en respectvol met elkaar om gaan.. en het forum niet gebruiken zoals een forum gebruikt hoor te worden. Over het eerste gaat het niet, waarom dat erbij wordt gehaald geen idee.

En volgens mij mag jij je aannames gewoon voor jou houden, verder.


Wel, het probleem dat ik daarmee dus heb is dat hier verder qua sfeerbeheer hierin niet is gecommuniceerd van 'hey jongens, goed idee doe maar!' of 'idk hoor, lijkt het niet een betere manier om op zus en zo manier het forum te gebruiken'. Allemaal prima om mijn reacties te disliken, @DennisvdBr maar ik stel wel bepaalde dingen voor in mijn post. Afschieten, prima. Maar dan zou ik ook wel graag weten waarom wel of niet - zeker als mod.


Ben er zeker voor te vinden, ik vraag me alleen af wat je dan precies doet met andere festivals? Waar hoort welk festival dan bij en wat juist niet? Ik begrijp gewoon niet goed waarom die opdeling moet worden gemaakt terwijl bv. een concertaankondiging gewoon in het concertaankondigingen-topic staat. Gaan we daar dan ook al in opdelen? Concertreviews ook apart? Lokerse Feesten heeft een metaldag, ook apart topic? Sorry, maar dan geraak je me gewoon compleet kwijt.

En dat er zoveel negatieve reacties op mijn post zijn gekomen, terwijl ik het net als jullie gewoon goed voor heb.. Heerlijk om door te lezen, ik moet me meer verdedigen dan dat überhaupt een constructief gesprek is. Ik stel ook gewoon maar shit voor en denk, op basis van hoe het er vroeger, in andere topics, over de jaren heen hier aan toe gaat, hoe het beter zou kunnen gaan. Dat er hier een aantal mijn woorden verharden of in het belachelijke trekken, tsja oké. Als het op die manier allemaal moet, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Wat een onzin.
Verder eens met Yannick wat betreft het tweede gedeelte (gebeurt niet vaak, woehoe). Er wordt nu ook net gedaan alsof de 'Graspoppers' maar de wijsheid in pacht hebben of zo komt het toch over. Bijzonder...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik waardeer het dat je je gedachten deelt hoor @Yannick, ook al sta ik er zelf anders in. Je toon daarin is scherp, wat ook scherpe reacties oplevert. Het is vervelend dat dingen die je zegt af en toe lelijker overkomen op mensen dan ze bedoeld zijn van jouzelf uit, dat lijkt een terugkerend fenomeen, en levert een escalerende situatie op als mensen dan nog weer harder op jou reageren. Dat is jammer om te zien.

Laten we sowieso elkaars meningen respecteren. Dat proberen we op muzikaal gebied zoveel mogelijk te doen, dan moet het ook lukken als we het alleen maar over de mogelijke indeling van een forum hebben, of niet? Onnodig om elkaar af te zeiken lijkt me.

Ik zie dat beide kanten op de voorstellen onnodig extreem opgevat worden, wat de toon ook onnodig hard maakt. Niemand stelt voor dat het Festileaks forum een totalitaire politiestaat wordt, er is geen mens wat gelukkig wordt van een forum wat volledig gesegregeerd is op genre, reacties die wel vanuit dat soort extreme aannames geschreven worden voegen weinig toe aan het gesprek vind ik.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken