Het doel was om de aankondigingen en Graspoppraat (en dat van andere festivals) en het 'overige gelul' te scheiden, maar wel op een overzichtelijkere manier. Ik heb zo'n vermoeden dat dat 'm nog niet gaat worden.
Honderd procent dat dat eerste inderdaad gaat gebeuren. 't Blijft een soort bubbel.
De reden dat het GMM-topic opgesplitst moest worden, was dat er teveel niet-Graspop gerelateerde zaken besproken zouden worden. Maar als de nieuwe Hardrock & Metal Chat vervolgens de plek wordt om alle overige festivals in dat genre te bespreken, en de specifieke festival topics leeg blijven, kan ik mij voorstellen dat mensen dat net zo onoverzichtelijk vinden.
Aan de andere kant zijn de “overige (land) festivals” topics net zo onoverzichtelijk natuurlijk, en is het nu op zijn minst allemaal binnen een genre. Maar die algemene overige festivals topics wordt weer minder in geleuterd tussen de aankondigingen door. Dus ik snap wel dat dit ook niet door iedereen als de beste oplossing gezien wordt.
Maar in een topic als het GMM topic is dat voor mijn gevoel wel makkelijker omdat het gesprek vaak terugviel op Graspop en andere festivals dan in een algemeen slowchat topic zonder barriéres.
En wat Hannibal ook zegt inderdaad.
Maar goed, het is nog vroeg, dus we zullen het in een paar weken zien. Zou me niet verbazen als alle Graspopervaringen straks gewoon in het metaltopic belanden haha.
Tja, zoals ze in het Engels zeggen: "You can't have your cake and eat it."
Je kunt het onmogelijk voor iedereen goed doen, iedereen zal wel wat op te merken of te klagen hebben:
- "Het gaat teveel over GMM in de slow chat."
- "Het gaat te weinig over GMM in de slow chat."
- "Er wordt te weinig gepost in het GMM-topic."
- "Het gaat teveel over Schubbekutteveen Open Air in de slow chat. SOA (pun intended) moet een eigen topic krijgen."
- "Er wordt te weinig gepost in het SOA-topic.
Zo blijf je natuurlijk bezig..
Feit is nu eenmaal dat we in deze nieuwe (en veelbelovende) situatie zitten, omdat bepaalde (met name vaste, veel-lezende/-postende) leden bezwaar maakten tegen de explosieve groei (terecht) van en het vermeende 'gebrek aan etiquette' (niet terecht) in het GMM-topic.
Nu een meerderheid daarin mee is gegaan, en de forumleiding op basis van goed ontvangen voorstellen daarmee met verve aan de slag is gegaan, komt er al weer nieuwe kritiek, nog voordat het nieuwe systeem goed en wel van kracht is gegaan.
Terwijl het toch allemaal heel simpel is: hoe alles gaat lopen, dat bepalen wij grotendeels zelf met z'n allen.
Vind je dat een topic niet goed loopt omdat er te weinig in wordt gepost?
Post zelf meer, plaats linkjes, tag mensen, etc.
Vind je dat een topic niet goed loopt omdat er te veel in wordt gepost?
Stel een nieuw, apart topic voor, of een verplaatsing naar een ander, bestaand topic.