Nieuwe forumstructuur

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Fijn dat het type topic "beste album 2023", "concert aankondigingen", "ben naar ... geweest" nu niet meer dwars door alle topics gericht op één specifieke artiest staat. Geeft een stuk meer overzicht voor mij in ieder geval. Voor de rest nergens last van en de sfeer is er niet minder om geworden. Dus succesvol kan ik het wel noemen.
Ik vind dit juist gigantisch storend. Precies dat werkte precies onder muziek i.p.v. in verschillende hubs. Eerst bedenken waar een artiest zou kunnen staan, vervolgens erachter komen dat dat helemaal niet geval is, om ze vervolgens in een topic te vinden waar ik ze niet had verwacht. Juist die aparte artiesttopics pasten perfect onder de muzieksectie en past ook meer dan prima bij de aankondigingen, beste albums en recensies.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.394
Ik vind dit juist gigantisch storend. Precies dat werkte precies onder muziek i.p.v. in verschillende hubs. Eerst bedenken waar een artiest zou kunnen staan, vervolgens erachter komen dat dat helemaal niet geval is, om ze vervolgens in een topic te vinden waar ik ze niet had verwacht. Juist die aparte artiesttopics pasten perfect onder de muzieksectie en past ook meer dan prima bij de aankondigingen, beste albums en recensies.

Het past allemaal wel bij elkaar, bij mij was het vooral dat je tussen de artiestentopics moest gaan zoeken naar de andere soorten topics. Dat overzicht is voor mij nu beter. Alle artiesten in een eigen artiesten-sub-hub had ook gekund wat dat betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.052
Ik vind dit juist gigantisch storend. Precies dat werkte precies onder muziek i.p.v. in verschillende hubs. Eerst bedenken waar een artiest zou kunnen staan, vervolgens erachter komen dat dat helemaal niet geval is, om ze vervolgens in een topic te vinden waar ik ze niet had verwacht. Juist die aparte artiesttopics pasten perfect onder de muzieksectie en past ook meer dan prima bij de aankondigingen, beste albums en recensies.
Ben ik het ook wel mee eens.
Alle losse artiesten-topics mogen wat mij betreft onder 'Muziek Algemeen'.
Het past allemaal wel bij elkaar, bij mij was het vooral dat je tussen de artiestentopics moest gaan zoeken naar de andere soorten topics. Dat overzicht is voor mij nu beter. Alle artiesten in een eigen artiesten-sub-hub had ook gekund wat dat betreft.
Of dit inderdaad, ook prima!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.052
Voor mij zou een ideale indeling van de Hardrock & Metal Hub ongeveer als volgt uit zien:
  • Hardrock & Metal Chat
  • GMM
  • Alcatraz
  • Ander festival met voldoende belangstelling
  • Overige metalfestivals Benelux
  • Overige metalfestivals internationaal
  • Bandintroducties (incl. index en updates; niet alleen GMM)
Optioneel (anders in Metal Chat):
  • Metalconcerten (aankondigingen, reviews, jaarlijstjes)
  • Metalalbums (aankondigingen, reviews, jaarlijstjes)
  • Overige onderwerpen met voldoende belangstelling
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Welke case? Wat wil je dan eigenlijk precies? Wat zit je dwars?
Je hebt nog helemaal geen case of argumenten gepresenteerd, en reageert ook niet op degenen die dat wel doen.

Of heeft @Timmetje gelijk, en gaat het je alleen om het happen?
Ben je soms niets anders dan een simpele, ordinaire trol?
Als dat inderdaad het geval is: gefeliciteerd, blij dat je hebt kunnen lachen! 🎉
Nee jullie kijken simpelweg niet naar de recentie actieve topics blijkbaar en waar men nu daadwerkelijk in plaatst.

Er wordt helemaal nauwelijks tot geen gebruik gemaakt van de functie nieuwe onderdelen van het forum. Dat is geen getroll. Maar ik vind het tamelijk bizar en gelijkertijd hilarisch dat men dat gewoon niet wilt erkennen. Maar goed ik heb mijn zegje gedaan, mening dit dat... enzovoorts
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.052
Nee jullie kijken simpelweg niet naar de recentie actieve topics blijkbaar en waar men nu daadwerkelijk in plaatst.
Hoe kun jij dat nou weten?
Ik check wel degelijk de actieve topics (die mij interesseren), en ik weet heel goed waar ik al dan niet iets plaats.

Er wordt helemaal nauwelijks tot geen gebruik gemaakt van de functie nieuwe onderdelen van het forum. Dat is geen getroll. Maar ik vind het tamelijk bizar en gelijkertijd hilarisch dat men dat gewoon niet wilt erkennen. Maar goed ik heb mijn zegje gedaan, mening dit dat... enzovoorts
Het enige wat nieuw is zijn de hub(s) en de chat(s), van beide maak ik gebruik.

De metal hub gebruik ik nu standaard om te zien welke topics actief zijn (pagina refreshen en je ziet gelijk in welke topics is gereageerd).
In de metal chat wordt ook gewoon gereageerd, nu wellicht nog niet zo heel veel, maar daar gaat na GMM, als het nieuwe GMM 2024 topic wordt geopend en het oude GMM 2023 topic langzaam uitdooft, ongetwijfeld verandering in komen. Dan wordt de chat de nieuwe 'go to' voor alle dagelijkse klets.

Je bent dan ook minimaal een maand te vroeg met je geklaag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.052
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt. Op die manier blijven feiten inderdaad weg.
En eventjes als we het dan toch over feiten gaan hebben..
Je hebt zelf de afgelopen tijd bewezen en erkend dat je:
  • topics niet goed volgt (bv. mist dat je input kan geven op voorgenomen aanpassingen);
  • reacties niet goed leest (bv. van een mod die zegt dat je nog steeds input kunt geven na sluiten van dat bewuste topic);
  • verkeerde aannames maakt (bv. over wie wel en niet een mod is);
  • niet goed op de hoogte bent van afgesproken voornemens en de termijn waarin die van kracht gaan.
Facts GIF by Judge Jerry
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Uhh, sorry hoor, maar word ik volgens jou dan geacht om alle topics binnen dit hele forum te volgen?? 😳
Doe jij dat dan?
Fucking hell. Er is gewoon een functie voor "Recent actieve topics" scroll even naar beneden wil je. Nogmaals dat zijn feiten... geen meningen.

Je kan wel steeds de schuld bij mij neerleggen... maar ik kan er niks aan doen dat die functie daar in zit wat je kan zien wat voor activiteiten er zijn op het forum. En die bestaat nogmaals, niet uit mijn mening. Je lult echt maar wat.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.052
Fucking hell. Er is gewoon een functie voor "Recent actieve topics" scroll even naar beneden wil je. Nogmaals dat zijn feiten... geen meningen.
Ja, wat is je punt?
Waarom zou ik al die actieve topics checken?
Wat heb ik te maken met pak 'm beet '1 zitplaats voor Elton John nu zaterdag in het sportpaleis'?

Overigens staan daar alleen de laatste 8 recent actieve topics, en vallen andere (mogelijk wel interessante) topics weg.
Tenzij je op 'Bekijk meer...' klikt, maar dan zit je alsnog op een nieuwe pagina met een hoop irrelevante topics.

Ik check topics op 2 manieren, waarmee ik alles krijg te zien wat ik daadwerkelijk wil zien:
  • via de metal hub;
  • via 'Gevolgde onderwerpen' die ik zelf heb geselecteerd.
Die laatste manier is redelijk geavanceerd, maar ik denk dat ook jij er wel achter komt hoe dat werkt. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Ik krijg koppijn van deze discussie...

Punt dat Indiaantje maakt, snap ik heel goed. Er wordt gewoon nog amper gebruik van gemaakt en ik denk dat je dat wel al mag stellen na deze paar weken en niet pas na een maand of twee maanden, ook omdat daar op de korte termijn weinig verandering in gaat komen. Dit punt gaat over het hele forum.
Punt dat MetalLimbo maakt, gaat toch meer over het Graspop-/metalforum, voor zover ik het begrijp. Da's gek, want daar ging het initiële punt dus niet over. Tja, dan gaan jullie dus langs elkaar heen praten, wat niet enorm handig is. Indiaantje heeft een punt dat het over het gehele forum, met dus de meer recente topics, niet bepaald storm loopt, MetalLimbo met de metalhub dat het spektakel (hopelijk, wat dat weten we nog niet!) daar na 18 juni gaat losbarsten. In ieder geval, Jezus, wat een gezever.

Tot zover mijn kijk erop. Mazzel.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.052
Ik krijg koppijn van deze discussie...
Je weet dat je het niet hoeft te lezen, hè? ;)

Punt dat Indiaantje maakt, snap ik heel goed. Er wordt gewoon nog amper gebruik van gemaakt en ik denk dat je dat wel al mag stellen na deze paar weken en niet pas na een maand of twee maanden, ook omdat daar op de korte termijn weinig verandering in gaat komen. Dit punt gaat over het hele forum.
Punt dat MetalLimbo maakt, gaat toch meer over het Graspop-/metalforum, voor zover ik het begrijp. Da's gek, want daar ging het initiële punt dus niet over. Tja, dan gaan jullie dus langs elkaar heen praten, wat niet enorm handig is. Indiaantje heeft een punt dat het over het gehele forum, met dus de meer recente topics, niet bepaald storm loopt, MetalLimbo met de metalhub dat het spektakel (hopelijk, wat dat weten we nog niet!) daar na 18 juni gaat losbarsten. In ieder geval, Jezus, wat een gezever.

Tot zover mijn kijk erop. Mazzel.
Ik weet dat @Indiaantje89 het over het hele forum heeft, maar dan klopt het gewoon nog steeds niet wat hij zegt.
Hij stelt dat:
Dat was voorheen ook niet, maar maak je dat jezelf maar wijs hoor. Heel de omzetting heeft uiteindelijk 0 impact gehad. Niet negatief, niet positief. Zonde van de tijd dus :D.
Dan praat hij dus over het hele forum, inclusief het GMM-/metalforum, en slaat hij de plank volledig mis.
Ik kan er niks aan doen dat hij dat niet beter specificeert.
Nergens heeft hij het over 'het hele forum, behalve het metalgedeelte', hoe moeten wij dan weten wat zijn initiële punt is?

En waar gaat het dan überhaupt nog over? Een pop & rock chat met 1 reactie? Who cares?
Niemand wordt gedwongen daarin te reageren, niemand heeft er last van, dus waarom daar zo'n drama van maken?

Stel je gooit als verzorger bij wijze van experiment een bal in een dierenverblijf met olifanten en neushoorns. Vervolgens spelen de olifanten ermee, maar de neushoorns negeren het ding volledig.
Had je dan die bal er maar niet in moeten gooien? Moet je die bal weer weghalen? Of is het een geslaagd experiment?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
En waar gaat het dan überhaupt nog over? Een pop & rock chat met 1 reactie? Who cares?
Niemand wordt gedwongen daarin te reageren, niemand heeft er last van, dus waarom daar zo'n heisa van maken?
En zelfs die chat vond ik een leuke toevoeging, toen ik laatst een interessante video over Taylor Swift zag, en mij afvroeg waar ik die het beste kon delen. Goed, het loopt nog geen storm, maar inderdaad, het zit ook niemand in de weg lijkt me?

Ik heb na al deze discussie nog steeds geen idee wat nu precies het doel van de kritiek is. Alle veranderingen terugdraaien? Nog meer veranderingen doorvoeren? Mensen dwingen de nieuwe topics meer te gebruiken? Of is het gewoon zeuren om het zeuren, klagen om de aandacht?
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Punt dat Indiaantje maakt, snap ik heel goed. Er wordt gewoon nog amper gebruik van gemaakt en ik denk dat je dat wel al mag stellen na deze paar weken en niet pas na een maand of twee maanden, ook omdat daar op de korte termijn weinig verandering in gaat komen. Dit punt gaat over het hele forum.
Ik denk dat de metal chat, en ook de andere genre chats, amper gebruikt worden omdat het 'probleem' (GMM-topic zou niet te volgen zijn doordat er te veel off-topic berichten werden geplaatst) niet zo groot is als werd geschetst. Op dit moment zijn de afgelopen 10 pagina's in het GMM23-topic vrijwel volledig Graspop gerelateerd. Dus volgens mij gaat het bij de GMM/metal liefhebbers best goed, want ik zie met enige regelmaat off-topic berichten in de metal chat verschijnen die anders in het GMM-topic waren beland, dus het heeft toch iets bewerkstelligd. Dat het niet veel berichten zijn is volgens mij het bewijs dat het probleem niet zo groot was als werd geschetst.

Voor mij hadden de forumaanpassingen niet gehoeven, maar ik heb er ook geen last van en mogelijk zit er meer in dan wij nu zien. Ik hoop bijvoorbeeld dat de nieuwe opzet in de toekomst meer metal specifieke topics oplevert, zoals metal album van het jaar lijstjes e.d.. Ik verwacht niet op korte termijn veel verandering, maar ik denk dat het wel te vroeg is om te oordelen in dat opzicht.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.622
5.052
En zelfs die chat vond ik een leuke toevoeging, toen ik laatst een interessante video over Taylor Swift zag, en mij afvroeg waar ik die het beste kon delen. Goed, het loopt nog geen storm, maar inderdaad, het zit ook niemand in de weg lijkt me?

Ik heb na al deze discussie nog steeds geen idee wat nu precies het doel van de kritiek is. Alle veranderingen terugdraaien? Nog meer veranderingen doorvoeren? Mensen dwingen de nieuwe topics meer te gebruiken? Of is het gewoon zeuren om het zeuren, klagen om de aandacht?
Ik denk dat de metal chat, en ook de andere genre chats, amper gebruikt worden omdat het 'probleem' (GMM-topic zou niet te volgen zijn doordat er te veel off-topic berichten werden geplaatst) niet zo groot is als werd geschetst. Op dit moment zijn de afgelopen 10 pagina's in het GMM23-topic vrijwel volledig Graspop gerelateerd. Dus volgens mij gaat het bij de GMM/metal liefhebbers best goed, want ik zie met enige regelmaat off-topic berichten in de metal chat verschijnen die anders in het GMM-topic waren beland, dus het heeft toch iets bewerkstelligt. Dat het niet veel berichten zijn is volgens mij het bewijs dat het probleem niet zo groot was als werd geschetst.

Voor mij hadden de forumaanpassingen niet gehoeven, maar ik heb er ook geen last van en mogelijk zit er meer in dan wij nu zien. Ik hoop bijvoorbeeld dat de nieuwe opzet in de toekomst meer metal specifieke topics oplevert, zoals metal album van het jaar lijstjes e.d.. Ik verwacht niet op korte termijn veel verandering, maar ik denk dat het wel te vroeg is om te oordelen in dat opzicht.
Ik vraag me ook af wat men precies had verwacht van die aanpassingen, en hoe ingrijpend die zouden zijn.
Er is min of meer tegemoet gekomen aan een roep van enkelen om een (te?) goed lopend topic op te splitsen, wat deels terecht, deels onterecht was.
Het off-topic gehalte en gebrek aan 'etiquette' werd daarbij schromelijk overdreven, maar een groot deel van de vaste gebruikers van het GMM-topic zag ook wel in dat het wellicht wat beter en efficiënter kon.

In principe waren er 3 opties:
  1. alles bij het oude houden, en het GMM-topic ook in de toekomst blijven gebruiken als algemeen metal-topic (incl. concerten, albums, 'vandaag is de dag', etc.);
  2. het GMM-topic opsplitsen in een officieel GMM-topic voor relevante informatie en discussies, en een 'slowchat' als algemeen metaltopic (incl. GMM);
  3. het GMM-topic enkel gebruiken voor relevante informatie en discussies, en overige onderwerpen posten in reeds bestaande, veelal algemene/brede topics.
Dat laatste voelden de meesten (onder wie ikzelf) niet veel voor, en hoewel er aardig wat bijstand was voor optie 1, kwam de consensus toch bij optie 2 te liggen. In de metal chat zou in principe over alle onderwerpen gepraat kunnen worden, net zoals nu in het GMM 2023 topic gebeurt.
Eventuele relevante onderwerpen/informatie zouden door wie zich geroepen voelt daaruit gefilterd en in de desbetreffende topics gecopy-pastet worden.
Daarnaast was afgesproken om voorlopig nog het GMM 2023 topic als algemene chat aan te houden (i.i.g. tot de 1000 pagina's bereikt zouden zijn).

Hoe de verhouding qua reacties in de metal chat t.o.v. het GMM 2024 topic uiteindelijk zal komen te liggen, is afwachten, en zal mede afhangen van de definitie/consensus van wat relevant en on topic is.
Mijn verwachting is dat de chat een stuk meer gebruikt zal worden, zeker als daar alle reacties in de trant van "waar blijven de aankondigingen?", "ik ben benieuwd wie/wat/waar/wanneer/hoe...", en "vandaag is de dag!" in terecht gaan komen (wat me toch de bedoeling lijkt).

Ook zal het gebruik van de chat nog afhangen van het eventuele toevoegen van andere aparte metaltopics voor albums, concerten, kleine festivals, etc.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Ik vraag me ook af wat men precies had verwacht van die aanpassingen, en hoe ingrijpend die zouden zijn.
Er is min of meer tegemoet gekomen aan een roep van enkelen om een (te?) goed lopend topic op te splitsen, wat deels terecht, deels onterecht was.
Het off-topic gehalte en gebrek aan 'etiquette' werd daarbij schromelijk overdreven, maar een groot deel van de vaste gebruikers van het GMM-topic zag ook wel in dat het wellicht wat beter en efficiënter kon.

In principe waren er 3 opties:
  1. alles bij het oude houden, en het GMM-topic ook in de toekomst blijven gebruiken als algemeen metal-topic (incl. concerten, albums, 'vandaag is de dag', etc.);
  2. het GMM-topic opsplitsen in een officieel GMM-topic voor relevante informatie en discussies, en een 'slowchat' als algemeen metaltopic (incl. GMM);
  3. het GMM-topic enkel gebruiken voor relevante informatie en discussies, en overige onderwerpen posten in reeds bestaande, veelal algemene/brede topics.
Dat laatste voelden de meesten (onder wie ikzelf) niet veel voor, en hoewel er aardig wat bijstand was voor optie 1, kwam de consensus toch bij optie 2 te liggen. In de metal chat zou in principe over alle onderwerpen gepraat kunnen worden, net zoals nu in het GMM 2023 topic gebeurt.
Eventuele relevante onderwerpen/informatie zouden door wie zich geroepen voelt daaruit gefilterd en in de desbetreffende topics gecopy-pastet worden.
Daarnaast was afgesproken om voorlopig nog het GMM 2023 topic als algemene chat aan te houden (i.i.g. tot de 1000 pagina's bereikt zouden zijn).

Hoe de verhouding qua reacties in de metal chat t.o.v. het GMM 2024 topic uiteindelijk zal komen te liggen, is afwachten, en zal mede afhangen van de definitie/consensus van wat relevant en on topic is.
Mijn verwachting is dat de chat een stuk meer gebruikt zal worden, zeker als daar alle reacties in de trant van "waar blijven de aankondigingen?", "ik ben benieuwd wie/wat/waar/wanneer/hoe...", en "vandaag is de dag!" in terecht gaan komen (wat me toch de bedoeling lijkt).

Ook zal het gebruik van de chat nog afhangen van het eventuele toevoegen van andere aparte metaltopics voor albums, concerten, kleine festivals, etc.
Wat betreft het metal hoekje van het forum, vat dat het aardig samen ja. Wellicht zit het “probleem” dan bij het feit, dat die aanpassingen vervolgens ook toegepast zijn op andere genres? Waarop ik zou zeggen: als dat niet gewenst is, prima, draai dat stuk terug, laat alleen die metal hub over. Daar begon de roep om verandering, en daar is het best goed bevallen tot nu toe, wat er met de rest van het forum gedaan is en hoe dat bevalt staat daar verder aardig los van naar mijn mening. Mij zit het niet dwars, maar ik vind persoonlijk sowieso alles best.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken