Nieuwe forumstructuur

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Dit vind ik toch wel een beetje jammerlijke reactie. We schetsen toch nergens een doemscenario, ik vind (en constateer eigenlijk ook) dat het gewoonweg niet goed werkt. En ik blijkbaar niet alleen.

Verder klopt het ook niet wat je zegt, ik heb altijd aangegeven dat ik de vorige situatie prima vond naar mijn mening. Verder vind ik het Graspop shirts topic juist een vergelijking waarom de oude situatie prima functioneerde. Ontstaan uit enthousiasme, running gags onder de forumlieden, en ontaard in iets heel tofs. De slowchat topics komen heel erg gemaakt en nep over wat mij betreft en verre van oprecht.

Ik neem aan dat ook kritische feedback ook gewaardeerd wordt.
Tuurlijk wordt dat gewaardeerd, maar ook feedback roept nu eenmaal weer feedback op.
Niemand wordt de mond gestopt, en van een beetje discussie gaat niemand dood, toch? 😉

Ik snap niet goed hoe de algemene chat (de M&H nochtans) als nep of niet-oprecht zou kunnen worden gezien?
In mijn ogen is het de bedoeling dat die gewoon het huidige GMM-topic gaat vervangen (uiteraard pas na de 1000 is bereikt in het huidige topic 😉 ), en qua inhoud en sfeer nagenoeg hetzelfde gaat blijven. We kunnen daar gewoon over alles blijven kletsen zoals we nu doen, inclusief alle voor- en napret over GMM.

Het GMM-topic (2024 en verder) gaat dan dienen als een soort van verzamelpunt en 'uittreksel' van relevante informatie, maar ook daar kunnen gewoon on-topic gesprekken/discussies plaatsvinden.
Ik zie dat dus meer als een extra topic om ons uit te kunnen leven.
Het zou zomaar kunnen dat we volgend jaar rond deze tijd een pagina of 100-200 in het GMM 2024 topic hebben gevuld, en opnieuw de 666 of 1000 aantikken in de algemene chat ('slowchat' is een beetje een vreemde term, ik denk dat het allesbehalve 'slow' zal gaan 😉 ).
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Tuurlijk wordt dat gewaardeerd, maar ook feedback roept nu eenmaal weer feedback op.
Niemand wordt de mond gestopt, en van een beetje discussie gaat niemand dood, toch? 😉

Ik snap niet goed hoe de algemene chat (de M&H nochtans) als nep of niet-oprecht zou kunnen worden gezien?
In mijn ogen is het de bedoeling dat die gewoon het huidige GMM-topic gaat vervangen (uiteraard pas na de 1000 is bereikt in het huidige topic 😉 ), en qua inhoud en sfeer nagenoeg hetzelfde gaat blijven. We kunnen daar gewoon over alles blijven kletsen zoals we nu doen, inclusief alle voor- en napret over GMM.

Het GMM-topic (2024 en verder) gaat dan dienen als een soort van verzamelpunt en 'uittreksel' van relevante informatie, maar ook daar kunnen gewoon on-topic gesprekken/discussies plaatsvinden.
Ik zie dat dus meer als een extra topic om ons uit te kunnen leven.
Het zou zomaar kunnen dat we volgend jaar rond deze tijd een pagina of 100-200 in het GMM 2024 topic hebben gevuld, en opnieuw de 666 of 1000 aantikken in de algemene chat ('slowchat' is een beetje een vreemde term, ik denk dat het allesbehalve 'slow' zal gaan 😉 ).
Er is geen extra topic,men blijft praten waar ze willen praten. En dat lijkt niet in een slowchat topic te zijn. Je ziet ze nu al omlaag zaken.

Met “nep” bedoel ik dat men nu berichten plaatsen om het er beste van proberen te maken. Dat valt te waarderen. Maar een Electronic topic die begint met “Beatz….” sorry maar dat is gewoon inhoudsloos en niet meer dan het topic proberen aan te duwen. Dat zie je zelf toch ook wel in neem ik aan?

Dan heb ik veel liever iemand die een eigen topic aanmaakt omdat die gene een passie heeft voor een of ander onbekend drum & bass label.. in plaats van “beatz…” slechts een voorbeeld. Ik wil het best met jullie aankijken hoor… maar dit zie je best wel van mijlenver aankomen dat de auto richting het ravijn gaat (het idee bedoel ik, niet het forum).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
@Joszwa en co, schuiven jullie festivals als Dour en CORE gewoon in het vakje van elektronisch?

Als ik voor mezelf kijk, dan denk ik dat de nieuwe structuur zeer weinig toevoegt aan hoe ik het forum gebruik en al zeker als ze zo artificieel worden aan gedikt zoals @Indiaantje89 aangeeft. Maar als anderen er baat bij hebben, sure. Proberen waard zeker?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Er is geen extra topic,men blijft praten waar ze willen praten. En dat lijkt niet in een slowchat topic te zijn. Je ziet ze nu al omlaag zaken.
Natuurlijk is er wel degelijk een extra topic. In de metal chat zijn inmiddels al binnen 24 uur 23 reacties geplaatst.
Op het vertrouwde GMM 2023 topic zijn er vandaag 46 reacties geplaatst, 2x zoveel.
Maar er is dan ook afgesproken dat we het oude topic gewoon op de oude manier blijven gebruiken, in ieder geval totdat we de 1000 pagina's halen, en waarschijnlijk zelfs tot na GMM voor alle verslagen en nabeschouwingen van dit jaar.

Daarna zullen de chat en het nieuw aan te maken GMM 2024 topic het oude gaan vervangen.
En de kans is groot dat de chat voor die tijd allang aan momentum heeft gewonnen en mensen er al aardig aan gewend zijn geraakt.

Of dat ook in andere hubs gebeurt, weet ik niet en kan mij ook niet veel schelen eerlijk gezegd.
Maar met zo'n instelling zal dat zeker niet gaan gebeuren idd.
Er zijn echter ook mensen die wel bereid zijn om zo'n chat een kans te geven, in ieder geval onder de metalliefhebbers blijkbaar (maar ook al enkelen in de andere hubs, behalve de pop & rock).

Met “nep” bedoel ik dat men nu berichten plaatsen om het er beste van proberen te maken. Dat valt te waarderen. Maar een Electronic topic die begint met “Beatz….” sorry maar dat is gewoon inhoudsloos en niet meer dan het topic proberen aan te duwen. Dat zie je zelf toch ook wel in neem ik aan?
Ik zie in ieder geval in dat een goed bedoeld voorzetje en placeholder van de forumleiding onnodig wordt afgekat.
Maak er dan zelf wat van door wat 'echte' en inhoudsvolle reacties te plaatsen?
Of niet, als je dat niet wil, ook prima.

Er is besloten om de metaltopics beter en efficiënter te gaan organiseren (waarvoor het verzoek in eerste instantie niet eens direct uit die metalhoek zelf kwam).
Dan is het toch best logisch dat dat ook voor de rest van de site wordt uitgeprobeerd?
Als niemand daar behoefte aan heeft, zal dat ongetwijfeld bij een eerstvolgende evaluatie worden geconcludeerd, en zal er allicht actie worden ondernomen, bv. door het sluiten van de 'dode' chats of andere topics.
Maar dat wil nog niet zeggen dat andere chats dan niet wél succesvol kunnen zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Ik kat oprecht niks af, daar ben ik ben ik vanaf begin af aan duidelijk in geweest. Maar door dit soort reacties heb ik juist het idee dat dit soort opinies niet echt welkom zijn, en dat men die er oprecht aan gewerkt heeft zich nu een beetje aangevallen voelt.

Ik wil alleen maar aangeven dat dit soort duwtjes een beetje cringey overkomen, ook al is het met de beste bedoeling gedaan. En dat ik het geen verbetering vind. En zo te lezen ben ik niet de enige. Doe er mee wat je wilt, maar voel je zeker niet aangevallen hoor.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Ik kat oprecht niks af, daar ben ik ben ik vanaf begin af aan duidelijk in geweest. Maar door dit soort reacties heb ik juist het idee dat dit soort opinies niet echt welkom zijn, en dat men die er oprecht aan gewerkt heeft zich nu een beetje aangevallen voelt.

Ik wil alleen maar aangeven dat dit soort duwtjes een beetje cringey overkomen, ook al is het met de beste bedoeling gedaan. En dat ik het geen verbetering vind. En zo te lezen ben ik niet de enige. Doe er mee wat je wilt, maar voel je zeker niet aangevallen hoor.
Oh, ik voel me zeker niet persoonlijk aangevallen, hoor. 😉
Ik heb wel het idee dat de forumleiding een beetje onnodig hard wordt aangevallen.
Goede kritiek lijkt me meer dan welkom, maar om nou te gaan zeuren omdat je iets 'nep' of 'cringey' vindt overkomen, vind ik persoonlijk wat overdreven.

Maar ook voor mij geldt:
Doe er mee wat je wilt, maar voel je zeker niet aangevallen hoor. 😉
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Oh, ik voel me zeker niet persoonlijk aangevallen, hoor. 😉
Ik heb wel het idee dat de forumleiding een beetje onnodig hard wordt aangevallen.
Goede kritiek lijkt me meer dan welkom, maar om nou te gaan zeuren omdat je iets 'nep' of 'cringey' vindt overkomen, vind ik persoonlijk wat overdreven.

Maar ook voor mij geldt:
Doe er mee wat je wilt, maar voel je zeker niet aangevallen hoor. 😉
Serieus hoor, als je daar over valt kan je gewoonweg niet met kritiek omgaan. Als dit al onnodig hard is…… iemand die een topic nep vind overkomen…. Wat erg zeg? Hoe had ik het anders moeten omschrijven dan? En zelf wel komen met “zeuren”, “zeiken”, “het kan mij niet schelen”, “afkatten”, “maak er zelf dan wat van”:..

Serieus wat een waardeloze instelling is dit zeg. Verwacht je nu echt dat iedereen het gaat aanbidden ofzo? Ik probeer oprecht met een mening een bijdrage te leveren. Hoef je niks mee te doen, maar je reactie is gewoon kut, vooral in de functie die je betreed.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Serieus hoor, als je daar over valt kan je gewoonweg niet met kritiek omgaan. Als dit al onnodig hard is…… iemand die een topic nep vind overkomen…. Wat erg zeg? Hoe had ik het anders moeten omschrijven dan? En zelf wel komen met “zeuren”, “zeiken”, “het kan mij niet schelen”, “afkatten”, “maak er zelf dan wat van”:..

Serieus wat een waardeloze instelling is dit zeg. Verwacht je nu echt dat iedereen het gaat aanbidden ofzo? Ik probeer oprecht met een mening een bijdrage te leveren. Hoef je niks mee te doen, maar je reactie is gewoon kut, vooral in de functie die je betreed.

Ik denk dat je eerste berichten het prima verwoordden. Daarna werd het wat minder subtiel
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
maar wat is er niet subtiel aan dan? Dat iemand zegt dat een topic niet oprecht en nep overkomt? Wat moet ik anders zeggen?

“Wow super goed gedaan een topic die is geopend met alleen het woord Beatz erin! Ik adoreer de moderatie”.

Had meer gedaan met je community gedaan, had bepaalde users gevraagd om mee te denken over topics en onderwerpen. Maar nee het topic moest zo nodig naar enkele dagen al dicht en kwam je met dit soort kuttopics. Zo is dit subtiel genoeg, want ik kan het ook zo hoor.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
maar wat is er niet subtiel aan dan? Dat iemand zegt dat een topic niet oprecht en nep overkomt? Wat moet ik anders zeggen?

“Wow super goed gedaan een topic die is geopend met alleen het woord Beatz erin! Ik adoreer de moderatie”.

Had meer gedaan met je community gedaan, had bepaalde users gevraagd om mee te denken over topic. Maar nee het topic moest zo nodig naar enkele dagen al dicht en kwam je met dit soort kuttopics. Zo is dit subtiel genoeg, want ik kan het ook zo hoor.

Zoals ik zei, je eerste berichten waren al een voldoende beschrijving. Daarna constateren dat het niet werkt, is knap na een paar uurtjes. Vervolgens zal het nog in een ravijn storten.

En zoals jij zei, een beetje een jammerlijke reactie.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Serieus hoor, als je daar over valt kan je gewoonweg niet met kritiek omgaan. Als dit al onnodig hard is…… iemand die een topic nep vind overkomen…. Wat erg zeg? Hoe had ik het anders moeten omschrijven dan? En zelf wel komen met “zeuren”, “zeiken”, “het kan mij niet schelen”, “afkatten”, “maak er zelf dan wat van”:..

Serieus wat een waardeloze instelling is dit zeg. Verwacht je nu echt dat iedereen het gaat aanbidden ofzo? Ik probeer oprecht met een mening een bijdrage te leveren. Hoef je niks mee te doen, maar je reactie is gewoon kut, vooral in de functie die je betreed.
Ho.. wacht even.. functie die ik betreed...??? 🤨🤔
En welke functie moge dat dan zijn volgens jou?
Dat ik het opneem voor de forumleiding, wil nog niet zeggen dat ik zelf ook maar enige rol van betekenis speel.. 😂

Maar kom op, laat je niet zo kennen, joh. Nergens voor nodig, toch? ;)
En even voor de goede orde:
Met 'onnodig hard aanvallen' bedoelde ik de in mijn ogen ietwat overdramatische reacties (niet alleen van jou) op het introduceren van de slowchats, die niet meer dan proefballonetjes, try-outs, uitprobeerseltjes zijn, waaraan niemand wordt gedwongen om deel te nemen.
Ook de 'hubs' hoeven niet eens gebruikt te worden, dus eigenlijk is het forum praktisch nog hetzelfde als voorheen, er is geen enkele functionaliteit verloren gegaan bij mijn weten.
Iedereen kan de site nog precies op de manier gebruiken zoals gewend, alleen de metalliefhebbers hebben een topic erbij.

Dat je het voorzetje in een van de chats 'nep' of 'cringey' noemt, vind ik niet onnodig hard, maar persoonlijk wat overdreven gezeur. Dat is toch heel wat anders.
En dat is mijn oprechte mening en bijdrage, hoef je uiteraard ook niks mee te doen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
Had meer gedaan met je community gedaan, had bepaalde users gevraagd om mee te denken over topics en onderwerpen. Maar nee het topic moest zo nodig naar enkele dagen al dicht en kwam je met dit soort kuttopics.
Er is toch aan de community gevraagd om mee te denken? Er is zelfs een heel topic voor geopend, waarin iedereen zijn zegje heeft kunnen doen.
Waarom zouden ze dan nog een select groepje users (wie eigenlijk?) moeten gaan vragen om mee te denken?
Overigens kon je zelfs toen het topic op slot werd gedaan, had je nog altijd de mogelijkheid om voorstellen te doen:
Lieve allemaal, dank voor jullie input - die is enorm waardevol en helpt ons verder. Super fijn dat jullie zo uitgebreid wilden reageren.
Ik sluit het topic bij deze, omdat we een goed beeld hebben gekregen van wat we wilden weten.
[...]
Tussen de regels door lees ik eigenlijk dat vrijwel iedereen zich wel kan vinden in wat nu feitelijk wordt voorgesteld. De mooie voorstellen van Dr. Hannibal op pagina 1 en nikita op pagina 4, die beide veel bijval krijgen, zijn in lijn met hoe wij het voor ons zien. We gaan even verder puzzelen naar de precieze invulling en melden ons dan weer. Heb je nog een goede constructieve bijdrage of voorstel, DM dan gerust nog even.
❤️
Dit vind ik toch wel een hele andere voorstelling van zaken dan wat jij nu schetst, vind je niet?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Er is toch aan de community gevraagd om mee te denken? Er is zelfs een heel topic voor geopend, waarin iedereen zijn zegje heeft kunnen doen.
Waarom zouden ze dan nog een select groepje users (wie eigenlijk?) moeten gaan vragen om mee te denken?
Overigens kon je zelfs toen het topic op slot werd gedaan, had je nog altijd de mogelijkheid om voorstellen te doen:
ik heb slechts een keer kunnen reageren en had niet alles bij gelezen. Toen was hij vrijwel daarna al op slot. En leuk hoor zo’n afsluitende post, maar niemand gaat dat nog lezen, het is immers een gesloten topic. Was natuurlijk in no time weggevaagd door andere topics. Niet goed over nagedacht dus.

En waarom ze bepaalde mensen soms iets moeten vragen? Die mensen maken het forum voor wat het is, niet de mods en niet de admin(s). Niet over nagedacht dus.

En excuus ik dacht jij een van de mods was. Dus de mods kunnen niet tegen kritiek trek ik dan bij deze in. Dat er users zijn die wel helemaal wild worden als ze een bepaald (spreek)woord lezen maakt dat niet minder idioot. En niet iedereen wil de Edwin van de Sar (lees: geef het een kans) methode gebruiken als ze iets constateren. Er is gewoon geen goed plan van aanpak geweest. Niet over nagedacht dus.

We zeggen niet dat ze iets misdadigs gedaan gebben ofzo, alleen dat de uitwerking er niet goed uitziet. In de grote mensen wereld mag he dat best even zeggen tegen eljaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.183
ik heb slechts een keer kunnen reageren en had niet alles bij gelezen. Toen was hij vrijwel daarna al op slot. En leuk hoor zo’n afsluitende post, maar niemand gaat dat nog lezen, het is immers een gesloten topic. Was natuurlijk in no time weggevaagd door andere topics.
Ben het wel met je eens dat het topic eerder wat langer had mogen open blijven.
Vervelend als je dan te laat bent met je bijdrage te leveren.
Maar nogmaals: die kans was er dus nog steeds per DM, als je de laatste post van Jos had gelezen.
Dat had wellicht de nodige frustratie en discussie kunnen voorkomen.

En waarom ze bepaalde mensen soms iets moeten vragen? Die mensen maken het forum voor wat het is, niet de mods en niet de admin(s).
Ja, dat begrijp ik. Maar wie dan? Random gekozen uit alle (actieve) gebruikers?
Als ze mij hadden gevraagd, had ik precies hetzelfde gezegd als wat ik in het topic al had aangedragen.
Dat zal voor de meeste anderen ook gelden, neem ik aan?
Of had je bepaalde mensen in gedachte, bv. met een zekere senioriteit o.i.d.?

En excuus ik dacht jij een van de mods was. Dus de mods kunnen niet tegen kritiek trek ik dan bij deze in. Dat er users zijn die wel helemaal wild worden als ze een bepaald (spreek)woord lezen maakt dat niet minder idioot.
Prima, hoor. Excuses aanvaard! 😉
En ook excuses van mijn kant als ik soms wat hard overkom.
Zo ben ik nu eenmaal, maar bedoel ik echt niets persoonlijks mee.
Ik houd gewoon wel van een goede, beetje stevige discussie, met hier en daar wel eens een klein sneertje, maar probeer het verder altijd wel netjes te houden.

En niet iedereen wil de Edwin van de Sar (lees: geef het een kans) methode gebruiken als ze iets constateren. Er is gewoon geen goed plan van aanpak geweest.

We zeggen niet dat ze iets misdadigs gedaan gebben ofzo, alleen dat de uitwerking er niet goed uitziet. In de grote mensen wereld mag he dat best even zeggen tegen eljaar.
Ok, maar wat had dan beter gekund in de planning volgens jou (behalve het topic wat langer open houden)?
Persoonlijk vind ik juist dat dat op een heel nette manier is gebeurd.
En laten we eerlijk zijn: zoveel is er feitelijk toch niet veranderd, of wel?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hi all, wat fijn om te horen wat jullie er van vinden. Ik hoor hier en daar terugkomen dat er 'kunstmatig' topics worden gestart. Die feedback snap ik, en daar geef ik je helemaal gelijk in: dat is het ook. Maar dat mijn inziens precies wat forumleiding hoort te doen. Naast moderatie en ingrijpen, hoort juist bij het takenpakket ook een positievere kant, namelijk het faciliteren en stimuleren van discussies. Daar hoort het maken van extra topics bij, zoals in dit geval de genre chats. De forumleiding maakt ook elk jaar tal van nieuwe festivaltopics aan (waarvan altijd een paar die het jaar daarvoor nog geen topic hadden), organiseert games en begint discusssies.

Ja, dat is 'kunstmatig'. Of noem het onderdeel van een strategie - de wens om zaken contstant in beweging te laten zijn en een levendige sfeer te creëeren om altijd interessant te blijven voor leden. Het is daarbij niet alsof we 'zomaar' wat doen, we schatten in waar (mogelijk) animo voor is en waarvoor niet - daardoor mist er nu bijvoorbeeld bewust een hiphop hub. Natuurlijk werkt het ene idee of topic daarbij beter dan het ander, en daar passen we ons daarna dan weer op aan (zoals bijvoorbeeld de sport en actualiteiten fora door inactiviteit zijn verdwenen). Dat zal nu niet anders zijn en de dramatische superlatieven die hier gebruikt worden lijken me - op z'n minst op dit vroege punt - wat overtrokken. Ook lijkt het me goed niet te overschatten hoeveel er nou daadwerkelijk veranderd is: er zijn welgeteld 4 extra topics gemaakt en er zijn extra (geen vervangende) plekken gekomen waar je bestaande topics kunt terugvinden.

Ik ben blij om te horen dat ondanks dat een aantal de meerwaarde er niet direct van inziet, het ook voor nagenoeg niemand echt afbreuk doet aan het geheel. Laat me nog een tip geven voor bij wie dat wel geldt: het is al mogelijk om alleen onderwerpen te volgen die je zelf interessant vindt. Op die manier hoef je nooit topics te negeren die je irrelevant vindt. Dat werkt via de 'volg' knop bovenaan elk topic en vervolgens deze pagina: https://forum.festileaks.com/watched/threads

Tot slot wil ik graag iedereen bedanken die de moeite heeft genomen hun mening op papier te zetten. We lezen alles met veel interesse en zullen bijsturen waar nodig. Voor nu lijkt het me goed om de situatie vooral even aan te kijken. Dat is ook wel zo sympathiek richting iedereen die hun feedback leverde de afgelopen maanden en om verandering vroeg. Verandering kost altijd even tijd en diezelfde tijd zal leren of we over een paar maanden terugverlangen naar de oude (of weer een heel nieuwe!) situatie. Indien relevant: heel graag tot dan.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.435
2.991
Hi all, wat fijn om te horen wat jullie er van vinden. Ik hoor hier en daar terugkomen dat er 'kunstmatig' topics worden gestart. Die feedback snap ik, en daar geef ik je helemaal gelijk in: dat is het ook. Maar dat mijn inziens precies wat forumleiding hoort te doen. Naast moderatie en ingrijpen, hoort juist bij het takenpakket ook een positievere kant, namelijk het faciliteren en stimuleren van discussies. Daar hoort het maken van extra topics bij, zoals in dit geval de genre chats. De forumleiding maakt ook elk jaar tal van nieuwe festivaltopics aan (waarvan altijd een paar die het jaar daarvoor nog geen topic hadden), organiseert games en begint discusssies.

Ja, dat is 'kunstmatig'. Of noem het onderdeel van een strategie - de wens om zaken contstant in beweging te laten zijn en een levendige sfeer te creëeren om altijd interessant te blijven voor leden. Het is daarbij niet alsof we 'zomaar' wat doen, we schatten in waar (mogelijk) animo voor is en waarvoor niet - daardoor mist er nu bijvoorbeeld bewust een hiphop hub. Natuurlijk werkt het ene idee of topic daarbij beter dan het ander, en daar passen we ons daarna dan weer op aan (zoals bijvoorbeeld de sport en actualiteiten fora door inactiviteit zijn verdwenen). Dat zal nu niet anders zijn en de dramatische superlatieven die hier gebruikt worden lijken me - op z'n minst op dit vroege punt - wat overtrokken. Ook lijkt het me goed niet te overschatten hoeveel er nou daadwerkelijk veranderd is: er zijn welgeteld 4 extra topics gemaakt en er zijn extra (geen vervangende) plekken gekomen waar je bestaande topics kunt terugvinden.

Ik ben blij om te horen dat ondanks dat een aantal de meerwaarde er niet direct van inziet, het ook voor nagenoeg niemand echt afbreuk doet aan het geheel. Laat me nog een tip geven voor bij wie dat wel geldt: het is al mogelijk om alleen onderwerpen te volgen die je zelf interessant vindt. Op die manier hoef je nooit topics te negeren die je irrelevant vindt. Dat werkt via de 'volg' knop bovenaan elk topic en vervolgens deze pagina: https://forum.festileaks.com/watched/threads

Tot slot wil ik graag iedereen bedanken die de moeite heeft genomen hun mening op papier te zetten. We lezen alles met veel interesse en zullen bijsturen waar nodig. Voor nu lijkt het me goed om de situatie vooral even aan te kijken. Dat is ook wel zo sympathiek richting iedereen die hun feedback leverde de afgelopen maanden en om verandering vroeg. Verandering kost altijd even tijd en diezelfde tijd zal leren of we over een paar maanden terugverlangen naar de oude (of weer een heel nieuwe!) situatie. Indien relevant: heel graag tot dan.
Goed verhaal! Iets met die spijker en die kop! Ben benieuwd hoe het gaat verlopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Ongekend succes hé.

Fijn dat het type topic "beste album 2023", "concert aankondigingen", "ben naar ... geweest" nu niet meer dwars door alle topics gericht op één specifieke artiest staat. Geeft een stuk meer overzicht voor mij in ieder geval. Voor de rest nergens last van en de sfeer is er niet minder om geworden. Dus succesvol kan ik het wel noemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Fijn dat het type topic "beste album 2023", "concert aankondigingen", "ben naar ... geweest" nu niet meer dwars door alle topics gericht op één specifieke artiest staat. Geeft een stuk meer overzicht voor mij in ieder geval. Voor de rest nergens last van en de sfeer is er niet minder om geworden. Dus succesvol kan ik het wel noemen.
Dat was voorheen ook niet, maar maak je dat jezelf maar wijs hoor. Heel de omzetting heeft uiteindelijk 0 impact gehad. Niet negatief, niet positief. Zonde van de tijd dus :D.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.417
6.102
Dat was voorheen ook niet, maar maak je dat jezelf maar wijs hoor. Heel de omzetting heeft uiteindelijk 0 impact gehad. Niet negatief, niet positief. Zonde van de tijd dus :D.
Als je dat zo ervaart, dan lijkt klagen mij ook wat zonde van de tijd… voor jou maakt het geen verschil, voor anderen is het beter, prima uitkomst dan toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken