Geen idee hoe ik het moet omschrijven omdat mn muzieksmaak zo hard is veranderd en toch zo gevarieerd is gebleven, ik blijf nieuwe muziek ontdekken dus zal gewoon de artiesten neerschrijven die ik toen voor het eerst ben beginnen luisteren in dat jaar..
Zoals je kan zien aan het lijstje werd ik als 12/13-jarige sterk beïnvloed door dubstep en harde bass muziek, al mn vrienden luisteren ernaar en ik vond het fijn en ruig klinken, had ook zo wel mn tegenpolen waar ik soms momenten had waarbij ik Ed Sheeran meeschreeuwde en dan weer zat te headbangen op stevige dubstep.. Daarna leerde ik meer kennen van elektronische muziek en leerde ik SHM en Avicii kennen (en waarschijnlijk nog) en door de jaren heen luisterde ik bijna alle soorten elecktronische muziek, eerst dubstep, daarna hardstyle en jump.. en daarna nog uitgebreider naar tech house, progressive house , big room en andere.. Ik leerde ook m'n eerste bands kennen (The Arctic Monkeys & The 1975) en van daaruit leerde ik dan weer nieuwe bands kennen bv. The Kooks.. Toch bleef mn voorkeur nog altijd uitgaan naar elektronische muziek waarbij ik nog meer alle kantjes en geluiden wilde gehoord hebben (Deadmau5 & Eric Prydz bv. en zelfs vorig jaar nog Kraftwerk helemaal beluisterd)
Geen idee hoe het kwam maar ik sloeg een andere weg in met mn muzieksmaak en ontdekte op korte tijd Alt-J, The War On Drugs en Tame Impala en ben hier zowat bij gebleven tot nu toe (ookal zat er een Muse fase in) .. Ook leerde ik meer kennen van de underground scene (omdat ik ondertussen de big room/EDM .. beu was) en dus zelf artiesten begon te zoeken die je nooit ergens kon horen anders dan soundcloud maw San Holo, Louis The Child, Mura Masa, Snakehips enzovoorts.. Heb waarschijnlijk wel meerdere artiesten geluisterd in de periode 2009-2011 maar het is zowat een omvattend ding denk ik als je het zo bekijkt hm
Probeer me nu zowat bezig te houden met nieuwe muziek te ontdekken in het genre van Flume & Disclosure en indierock bands hm
2008: Sub Focus, Skrillex, Borgore, Doctor P, Flux Pavilion, Skream, Rusko, Caspa, Knife Party, Coone
2009: Ed Sheeran, Lana Del Rey, Modestep
2010: Avicii, Swedish House Mafia, Zatox
2011: Hardwell, Nicky Romero, MWAK, Kings Of Leon, Eptic
2012: Netsky, Yellow Claw, Da Tweekaz, Wildstylez, Brennan Heart, Headhunterz, Adaro
2013: The 1975, Disclosure, Carnage, RL Grime, Alesso, Dimitri Vegas & Like Mike, Martin Solveig, Dada Life, Romeo Blanco, D-Block & S-T-Fan, Afrojack, Martin Garrix, Showtek
2014: Arctic Monkeys, Porter Robinson, Madeon, The XX, Flume, Deadmau5, Kygo, Thomas Jack, ZHU, The Weeknd, Oliver Heldens, The Kooks, Hozier, 3LAU, Vicetone, Zedd, Fox Stevenson, Tyler The Creator, Bassnectar, LNY TNZ, Dannic, Dyro, W&W, Blasterjaxx, The Chainsmokers, DVBBS, Dillon Francis, Galantis, Deorro, Audien, Wilkinson
2015: Tame Impala, The War On Drugs, Alt-J, Oh Wonder, Halsey, Twenty One Pilots, Jamie xx, Muse, Florence + The Machine, Louis The Child, Mura Masa, CHVRCHES, Eric Prydz, ODESZA, Snakehips, Point Point, Tchami, Gorgon City, Christine & The Queens, Imagine Dragons, Above & Beyond, Oscar & The Wolf, Kraftwerk, JAUZ, The Chemical Brothers, Giraffage, Ramzoid, Tom Misch, Troye Sivan, Gallant, marshmello, Vuurwerk, malaa, NGHTMRE, Zimmer, Slow Magic, San Holo, Jeremy Loops
2016: Moderat, James Blake, Jack Garatt, Bazart, SG Lewis, SX, Kanye West, David Bowie, Balthazar, Eefje De Visser, What So Not