Ik luisterde, om me een beetje tegen mijn klasgenoten uit de basisschool af te zetten en omdat ik veel The Box keek, eerst met name hip-hop. Dat is altijd wel een beetje een liefde gebleven, alhoewel ik moet toegeven dat ik toen ook veel hip-hop luisterde die ik nu... niet meer zo goed vind. Voorbeelden:
Eminem, Brainpower, Def P, Ja Rule, 2Pac, Outkast, Beastie Boys, Osdorp Posse, Extince.
Daarna ben ik veel alternatieve rock gaan luisteren, want dat werd rond de eeuwwisseling ook best wel populair, ook wel een beetje omdat ik ook graag wilde skaten etc. Hier heb ik een beetje hetzelfde mee als met de hip-hop, sommige muziek ben ik wel blijven luisteren, maar voor een deel schaam ik me ook wel een beetje. Voorbeelden:
Linkin Park, Sum 41, Weezer, Evanescence, The White Stripes, The Offspring, Radiohead.
Met de opkomst van internet en het downloaden ontdekte ik The Beatles en andere muziek uit de 60's en 70's en heb lange tijd vooral heel veel oude muziek geluisterd. Niemand in mijn omgeving deed dat ook eigenlijk (dankzij het internet is dat wel gebruikelijker geworden volgens mij, maar nog steeds doen veel te weinig mensen dit) en dat was ook een beetje het eerste moment dat ik het idee had dat ik muziek ging luisteren omdat ik het mooi vond en me minder baseerde op of ik het cool vond, en dat soort dingen. Ik heb in die tijd echt zoveel muziek geluisterd, daarom was dat wel een behoorlijk keerpunt. Voorbeelden: The Beatles, Velvet Underground, The Zombies, Bob Dylan, The Kinks, Jefferson Airplane, The Animals, etc.
Toen ging ik studeren, op mezelf wonen. Het was een beetje een combinatie van dat er nog weinig muziek uit die jaren '60/'70 die er voor me te ontdekken viel en dat ik met nieuwe mensen ontmoette en dus wat modernere muziek ging luisteren. Dat is nu zo'n acht jaar geleden, maar toen ben ik mijn muzieksmaak weer wat gaan verbreden: hip-hop, indie rock, electronica, etc. Voorbeelden: kun je je wel een voorstelling van maken, als je mijn posts hier ziet.
En dan klinkt het zo alsof dat duidelijke periodes zijn, en alsof ik in die perioden niks anders luisterde, maar de werkelijkheid is natuurlijk dat alles heel erg door elkaar liep. Weezer heb ik bijvoorbeeld al-tijd al geluisterd, en ik luisterde ook wel indie rock voor 2007, maar ach... dan zou het een nog langer verhaal worden.