Lowlands & Pukkelpop Hurt/Heal

Gorillaz zou een wat flauwe winnaar zijn ja. Ik had vooraf mijn geld op Billie Eillish gezet. Een van de grootste popartiesten van het moment en net alternatief genoeg om de 'meerwaardezoeker' ook te pleasen. Ik zou haar althans graag eens meepakken op een festival.

• Leuk
Waarderingen: Moniek en AngieH
Billie Eilish - 53
Gorillaz - 99
Justice - 62
Kendrick Lamar - 26 (-10)
LCD Soundsystem - 72
Lorde - 51
Nine Inch Nails - 42
Stromae - 77
Tame Impala - 92

Gorillaz zou een wat flauwe winnaar zijn ja. Ik had vooraf mijn geld op Billie Eillish gezet. Een van de grootste popartiesten van het moment en net alternatief genoeg om de 'meerwaardezoeker' ook te pleasen. Ik zou haar althans graag eens meepakken op een festival.
Het is nog geen gedane zaak he. Gorillaz bleef in BKS/DTRH ook lang buiten schot, maar ergens rond plek 7 ging het toen plots heel hard.

Ik ga ze op BKS dit jaar voor het eerst zien, ben benieuwd!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Moniek
Billie Eilish - 51 (-2)**
Gorillaz - 99
Justice - 60 (-2) **
Kendrick Lamar - 28 (+2) **
LCD Soundsystem - 70 (-2) **
Lorde - 51
Nine Inch Nails - 42
Stromae - 75 (-2) **
Tame Impala - 92

Billie Eilish - 41 (-10)
Gorillaz - 99
Justice - 60
Kendrick Lamar - 28
LCD Soundsystem - 70
Lorde - 51
Nine Inch Nails - 42
Stromae - 75
Tame Impala - 92

Zou echt absurd zijn als Billie en Kendrick eruit vliegen voor LCD en NIN. Niks mis met de laatste 2 bands maar de eerste twee zijn echt droomheadliners die de Alpha en de weide eromheen volledig vol trekken. Kan van de laatste 2 moeilijk gezegd worden denk ik.

• Leuk
Waarderingen: AagjeVE en elo
Mijn geld stond op Billie, Stromae of Kendrick eigenlijk. NiN of LCD hebben weinig met deze festivals te maken, Justice is in feite gewoon een tentnaam voor Pukkelpop.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zou echt absurd zijn als Billie en Kendrick eruit vliegen voor LCD en NIN. Niks mis met de laatste 2 bands maar de eerste twee zijn echt droomheadliners die de Alpha en de weide eromheen volledig vol trekken. Kan van de laatste 2 moeilijk gezegd worden denk ik.
Maar je weet inmiddels toch wel dat lang niet iedereen daar veel rekening mee houdt bij het stemmen? Persoonlijk vind ik LCD veruit de leukste naam van deze 4 én ik heb ze een geweldige headlineshow op Lowlands zien geven (Billie in de Alpha in 2019 vond ik dan weer mwoah). Dan ga ik niet Billie i.p.v. LCD plussen puur omdat ze een vollere weide zou trekken. Goldband ging er ook snel uit, hé..

Je bent er een paar dagen niet en het is heel hard gegaan. Nou hij is er bijna uit.

Billie Eilish - 41
Gorillaz - 99
Justice - 60
Kendrick Lamar - 18 (-10)
LCD Soundsystem - 70
Lorde - 51
Nine Inch Nails - 42
Stromae - 75
Tame Impala - 92

Maar je weet inmiddels toch wel dat lang niet iedereen daar veel rekening mee houdt bij het stemmen? Persoonlijk vind ik LCD veruit de leukste naam van deze 4 én ik heb ze een geweldige headlineshow op Lowlands zien geven (Billie in de Alpha in 2019 vond ik dan weer mwoah). Dan ga ik niet Billie i.p.v. LCD plussen puur omdat ze een vollere weide zou trekken. Goldband ging er ook snel uit, hé..
Overigens valt me op dat toch wel veel stemmers vooral kijken naar 'heden' en 'toekomst' bij het stemmen voor een headliner. Dat mag natuurlijk, maar in de 'spelregels' (voor zover die er zijn) staat dat je net zo goed kunt kijken naar het 'verleden'. Daar kijk ik zelf dan ook zeker naar, en dan doet het er voor mij niet veel toe dat LCD en Muse 10 jaar na 2016 om verschillende redenen niet meer zo passend zouden zijn. In 2016 vond ik ze allebei erg sterk.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Billie Eilish - 51 (+10)
Gorillaz - 99
Justice - 60
Kendrick Lamar - 18
LCD Soundsystem - 70
Lorde - 51
Nine Inch Nails - 42
Stromae - 75
Tame Impala - 92

Al 2x op Pukkelpop gezien...maar ze mag winnen hoor.

Billie Eilish - 61 (+10)
Gorillaz - 99
Justice - 60
Kendrick Lamar - 18
LCD Soundsystem - 70
Lorde - 51
Nine Inch Nails - 42
Stromae - 75
Tame Impala - 92

Billie Eilish - 61
Gorillaz - 99
Justice - 60
Kendrick Lamar - 8 (-10)
LCD Soundsystem - 70
Lorde - 51
Nine Inch Nails - 42
Stromae - 75
Tame Impala - 92

Iemand die hem binnenkopt? ;)

Overigens valt me op dat toch wel veel stemmers vooral kijken naar 'heden' en 'toekomst' bij het stemmen voor een headliner. Dat mag natuurlijk, maar in de 'spelregels' (voor zover die er zijn) staat dat je net zo goed kunt kijken naar het 'verleden'. Daar kijk ik zelf dan ook zeker naar, en dan doet het er voor mij niet veel toe dat LCD en Muse 10 jaar na 2016 om verschillende redenen niet meer zo passend zouden zijn. In 2016 vond ik ze allebei erg sterk.
In 2016 was de opkomst voor LCD toch genant laag?

Een van mijn favorieten bands ooit hoor, maar LCD heeft er bijna eigenhandig voor gezorgd dat Pukkelpop het boeken van headliners over een hele andere boeg moest gooien.

Dat is eigenlijk gewoon hartstikke waar. Maar er zaten nog wel meer van dat soort namen bij de eerste 65 stuks, en die zijn er zelfs al eerder uitgeknikkerd...

In 2016 was de opkomst voor LCD toch genant laag?

Een van mijn favorieten bands ooit hoor, maar LCD heeft er bijna eigenhandig voor gezorgd dat Pukkelpop het boeken van headliners over een hele andere boeg moest gooien.
Beste concert van die editie wel.
En de opkomst was behoorlijk tot het begon te gieten.

Billie Eilish - 61
Gorillaz - 99
Justice - 60
Kendrick Lamar - 11 (+3)
LCD Soundsystem - 70
Lorde - 51
Nine Inch Nails - 42
Stromae - 75
Tame Impala - 85 (-7)

Billie Eilish - 61
Gorillaz - 99
Justice - 60