EINDOORDEEL LL 2024
LL blijft met mooiste festival van NL voor mij. Tegelijkertijd realiseer ik mij dat ik ook heel veel festivals in NL en Be niet ervaren heb.
- DOA 1991 eerste keer en daarna nog heel vaak tot ze ophielden te bestaan
- LL vanaf 1993 (alleen 2005 niet)
- Pinkpop 1995 alleen de maandag toen het nog met Pinksteren was. Plakten we achter DOA aan. Daarna nog een paar keer. Niet meer gegaan vanwege de continue te grote drukte op 1 plek.
- GMM 1998 een keer geweest en in 2023
- TW classic in 2022
- JOA 2023 & 2024
- Brakrock 2023
Als ik dan kijk wat ik nog graag zou willen bezoeken dan zou dat in eerste instantie BKS zijn en dan DTRH. (Andere tips zijn welkom hoor
)
Dus ja, ik ben wat bevooroordeeld. Ik vind heel veel goed geregeld op LL. Het parkeren, de campings, de toiletten, de douches etc. Andere faciliteiten als supermarkt, Bol.com (vh HEMA) etc. Food line up is altijd goed en wordt steeds beter. Dit jaar bedacht om niks dubbel te nemen. Niet gelukt. Voor mij dit jaar:
Donderdag:
- Rotdog (best prijzig voor een tussendoortje, maar de smaak is gewoon erg goed. Mijn maatje was ook direct verkocht)
Vrijdag:
- Uitsmijter ham & kaas bij Kometenbrood (ook prijzig, maar vult ook goed)
- Broodje kroket
- Puntzak friet
- Chief beef kimchiburger (wauw, wauw, wauw )
Zaterdag:
- Toast avocado bij Kometenbrood (2,5 munt, maar heerlijk!)
- Pad Thai bij Keukengebeuren (4 munten, vorig jaar toevallig ook gegeten. Nu bewust opgezocht. Heerlijk!)
- Saté & loempia bij de Indo (lekkere snack, niks mis mee)
Zondag:
- Uitsmijter ham & kaas bij Kometenbrood (need I say more?)
- Frietje stoofvlees
- McFlurry (ha, ha, ha, ha, ha!)
- Saté & loempia en Lumpur
Missers qua programmering:
Ik vond dat er best veel acts waren die in een te grote tent stonden. Waar ligt dat aan? Bewust gedaan? Publiek wat er geen interesse in heeft, maar gaat voor dance en het feestje? Ik maak me dan wel zorgen over de koers die ze gaan of blijven varen. Ik bedoel het uitvallen van QOTSA en The Smile maken niet dat er daardoor ander publiek is. Voorbeelden? Half Moon Run, The Lathums, Inhaler, Spiritbox en dan mis ik er vast nog wel een paar……
Ergernissen:
- Drugsgebruik in het openbaar. Doe lekker wat je wil, maar niet voor mijn neus. “Hoe ga jij? Ik ga lekker, wil je ook nog wat?” Al bungelend met je zakje met whatever erin zit rond te laten gaan. Achterlijk verslaafden gedrag. Totaal niet in de gaten hoe zielig en onverantwoordelijk je eruit ziet. Het is wachten op de eerste drugs dode op LL. Ben ook echt benieuwd hoe de organisatie en Mojo hier tegenaan kijken. (En dan de dooddoener, ik heb meer last gehad van dronken mensen. Oh ja, hoe weet je dan dat ze alleen maar drank op hebben?).
- Lange rijen. Tja, volgens mij vinden de meeste LL bezoekers het leuk om in de rij te staan en te wachten.
- Grote groepen die nog even naar voren willen. Prima, maar probeer mij niet omver te lopen. Als je dan de deksel op je neus krijgt, nog verontwaardigd zijn ook.
- Deze was nog beter. Bij Froukje. Met een hele groep je naar voren dringen, voor mijn neus gaan staan en dan gaan praten. WTF. Hou je bek. Uiteindelijk er twee aangesproken. Ook weer verontwaardigd. Gelukkig houden ze zich daarna wel stil, maar het hoeft niet zo te gaan. Heb respect voor de artiest en de andere bezoekers.
- Moshpit….. know your history https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moshen Echt dat volk dat ergens naar binnen stormt om daar even flink te doen, maar niks met de band of muziek heeft. Wat kom je doen?
De weegschaal blijft gelukkig nog doorslaan naar de positieve kant, maar het is de eerste keer dat ik me afvraag of ik het nog zo leuk vind. Aan de andere kant, als ik kijk naar alle leuke gesprekken, het onverwachtse (Sugababes), de gave optredens die ik toch weer gezien heb: Half Moon Run, Bob Vylan, Wunderhorse, Justice, Spinvis, Softplay, Fat Dog, Wargasm en Spiritbox….. tja dan laat ik me toch niet wegjagen door een stel van die zielige stumperds van mijn LOWLANDS
Volgend jaar misschien toch Glamping proberen. Qua kosten schat ik het zo voor 2 personen op 1800,00 / 2000,00. Toch wel serieus geld.
Tot volgend jaar LL