Lowlands 2024

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
219
Ik heb juist het idee dat ze voor Goldband als headliner kiezen omdat het veel goedkoper is dan een buitenlandse headliner.

En misschien weet ik niet scherp genoeg wie tot de havermelkelite behoort, maar Goldband is toch een heel gemiddelde band qua fans? Twee jaar terug stonden zo'n 40.000-45.000 man bij Goldband, zijn die allemaal havermelkelite? (Los van dat ik verwijzingen naar de havermelkelite of welke groep ook nogal dom vind, omdat de onderliggende boodschap bijna altijd is: hullie, de niet-echte muziekliefhebber zoals ik. Dat gevoel krijg ik daar in ieder geval bij.)
Klopt, ik denk ook dat de HME-groep op Lowlands inmiddels veruit het grootst is. Kijk maar naar lege tenten waar gitaren in geprogrammeerd staan of continu gekakel door concerten heen. Een optreden telt pas als je kunt springen en losgaan lijkt het wel. Wat er op Paaspop bij Editors gebeurde zou nu op LL denk ik ook zo zijn met zo'n popi-trance dj die tegelijkertijd staat. Voor de ver HME-lking van het festival zou het rijendik bij Editors staan. Overigens vind ik het nog steeds gezellig en leuk dat iedereen er is he. Maar even on-topic op de discussie is dit wel een feit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Klopt, ik denk ook dat de HME-groep op Lowlands inmiddels veruit het grootst is. Kijk maar naar lege tenten waar gitaren in geprogrammeerd staan of continu gekakel door concerten heen. Een optreden telt pas als je kunt springen en losgaan lijkt het wel. Wat er op Paaspop bij Editors gebeurde zou nu op LL denk ik ook zo zijn met zo'n popi-trance dj die tegelijkertijd staat. Voor de ver HME-lking van het festival zou het rijendik bij Editors staan. Overigens vind ik het nog steeds gezellig en leuk dat iedereen er is he. Maar even on-topic op de discussie is dit wel een feit.
Maar Paaspop is ook allesbehalve HME toch?

Maar vorig jaar was het terrein bij de DJVT ook schrikbarend leeg inderdaad.

En acts als Goldband zijn volgens mij redelijk uitrekbaar. Net zo makkelijk neer te zetten in de Alpha als headliner dan om ze de dag te laten openen. Kunnen morgen in de ZiggoDome staan, en de dag er op in de 013.

Vaak met dit soort typische NL acts toch?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Maar wat van de digen die Mark zegt klopt er? Dat iedereen die Goldband leuk vindt havermelkelite is of dat de zogenaamde "echte muziekliefhebbers" huilie huilie doen?
Ik denk dat we vrij mild zijn over de boeking van Goldband hoor. Had dit 10 of 20 jaar geleden gedaan en dan had men met hooivorken klaargestaan.

Alleen door de ZiggoDome aankondiging wordt er over "gepraat" en is alles behalve huilie huilie toch. Vind best dat je soms kritisch mag zijn.
 
  • Leuk
  • On fire
  • Geweldig
Waarderingen: Athos, davadude en LLoww

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
120
219
Maar wat van de digen die Mark zegt klopt er? Dat iedereen die Goldband leuk vindt havermelkelite is of dat de zogenaamde "echte muziekliefhebbers" huilie huilie doen?
Wel iedereen die naar Goldband gaat als er (hypothetisch) een act als Editors, Arctic Monkeys, Sigur Ros clasht in een andere tent. Wat ik op Lowlands tegenwoordig zondermeer zie gebeuren. Dat is een beetje wat ik bedoel. Verder vind ik niemand beter of slechter. De muziekscene (je ziet het ook bij concerten en clubtours) verandert en ik word oud.
 
  • Leuk
Waarderingen: nieuwsgierig

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.557
2.036
Ik denk dat we vrij mild zijn over de boeking van Goldband hoor. Had dit 10 of 20 jaar geleden gedaan en dan had men met hooivorken klaargestaan.
Ik kan er wel over blijven zeuren, maar ik kan uiteindelijk ook gewoon maar besluiten geen ticket te kopen. Rest van het affiche ziet er namelijk vrij keurig uit, maar Goldband als headliner is wat mij betreft gewoon nooit te verantwoorden.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
847
554
Ik denk dat we vrij mild zijn over de boeking van Goldband hoor. Had dit 10 of 20 jaar geleden gedaan en dan had men met hooivorken klaargestaan.

Alleen door de ZiggoDome aankondiging wordt er over "gepraat" en is alles behalve huilie huilie toch. Vind best dat je soms kritisch mag zijn.
Ik vroeg eigenlijk alleen maar wat Lloww bedoelde met zijn "klopt", omdat ik de rest van het bericht niet kon relateren aan het bericht van Mark waar hij dat op zei.

Maar voor de willekeur eens naar een editie van zo'n 20 jaar geleden gekeken: 2002. Toen was gewoon de halve Alpha Nederlands product met als afsluiters een dance-act, Korn en Nickelback. Kan me voorstellen dat er toen ook genoeg kritische noten gekraakt konden worden.
 
Laatst bewerkt:

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Ik vroeg alleen maar wat Lloww bedoelde met zijn "klopt"...

Voor de willekeur eens naar een editie van zo'n 20 jaar geleden gekeken: 2002. Toen was gewoon de halve Alpha Nederlands product met als afsluiters een dance-act, Korn en Nickelback. Kan me voorstellen dat er toen ook genoeg kritische noten gekraakt konden worden.
Mensen waren destijds ook boos over DJ Tiësto in de Alpha.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
847
554
Mensen waren destijds ook boos over DJ Tiësto in de Alpha.
Die zag ik niet in het programma staan, kwam hij in de plaats van een andere act?

Helemaal niet aan gedacht, ik was dat jaar op Pukkelpop en daar stond dus blijkbaar ook Nickelback. Goh, kan me totaal niet herinneren dat die er waren, maar ik ben er gewoon niet naartoe gegaan.
 
Laatst bewerkt:

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Die zag ik niet in het programma staan, kwam hij in de plaats van een andere act?

Helemaal niet aan gedacht, ik was dat jaar op Pukkelpop en daar stond dus blijkbaar ook Nickelback. Goh, kan me totaal niet herinneren dat die er waren, maar ik ben er gewoon niet naartoe gegaan.
Sorry het was de Bravo, vrijdag om middernacht.
 

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
61
58
Nou ja, ik houd mn hart vast want wat er bij Editors is gebeurd, gaat zeer waarschijnlijk ook gebeuren bij The Smile als ze tegelijkertijd worden gepland met Fred Again.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Maar Paaspop is ook allesbehalve HME toch?
Waren voornamelijk witte schuimkragen van een ander soort.
Ik denk dat we vrij mild zijn over de boeking van Goldband hoor. Had dit 10 of 20 jaar geleden gedaan en dan had men met hooivorken klaargestaan.

Alleen door de ZiggoDome aankondiging wordt er over "gepraat" en is alles behalve huilie huilie toch. Vind best dat je soms kritisch mag zijn.
Vind ik ook. Nog steeds een waardeloze en nit te verdedigen boeking.
Nou ja, ik houd mn hart vast want wat er bij Editors is gebeurd, gaat zeer waarschijnlijk ook gebeuren bij The Smile als ze tegelijkertijd worden gepland met Fred Again.
Meer ruimte voor ons ;)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.163
Ik hoop dat Denzel Curry nog komt, hij gaat op tour met de suicideboys en de data waarbij hij aanwezig is vallen tijdens Lowlands…

Dat moet toch ook heerlijk zijn. Gewoon meerdere shows tegelijk plannen en dan wel zien waar je tegen die tijd zin in hebt. Is natuurlijk niet de eerste die dit doet, laatst ook al Kamaal Williams, maar voor mijn gevoel gebeurt dit soort overlap vaker.

Lijkt er dus op dat ie wel de shows in het VK doet, maar wel Øya, Flow en Lowlands gaat overslaan. Heel bijzonder in ieder geval, al ben ik er zelf niet per se enorm rouwig om.
Lijkt op een tour vanuit het label. Misschien niet altijd deze artiesten op alle venue's staan?
Dat leek mij eerst ook, maar er staat expliciet dat Denzel Curry er niet op de blauwe data staat, waardoor het lijkt alsof ie er op de overige data wel staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en wsslvrwrt

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • rrr