Lowlands 2024

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
686
623
Laten we het positief inzien. Waar kijken jullie het meeste naar uit? :)

Acts die ik voor het eerst ga zien en dus erg naar uit kijk: Nas, The Smile, Big Thief, Denzel Curry.
QOTSA na 7 jaar weer eens live zien
Fat Dog schijnt live heel vet te zijn dus daar ben ik erg benieuwd naar
Lander & Adriaan in het midden van de India, ga dat zien mensen! Was heel gaaf vorig jaar op DTRH
 

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
237
387
Nu nog even mijn lijstje :)
Onder voorbehoud dat tickets kopen lukt

Ik kijk het meeste uit naar Sampha en Jorja Smith (veel geluisterd afgelopen jaar), Fred again.. (groot fan), Skrillex en QOTSA (nog nooit gezien maar klinkt live tof)

Overmono al eens gezien, erg nice. Brutalismus 3000 lijkt me een leuke en Goldband stiekem ook wel gewoon. Nas ook tof. Men is hier lyrisch over Soulwax dus dat lijkt me ook leuk.

Andere bands moet ik me nog in gaan verdiepen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: dblauw en eva84

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
237
387
Fred again zowel op Lowlands 2022, AFAS Live als Ziggo Dome gezien en zat elke keer toch weer beter in elkaar.

Wellicht dat we nog op een Fred again & Skrillex momentje kunnen hopen. Laat Four Tet ook maar weer komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: bjklaver en eva84

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ik kijk uit naar Sticks en HAEVN. Qotsa is ook wel tof. NNO. Fred again is voor mij een eerste keer. Skrillex ook. Die laatste toen gemist omdat ik naar huis moest op zondag.
 
  • Leuk
Waarderingen: nieuwsgierig en Dante

Reislustig

Playlistbediener
20 jun 2023
30
81
Een muzieksmaak is uiteraard zeer persoonlijk. Mij gaat het ook om het signaal dat Lowlands hiermee uitstraalt. Een kermisact als Goldband kan blijkbaar afsluiten. Ik vind het echt goedkope feestmuziek. Ze stonden ook op Concert at Sea, tussen Blof, Nielson, Danny Vera etc. Ze staan eigenlijk overal. En voor mij voelt het daarom niet als een mooie (Lowlands)afsluiter. Gun dan Eefje de Visser die spot als Nederlandse act. Een stuk creatiever. Dat mensen zin hebben in dit popi-jopie gezelschap, daar kan ik me best bij neerleggen. Maar dan toch lekker ergens in de middag? Een afsluiter moet een kers op de taart zijn. Iets speciaals. Niet een act die je op elk festival en feesttent hebt kunnen zien. En Lowlands heeft fantastische headliners gehad; Tool, Nine Inch Nails, Nick Cave, The XX, Massive Attack, Foo Fighters etc etc. Namen waar je echt naar uitkijkt. Die de dag even een laatste schop onder de hol kunnen geven. Dus in dat opzicht vind ik Goldband echt een dieptepunt qua hoofdact. En de rest van het programma ziet er zeer sterk uit. En ja, er is zat moois te zien in plaats van Goldband. Maar dat deze act zo massaal omarmt wordt vind ik echt bizar. En dan kom ik weer terug op mijn eerste zin; een muzieksmaak is uiteraard zeer persoonlijk.
AMEN
 

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
368
477
Lineup voor reading leeds tot nu. Hoop Kenny Beats ook nog op LL te zien
 

Bijlagen

  • IMG_0426.jpeg
    IMG_0426.jpeg
    295,8 KB · Weergaven: 63
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

spongebobsong

Campingartiest
10 mrt 2023
79
110
Laten we het positief inzien. Waar kijken jullie het meeste naar uit? :)

Sugababes!!! (nog nooit gezien en lukte niet meer om naar Paradiso te gaan)

Al gezien maar graag bij:
QOTSA, Soulwax, Big Thief, LA Priest, IDLES, Spinvis, Froukje,

Nog niet gezien en benieuwd naar:
The Smile, Romy, Nas, Fat Dog, Lander & Adriaan

Leuk om mee te pakken:
Sampha, Skrillex, Half Moon Run, Jungle By Night, Sleaford Mods, Bob Vylan
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84, daily en Dante

bjklaver

Playlistbediener
13 dec 2023
36
55
Fred again zowel op Lowlands 2022, AFAS Live als Ziggo Dome gezien en zat elke keer toch weer beter in elkaar.

Wellicht dat we nog op een Fred again & Skrillex momentje kunnen hopen. Laat Four Tet ook maar weer komen.
Heb ook alle drie de optredens gezien en ben het helemaal met je eens zeker die in de Ziggo Dome vond ik heel dik. Zou wat zijn als dat gaat gebeuren met four tet erbij
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dante

Tumbleweedovski

Playlistbediener
13 aug 2016
32
45
Laat ik mij er ook maar weer eens in mengen. Op een verschrikkelijke en een matige headliner na, was ik op het eerste oog best enthousiast van deze eerste worp, maar dat is toch een beetje bedaard. Had sommige acts gewoon graag op BKS gezien vermoed ik. Waarschijnlijk ga ik alsnog wel, maar probeer ik mijn kaartje in de laatste dagen voorafgaand aan het festival met korting te kopen zoals me de laatste jaren telkens is gelukt.

QOTSA, The Smile en Fat Dog zijn eigenlijk mijn enige echte must sees. Big Thief, IDLES, Spinvis en het orkest zouden dat ook zijn ware het niet dat ik die al (meermaals) gezien heb, maar blijft goed natuurlijk. Soulwax en Spiritbox ben ik waarschijnlijk ook wel bij en na wat luisteren en ontdekken geldt dat ook voor Lander & Adriaan, MSPaint en University. En dan staan er nog wel wat acts in deze eerste namen waar ik me wel mee zou vermaken als er niets beters is.

Ik ben nog niet overtuigd, maar dat gaat vast met de aankomende worpen als het programma meer vorm begint te krijgen vast goedkomen en dan zie ik jullie in augustus gewoon weer in Biddinghuizen.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmabloemert en eva84

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
In 2023 kwam de tweede worp rond 10 maart en grootste namen waren voor mijn gevoel RAYE, boygenius, First Aid Kit en Pusha T.

Op basis daarvan is een band als Fontaines DC echt nog wel mogelijk in de 2de worp. Lijkt me beetje zelfde kaliber. Nation of Language moet helemaal mogelijk zijn. What else?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken