Vrijdag:
Rond half 9 al wakker met een klein beetje hoofdpijn. Ontbijtje naar binnen werken bestaande uit pannekoeken, broodje knakworst en filter koffie. En rond kwart voor 11 richting het festival terrein gelopen. Na eventjes wachten bij de ingang om 11 uur gebruik gemaakt van de Badkamer en het terrein ontdekt. Het terrein lag er weer schitterend bij. Blijft mijn favoriete terrein van de drie Nederlandse festivals waar ik geweest ben.
Eerste act was Wings of Desire. Klonk wel oké, maar niet meer dan dat. Vond het op spotify interessanter klinken. Daarna doorgelopen richting Ramkot. Dit klonk wel aardig sterk, maar ook bij Ramkot heb ik het trucje wel gezien na een half uur. Nog even een rondje langs de Block gelopen en in de boekenwinkel gesnuffeld, doorgegaan richting Jungle By Night. Echter iets te laat vertrokken, waardoor we zeiknat geregent waren en uiteindelijk zijn gaan schuilen bij het science gedeelte en verplicht hebben geluisterd naar een lezing over MRI scans bij dode zalmen. Na dat onze hersens overprikkeld waren nog even gekeken bij JBN, had ze al meerdere keren gezien en het klonk weer lekker dansbaar. Daarna moest ik helaas het Lowlands terrein verlaten, om naar een bruiloft te gaan.
Hierdoor helaas Half Moon Run, Big Thief, The Lathums (zie ik bij andere weinig terugkomen?) En Wunderhorse gemist. 3 uur snachts weer aangekomen op het festival terrein, nog even gedanst in de Hacienda, paar biertjes gedronken en pizza gegeten en rond 5 uur richting de camping gelopen. Ideaal die festival winkel die 24/7 open was en bij ons op de route lag. Elke nacht, bananen, fles water en wat te eten gehaald.
Zaterdag:
Dag weer vroeg begonnen rond half 9. Weer hetzelfde ochtend ritueel; ontbijtje, koffie en slap ouwehoeren en grappen maken met vrienden. Dat laatste mis ik toch wel weer heel erg thuis. Eerste biertje rond half 11 voor onderweg en om 11 uur weer aangekomen bij de Badkamer op het festivalterrein. Even opgefrist en daarna richting de Echo gelopen om naar het interview te gaan met Eva Jinek. Ik vond het interview zelf niet heel boeiend. Wel de vragen die vanuit het publiek gesteld werden. Helaas mocht dit alleen maar de laatste 10 minuten. Hierna doorgelopen richting de Bravo voor een mooi plekje bij Spinvis. Wat een geweldig optreden, goede sfeer en meerdere keren kippenvel. Bij trein vuur dageraad zelfs natte oogjes, merk dat het vaderschap ook tot extra emotionele momenten leid. Ook de Led schermen in de Bravo werden mooi gebruikt.
Na Spinvis een lekkere goedvullende pannekoek gehaald en in het bierlokaal gerelaxed tot Personal Trainer begon. Vond het een erg sterk optreden en man dat eerste nummer en het laatste nummer, wat heerlijk. Hierna gedoucht in de badkamer en doorgegaan naar de Wetenschapsquiz. Erg leuk weer om mee te doen en een feestelijk sfeertje. Tot de 8ste vraag volgehouden dus net het podium niet gehaald.
Na de wetenschapsquiz makkelijk het voorvak ingelopen van de Alpha om het laatste half uurtje Inhaler mee te pakken. Strak en goed optreden, maar gewoon iets te saai en eentonig. Heb ze nu 3x gezien en zou er zelf geen kaartje meer voor kopen.
Na Inhaler even lekker gerelaxt in het straatje achter het water met okonomiyaki, was weer erg lekker. Toen een stukje Jorja Smith gekeken, na 3 nummers wel gehad en een vest gehaald bij de camping, want het werd behoorlijk koud in de avond. Toen was het tijd voor Fat Dog in de x-ray. De eerste akkoorden werden aangeslagen en de x,Ray ontplofte. Ik ben zelf niet zo van de moshpits en daarom een beetje naar achteren gestaan, maar ook daar was het na 2 nummers raak. Helaas hierdoor weinig van de muziek meegekregen en door de warmte en chaos na 20 minuutjes verder het concert geluisterd van buiten de x-ray. Nog een stukje piratenrock mee gepakt bij de Lima. Was een erg gezellig sfeertje en uiteindelijk richting de Juliet gegaan voor comedytrain. Viel mij op dat het een stuk drukker bezocht werd dan vorig jaar en het was maar goed dat we een half uurtje van te voren erheen gingen. Comedy train altijd leuk, 4 cabaretiers, waarvan Dolf Jansen het minste, maar wel een mooie gedicht over het Lowlands gevoel. Glodi en Rayen waren wel erg leuk. David Linzen was iets te raar voor mijn smaak. Na een stop bij de 24/7 supermarkt en een laatste drankje bij de tent lekker gaan slapen na een fijne festival dag.
Het werd me wel meteen weer duidelijk dat het schema welke ik van te voren had gemaakt veel te ambitieus was en je toch meer tijd kwijt bent aan lekker relaxxen, eten en het terrein afdwalen.