Lowlands 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.798
9.749
Uiteraard is het normaal dat je af en toe eens wat zegt tegen je buren, en al helemaal dat je enthousiasme toont, meebrult, zingt, danst - doe ik ook. Maar ik snap ze echt niet, die mensen die per se vooraan bij shows gaan staan om dan tijdens zo'n hele show tegen elkaar te staan lullen.

Nee, niemand verplicht je iets (ik heb het zo gehad met volk die "MaAr DiT iS ToCh EeN VrIj LaNd" bovenhalen bij werkelijk elke discussie), maar een beetje sociaal gedrag tonen zou toch de standaard mogen zijn. Je bent niet alleen. Read the room. Als je hele sages wil vertellen, doe dat dan lekker aan een bar. Biertje erbij, idaal toch.

Ik heb dat nooit gesnapt eerlijk gezegd, van elke plek waar je kan kletsen, lijkt me vooraan tijdens een concert mij toch een van de minst geschikte plekken.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.003
1.164
Uiteraard is het normaal dat je af en toe eens wat zegt tegen je buren, en al helemaal dat je enthousiasme toont, meebrult, zingt, danst - doe ik ook. Maar ik snap ze echt niet, die mensen die per se vooraan bij shows gaan staan om dan tijdens zo'n hele show tegen elkaar te staan lullen.

Nee, niemand verplicht je iets (ik heb het zo gehad met volk die "MaAr DiT iS ToCh EeN VrIj LaNd" bovenhalen bij werkelijk elke discussie), maar een beetje sociaal gedrag tonen zou toch de standaard mogen zijn. Je bent niet alleen. Read the room. Als je hele sages wil vertellen, doe dat dan lekker aan een bar. Biertje erbij, idaal toch.

Ik heb dat nooit gesnapt eerlijk gezegd, van elke plek waar je kan kletsen, lijkt me vooraan tijdens een concert mij toch een van de minst geschikte plekken.
Dit. Maar het wordt oprecht groter gemaakt dan het is, want volgens mij was het echt een stuk minder dan voorgaande jaren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.313
7.304
Mond houden, ik ben naar een discussie aan het kijken. Praten doe je maar ergens anders.
Het is toch ergens ook wel jammer dat mensen met dit soort onnozele ''grapjes'' anderen de gek willen aansteken eigenlijk. Dat gebeurt nu, dat gebeurde met de discussie rondom drugs. Prima dat je het niet eens bent, maar wees op z'n minst een beetje respectvol naar de mening van een ander toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, Novis95 en Joris

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
183
566
Het is toch ergens ook wel jammer dat mensen met dit soort onnozele ''grapjes'' anderen de gek willen aansteken eigenlijk. Dat gebeurt nu, dat gebeurde met de discussie rondom drugs. Prima dat je het niet eens bent, maar wees op z'n minst een beetje respectvol naar de mening van een ander toe.
Hè komaan, niet alles hoeft serieus genomen te worden toch? Ik vind het een leuke discussie en niemand is echt vervelend aan het doen volgens mij. Mijn grapje was ook bedoeld om een klein beetje de draak te steken met de wat onzinnige aard van de discussie. Jij maakt het nu vervelend door er zo'n lading aan te geven.
 

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
49
161
Ik heb het daar ook weleens met vrienden over. Ik heb overal achter de bar gestaan, van raggae feesten t/m hardcore. Overal was wel eens gezeik, behalve op lowlands. Hoe dat komt? Ik denk de samenhorigheid van de weekendkaarten en de hoeveelheid xtc die er genomen wordt.
Daarnaast komt het ook doordat het grote deel van LL publiek uit Amsterdam en omstreken komt. Uit deze regio komt vaak het meest gezellige publiek als je het mij vraagt.
haha grappig wij proberen juist bij bepaalde acts Amsterdam te vermijden :LOL:
Heb persoonlijk bij Nederlandse clubtours in Amsterdam het vaakst asociaal gedrag meegemaakt. Naar voren dringen, of naar voren beuken, een hele vrijdag middagborrel cosplayen, al dan niet onder invloed van alcohol. Lijkt alsof het daar voor vriendengroepen meer een cultuur is om te socializen bij een concert ipv een bar of op de soos

Maar dan ben ik soms ook in België bij een concert geweest, hele andere sfeer en referentiekader
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Davidd

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Ik heb het daar ook weleens met vrienden over. Ik heb overal achter de bar gestaan, van raggae feesten t/m hardcore. Overal was wel eens gezeik, behalve op lowlands. Hoe dat komt? Ik denk de samenhorigheid van de weekendkaarten en de hoeveelheid xtc die er genomen wordt.
Daarnaast komt het ook doordat het grote deel van LL publiek uit Amsterdam en omstreken komt. Uit deze regio komt vaak het meest gezellige publiek als je het mij vraagt.
Ik denk inderdaad de samenhorigheid, veel cultureel geintreseerde mensen, weekendkaarten en misschien inderdaad het gebruik van drugs ipv veel dronken mensen ( Zelf doe ik dat overigens niet).

Nu vind ik zelf juist het aandeel Amsterdammers één van de grootste nadelen van LL, omdat die vaak niet heel gezellig zijn en sommige een te hoog "kijk mij is" gehalte hebben. Nu kom ik zelf uit Rotterdam dus wie weet dat mijn vooroordeel daardoor komt:p.
 
  • Leuk
Waarderingen: gy0n en BeWario

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.226
Nu vind ik zelf juist het aandeel Amsterdammers één van de grootste nadelen van LL, omdat die vaak niet heel gezellig zijn en sommige een te hoog "kijk mij is" gehalte hebben. Nu kom ik zelf uit Rotterdam dus wie weet dat mijn vooroordeel daardoor komt:p.
Ik kom uit Utrecht en deel je mening wel, al hebben we d'r hier ook wel een hoop die hetzelfde pretenderen.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Een opvallende trend dit jaar vond ik trouwens ook de aanwezigheid van mensen in Nederlandse voetbalshirts. Heb nooit echt begrepen waarom je dat in godsnaam aan zou doen. Op een festival wil ik juist helemaal niet denken aan voetbal, rivaliteit etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Spaulding

Avani

Campingartiest
1 feb 2023
65
115
Het is toch ergens ook wel jammer dat mensen met dit soort onnozele ''grapjes'' anderen de gek willen aansteken eigenlijk. Dat gebeurt nu, dat gebeurde met de discussie rondom drugs. Prima dat je het niet eens bent, maar wees op z'n minst een beetje respectvol naar de mening van een ander toe.

Het was wel echt een grappig grapje. Houdt het tenminste een beetje luchtig nog
 
  • Geweldig
Waarderingen: Novis95

Avani

Campingartiest
1 feb 2023
65
115
Een opvallende trend dit jaar vond ik trouwens ook de aanwezigheid van mensen in Nederlandse voetbalshirts. Heb nooit echt begrepen waarom je dat in godsnaam aan zou doen. Op een festival wil ik juist helemaal niet denken aan voetbal, rivaliteit etc.
Meestal mag dat ook niet toch?
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.226
Een opvallende trend dit jaar vond ik trouwens ook de aanwezigheid van mensen in Nederlandse voetbalshirts. Heb nooit echt begrepen waarom je dat in godsnaam aan zou doen. Op een festival wil ik juist helemaal niet denken aan voetbal, rivaliteit etc.
Wat mij vooral verbaast is dat dit in mijn herinnering helemaal niet mag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en mroizo

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
221
179
Haha blijft toch bijzonder dat ik op LL nog nooit een vechtpartij heb gezien. Terwijl op de gemiddelde koningsdag of andere festivals je het regelmatig tegenkom
Ik ben inmiddels op zo'n 16 weekendfestivals geweest en heb werkelijk nog nooit iets van vechten of opstootjes gezien. Best bizar, aangezien je op een gemiddelde stap-avond of dorpsfeest altijd gezeik hebt. Meerdere keren per avond zelfs. Ik blijf dat echt bijzonder vinden. Ik betwijfel of dit met drugsgebruik te maken heeft, in mijn beginjaren LL was het drugsgebruik nog niet zo groot als nu en ook toen ging het altijd goed.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
589
598
Een opvallende trend dit jaar vond ik trouwens ook de aanwezigheid van mensen in Nederlandse voetbalshirts. Heb nooit echt begrepen waarom je dat in godsnaam aan zou doen. Op een festival wil ik juist helemaal niet denken aan voetbal, rivaliteit etc.
Viel mij ook op idd. Ook veel American football shirts
Officieel volgens de huisregels kan je dan geweigerd worden:
1724332929752.png
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.226
Hè komaan, niet alles hoeft serieus genomen te worden toch? Ik vind het een leuke discussie en niemand is echt vervelend aan het doen volgens mij. Mijn grapje was ook bedoeld om een klein beetje de draak te steken met de wat onzinnige aard van de discussie. Jij maakt het nu vervelend door er zo'n lading aan te geven.
Ik snap je, maar feit is wel dat sommige mensen midden in discussies met kleine grapjes mensen uit de tent proberen te lokken, wat gewoon onnodig is en blijkt dat men elkaar niet echt serieus neem. Geen verwijt naar jou, maar wel iets dat mij de afgelopen tijd vaker opvalt met sommige discussies.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: micham en Novis95

Gebruikers die dit onderwerp bekijken