Lowlands 2024

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.511
1.317
En als je donderdagavond rond 18:00 / 19:00 aankomt? Waar kan je dan nog terecht met 2 kleine tentjes?

Heb geen backpack, maar nooit geweten dat een backpack daarvoor uitgevonden is.

Iemand al drank besteld via deze site?
 

MrFloppy

Randprogramma
30 jul 2016
114
243
En als je donderdagavond rond 18:00 / 19:00 aankomt? Waar kan je dan nog terecht met 2 kleine tentjes?

Heb geen backpack, maar nooit geweten dat een backpack daarvoor uitgevonden is.

Iemand al drank besteld via deze site?
Vorig jaar was het om 14.30 al enorm druk op campings 1 t/m 5.
Wellicht dat er ron 18:00 en 19:00 nog plek is achter op camping 5 of 6.
Maar je zou ook op camping 0 kunnen staan. Dat is nog achter de groepscamping plekken.
Deze gaat meestal pas open later op de dag.
https://festileaks.com/festival/lowlands/2024/#plattegrond

Heb zelf maar een groepscamping small gekocht. Want wij willen graag wat dichter bij het terrein staan, maar niet heel vroeg daar te zijn.
Maar jah, wel weer geldklopperij op die manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
347
324
Heb zelf maar een groepscamping small gekocht. Want wij willen graag wat dichter bij het terrein staan, maar niet heel vroeg daar te zijn.
Maar jah, wel weer geldklopperij op die manier.
Misschien heb ik hier wel meer moeite mee, dan die sponsering. Geld vragen voor een plek bij elkaar vragen op de camping, zodat je zelf wat later kan aankomen.
 

MrFloppy

Randprogramma
30 jul 2016
114
243
Misschien heb ik hier wel meer moeite mee, dan die sponsering. Geld vragen voor een plek bij elkaar vragen op de camping, zodat je zelf wat later kan aankomen.
Denk dat ik inderdaad ook meer moeite heb met het vragen van geld voor een campingplek dan de sponsoring.
Al is één item die bij een sponsor vandaan komt mij een doorn in het oog.
De laatste jaren worden de campings inefficiënt gebruikt. De verkoop van de partytenten bij de HEMA werden steeds extremer.
Als je de partytent zelf van huis mee neemt en ook weer mee terug neemt vind ik dat helemaal prima.
Maar een festival die steeds groener wil zijn moet zich toch achter de oren krabben met het eenmalig gebruiken van een partytent en daarna ze allemaal bij het afval te gooien. Niet heel duurzaam.
Vorig jaar zag je dat heel mooi bij het omhoog lopen over de brug. Een zee aan partytenten.
Daardoor heb je elk jaar meer ruimte nodig zodat iedereen zijn tent kan opzetten.
 

Arie

Nieuw lid
12 aug 2022
3
6
Wij hebben vorig jaar een (eenmalig) uitstapje naar Pukkelpop gemaakt, blij dat we weer naar Lowlands gaan maar er waren daar toch ook wel zaken beter geregeld. Op de camping moet je aansluiten bij de laatst geplaatste tenten. Met een gespannen touw zorgen de medewerkers ervoor dat je niet teveel ruimte gebruikt, niet de vrijheid die je misschien zou willen maar wel efficiënt. Bij LL zie je vooral de grote groepen weer naar hun vaste stekkie lopen en daar een binnenplek creëren waar makkelijk 5 tenten kunnen staan. Wij hebben dus ook maar een groepsplek gekocht….
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
298
322
Denk dat ik inderdaad ook meer moeite heb met het vragen van geld voor een campingplek dan de sponsoring.
Al is één item die bij een sponsor vandaan komt mij een doorn in het oog.
De laatste jaren worden de campings inefficiënt gebruikt. De verkoop van de partytenten bij de HEMA werden steeds extremer.
Als je de partytent zelf van huis mee neemt en ook weer mee terug neemt vind ik dat helemaal prima.
Maar een festival die steeds groener wil zijn moet zich toch achter de oren krabben met het eenmalig gebruiken van een partytent en daarna ze allemaal bij het afval te gooien. Niet heel duurzaam.
Vorig jaar zag je dat heel mooi bij het omhoog lopen over de brug. Een zee aan partytenten.
Daardoor heb je elk jaar meer ruimte nodig zodat iedereen zijn tent kan opzetten.
Precies dit was ook mijn verbazing bij mn eerste keer Lowlands in 22. Daarvoor altijd naar Werchter en Pinkpop geweest en daar was t altijd heel schappelijk met tenten en laat aankomen.

Heb wel echt groepen gezien waar je drie koprollen uit je tent kon doen voordat je onder de partytent stond, echt belachelijk is dat. Aan de andere kant wel een goeie als je dan als eenling gewoon een tent ertussen zet 😂

Voor mijn part mogen ze de partytenten beperken tot minimaal, bijv niet meer verkopen op het terrein en verplicht 50€ borg inleveren als je er een mee het terrein op neemt. Krijg je ook minder mensen die m achterlaten.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
402
420
Zijn er faciliteiten voor het inleveren van blikjes op de camping bij de Mojo festivals? Of worden we geacht die blikjes mee te nemen naar huis(wat niet gebeurd)?
 

djessnl

Gouden Tip
16 mrt 2018
254
279
Even terugkomend op de nieuwe regels betreffend geen mix mogen meenemen en geen blikken 't terrein op: hiermee stimuleer je indirect dus ook drugsgebruik. Je kan een avondje zuipen voor 100eu of voor 5eu een pil in je mik gooien, ik snap 't wel als mensen nu nog meer geneigd zijn voor dat tweede te gaan.

I
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
630
305
Misschien heb ik hier wel meer moeite mee, dan die sponsering. Geld vragen voor een plek bij elkaar vragen op de camping, zodat je zelf wat later kan aankomen.
Ik vind het ook afdoen aan de sfeer en het is inderdaad geldklopperij, maar er is kennelijk wel gewoon een vraag naar. Genoeg groepen die wel bij elkaar willen staan maar niet zo vroeg al die moeite willen doen en er dan wat extra's voor over hebben. Zolang het aanbod van die groepsplekken binnen de perken blijft kan ik er wel inkomen.

Ik was trouwens twee weken geleden op pohoda in Slowakije. Daar ging de camping om 12 uur open en wij waren er al om 1030. Er stonden 20 man in de rij. Leuke gewaarwording als je de heisa op lowlands om 7 uur sochtends gewend bent.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.326
2.651
Even terugkomend op de nieuwe regels betreffend geen mix mogen meenemen en geen blikken 't terrein op: hiermee stimuleer je indirect dus ook drugsgebruik. Je kan een avondje zuipen voor 100eu of voor 5eu een pil in je mik gooien, ik snap 't wel als mensen nu nog meer geneigd zijn voor dat tweede te gaan.

I
Ik heb nog nooit geweten dat ik met een blikje een festival op mag. Ik heb ook nog nooit de behoefte gehad om een pil te pakken.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.511
1.317
Even terugkomend op de nieuwe regels betreffend geen mix mogen meenemen en geen blikken 't terrein op: hiermee stimuleer je indirect dus ook drugsgebruik. Je kan een avondje zuipen voor 100eu of voor 5eu een pil in je mik gooien, ik snap 't wel als mensen nu nog meer geneigd zijn voor dat tweede te gaan.

I
Typisch Nederlandse reactie dit
 

Jean Cloud

Playlistbediener
9 aug 2023
16
53
Even terugkomend op de nieuwe regels betreffend geen mix mogen meenemen en geen blikken 't terrein op: hiermee stimuleer je indirect dus ook drugsgebruik. Je kan een avondje zuipen voor 100eu of voor 5eu een pil in je mik gooien, ik snap 't wel als mensen nu nog meer geneigd zijn voor dat tweede te gaan.

I
Onzin. Zijn twee compleet verschillende ervaringen. En drie dagen achter elkaar aan de pillen doe je ook niet snel. Stimuleert eerder wat meer (lauw) indrinken op de camping.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken