Lowlands 2024

DeDan

Playlistbediener
22 aug 2023
47
99
Maar heb ook wel eens lui met afzetlint een groot vak zien afzetten voor 1 werptentje omdat de rest pas na werk kon komen met de tenten. Dat is wel erg makkelijk gedacht.
Inderdaad vorig jaar ook gezien, heel erg matig om op zo'n manier plekken van anderen weg te houden. Maarja, de meesten (inclusief ikzelf) hebben op dat moment ook weinig zin om de discussie aan te gaan. De biertjes zijn op dat moment al langzaam warm aan het worden, dus geen tijd te verliezen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Novis95

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.104
Volledig mee eens. Plekken bezet houden met een afzetlint (hoe kom je er ook bij :')) of met een stapel schone was, is natuurlijk wel degelijk asociaal. Wat extra tenten meenemen als 'eerste groep' zodat de groep die wat later komt ook rond dezelfde partytent kan staan, lijkt me weer prima.
Zeker mee eens. Je gaat immers ook niet je tent bovenop andermans tent plaatsen 😅
 
  • Wow
Waarderingen: Rockbeer

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.776
3.104
Inderdaad vorig jaar ook gezien, heel erg matig om op zo'n manier plekken van anderen weg te houden. Maarja, de meesten (inclusief ikzelf) hebben op dat moment ook weinig zin om de discussie aan te gaan. De biertjes zijn op dat moment al langzaam warm aan het worden, dus geen tijd te verliezen :)
Ken nog wel een plek waar je wel met afzetlint kan werken. Kost een paar honderd euro en het heet 'groepscamping'
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.534
1.770
Elke euro is die groepsplek waard vind ik. Ik vind het ook erg asociaal om alles bezet te houden op de norrmale camping, maar als je gewoon niet met de hele groep tegelijk kan komen is zo'n groepsplek ideaal. Lekker op donderdagavond op je dooie gemakt aanrollen zonder prikkels van de rij, zonder stress of je wel met elkaar kan staan en vooral zonder ergernis van andere die in je 'kamp' staan.

Uiteindelijk is het maar 50 euro per tent o.i.d. dus het valt ook wel weer mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Wij zijn altijd met 5 mannen en hebben 7 tenten mee. De vrouwen regelen alle kinderen en halen nog wat extra mensen op.
Bij aankomst op camping 5 leggen we eerst alle binnententjes neer en gaan dan op ons gemak de tentjes opzetten. Nog nooit gezeur over gehad.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
976
1.508
Als een deel van de groep tentjes meemeemt en die vast opzet is dat helemaal prima. Afzetlinten zijn gewoon asociaal. Daar mag de organisatie wel wat tegen doen.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
565
578
Elke euro is die groepsplek waard vind ik. Ik vind het ook erg asociaal om alles bezet te houden op de norrmale camping, maar als je gewoon niet met de hele groep tegelijk kan komen is zo'n groepsplek ideaal. Lekker op donderdagavond op je dooie gemakt aanrollen zonder prikkels van de rij, zonder stress of je wel met elkaar kan staan en vooral zonder ergernis van andere die in je 'kamp' staan.

Uiteindelijk is het maar 50 euro per tent o.i.d. dus het valt ook wel weer mee.
Als ik om 8.30 uur in Biddinghuizen wil zijn moet ik voor 6 uur in de auto zitten. Bij de groepsplek kan ik rustig inpakken en in de middag ergens vertrekken met hopelijk weinig files en wachtrijen. Dat is mij die paar tientjes zeker waard. Het strijden voor een plek dit jaar op DTRH was een grote chaos en ik verwacht het op LL eigenlijk niet veel anders. Op Pinkpop vond ik het verdelen van de plekken dan een stuk beter geregeld dit jaar, maar die wisten dat er meer dan genoeg plek was ivm de slechte verkoop natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
104
248
Ik lees afzetlinten en asociaal etc…
Wij komen altijd met 10 tenten aan op camping 1/2/3 of 4 en maken ff babbeltje met de buren. Bespreken we ff hoeveel ruimte zij nodig hebben en hoeveel wij. Drinken gelijk een biertje en het is dikke mik het hele weekend!
Moet wel zeggen dat we dit jaar voor het eerst een groepscamping plek hebben aangezien niemand zin had om weer 4 uur op te moeten. Lekker rond 11 uur die kant op en geen gestress is me die 50 euro meer dan waard.
 

Aardappelhoofd

Playlistbediener
6 jan 2014
35
15
Maar als je met z'n 2-en bent valt er toch nog wel relatief makkelijk een plekje te vinden op donderdagochtend/ vroege middag?

Bij alle andere festival ervaringen die ik heb gehad was het altijd wel makkelijk. Maar dit is de eerste keer Lowlands dus ben wel benieuwd.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
Iemand een aanbeveling?

Kans is klein dat ik er tijd voor ga vinden, maar wie weet...
Mutiny in Heaven wil ik nog wel zien. The Birthday Party is sowieso een goed onderwerp. Verder vind ik I Saw the TV Glow interessant door de soundtrack. Ik weet niet of de film zelf mijn ding is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athos

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
104
248
Maar als je met z'n 2-en bent valt er toch nog wel relatief makkelijk een plekje te vinden op donderdagochtend/ vroege middag?

Bij alle andere festival ervaringen die ik heb gehad was het altijd wel makkelijk. Maar dit is de eerste keer Lowlands dus ben wel benieuwd.
Makkelijk… plek is er altijd. Gewoon even vanaf camping 4 naar 1 lopen en zeker achterin tegen de hekken aan is er altijd wel plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.118
740
Iemand een aanbeveling?

Kans is klein dat ik er tijd voor ga vinden, maar wie weet...
The Substance kreeg lovende kritieken in Cannes en is ook nog een voorpremière (ergens half september pas in de bios). Als je van (body) horror houdt, lijkt me dat wel een aanbeveling.

Dream Scenario ook een aanrader met een (wederom) briljante Nicolas Cage. Heel apart, maar wel een beetje traag verhaal. Dus weet niet of ik die per se op Lowlands zou gaan kijken.

Dogtooth is één van de eerste films van Yorgos Lanthimos, die je kunt kennen van Poor Things die het dit jaar bij de Oscars goed deed (geweldige film ook). Dogtooth is wel een apart beestje, ook vrij traag... Maar als je een echte filmliefhebber bent, absoluut een aanrader.

Lees ook veel goede verhalen over Monkey Man, MaXXXine en I Saw the TV Glow (laatste twee ook allebei horror), dus ze lijken weer een prima programma te hebben samengesteld.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
976
1.508
Makkelijk… plek is er altijd. Gewoon even vanaf camping 4 naar 1 lopen en zeker achterin tegen de hekken aan is er altijd wel plek.
Tip voor newbies: mocht een camping vol zijn dan hoef je niet helemaal terug naar het begin om de volgende camping te bekijken. Je kan ook tussendoor. Dus idd bij 4 beginnen en dan je weg naar 1 maken.

Er zullen wellicht borden zijn dat 4 t/m 1 vol is maar zoekt en gij zult vinden.

Screenshot_20240722_124109_Maps.jpg
 

wsslvrwrt

Dagopener
18 jul 2022
545
826
Ik vond Monkey Man erg tof, gezien in de bios eerder dit jaar met Dev Patel. Is volgens mij ook zijn eigen regiedebuut. Soort John Wick maar dan in India en die cultuur
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en micham

Athos

Support act
13 jul 2023
976
1.508
The Substance kreeg lovende kritieken in Cannes en is ook nog een voorpremière (ergens half september pas in de bios). Als je van (body) horror houdt, lijkt me dat wel een aanbeveling.

Dream Scenario ook een aanrader met een (wederom) briljante Nicolas Cage. Heel apart, maar wel een beetje traag verhaal. Dus weet niet of ik die per se op Lowlands zou gaan kijken.
Dream Scenario is leuk ja, onlangs gezien op Prime. Dus op LL sla ik die ook over.

Die docu over Holland Pop 1970 lijkt me ook leuk. Toch een beetje de oervader van Lowlands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken